Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pojawił się problem z drganiem kierownicy przy wyższych prędkościach >90km/h. Zaczyna drżeć kieronica, mrowieć a powinna stać w miejscu i nie powinno jej sie wo gołe czuć (tak jak kieryś). Sprawdzałem przy prędkości 120km/h, 140km/h i ciągle jest lekkie drżenie kierownicy. Raz jest więcej, raz jest mniej w zależności od podłoża. Czasem mam wrażeniem, ze jak zjeżdzam z górki to lekko się nasila.

Wywarzyłem zimowe koła jeszcze raz - NIC, zmieniłem całkowcie koła już na letnie - NIC, to samo. Były wymienione 3-4mce temu drążki kierownicze, łączniki stabilizatora. Co to może być być?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co gdyby drgała prawo - lewo?

uszkodzona opona, krzywa felga lub drazek kierowniczy w stanie agonalnym.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jesli drazki kierownicze nie sa wybita i inne elementy zawieszenia nie sa do wymiany to najprawdopodobniej masz wybite laczniki drazkow kierowniczych.

Jest to element miedzy drazkiem kierowniczym a maglownica.

Jest przykryty guma i go nie widac.

podnies jedno kolo zlap w poziomie i poruszaj- nie moze byc zadnego luzu.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
kolego dowiedziałeś się co jest przyczyną ? mam podobny problem wymieniłem drążki, łączniki stabilizatora, wahacze, tarcze bo juz się kończyły a drgania mam nadal.
Opublikowano
Albo coś ci się zużyło w zawieszeniu albo masz krzywe tarcze hamulcowe. Tylko zawieszenia nie sprawdzaj na stacji diagnostycznej bo tam ludzie najczęściej nie są w stanie znaleźć niczego, co nie jest ewidentnym stukaniem metalu o metal.

 

racja, pojedziesz na szarpaki, kolega diagnosta popatrzy i powie ze wszystko okey, przerabialem taki temat kiedys przy t4, napierdalało cos na dziurach, okazało sie ze sworznie, a na stacji diag kolega nic nie wychaczył, podobnie miałem problem w jedynce w zawieszeniu któryś wahacz pukał, ni cholery na szarpakach nic nie widział, generalnie po zdjeciu piasty wyszło że są 2 wahacze wywalone a jak było wczesniej wszystko złożone to nawet szarpanie/podważanie łapką nie dało takiego wyniku....

 

wracając do tematu.... :)

 

W mojej jedynce też był problem z drganiami na kierze, sprawdzilem zawieszenie ale było okej, padło na tarcze po wczesniejszym sprawdzeniu ich bicia na zegarze, były ewidentnie krzywe :P po wymianie tarcz kiera sie uspokoiła :wink:

Opublikowano
Generalnie jak masz jeszcze tarcze galante to możesz sprobować je dać do przetoczenia jakiemuś ogarnietemu tokarzowi, myśle że jeśli jest z czego to najsensowniej będzie od tego zacząć
Opublikowano
U mnie zdecydowanie pomogło wyważenie kół. Było mocno niedoważone. Pozostały jedynie delikatne drgania. Drążki podobno są ok więc obstawiam, że te małe drgania to kończące się tarcze i i ich nieodległa wymiana wyeliminuje problem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mozesz cos wiecej na ten temat...

Co to znaczy lekko zwichrowane?

Ile to jest duzo zwichrowane?

Mozesz jakos uzasadnic ta teorie?

Opublikowano
Mozesz cos wiecej na ten temat...

Co to znaczy lekko zwichrowane?

Ile to jest duzo zwichrowane?

Mozesz jakos uzasadnic ta teorie?

 

kolego moje były tak krzywe że drgało kierownica przy normalnej jeździe , przy hamowaniu tym bardziej, nie pamietam ile było różnicy na zegarze przy pomiarze bo juz troche czasu mineło

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.