Skocz do zawartości

Kbus brak komunikacji


Czyzzyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Jestem nowym użytkownikiem na forum. Nie znaczy to jednak, że z biegu założyłem konto i bez wcześniejszego przejrzenia forum zadaję pytania. Wyszukiwarki używałem "z ukrycia".

Dalej do rzeczy. Mam problem z elektryką mojej e53. Byłem zmuszony wymienić w niej licznik wraz z wiązką. Niestety zakupiłem zły model (3 kostki), a z tego co elektryk mówił było poprzednio na 2, natomiast można było to "przerobić". Mianowicie, myślałem że wszystko jest w porządku po czym zauważyłem, że nie działa mi klimatronik (jest możliwość sterowania biegami, wieje, zmienia strefy), natomiast nie reguluje temperatury (nie zmienia temperatury powietrza nawiewanego, a jedynie bieg wentylatora - przy zmianie temperatury). Kupiłem, więc kabelek, poczytałem zorientowałem się w sytuacji i próbowałem skomunikować się z klimatronikiem w celu diagnostyki. Niestety nie mogłem się z nim połączyć. Przy okazji chciałem sprawdzić pozostałe moduły - niestety większość z nich również nie działa : airbag, ews, lwr, alc, aic. Mogę natomiast komunikować się z samym licznikiem, silnikiem, lcm, kierwonica, radio (itp.). Ze schematu wyczytałem, że nie działające systemy komunikują się poprzez licznik Kbusem z moim interfejsem, natomiast pozostałe innymi liniami (m.in ibus). Wyciągnąłem licznik - okazało się że przewód czerwono-żółty-biały "wisi" luzem.

Kolejnym tematem jest, że chwilowo w trakcie jego pracy uczestniczyłem w podłączanie licznika i w momencie wpięcia któregoś przewodu auto nie odpalało, po wypięciu odpalało, natomiast nie wyświetlało się działanie m.in kierunkowskazów na liczniku. Wróciłem po kilku dniach, sprawa została naprawiona i miało wszystko działać - nie jestem pewny czy jest to ten kabel, który jednak pozostał wypięty.

Z poziomu INPY mogę połączyć się z licznikiem, natomiast przez NCSa niestety nie - myślałem, że uda mi się coś przy jego pomocy z tym zdziałać (błędy klasyczne Vin faulty bądź controller doesn't response - piny w interfejsie są zlutowane więc raczej interfejs ok).

Czy mógłbym prosić o jakieś rady jak zacząć samodzielnie naprawę ? Spróbować wpiąć ten Kbus. Doczytałem też po drodze o zrobieniu synchronizacji. Rozumiem również że blokować odpalenie może EWS, który błędnie rozpoznaje licznik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet bez licznika odpalisz auto więc z synchronizacją nic nie kombinuj. W pierwszej kolejności musisz sprawdzić czy nie ma zwarcia lub przerwy przy zegarach właśnie przewodu kbus i czy jest on wpięty w odpowiednie gniazdo.

 

Wysłane z mojego HM NOTE 1S przy użyciu Tapatalka

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, w takim razie w pierwszej kolejności prześwietlę ten kabelek kbusa, natomiast jeśli chodzi o jego wpięcie w licznik, to nigdzie nie mogę się doszukać do schematów licznika e53, a jedynie e39 ike-2 - wygląda tak samo, natomiast czy "pinologia" jest jednakowa ? z tego co widzę to Kbus jest na 1 pinie w białej kostce ? Czy to się zgadza ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz jakie masz teraz zegary i jakie miałeś wcześniej. Te z wyświetlaczem komunikatów czy z obrazkiem auta. Jeśli zamieniłeś zegary z wersji LOW na HIGH to oprócz podłączenia trzeba zakodować zegary.

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, w takim razie w pierwszej kolejności prześwietlę ten kabelek kbusa, natomiast jeśli chodzi o jego wpięcie w licznik, to nigdzie nie mogę się doszukać do schematów licznika e53, a jedynie e39 ike-2 - wygląda tak samo, natomiast czy "pinologia" jest jednakowa ? z tego co widzę to Kbus jest na 1 pinie w białej kostce ? Czy to się zgadza ?

 

Na pewno nie na pierwszym, ale wszystko zależy od wersji Twoich zegarów

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem.

Jeśli chodzi o liczniki to nawet nie wiem, auto kupiłem jako uszkodzone, nie jeździłem nim przed naprawami, nie znałem się wcześniej na wyposażeniu auta. Licznik od razu poszedł do wymiany, powinien leżeć jeszcze gdzieś u elektryka, u którego robiłem w rodzinnym mieście - będę tam w piątek to będę mógł go dopytać, bądź odszukać ten licznik. Natomiast teraz jest to wersja HIGH, z szerokim wyświetlaczem i komunikatami. Wydaje się działać poprawnie, nie wiem czy jest to miarodajne ale:

- kliknięcia na manetce BC wyświetlane są na liczniku,

- jest tam duży ekran (BMBT?) oraz w momencie zmiany np stacji radiowej, utworu CD - wyświetla się komunikat na liczniku,

Przypomniało mi się również, że jak wczytywałem go przy pomocy INPY oraz informacje o nim to był opisany jako automat / 4biegowy. U mnie jest automat 5bieg. Ogólnie w trakcie jazdy widoczne są również jedynie biegi 4,3,2 natomiast gdy zostaje zapięty bieg 5 pojawia się on na liczniku - nie wiem czy jest to prawidłowe wskazanie ?

 

Czy moglibyście mnie naprowadzić również jeśli chodzi o nawigację po stronie TIS - przeszukałem większość zakładek związanych z Instruments / electric, nie znalazłem jednak to czego szukałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki. Dopiero na starym windowsowym explorerze, którego nie używałem od paru dobrych lat ruszyła stronka. Ok, więc z tego co wyczytałem to na 7 pinie jest Kbus.

Jutro do tego podejdę z multimetrem spróbuję coś z działać i ustalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, dziś miałem chwilę wolnego więc wysunąłem licznik i zabrałem się za sprawdzanie przewodu. Postąpiłem trochę w odwrotnej kolejności i najpierw wpiąłem kbus w kostkę, auto odpaliło, jednak monitor zaczął mrygać, się wieszać, po sprawdzeniu kierunkowskazów one również zaczęły szaleć. Wypiąłem pin, sprawdziłem przewód na zwarcie. Nie było w pobliżu żadnej masy, więc spróbowałem zewrzeć z częścią metalową stacyjki i multimetr zapiszczał. Zatem sprawa po części wyjaśniona. Trzeba będzie szukać przyczyny zwarcia. Podobno większość przewodów Kbus schodzi się w okolice pod schowkiem, czyli w pierwszej kolejności powinenem tam szukać ? Pomyślałem też że dobrze byłoby po kolei odpinać urządzenia, które są na magistrali (być może któreś z nich może być uszkodzone wewnątrz i zwiera do masy ?)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff powolutku się doczłapałem do tej rozpiski. Nie jestem 100 % pewny, ale według WDS będzie to złączka X10116. Niestety ciężko jest mi odnieść się do lokalizacji modułu. Podpisany jest jako behind glove compartment. Domyślam się, że "schowek na rękawiczki" jest to własnie schowek przy nogach pasażera ? Tam na skrzynce z bezpiecznikami chyba jest miejsce gdzie schodzi się większość kostek ?

 

edit. Przeglądam youtube i przeraziłem się. Czy będę musiał demontować całą deskę rozdzielczość by dostać się do tej skrzynki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam, dzięki wszystkim za pomoc, udało się częściowo, bądź nawet na chwilę obecną całkowicie opanować problem. Po wielu próbach udało mi się dostać do połączenia wszystkich linii kbus - miejsce gdzie wszystkie są ze sobą zmostkowane.

W wyniku przeróbki wiązki 2 kostki na licznik 3 kostki zostało wpięte i-bus z licznika do k-bus, natomiast k-bus z licznika był "luzem". Po wpięciu k-bus do pozostałych elektronika wariowała: kierunki szalały, ciągle świeciły światła. Wypiąłem zatem i-bus z licznika pozostawiając k-bus. Dzięki temu uzyskałem komunikację z potrzebnymi modułami m.in. GMIII, klimatronik. Pozostawiłem sprawę tak, że z licznika i-bus jest nie wpięty. Jak na razie nie widzę skutków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.