Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema,

czy wentylator klimy powinien się obracać gdy go ruszę śrubokrętem przez siatkę?

http://img2.sprzedajemy.pl/540x405_wiatrak-klimatyzacji-piny-do-bmw-24558092.jpg

Bo on stoi nie chce się ruszyć (nie wiem, może jakieś zabezpieczenie aby się nie ruszał gdy to niepotrzebne podczas jazdy)

obawiam się, że trzeba będzie go wymienić :/

///TDS Power
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powinien swobodnie się obracać.

pzdr

yaz

Opublikowano

Ehh spodziewałem się tego :(

Czy muszę kupić dokładnie do tego silnika ten wentylator? Czy może jednak nie jest istotne z jakiego samochodu go wezmę? Wiem tylko, że ilość pinów musi się zgadzać i może będzie trzeba skasować błąd INPĄ (tak wyczytałem).

///TDS Power
Opublikowano
Wyjmij wentylator (instrukcja jest gdzieś na forum) i zobacz, czy nie odkleiły się magnesy na silniku. To częsta usterka, a czasami wystarczy je tylko podkleić i wszystko działa jak nowe.
Opublikowano

Cześć,

wentylatorów są z tego co pamiętam trzy rodzaje. Rózne dla różnych roczników i silników. Mają różne kostki przyłączeniowe. Swój model masz na pewno zapisany na samym wentylatorze. Niektóre można ratować przez wymianę magnesów. Inne padają na amen. Mój miał sterownik / płytkę za silnikiem i wszystko się kompletnie spaliło.

Powinien nie tylko się swobodnie dać poruszyć ale jak staniesz przed samochodem a ktoś Ci go odpali to wentylator powinien obrócić się kilka razy sam.

Z wymianą nie ma problemów, zrobisz to sam.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam ponownie, dziękuję za wszelkie wskazówki. Zabrałem się w końcu za demontaż.

Napisałem także poradnik demontażu dla innych osób, którym przytrafi się ten problem:

Zdejmujemy zderzak z belką czyli odkręcamy od nadkoli, wyjmujemy kratki ze zderzaka po lewej i prawej (siedzą dość mocno), kratki zakrywają po 1 śrubie TORX 50 które wykręcamy i można zdjąć zderzak ciągnąc go do siebie. Trzeba uważać na węże sprysków które w prosty sposób trzeba odłączyć (złączone są po lewej stronie, trzeba wyjąć czarną klamrę i wykręcić węże). Odłączamy też kable od halogenów oraz od czujnika temperatury po lewej stronie. Następnie trzeba zdjąć obie lampy zamontowane na 4 śruby (tą od strony kierowcy można "uchylić" nie wyciągając całej, chodzi tu o dostęp do śrubki). Następnie trzeba odkręcić rurę od powietrza (tak chodzi o tę dziurę w rurze, w niej jest śruba). Przedostatni punkt to zdjęcie tej dużej osłony zaczepionej na 3 kołki od góry i 4 śruby z frontu. Ostatni punkt to demontaż tego nieszczęsnego wentylatora który jest zamontowany na 4 śruby, odłączamy wtyk i już go mamy. Przy okazji polecam wszystko dokładnie wyczyścić :)

 

Wracając do mojego problemu, na wstępie powiem, że mam 4 pinowy wentylator. Chcąc odkręcić śrubę na śmigle (sam nie wiedziałem co tak dokładnie robię, chciałem ten wentylator rozkręcić na części pierwsze aby może do czegoś dojść :P) przekręciłem te śmigło i z oporem zaczęło się obracać, a w pewnym miejscu zawsze przyhamowywało do zera. Zalałem z tyłu przez otwory WD-40 i kręciłem tym trochę i z czasem zaczęło to wyglądać coraz lepiej. Teraz obraca się naprawdę lekko i bez zarzutu. Tylko przy podłączeniu tego nie widzę reakcji przy odpaleniu auta i przy "włączeniu" kilmy (nwm czy chodzi tu o ten przycisk ze śnieżynką? Mam klimatronic) ma na to wpływ to, że klima nie jest nabita? Auto 5 lat nie było używane więc pewnie też dla tego tak się stało z wentylatorem. Czerwony i pomarańczowy bezpiecznik pod schowkiem jest ok. Jak więc sprawdzić czy wentylator działa? Trzeba kasować ten błąd INPĄ? Da się uruchomić jakiś test z zegarów aby wymusić jego włączenie? Czy może w jakiś sposób da się bezpośrednio podłączyć akumulator pod silnik?

///TDS Power
Opublikowano (edytowane)

Witam

Ja Ci napisze krok po kroku bo co 2 lata z tym wentylatorem srednio walcze :),ale teraz wstawilem mu 2 nowe opornice i powinien bys spokoj na dluzszy czas.

Wiec tak.Masz 4 piny i 2 oporniki na wentylatorze.

Odepnij kostke,wlacz sniezynke i przystawiajac probowke do jednego z pinow ma sie zaswiecic(ten typ wentylatora odrazu ma dzialac po wlaczeniu sniezynki)..

Brazowy kabel to masa,a pozostale 3 to biegi wentylatora.

Jezeli sie swieci to znaczy ze masz padniete opornice na wentylatorze:

http://allegro.pl/opornik-rezystor-wentylatora-klimy-bmw-e39-e38-i6730071276.html

 

Wentylator mozna sprawdzic bardzo latwo na krotko czy dziala.Potrzebny bedzie akumulator i dwa przewody.

Jeden stykasz z masa(brazowy kabel),a drugi po kolei po 3 pinach.Przewaznie pada opornica 1szego biegu wiec na pozostalych 2 powinien krecic jak szalony.

Tu masz wszystko pieknie opisane:

http://bmwe39525tds.blogspot.co.uk/2012/06/oporniki-rezystory-wentylatra.html

 

Najprawdopodobniej bedziesz musial wymienic opornice i bedzie smigal :) Prosta robota wlasnie jestem po wymianie

Dodam ze wczesniej wymienialem te wentylatory w calosci bo nie wiedzialem ze mozna te oporniki dokupic.Przewaznie po zimie padaja.Jechalem na szrot wykrecilem sobie pare i podpinalem kolejno pod kostke :) Ale te czasy sie skonczyly bo juz bardzo malo tych aut na szrotach.

Zagotowalem raz auto w korku latem w upaly i to tak konkretnie bo nie mialem gdzie zjechac przez ten wentylator klimy i od tamtej pory tego pilnuje i sprawdzam co rok na wiosne czy dziala.

Edytowane przez brownie
Opublikowano
Tylko przy podłączeniu tego nie widzę reakcji przy odpaleniu auta i przy "włączeniu" kilmy (nwm czy chodzi tu o ten przycisk ze śnieżynką? Mam klimatronic) ma na to wpływ to, że klima nie jest nabita?

 

Skoro nie jest nabity układ to niby jak ma poprawnie pracować?? Kompresor Się nie załączy i [BAD] zbita. Tak przycisk ze śnieżynką służy do uruchomienia "klimatyzacji"

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Zrobiłem test jak zasugerował mi brownie

Wentylator mozna sprawdzic bardzo latwo na krotko czy dziala.Potrzebny bedzie akumulator i dwa przewody.

Jeden stykasz z masa(brazowy kabel),a drugi po kolei po 3 pinach.

i na żadnym z 3 pinów nie uruchomił się. Czy powodem mogą być spalone 2 opornice? Czy może jednak nawet na padniętych opornicach jeden bieg powinien chodzić?

 

A co do samej kostki przy aucie, to wyglądało to tak:

Probówka była wpięta w pin biegu pierwszego. Czytałem gdzieś że niby po odpaleniu auta od razu daje krótki sygnał, u mnie tak nie ma. Dopiero po włączeniu klimy pojawiło się napięcie więc z autem chyba wszystko w porządku.

///TDS Power
Opublikowano
Jeśli masz 4 kable we wtyczce to masz na opornicach i ostatni bieg jest bez opornic czyli na krótko, więc on powinien Ci zadziałać nawet, jak masz spalone wszystkie opornice czyli od biegu 1 oraz 2.
Opublikowano

Czyli chyba wentylator nie do odratowania :(

Teraz zastanawia mnie jak lepiej kupić, używany niesprawny za parę PLN (z działającym 3 biegiem) w którym zamontowałbym nowe opornice i miałbym spokój na jakiś czas, czy może lepiej po prostu droższy, ale sprawny. Z niedziałającym zawsze wiąże się pewne ryzyko. Jakbyście zrobili?

///TDS Power
Opublikowano
Słuchaj, ja swój bodajże trzypinowy, wymieniałem już z 5-6 lat temu. Kupiłem używany sprawny. Do tej pory nie mam z nim kłopotu i hula. Wrócę do domu to odnajdę adres, kontakt do człowieka od którego to kupiłem, a pamiętam, że miał więcej chyba tych wiatraków to tu wpiszę.
Opublikowano

To że twój używany działa 6 lat i masz źródło od kogo kupiłeś to nie znaczy że z każdym tak będzie. Może mu podziałać miesiąc.

 

Na forum ktoś, kupował jakiś zamiennik i działa. Może warto zapytać się warsztatu co się zajmuje typowo klimatyzacją który zamiennik warto zamontować.

Opublikowano
To że twój używany działa 6 lat i masz źródło od kogo kupiłeś to nie znaczy że z każdym tak będzie. Może mu podziałać miesiąc.

 

Oczywiście, że masz rację.

Tak samo możesz kupić nówki sztuki markowych amorków i po pół roku mogą zacząć przeciekać.

Różnie bywa.

Ja już nie raz się przekonałem, że lepsza oryginalna używka niż zamiennik.

Ale jak by nie było to warto mieć wybór.

Napisałem tylko, że ja jestem zadowolony. Kolega zrobi jak będzie chciał. Ja staram się tylko pomóc.

Kupiłem chyba przez allegro. Dawno to było więc pewności nie mam -> 06.06.2012, dałem 300 zł i miałem 3 miesięczna gwarancję - wiem nie jest to dużo. Ale zbieram zawsze wszystkie paragony i mam też tą gwarancję.

Auto-HEL

Chłodnice samochodowe, klimatyzacja-serwis

[email protected]

tel: 71 3117405, 604445535, 601055539, 601750256

Wrocław, ul Opolska 195

Opublikowano
Zawsze są porządne zamienniki. Ja mam amory idąc twoim przykładem Sachs i mają już ponad 100tys i wszystko ok. 90%rzeczy można brać jako zamiennik i będzie ok. Czasami trzeba kupić jakąś część z Aso ale rzadko
Opublikowano
Daniel a czy Ty nie miałeś wcześniej Monroe do Mtechnika :?: Chyba, że pomyliłem z kimś innym
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja wrzuciłem monroe do mTech w moje seryjne sprężyny - pod eibacha którego będę montował w przyszłości. Ale dopiero miesiąc temu. Póki co ok. Z jakości wykonania nie różnią się od sachsa.

Z wytrzymałości - zobaczymy za jakiś czas.

 

Manolito77 chyba ma już dłużej.

Opublikowano
Ja mam już sachsa na przodzie i tyle. Ja, mam zwykły zawias. Przedni amor oryginał się wylał a tył w tamtym roku pękło to dolne mocowanie i przypadkiem zobaczyłem. Dalej były te oryginały suche i co mniej ważne przegląd przechodziły.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
...A wracając do tematu, to kupiłem wentylator i nie działa w nim 1 bieg. Musiałbym przełożyć ze starego wentylatora opornicę. Która opornica jest tą od pierwszego biegu?
///TDS Power
Opublikowano
To masz z opornikami wentylator(4 piny) czy sterowany sygnałem(3 piny)? Generalnie po 98 roku jest 3 pinowy i tam się nie wymienia oporników biegów jednak nie zawsze jest to reguła z tym 98'. Jeśli jednak masz 4 pin to do każdego biegu jest osobny opornik poza ostatnim biegiem. Tam nie ma opornika.
Opublikowano
To masz z opornikami wentylator(4 piny) czy sterowany sygnałem(3 piny)? Generalnie po 98 roku jest 3 pinowy i tam się nie wymienia oporników biegów jednak nie zawsze jest to reguła z tym 98'. Jeśli jednak masz 4 pin to do każdego biegu jest osobny opornik poza ostatnim biegiem. Tam nie ma opornika.

Mam 4 pinowy a auto jest z końca listopada 1999. Już wiem który opornik nie działa w "nowym" wentylatorze. Mam też stary wentylator (padnięty silniczek) i chciałbym sprawdzić czy w nim przypadkiem może któryś z oporników jest sprawny, to bym przełożył. Jak sprawdzić czy opornik jest sprawny? Miernik czy coś?

 

#EDIT

Jeżeli wentylator nie reaguje, znaczy to, że opornica 0,2 Ohm (drugiego biegu) jest uszkodzona i nie ma przejścia. Podobnie sprawdzamy 1 bieg czyli kabel czarny, w tym przypadku dowiemy się czy opornica 0,5 Ohm jest sprawna. Opornice są ze sobą połączone i aby działał pierwszy bieg muszą być sprawne obydwie. W przypadku gdy opornica drugiego biegu będzie uszkodzona sprawdzenie opornicy pierwszego biegu przedstawionym sposobem jest bezcelowe- nawet jeśli będzie sprawna wentylator się nie zakręci. Pozostaje "wkłucie" się multimetrem po obydwu stronach rezystora i sprawdzenie przejścia.

Wystarczy dotknąć odpowiednich pinów miernikiem, wg. fotki:

luOaZ+

W celu sprawdzenia opornika po prawej na foto, przykładamy miernik z wykrywaniem przejścia do pinów 1 i 2 biegu. Do sprawdzenia opornika po lewej, przykładamy do pinów 2 i 3 biegu.

 

Jeśli okaże się, że będę musiał kupić nowy z allegro, to czy ten za 49zł podejdzie? Nie chciałbym wydawać 100zł na dwa oporniki skoro potrzebuję jeden. Tylko że na tej aukcji za 49zł nie jest nic napisane o E39, ale jest napisane o E38 która ma przecież ten sam wentylator. Także trochę nie ogarniam...

http://allegro.pl/opornica-wentylatora-klimatyzacji-bmw-e34-e36-e30-i6730072801.html

http://allegro.pl/opornik-rezystor-wentylatora-klimy-bmw-e39-e38-i6730071276.html

///TDS Power
Opublikowano

Poszukaj tych oporników na aliexpress, tam kupisz 3 razy taniej niż na alledrogo. Ostatnio kupiłem dwa oporniki 0,2Ohm 100W i 0,5Ohm 100W za niecałe 30zł z darmową wysyłką.

 

Na allegro znajdziesz takie same za ekstra 99zł. W razie w mały koszt, gdyby był poważniejszy problem z wentylatorem.

Opublikowano
Poszukaj tych oporników na aliexpress, tam kupisz 3 razy taniej niż na alledrogo. Ostatnio kupiłem dwa oporniki 0,2Ohm 100W i 0,5Ohm 100W za niecałe 30zł z darmową wysyłką.

 

Na allegro znajdziesz takie same za ekstra 99zł. W razie w mały koszt, gdyby był poważniejszy problem z wentylatorem.

Ooo, to może się skuszę na zakup. A ile szła przesyłka do ciebie? I czy otwory montażowe były identyczne jak na allegro czy jednak takie jak np. tutaj?

https://www.aliexpress.com/item/New-0-5-ohm-100W-Watt-Power-Metal-Shell-Case-Gold-Resistor/32644840022.html

 

I czy takie coś też przypadkiem nie podejdzie?

http://allegro.pl/rezystor-canbus-drut-0-5-ohm-100w-5-metalowy-0r5-i6865784442.html

///TDS Power
Opublikowano

Zamówiłęm parę dni temu takie same jak na allegro :), ale tak z około 2-3 tygodnie trzeba poczekać. Mnie też czeka wymiana rezystorów, mam nadzieje, że to jest to.

Co do otworów, dopiero będę demontował wiatrak, pewnie trzeba będzie coś pokombinować.

 

Tak czy inaczej, jak znajdziesz w dobrej cenie rezystory na allegro to bierz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.