Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć

 

Jestem posiadaczem E46, BMW 320 Silnik M52TU i mam z nim pewien kłopot, a mianowicie auto gaśnie samo z siebie czasami rano na zimnym, czasami w trakcie jazdy po wysprzęgleniu lub staniu na światłach ogólnie po delikatnym muskaniu gazu potrafi zacząć falować i nieoczekiwanie zgasnąć. W zeszłym tygodniu sprawdziłem dolot i była dziura na króccu do silnika krokowego, dziura została doraźnie zalepiona izolacją i zamówiłem nową ale problem nie zniknął, więc fałszywe powietrze nie było raczej tym problemem.

Na komputerze wyskakuje od czasu do czasu error 243 wypadanie zapłonu na 6 cylindrze, pozamieniane cewki, wykręcone świece, żadnych zmian.

Ktoś już się spotkał z takimi objawami ma pomysł lub wyleczył swoje auto z podobnych przypadłości? Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu poniżej dwa filmiki prezentujące kłopot.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=U_Z_Vd0Jaww :evil:

 

https://www.youtube.com/watch?v=5kxSxfuidAw :evil:

Edytowane przez Siekiera1992
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dopisz 320i do tytułu. Jak wymienisz króciec i problem nie zniknie to zamień wtryskiwacz i zobacz czy błąd nie przejdzie razem z nim.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Miałem podobnie przy dziurawym kolektorze, mechanicy mieli problem bo była wyrwa od spodu, czasami jakoś ta dziura się zakrywała, dopiero po wykręceniu kolektora, było widać wyraźne pęknięcie.
Opublikowano

Dzięki,czyli problem prawdopodobnie lewe powietrze w dalszym ciągu?

 

Zabawa przy listwie wtryskowej i podmianie wtrysków pewnie wiąże się z większymi umiejętnościami oraz użyciem klucza dynamometrycznego ? Już nie wspominając o ściągnięciu kolektora dolotowego bez mechanika się raczej nie obejdzie.

Opublikowano
Dodam wam jeszcze, że jak były mrozy poniżej zera to samochód pracował normalnie i nie gasł tylko miał muła strasznego do 2 tysięcy obrotów. To w jaki sposób ten mróz mógł działać ?
Opublikowano

Filmu nie usunąłem jeszcze, u mnie tak to wyglądało przy dziurawym kolektorze:

pamiętam, że mechanicy mieli problem z diagnozą, a czy wykręcenie kolektora samemu jest proste, to nie wiem.
Opublikowano

O kurna hardkor u Ciebie był :P

Moja aż tak nie dudni pracuje cichutko i równiutko póki się gazu nie dodaje jest takie posykiwanie przy muskaniu gazu chyba od silniczka krokowego i się zaczyna falowanie.

Ale w ogóle jak ta Twoja fajnie błyskawicznie reaguje na gaz u mnie to tak "mułowato" skacze od 500 do 1500

Opublikowano
Dodatkowo klepały mi wtedy vanosy, więc głośno było, a takie syczenie przy muskaniu gazu też mam, to chyba normalne.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

b5ac9c71cc118b97med.jpg

79c2113a1436d65bmed.jpg

b7d42d1b0ef5d732med.jpg

7dd505b20d76709dmed.jpg

f3271c9b2dca029fmed.jpg

0fae8e9f58310f2dmed.jpg

934f6d8e6e06bb06med.jpg

ac905845c88d0e1dmed.jpg

e0e16e6bf299161emed.jpg

 

Siemka ponownie

 

Chciałbym was spytać czy takie symptomy zrzut z inpa + zdjęcia świecy wyciągniętej z 6 cylindra (pierwsza z lewej) wskazują na to, że jest zalewana mieszanką przez uszkodzony wtryskiwacz ? Oraz czy takie przepalenie świadczy o tym, że ma dobrą iskrę (brązowy ceglasty kolor). Świece wyciągnąłem wczoraj jak zgasł mi samochód po wjeździe do garażu czyli tak jakby na świeżo.

Opcja w Inpie przy korektach wtryskiwaczy wskazuje, że na szóstym cylindrze ma delikatne odchyły od normy ale na pozostałych jest bez zmian,(czy nie powinny być ujemne). Może to na coś wskazuje i ktoś obeznany mógłby rzucić jakąś myśl.

Poniżej też pokazuje zrzuty z (shadow error codes) samochód nie ma EGR, ani pompy diagnostycznej za filtrem weglowym, błąd nr 50 czasem znika jak się wyłączy i włączy wtyczkę od zaworu odpowietrzania zbiornika paliwa w komorze silnika. Jakieś awarie w tym układzie mogą mieć wpływ na podawane paliwo pod ciśnieniem z pompy paliwa a tym samym odchyły przy korektach wtrysków?

 

Wszystkie pomiary w inpie robiłem na ciepłym silniku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.