Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Potrzebuje pomocy.

Temat nieco skomplikowany :/

Od jakiegoś czasu systematycznie co kilka dni zapala mi sie pomarańczowa kontrolka silniczka. Pali sie jakies 2-3 dni po czym gaśnie i zapala sie za kolejny np. tydzień.

Po podłączeniu komputera:

1 układ regulacji składu mieszanki dla cylindrów 1-3 - 227

2 układ regulacji składu mieszanki dla cylindrów 4-6 - 228

 

Postanowiliśmy wymienić sondę, zmiana na pierwszym kolektorze czyli dla 1-3 cylindra. Z kompa wyszło tylko jeden błąd:

1 układ regulacji składu mieszanki dla cylindrów 1-3 - 227 -czyli ta która wymieniliśmy.

 

Po około 2-3 tygodniach problem znowu powrócił w postaci:

1 układ regulacji składu mieszanki dla cylindrów 1-3 - 227

2 układ regulacji składu mieszanki dla cylindrów 4-6 - 228

 

Gdzie szukać rozwiązania problemu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tematów o tym do zanudzenia.

Musisz szukać lewego powietrza.

 

Żaden z podanych przez Ciebie błędów nie jest spowodowany przez sondy.

Silnik łapie dodatkowe powietrze za MAF'em i koryguje to dodając benzyny.

Mieszanka robi się zbyt bogata i wywala check.

 

Masz lpg?

pzdr

yaz

Opublikowano

Mam lpg. Stag 300+ to sie wiedzielilem w koszta :///

Co wiec oznaczają kody?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co mogą oznaczać kody to już Ci napisałem.

Natomiast podstawowe pytanie w obliczu nowych faktów to czy te błędy /i check/ pokazują się na Pb i lpg czy tylko np. na lpg?

 

Jeżeli na benzynie tego nie ma, a pojawia się tylko na lpg to może być źle zestrojony gaz i pomoże jego regulacja.

Jeżeli natomiast dzieje się tak na Pb to należy uszczelnić silnik, to o czym wspomniałem w poprzednim poście.

pzdr

yaz

Opublikowano

Raczej i tu i tu. Inna sprawa o której nie wspomniałem to to, że błędy wyskakują po odpaleniu na zimnym silniku. Zauważyłem rownież ze praca zimnego motoru na benzie jest nierówna, silnik sie "potyka". Trzeba bedzie szukać :/

Co do lpg ostatnio byłem u gazowników i powiedzieli ze wszystko tyka jak trzeba.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zakręć LPG.

Skasuj adaptacje sterownika silnika.

Przez kilka dni jeździj tylko na benzynie.

 

Sprawdź czy pomogło?

 

Jak pomogło to zmień gazownika.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Kilka dni jeżdżone na benzie było i dalej to samo :/

Moze faktycznie gdzieś ciągnie "lewe" powietrze...

Jak to sprawdzić najszybciej i najłatwiej? Autostartem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zakręć LPG .

Może wtryskiwacz popuszcza lub inne G

 

A jak tam disa?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Disa to zawó regulujący - TEMAT o nim.

 

Zawór może być sam w sobie uszkodzony, np ośka, na której obraca się klapka zaworu, została uszkodzona, lub membrana jest pęknięta.

Wtedy silnik pracuje jak diesel. Możesz odłączyć wtyczkę elektryczną i jeżeli praca zaworu się nie zmieni to możliwe, że jest przyblokowany.

Łatwo go wyciągnąć z kolektora, ale trzeba uważać, żeby nic w kolektorze nie zostało, jeżeli disa jest połamana.

 

Natomiast DISA ma też swój oring, który uszczelnia zawór w kolektorze dolotowym.

Często zdarza się, że ten oring nie trzyma parametrów, jest spłaszczony i wieje tamtędy lewe powietrze.

Oring można dokupić oddzielnie i wymienić.

Ale miejsc, które mogą powodować lewe powietrze jest znacznie więcej.

Zaczynając od strony filtra powietrza

- gumy dolotu - mogą być spękane, szczególnie na kolanku idącym do krokowca

- wszelkiego typu wężyki podciśnieniowe

- oring DISA

- oring rurki bagnetu

- odma i jej wężyki

- uszczelka pokrywy zaworów

Dla porządku spojrzałbym również na uszczelkę podstawy filtra.

 

Można użyć wytwornicy dymu do sprawdzenia czy jest gdzieś dziurawo. To chyba najszybszy sposób.

pzdr

yaz

Opublikowano
Gazowników to bym raczej wykluczył, autoryzowany serwis staga, choć to tez gwarancji 100% nie daje :/
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Generator dymu pomoże.Widziałem na ruskich stronach jak zrobić.

 

Daj namiar!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.