Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, ciekawi mnie kwestia co się stanie z samochodem w przypadku wciśnięcia przycisku "P". Czy nasze F serie są idioto odporne i podczas jazdy nie jest to możliwe czy skrzynia po prostu się zblokuje? Jestem ciekawy co by się stało, aczkolwiek nie chciałbym tego celowo wciskać :mrgreen: Miał ktoś może już taki przypadek, albo wie?

 

Pozdrawiam

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powyżej 4 km/h nic się nie stanie. Jest zabezpieczenie przed ciekawskimi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic się nie stanie, tak samo jak wciśnięcie przycisku start/stop nie spowoduje wyłączenie silnika.
Krzysztof
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Nic się nie stanie, tak samo jak wciśnięcie przycisku start/stop nie spowoduje wyłączenie silnika.

 

Dlugie przytrzymanie powoduje wylaczenie silnika w czasie jazdy. Wiem bo wylaczalem juz, szukajac powodow wibracji.

Opublikowano
Właśnie wczoraj z powodu korków z nudów zastanawiałem się co by było gdybym wcisnal P w czasie jazdy... Byłem pewien że jest jakies zabezpieczenie,ale wolałem nie próbować :)
Opublikowano
Nic się nie stanie, tak samo jak wciśnięcie przycisku start/stop nie spowoduje wyłączenie silnika.

 

Dlugie przytrzymanie powoduje wylaczenie silnika w czasie jazdy. Wiem bo wylaczalem juz, szukajac powodow wibracji.

 

dokładnie tak - jak przytrzymasz to normalnie silnik sie wyłączy

Opublikowano

Jak juz jestesmy przy takich rozmowach to holowanie pojazdu z automatem zabronione jest ze wzgledu na brak smarowania skrzyni w trakcie holowania, tak?

 

Jak to sie ma wlasnie z wylaczaniem silnika w czasie jazdy. Smarowanie w skrzyni jest niezalezne od silnika. Troche nie rozmumiem tego zakazu. Moze ktos mnie oswieci.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie takie pytanko mnie nurtuje BMW , automat - dojeżdżam do skrzyżowania , stop czekam na zmianę świateł , bezpieczniej włączyć na hamulec ręczny P czy P w skrzyni ( parking) ?

Który z tych wariantów jest bezpieczniejszy dla :skrzyni, hamulców itd ??

Opublikowano
Panowie takie pytanko mnie nurtuje BMW , automat - dojeżdżam do skrzyżowania , stop czekam na zmianę świateł , bezpieczniej włączyć na hamulec ręczny P czy P w skrzyni ( parking) ?

Który z tych wariantów jest bezpieczniejszy dla :skrzyni, hamulców itd ??

 

Zdecydowanie trzymać na D, jak zmienisz na P, następnie znowu na D to skrzynia dwa razy musi wykonać cykl pracy, a to z pewności gdzieś tam się zlicza, dla hamulców to żadne obciążenie, po prostu zacisną się na tarczy i już - a ponadto masz AutoH - rozwiązanie wszystkiego... :mrgreen:

Opublikowano

Każde auto w automacie trzymam na D + hamulec nożny. Mam u siebie Auto Hold i nie mogę się przekonać :). Mam wrażenie, że skrzynia nie przepada za ruszaniem z Auto Hold, jednak po puszczeniu nogi z hamulca samochód odrazu zaczyna się toczyć.

 

Czy ktoś o strony technicznej może coś więcej powiedzieć o Auto Hold?

Opublikowano (edytowane)
Jest jakaś możliwość zaprogramowania żeby autohold włączał się wraz z zapłonem Edytowane przez christo74
Opublikowano
jednak po puszczeniu nogi z hamulca samochód odrazu zaczyna się toczyć.

 

no jak staniesz pod odpowiednio stromym podjazdem to pomimo, że masz D to auto może się stoczyć do tyłu (moment obrotowy, nie pokona grawitacji :norty: ) - wtedy przydaje się AUTO HOLD :)

Opublikowano
Jest jakaś możliwość zaprogramowania żeby autohold włączał się wraz z zapłonem

 

jest taka opcja ale w preLci nie dziala

co do trybu skrzyni na swiatlach to w f10 zalecane jest zostawic na d ze wzgledu na zmiane momentu na konwerterze, mozna to zaobserwowac podczas zmiany z P/N na D, silnik lekko schodzi z obrotow i wyczuwalne jest jego obciazenie, jesli od razu zmienimy na P/N obroty delikatnie wzrosna. Jesli zmienimy z D na P lub N po kilku sek to juz nie bedzie tego efektu bo konwerter nie przenosi max momentu

moim zdaniem zostalo to zaprojektowane wlasnie na zatrzymywanie sie na swiatlach

Opublikowano

Klik - tak

 

wojtekcichy - Jak jest wg Ciebie lepiej, odrazu z D przesuwać joystick na R, czy stopniowo zatrzymując się na chwilę na N?

Opublikowano
Skrzynia sterowana jest elektronicznie i nie ma to zadnego znaczenia. Kiedys skrzynie miały mechaniczne połaczenie z drazkiem i wtedy zbyt szybkie przełaczenie moglo doprowadzic do awarii. Teraz wszystkim zawiaduje procesor.
  • 3 lata później...
Opublikowano

Odkopie stary temat.


Mam pytanie" auto stoi zapalone na P - wsiadam i jesli np. zapomne wcisnac hamulec to dam rade przelaczyc na D ?


Pytam bo auto mam od 2 tygodni, skrzynia idealnie rano bez zadnego szarpania przelaczala z P na D, czy R. Teraz auto stalo od piatku i dzis odpalilem i poczulem b.lekkie szarpeniecie po wrzuceniu z P na D i teraz sie zastanawiam, czy to przez postoj i nizsze temp, czy moze ja moglem niewiem zapomniec np wcisnac humlec nozny ? ( moglem sie zapomniec )

Po zrobieniu paru metrow juz wszytsko w normie.

Opublikowano
Nie można włączyć D bez wciśnięcia hamulca nożnego. Jeśli da się to zrobić u Ciebie, to masz coś uwalone.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.