Skocz do zawartości

E39 523i komunikat EML i kontrolka kontroli trakcji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Słuchajcie. Co kilka dni zaraz po odpaleniu

pojawia się kontrolka EML no i kontroli trakcji. Po czym po przejechaniu kilku km, zgaszeniu i odpaleniu gaśnie. I tak co kilka dni. Na kompie majstrom wyskoczył błąd z przepustnicą. I teraz pytanie czy od razu zawawiac przepustnicę na podmianę?

Dziwi mnie tylko że ten objaw występuje okresowo a nie stale.

Opublikowano
Na początek zdemontuj swoją i obadaj jej stan. Może wymaga tylko wyczyszczenia, jak będziesz miał ją na stole wtedy ocenisz jej stan
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Jasne czyli zabrudzona też może wysyłać taki komunikat? Tylko czy wtedy nie falowalyby obroty? Bo u mnie nic takiego nie występuje.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Wiecie co zauważyłem? Komunikat gaśnie kiedy wyłączę auto i zamknę i otworzę je ponownie. Kolejne uruchomienie już bez komunikatu.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Dopiszę sie do tematu.

 

Wymieniałam odmę w całości ze wszystkim wężami.

Po wykręceniu przepustnicy i kroka przelałem je zmywaczem do hamulców.

Po zamontowanie od razu zaświecił się EML i kontrola trakcji. Na wolnych obrotach auto działa normalnie, nic nie faluje ale jak dodam gazu to szarpie, dusi się i nie wkręca sie powyżej 2000 obotów.

ktoś, coś...?

Opublikowano

Jajca.

Zrobiłem tak jak pisał kolega kilka postów wyżej - zamknąłem auto pilotem, otworzyłem - odpalam... DZIAŁA.

Zobaczymy na jak długo...

Opublikowano

Miałem dziś podobny przypadek w M54, po odpaleniu kontrolka EML i przy dodaniu gazu obroty bardzo falowały, nie dało się jechac, ponowne odpalenie to samo, wysiadłem zamknąłem auto pilotem, otworzyłem, jeździ. Sytuacja kiedyś mi się powtórzyła jednak przeszło może po 6 próbach odpalenia. Dzisiaj za drugim razem tylko po zamknięciu auta.

Dajcie znać jakby ktoś doszedł o co w tym chodzi.

Dodam, że mocno lał deszcz a auto było po 4 godzinnym postoju, jeżeli ma to jakiś związek.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Popytałem tu i tam i wywnioskowałem (sam :) że to prawdopodobnie immobiliser.

Po odłączeniu aku, Immo rozbraja się i dlatego świecą kontrolki i auto nie chce się wkręcać na obroty.

Po zamknięciu auta pilotem zbroi się i wszystko działa normalnie. Przetestowane kilkakrotnie.

  • 3 lata później...
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

tak sie zlozylo, ze i ja w swoim nowym nabytku (mowa o sedanie z 2000 roku) wymienialem odme. EML z kontrola zapalily sie dopiero po okolo 2 dniach. Pierwszym objawem byla skokowa (wyczuwalne pod noga) praca pedalu gazu.

Tyle ze ja wiem na pewno ze linka gazu jest juz w stanie agonalnym (zewnetrzny pancerz jest zniszczony przez poperzedniego wlasciciela -nowa linka juz zakupiona idzie do mnie).

Tak sobie pomyslalem tez o tej okraglej wtyczce na przepustnicy....Doemontujemy przepustnice, czasami wyjmujemy ja, czasami nie odpinajac wtyczki przesuwamy ja. Moze nalezy sprawdzic po zamontowaniu przepustnicy, czy prawidlowo wtyczka siedzi w gniezdzie?

A co do skokowej pracy pedalu gazu- na razie spryskalem mechanizm przepustnicy (gdzie zachaczona jest linka) WD40. Odpalilem auto, pogazowalem, zapalila sie EML i kontrola i po sekundzie zgasla (sama z siebie). Zrobile jazde - wszystko ok. Jutro nastepne testy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skasuj adaptacje przepustnicy i jeżeli z samą przepustnicą jest wszystko ok to problem ustąpi, jeżeli nie to przepustnica do czyszczenia albo do wymiany. I nie chodzi o czyszczenie przepustnicy z nagaru czy oleju, bo to nic nie daje, tylko rozbiórka na części pierwsze i czyszczenie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
......tylko rozbiórka na części pierwsze i czyszczenie.

rozebralem jedna taka przepustnice z przebiegiem 270 000 km.

Nic tam nie ma do czyszczenia. Moge zalaczyc zdjecia.... Mozna tam jajecznice zjesc - tak jest czysto. jesli juz, to raczej zewnetrzny mechanizm po ktorym chodzi linka wymaga smarowania. Mysle ze tu jest problem....

Tym bardziej ze dzis odpalilem auto, czuc bylo skokowa prace pedalu gazu. Po kilkukrotnym nacisnieciu tegoz, objaw ustapil i pedal pracowal idealnie.

Czekam jednak na nowa linke bo podejrzewam ze tu jest problem. Jak napisalem - jest w stanie agonalnym

Opublikowano
od czasu wystapienia problemu (zaswiecenia sie kontrolki EML) jezdze sobie w oczekiwaniu na ta cholerna linke... Ani razu (po psiknieciu WD40 na mechanizm i linke) nie zaswiecila mi sie ta kontrolka ponownie.....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tam trzeba przetrzeć spirytusem te bieżnie która wygląda jak ścieżka potencjometru i dogiąć delikatnie te blaszki, które po niej pracują.

Jak u ciebie jest problem mechaniczny to żadne czyszczenie nie pomoże, jak nie wymienisz linki, albo nie przesmarujesz przepustnicy. Podstawą jest umieć rozróżnić gdzie występuje problem.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

to gdzie to czyszczenie zrobic?

7e85b9d37f27.jpg

d5700b40cce1.jpg

037c01f4ffd6.jpg

linka juz przyszla, w sobote wymiana. Przy okazji przesmaruje przepustnice smarem stalym. Nie bede jej wymienial, pomimo ze ma zapasowa.

Jak napisaklem - jezdze tym autem i problem nie wystapil ponownie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Lepszej instrukcji raczej nie znajdziesz


Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.