Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów.

Rozważam zakup mojego pierwszego BMW. Oglądałem dzisiaj E 46 318i

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-318-benzyna-szyberdach-ID6yJfWT.html#ebc99d3a5c

Auto po wstępnych oględzinach wydaje się ok. Czy ktoś z forum go oglądał, może się podzielić spostrzeżeniami?

Poniżej rozkodowany vin

Koło kierownicy S249A f wielofunkcyjne

S255A Sportowa kierownica skórzana

S2CDA BMW kół ze stopu lekkiego, Pająk mówił 136

S320A usunięty, model liternictwo

Części S321A zewnętrzne w kolorze nadwozia

Szkło dachu S403A elektryczne

maty podłogowe, welur S423A

S428A Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

Lusterko wewnętrzne z automatyczną S431A ogniowo

Pakiet S441A palący

S465A Through-obciążenia systemu

S473A Podłokietnik przedni

S494A Podgrzewanie foteli kierowcy / pasażera

S508A Park Distance Control (PDC)

Światła przeciwmgielne S520A

Czujnik deszczu S521A

S534A Automatyczna klimatyzacja

S550A Komputer pokładowy

S650A Radio BMW Odwrócona

S661A Radio BMW biznesowy (C43)

S722A Edition ZF

Światła kierunkowskazów białe S785A

L801A Wersja krajowa Niemcy

Główny wyłącznik akumulatora S818A

S863A Retailer katalog Europe

S879A Na pokładzie pojazdu literatura niemiecka

P972A Pakiet Comfort

S998A Zarządzanie Launch, wymagania wewnętrzne

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Brak zdjęć otwartej komory silnikowej, a i zdjęcia wnętrza zrobione przez zawodowca... - zrobione tak - że nie widać miejsc zwykle najgorszych.

Uważaj na to lub najlepiej poproś o zdjęcia dodatkowe.

Nim pomyślisz, że o niej myślisz - sprawdź przebieg w ASO lub na bmw-check.com bo jego sprawdzenie jest tanie...

To były drogie samochody, w swoim czasie często były w posiadaniu porządnych właścicieli, którzy auta serwisowali w ASO.

 

Przy okazji zdekoduję resztę:

Vin-u: WBAAY71070CJ73479

Type AY71

Model 318i - EUR

Development Code E46 (4FL)

Chassis LIM

Steering LL

Doors 4

Engine N42

Displacement 2.00

Power 105

Drivetrain HECK

Transmission MECH

Color Titansilber Metallic - 354

Upholstery Stoff/leder Scritto/schwarzgrau - V8TM

Production Plant DINGOLFING

Production Date 2003-02-27

Standard Equipment

210 Dynamic Stability Control (dsc) Dynamische Stab. Control (dsc)

548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho

851 Language Version German Sprachversion Deutsch

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano
To były drogie samochody, w swoim czasie często były w posiadaniu porządnych właścicieli, którzy auta serwisowali w ASO

 

Jakieś 12 lat temu tak - teraz niestety są tak tanie iż upodobali je sobie "rycerze ortalionu"

 

Uświadomcie mnie bo nie wiem czy nie błądzę :?:

 

Jak rozumiem chromowane nerki były dostępne też w wersjach 4 cyl.

 

Czy była możliwość założenia chromowanych nerek do czarnych listew przy drzwiach :?:

 

Gała biegów jakaś dziwna :roll:

 

Wygląda na w miarę prosty - szkoda że korbomatic z tyłu.

 

S2CDA BMW kół ze stopu lekkiego, Pająk mówił 136

 

Dobrze pająk powiedział :norty:

Opublikowano

Witam,

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i zainteresowanie. Może napisałem mało precyzyjnie. Auto oglądałem osobiście i mi się podoba. Wygląda świeżo, tapicerka pół-skóra, niestyrana. Wgniotka na prawym przednim błotniku (do zrobienia). Jakieś dziwne zadrapania osłon w okolicach schowka przy drążku zmiany biegów i chyba gałka zmieniona (ale to nie problem). Podobno robiony lewy tylny błotnik, ale jeszcze nie sprawdzałem miernikim lakieru. Całe wyposażenie sprawne. Silnik chodzi cicho i równo. Jedyne co mnie zanipokioło, to po rozkręceniu silnika do 4 -5 tys obr i opuszczeniu gazu, spadły obroty do 400 i silnik dławił się przez jakie 2 sekundy, potem było ok. Jak się rozgrzał nie było tego efektu (albo mniej zauważalny). Poza tym pracuje zupełnie normalnie. Czy to jakiś typowy symptom poważnej awarii. Trochę poczytałem o tym silniku i znam opinie na jego temat (chociaż zdania są podzielone), oczywiście nie chcę trafić na minę. Moje oględziny były z punktu widzenia użytkownika, nie fachowca mechanika, ale może ktoś bardziej obeznany już go oglądał i może się podzielić opinią.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Jak rozumiem chromowane nerki były dostępne też w wersjach 4 cyl.

2. Czy była możliwość założenia chromowanych nerek do czarnych listew przy drzwiach :?:

1. W dieslowym 4cyl TAK

2. W dieslowym 4cyl TAK

Jakieś dziwne zadrapania osłon w okolicach schowka przy drążku zmiany biegów...

Jak Ci chodzi o schowek na okulary i zamknięcie zapalniczki poniżej, to w 9 na 10 przypadkach tak to wygląda. Słaba jakość tego czegoś (coś jakby guma), zajumana chyba z fabryki volkswagena :roll: Jest temat jak odnowić plastiki wnętrza.

Opublikowano
Z tymi listwami to chyba tak ma być, widziałem co najmniej kilka takich beemek. Auto stoi już jakiś czas, ale się nie sprzedało, może dlatego, że nie jest najtańsze jak na 4-cylindrowca, ale nie szukam najtańszego. Zawsze to jednak zastanawia. Pozostaje mi chyba sprawdzić historię serwisową i znaleźć warsztat, który mi je sprawdzi. Auto stoi w Regułach pomiędzy Warszawą a Pruszkowem. Możecie coś doradzić do kogo podjechać?
Opublikowano

Auto nie ma półskórzanej tapicerki.

Pokrywa silnika jest przesunięta , klapa tylna też.

Po zejściu z 4-5 tyś obrotów nie powinna się dławić ani spadać na 400 obrotów.

Jak nie chesz wdepnąć to zleć sprawdzenie firmie. Poszukaj tu na forum.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
chromowane nerki były dostępne też w wersjach 4 cyl. (...) W dieslowym 4cyl TAK
Dobrze rozumiem? Chromowane nerki w dieslu R4? I że to niby standard w e46?
Opublikowano

Blisko jest Hypertech na Łopuszańskiej. Specjalizują się w BMW i Mini. Jak w praktyce sobie radzą nie wiem, bo nie korzystałem.

 

PS: Prywatnie mam alergie na ten komis. Oglądałem w zeszłym roku tam dwa trupy a ich widoczny na pierwszy rzut oka tragiczny stan nie przeszkadzał pracownikom w zapewnianiu mnie, że to ideały :) Ceny też były powyżej średniej rynkowej (gdyby ktoś myślał, że to jakiś wyznacznik). Taki biznes, choć uważam, że są granice dobrego smaku.

Opublikowano
Poprosiłem o sprawdzenie historii na bmw-check, czekam na info, jeśli nie będzie niczego niepokojącego to pojedziemy do warsztatu. W Pruszkowie mam "niezależny serwis". Tam ewentualnie podjadę. M@gik co miałeś na myśli pisząc
Auto nie ma półskórzanej tapicerki
Środek siedzenia z materiału, brzegi skórzane, to chyba półskóry?
Opublikowano
M@gik co miałeś na myśli pisząc
Auto nie ma półskórzanej tapicerki
Środek siedzenia z materiału, brzegi skórzane, to chyba półskóry?

 

Środek z tkaniny , brzegi to materiał sztuczny.

Opublikowano
Auto ma ostatni wpis z serwisu w 2013 z przebiegiem 234 tys , a teraz ma 188, nieźle. Licznik ewidentnie przekręcony o jakiś 100 tys. Jak na ten przebieg auto wygląda naprawdę świeżo, można się nabrać. Poszukam innej oferty. Dziękuję wszystkim za uwagi i podpowiedzi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niestety cudów nie ma i w "wiekowcach" przebieg na ww. poziomie się nie trafia. Ok. miesiąca temu oglądałem compacta z przebiegłem poniżej 70 tyś z końca produkcji. Auto z ceną 12 tyś euro.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla "potomności":

 

Przebieg w ogłoszeniu: 188 000 km

 

Tymczasem:

27.11.04 - 22 249 km - serwis olejowy, olej, filtr oleju, mikrofiltr, kontrola pojazdu, koła zimowe kpl, zmiana kół

22.12.04 - 23 147 km - kołpak felgi x 2

23.02.05 - 45 384 km - serwis olejowy, olej, filtr oleju, mikrofiltr, kontrola pojazdu, płyn hamulcowy, wycieraczki przód

08.08.05 - 57 869 km - cewki zapłonowe kpl, diagnostyka komputerowa pojazdu

10.10.05 - 62 420 km - śruba odpowietrzenia układu chłodzenia, płyn do układu chłodzenia, płyn do układu chłodzenia, diagnostyka komputerowa pojazdu

26.11.05 - 66 302 km - zmiana kół, wyważenie kół

28.12.05 - 68 940 km - serwis olejowy, olej, filtr oleju, mikrofiltr, kontrola pojazdu

25.03.06 - 74 108 km - zmiana kół, wyważenie kół

28.06.06 - 80 334 km - opony letnie Pirelli x 2, zmiana opon, wyważenie kół, badanie techniczne, kontrola pojazdu

05.01.07 - 91 724 km - serwis olejowy, olej, filtr oleju, mikrofiltr, kontrola pojazdu, filtr powietrza, świece zapłonowe, klocki hamulcowe przód

05.02.07 - 93 297 km - akumulator, diagnostyka i programowanie pojazdu

30.11.07 - 115 281 km - serwis olejowy, olej, filtr oleju, mikrofiltr, kontrola pojazdu, klocki hamulcowe tył

03.12.07 - 115 481 km - cewki zapłonowe kpl, diagnostyka komputerowa pojazdu

08.07.08 - 130 828 km -wspornik żarówek lampy tylnej lewej, diagnostyka komputerowa pojazdu , badanie techniczne, kontrola pojazdu

06.10.08 - 137 906 km - serwis olejowy, olej, filtr oleju, mikrofiltr, kontrola pojazdu, płyn hamulcowy

25.09.09 - 161 057 km - serwis olejowy, olej, filtr oleju, mikrofiltr, kontrola pojazdu, apteczka

23.04.13 - 229 208 km - wymiana układu rozrządu, diagnostyka komputerowa pojazdu, czujnik położenia wału korbowego, uzupełnienie oleju

15.07.13 - 234 404 km - vanos ssący i wydechowy, diagnostyka komputerowa pojazdu

 

Ostatni odczyt z kluczyka - 234 404 km

 

Auto ma do wykonania darmowe akcje serwisowe na:

 

- wymianę poduszki powietrznej kierowcy

- wymianę poduszki powietrznej pasażera

 

 

Numer podwozia WBAAY71070CJ73479

Kod typu AY71

Typ 318I (EUR)

Typoszereg E E46 (4FL)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik N42

Pojemność skokowa 2.00

Moc 105

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor TITANSILBER METALLIC (354)

Tapicerka STOFF/LEDER SCRITTO/SCHWARZGRAU (V8TM)

Data prod. 2003-02-27

Składanie Wyposażenie

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S2CDA LM RAEDER STERNSPEICHE 136 Obr. BMW, st. le. spr. gw. 136

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S321A EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu

S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny, elektryczny

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku

S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy

S650A CD-LAUFWERK Odtwarzacz CD

S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)

S722A EDITION LIFESTYLE Pakiet wydania Lifestyle

S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy

S818A BATTERIEHAUPTSCHALTER Główny wyłącznik akumulatora

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

P972A COMFORT PAKET Pakiet komfort

S998A ANLAUFSTEUERUNG INTERNE BEDARFE Sterowanie rozruch. na wewn. potrzeby

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

Opublikowano
Nie chodzi o to, że ma 280 tys, bo to normalny przebieg dla 14 letniego samochodu, chodzi o to że ktoś oszukuje. Tak przy okazji zapytam, może ktoś wie. Ile taki silnik n42 może wytrzymać 500 tys?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pytanie z cyklu "Czy Ziemia przetrwa ludzkość"... :roll: Jeden wytrzyma te 500tys,a drugi nie. Nikt tego "nie wie".
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To może inaczej zadam pytanie, czy ktoś z forumowiczów ma auto z takim silnikiem i przebiegiem powyżej 500 tys?

Większość ortalionów ma takie właśnie auta.

Czyli przebieg 400 - 500 w kołach plus napis na liczniku pod tytułem "180 - 250".

Oczywiście plus duże alusy z chińskimi oponami, obcięte zawieszenie i kiepskie amortyzatory.

Tak wygląda statystyczne BMW w PL.

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Większość ortalionów ma takie właśnie auta.

Czyli przebieg 400 - 500 w kołach plus napis na liczniku pod tytułem "180 - 250".

Oczywiście plus duże alusy z chińskimi oponami, obcięte zawieszenie i kiepskie amortyzatory.

Tak wygląda statystyczne BMW w PL.

Twoje tak wygląda? Wiesz, statystycznie to ja i mój pies mamy po trzy nogi.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.