Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Jakie klocki i tarcze i tarcze idą na pierwszy montaż w F15 25d 231KM?

Lub może jakie polecacie, bo właśnie mi się zbliża wymiana i oferta ASO jest... dość wysoka :shock:

 

p.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sporo taniej niż w ASO można kupić te części na "znanym portalu aukcyjnym".

Swoją drogą jaki masz przebieg, że do wymiany są zarówno klocki jak i tarcze?

 

Nie wiem jak w naszych F15 ale w E83 oryginalne klocki miałem Jurida a tarcze o ile pamiętam ATE.

Opublikowano

Ja na razie mam tylko klocki przód (za ok. 5 tys.).

Ale chciałem wiedzieć co jest na pierwszy montaż oraz jakie produkty polecacie.

Wiem że jest tego sporo, ale co wybrać ?

 

Kiedyś do CLS kupiłem komplet ATE i tarcze padły (biły) bardzo szybko i nie było to wynikiem mojego działania czy błędu.

 

 

PS. przebieg mam 45 tys. :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak na razie potrzebne tylko same klocki to wg mnie bierz ori bmw. Jeżeli zdjęcia w jednym ze sklepów z częściami są prawdziwe to klocki są produkowane przez firmę Galfer ale jakoś trudno znaleźć oferty uch sprzedaży jako aftermarket.

 

PS.

Oryginalne klocki na przód można kupić za 580zł na "znanym portalu".

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak u was z trwałością klocków i tarcz?

Ja mam teraz 75kkm i zbliża się wymiana klocków. O ile od zewnętrznej strony klocek ma jeszcze jakieś 5mm to od wewnątrz czujnik prawie dotyka tarczy. Przednie tarcze niestety też nie nadają się do dalszego użytku. Co do tyłu to okaże się po zmierzeniu grubości.


Kiedyś tarcze starczały na 2-3 komplety klocków. Teraz chyba "celowe postarzanie" nabija kasę serwisom :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aleście się rozpisali :roll:

Nikt jeszcze nie wymieniał układu hamulcowego czy co?

Opublikowano
Aleście się rozpisali :roll:

Nikt jeszcze nie wymieniał układu hamulcowego czy co?

 

Oryginały wytrzymały mi przod I tył ok. 50 tys km I włożyłem ATE. Teraz mam 100 tys km i jeszcze sporo jest klockòw, więc może troche spokojniej jeżdżę bo ponoć właśnie ATE sa na pierwszy montaż. Myślałem tez nad ceramicznymi ale nawet doradca z ATE mòwił że lepiej wziac zwykłe. Kupiłem już klocki na przòd znòw ATE i zobaczę jak z tarczami - czy jeszcze beda sie nadawały ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zdecydowałem się założyć oryginalne BMW. Co by nie powiedzieć to hamują bardzo dobrze. Nigdy też mi się nie "zeszkliły" nawet przy ostrej jeździe. W planach mam już G05 więc pewnie ten komplet starczy aż do sprzedaży samochodu.


A Zimmermanny założone do mojej E83 pogięły się po kilku kkm więc nie mam o nich dobrego zdania :(

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tez nie mam dobrych wspomnien odnosnie Zimiermann. 2 komplety tarcz z przodu pogiely mi sie w E39. Od tego czasu kupuje tylko OE przez internet. Zawsze wymieniam klocki z tarczami. Przod starcza na 80k km.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam,


Jakie klocki i tarcze i tarcze idą na pierwszy montaż w F15 25d 231KM?

Lub może jakie polecacie, bo właśnie mi się zbliża wymiana i oferta ASO jest... dość wysoka :shock:


p.

 

Też mam X5 jak twoja. U mnie od nowości oryginalnie były klocki firmy GALFER wytrzymały długo ale strasznie pyliły. Teraz wymieniłem na TEXTAR EPAD. Zobaczymy...

  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam.

Z tego co się orientuję to ATE idzie na pierwszy montaż, ja właśnie wymieniam z tyłu w BM Motors Service warsztat który serwisuje tylko BMW wraz ze wpisami do książki na serwerze, czyli prawie jak w ASO. Na przód wkładają oryginalne tarcze i klocki i nic innego.

Opublikowano
W dniu 14.10.2019 o 22:27, Krokus napisał(a):

 

Też mam X5 jak twoja. U mnie od nowości oryginalnie były klocki firmy GALFER wytrzymały długo ale strasznie pyliły. Teraz wymieniłem na TEXTAR EPAD. Zobaczymy...

Potwierdzam. Pierwszy montaż to GALFER (cena niestety zabójcza za nowe klocki, przód 1500 zl, idzie dostać taniej), za to pylenie galferów jest tak znikome,że po dwóch miesiącach jazdy mam nieomal czyste felgi. Też korzystałem z BM service i kolega ma rację, na przód zalecają tylko oryginał ( potwierdzają to inne fora,że tarcze innych producentów niestety potrafią się krzywić).

  • Lubię to 1
Opublikowano

A co możesz na ich temat powiedzieć?    Jana razie jestem zadowolony, a jak Ty?  Oni są z Juszkowa k.Pruszcza Gdańskiego, byłem też w Adam Serwis BMW w Gdańsku i tak nie do końca byłem zadowolony.

Opublikowano

Problem z opiniami na temat tarcz polega na tym, że nadal wiele z nich montowanych jest wadliwie co później mocno na te opinie rzutuje. 

  • Lubię to 2

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano (edytowane)
28 minut temu, Piotr 1968 napisał(a):

A co możesz na ich temat powiedzieć? Ja na razie jestem zadowolony, a jak Ty?  Oni są z Juszkowa k.Pruszcza Gdańskiego, byłem też w Adam Serwis BMW w Gdańsku , a teraz  chcę spróbować ten serwis i mam bliżej.

A opinie są  tak jak piszecie różne.

Edytowane przez Piotr 1968
Opublikowano (edytowane)

Jak do tej pory BM motors wzorowo. Wszystko zawsze na czas,zgodnie z życzeniem i zgodnie ze sztuką. Obecnie mają moje 100% zaufanie (rzadko się to zdarza ;)).

Co do montażu tarcz, owszem, nie każdy warsztat poświęci czas na oczyszczenie piasty, tulejek, jarzma itp i później problemy. Jednak tak jak wspominałem, szczególnie na zagranicznych forach, wiele osób zrobiło wszystko zgodnie ze sztuką a i tak wiele zestawów po prostu biło. Ale co ważniejsze (i to mnie skłania do zakupu oryginalnych tarcz), to to,że nawet jeśli nie było problemów, to wiele osób jednak pisało,że skuteczność hamowania nie była ta sama co na OE. Ja osobiście z Galferem mam również tylko bardzo dobre wrażenia. 😎

Edytowane przez G0rdon
  • Lubię to 1
Opublikowano

Czyszczenie to raz, ale nadal wielu mechaników nie weryfikuje bicia czujnikiem zegarowym. Konsekwencje są dużo bardziej odczuwalne w samochodach wyposażonych w tarcze o większej średnicy, dlatego problem częściej pojawia się w autach klasy premium. Osobiście mnie to dziwi bo szkolenia z obsługi układu hamulcowego ATE są najczęściej darmowe. Najwyraźniej większość uważa, że jest to temat błahy i niczego więcej już się nie nauczą. 
 

  • Lubię to 1

Pozdrawiam

Jacek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jedyna rzecz jaką zmieniłem w moim f15 z b47d20 z serii na upgrade to zestaw hamulców z m50d (pasuje e70/e71/f15/f16). Wszystko pasuje P&P.
Nie ma problemów z hamulcami, nawet z kilkukrotnym hamowaniem z 200. Zrobione prawie 80tyś km. Hamulce to "przekaz myśli" a nie walka o zatrzymanie. Pierwsza trasa na seryjnym hamulcu to szok jak gównianie działa ten hamulec z wysokiej prędkości - to się nadaje na miasto 50km/h a nie do jazdy. Polecam zmianę na coś większego - nawet 40d/50i z seri e7x/f1x da radę. Zaciski z jarzmami - wszystko pasuje zamiennie

  • Lubię to 1
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.