Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

 

Czy ktoś z Was rozbierał już przepustnicę aby przeczyścić w środku potencjometry?

Proszę o jakieś porady jak to prawidłowo przeprowadzić. Chodzi o zdjęcie tego dekielka itd.

U mnie przepustnica zatrzymała się w pozycji otwartej i przy gaszeniu odczuwalne jest "trzepnięcie" silnikiem. Robiłem próby z ręcznym domknięciem klapy gaszącej przy gaszeniu silnika i było znacznie lepiej. Dodatkowo wyczytałem, że uszkodzona przepustnica nie pozwala na dopalenie DPF-u co mnie trochę dziwi bo wydaje mi się, że efekt takiego gaszenia silnika mam od kiedy kupiłem auto czyli od ponad roku. Od tego czasu zrobiłem ponad 20tys i nie mam problemu z dpf-em.

Zna ktoś może oporności na tych 3 pinach które są na wtyczce ?

Edytowane przez Maciekm_83
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/20170314_121926_zpsn048benh.jpg

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/20170314_121956_zpsgoxaievc.jpg

 

 

 

Przepustnicy nie możesz ruszać. Czyścić tak jak jest i tyle. Możesz też zdjąć kolektor, klapki mogły się zawiesiły lub są już luźne.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/20170314_121926_zpsn048benh.jpg

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/20170314_121956_zpsgoxaievc.jpg

 

 

 

Przepustnicy nie możesz ruszać. Czyścić tak jak jest i tyle. Możesz też zdjąć kolektor, klapki mogły się zawiesiły lub są już luźne.

 

Witam ponownie.

No więc okazuje się, że można ruszać przepustnicę - klapę gaszącą - a nawet trzeba. Jeśli ktoś ma z tym problem śmiało przysyłać - naprawimy :)

Przepustnica z egr-em jest tak skonstruowana, że jest nieco pochylona w prawo ( patrząc od przodu) co powoduje dostawanie się oleju z intercoolera przez ośkę -na której jest klapa gasząca-do wnętrza, tam gdzie jest cała elektronika oraz silniczek sterujący. U mnie wnętrze było całkowicie zalane. Porobiłem zdjęcia, później podeślę jak się dowiem jak się wstawia. Dzięki mojemu genialnemu koledze udało się wszystko wyczyścić oraz zlutować ścieżkę która była przepalona, zapewne przez opór który stworzył olej.

Po zlutowaniu ścieżek przepustnica działa jak nowa.

Pojawił się nawet pomysł aby zamontować przepustnicę odwrotnie tak aby nie była ona pochylona w stronę tej elektroniki ukrytej pod dekielkiem. Wymagałoby to przerobienia przewodu z trzema pinami ale zapobiegałoby przedostawaniu się oleju do środka.

Po wpięciu przepustnicy i włączeniu zapłonu trzeba odczekać około minutę, aż się skalibruje. Widać powolne ruchy silniczka w lewo i prawo.

Błąd przepustnicy wykasowany i już się nie pojawia.

Opublikowano

Czy możesz napisać coś więcej odnośnie lutowania tej ścieżki? O którą chodzi?

Najlepiej ze zdjęciem :)

Opublikowano

Gdybym tylko wiedział jak tu się zdjęcia dodaje :)

W moim przypadku przepaliła się ścieżka od masy ale u Ciebie może być gdzie indziej. Potrzebny miernik i trzeba sprawdzać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.