Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Prosze o pomoc w zdiagnozowaniu usterki, autu jak by brakuje pelnej mocy (porownywalem czasy 0-100, 100-200)

Dzisiaj wyskoczyl mi taki oto blad po podpieciu INPY : valvetronic adjustment range

 

Jakies sugestie ?

Z gory dziekuje za kazda pomoc

Opublikowano

Skasowalem bledy i pojezdzilem dosc dynamicznie autem przez ok pol godziny, podpialem sie ponownie kompem i teraz z kolei wyskoczyl mi taki oto blad : 2aab variable intake system on board diagnosis system

Mecanic or hardware deffect

Na co stawiac? Jak tez napisalem w poprzednim poscie uwazam, ze silnikowi brakuje mocy, poronujac do filmikow jakie kraza na Youtube

PS: moj aktualny przebieg to ok 150tys km

 

PS2: Jesli chodzi o adaptacje, to przyznam sie ze jestem zielony z tego zakresu, podejzewam ze mam zle zainstalowana INPE, bo nie wszystko mi dziala i wyskakuja jakies bledy, a umiem zczytac/skasowac bledy, oraz sprawdzic podzespoly ktore sa pod pozycja f6

Opublikowano
Wyczyść selenoidy Vanosa. Skasuj błędy i pojeździj. Niektórzy piszą, że ten błąd spowodowany jest przez Dise. Proponował bym tobie wyjąć i zobaczyć czy nie mają luzów inpą sprawdzić czy pracują bo ten błąd to od disy na 90 %. Wcześniejsze problemy raczej z vanosem a najpierw z selenoidami
Opublikowano

Dokładnie kolego. Zawory vanosa to to na YT. Disy wyjąć, Sprawdzić czy nie mają luzów osiowyh. Inpą sprawdzi Ci ktoś czy działają elektrycznie. N52 ma dwie disy. Pierwszą sprawdzisz wyjmując bez zdejmowania kolektora. Jest nad przepustnicą. ruga jest po wewnętrznej części kolektora. trzeba ze 30 minut wyjmować dla kogoś kto zna temat. Trzeba wysunąć kolektor.

Te obie bolączki to typowe wady n52

Numery 2 i 3 to disy

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VB11-EUR-07-2006-E90-BMW-325i&diagId=11_3756

Opublikowano

Co do zaworów to moczysz w płynie hamulcowym, Tak na noc. Przedmuchujesz. Najlepiej zakupić nowe oringi w BMW to grosze a one potrafią wywalać błędy.

disa to tak po wyjęciu

jak widzisz na filmie jedna się nie domyka

Opublikowano
Więcej pali i ma mniejszą moc. Może nierówno pracować. Jeden błąd przez dłuższy czas może powodować inne błędy i może wejść w tryb awaryjny.
Opublikowano
Zaczekajcie chwilę:) *dzik320d*, trochę mieszasz. Autor ma błędy dotyczące Valvetronica a nie Vanosa, więc dlaczego proponujesz czyszczenie elektrozaworów Vanosa? Zapewniam cię że jeżeli byłoby z nimi coś nie tak, to byłyby inne błędy, jasno o tym mówiące. No i jak autor już chce je czyścić to nie trzeba do tego płynu hamulcowego, wystarczy je zostawić na trochę w benzynie ekstrakcyjnej. Ale to moim zdaniem jest ślepy tor. Sprawdzić należy DISy i Valvetronica.
Opublikowano
Z tego co wiem to DISA nie ma żadnego czujnika mówiącego o tym że klapka się przekręciła lub nie, czyli test DISY polega na sprawdzeniu czy słychać że klapki się obracają po wydaniu odpowiedniej komendy w INPIE, sama INPA nic nie powie o tym czy jest dobrze czy źle.

 

Slychac jak sie obracaja, wlasnie to sprawdzilem, czyli disy sa w porzadku.

Jak moge sprawdzic sprawnosc valvetronica ? Jaki mam wykonac nastepny krok, aby zdiagnozowac usterke ?

Opublikowano

Nie mam w pelni poprawnie skonfigurowanej inpy i wyrzuca mi bledy (zdjecia ponizej), jednak udalo mi sie cos tam nagrac.<

>

Dalej nie wiem co to moze byc, chcial bym doprowadzic swoj silnik do pelnej sprawnosci, od kiedy kupilem to auto, ciagle cos sie z nim dzieje, bylem zadowolony ze jest w miare niski przebieg(bylo 92tys mil), a wychodzi na to, ze trafilem na moment kiedy wszystkie podzespoly siadaja i wymagaja naprawy/wymiany.

Juz myslalem zeby sprzedac auto i kupic poczciwe e46 330ci, ale ilosc pieniedzy ktore ,,doinwestowalem" w auto, przekroczyla cene jaka zaplacilem za samochod, wiec juz troche szkoda i rozkladam rece :mad2: :mad2: :mad2:

17360970_1334582116580243_1699464355_n.jpg?oh=b3c55448a4815a047104b2c50d907642&oe=58CD5058

17361177_1334582086580246_1435650645_n.jpg?oh=c51d34e4aa81b598d96f7911e9545e09&oe=58CD8932

Opublikowano

Ciężka sprawa. Ja bym sprawdził:

 

1. Wszelkie połączenia elektryczne z przepustnicą, czujnikiem wałka mimośrodowego, silnika valvetronica - wypiąłbym wszystli wtyczki i spryskał preparatem do styków.

 

2. Szczelność układu dolotowego - rozebrałbym co się da i przy okazji sprawdził czy nie ma w dolocie oleju, co byłoby objawem niesprawnej odmy.

 

3. Zresetowałbym adaptację - na anglojęzycznych forach piszą coś o resetowaniu za pomocą pedału przyspieszenia ale nie wiem jak to się robi.

 

4. Spróbowałbym wyłączyć układ Valvetronica żeby sprawdzić czy wtedy nadal pojawiają się błędy przepustnicy

Opublikowano

Z filmiku wynika, że valvetronic pracuje prawidłowym zakresie. Posprawdzaj to co proponuje kolega wyżej, jeśli zdecydujesz się na mycie solenoidów, to zrób to w jedyny właściwy sposób, tzn http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1336573&highlight=solenoid+cleaning

W zeszłym tygodniu miałem podobnie jak Ty, tzn odczuwałem spadek mocy, jednak bez błędów i zdecydowałem się na rozebranie solenoidów, trochę strachu było, że pourywam aluminiowe łapki, ale bez strachu, to nie jest czyste aluminium. Po czyszczeniu wszystko wróciło do normy, silnik pracuje jak dawniej. Warto spróbować, koszty żadne.

Opublikowano

Wykonam jutro punkty 1 i 2, oraz wyczyszcze solenoidy, nastomiast punkty 3 i 4 - nie mam pojecia jak wykonac, kasowalem adaptacje i blad wraca gdy pojezdze.

Dziekuje Wam za dobre rady, mam nadzieje, ze uda mi sie rozwiazac problem, lub przynajmniej zlokalizowac usterke :-)

Opublikowano

Punkt 3 możesz wykonać INPA, robisz to tylko na zapłonie bez pracującego silnika. Usuwasz błędy. Wybierasz silnik F8 adaption, F8 WT albo usuwasz wszystkie adaptacje shift F9. Następnie odpalasz auto i niech pochodzi parę minut na biegu jałowym

 

 

Z filmiku wynika, że valvetronic pracuje prawidłowym zakresie. Posprawdzaj to co proponuje kolega wyżej, jeśli zdecydujesz się na mycie solenoidów, to zrób to w jedyny właściwy sposób, tzn http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1336573&highlight=solenoid+cleaning

W zeszłym tygodniu miałem podobnie jak Ty, tzn odczuwałem spadek mocy, jednak bez błędów i zdecydowałem się na rozebranie solenoidów, trochę strachu było, że pourywam aluminiowe łapki, ale bez strachu, to nie jest czyste aluminium. Po czyszczeniu wszystko wróciło do normy, silnik pracuje jak dawniej. Warto spróbować, koszty żadne.

 

A tu filmik też znalazłem, rosjanin był pierwszy

A tu się nieźle valvetronic uszkodził

Opublikowano
A tu filmik też znalazłem, rosjanin był pierwszy

A tu się nieźle valvetronic uszkodził

Takich perełek z rosyjskojęzycznych stron pewnie znasz więcej, dziel się jak najczęściej.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Z tego co się oriętuje Disa nie sprawdzisz w INPA, bo możesz słyszac czy się obracają czy nie, ale nie oznacza to że są sprawne. Klapka musi siedzieć nieruchomo i jedyny sposób żeby to sprawdzić to wyjęcie ich i manualne sprawdzenie. Co do zestawów naprawczych to jest super rozwiązanie bo jedna DISA w ASO kosztuje 1000 zł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.