Skocz do zawartości

[E39] 523i 1998r wyciek pomiędzy zbiornikiem a chłodnica


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chłodnica do wymiany.

Nic nie poradzisz.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
No to lepiej nie eksperymentować.Rozumiem,że muszę wymienić chłodnice wraz ze zintegrowanym zbiornikiem? Ile tak jeszcze mogę pojeździć z takim wyciekiem?
Opublikowano
To mam tą drugą opcję,bo silnik się nie zapowietrza ogrzewanie działa jak nalezy.Wymienialem ostatnio termostat z obudowa, bo się silnik niedogrzewal i teraz temp trzyma ładnie w pionie .Widzialem na allegro chłodnice nowa za ok 200 zł Polskiej produkcji.Bedzie to dobry produkt?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nissens dobry ale nie bardzo dobry
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie niestety lekko się pociła na mrozie w tą zimę na połaczeniu zbiorniczka z obudową.

Juz zamówiłem oringi i je będę zmieniał.

 

Co do wydajności to jest taka sama jak fabryczny behr czyli bardzo dobra.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Odświeże temat.Problem przyszedł nieoczekiwanie szybko i nie wiem co się dzieje.Zapowietrza się układ odpowietrzyc go to jest dramat ale jak się Już uda to nie na długo.Po ostygnieciu silnika zapowietrza się ponownie.Dziwi mnie ze temp po szybkim odpowietrzeniu skacze.Przy spokojnej jeździe sięgą nawet 108 stopni Żeby się obniżyła muszę obroty trzymać powyżej 3 tys. I wtedy spada do 95-94.Chlodnica jest gorąca tylko u góry a reszta zimna.Dodatkowo jak osiągnie 108 stopni zgasze i odkrece korek chłodnicy to jest efekt cofnięcia się płynu pod lekkim ciśnieniem z otworu przelewowego do zbiornika i wtedy nie ma płynu w górnym wezu.Po odpowietrzeniu ogrzewanie jest,ale potrafi zniknąć i wtedy temp szybko rośnie do 100 stopni i znów muszę mu przygazowac żeby ogrzewanie wróciło i się obniża temp.Plyn raz jest zaciągnięty do układu że zbiornika a raz stan się podnosi tak że korka nie odkręci,bo płyn się wylewa.Juz nie mam sił,a auto potrzebne co robić? Miał ktoś taki przypadek?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zmieniłeś tą chłodnicę?

 

Temperatura 108 to jeszcze nie dramat ALE NIE ODKRĘCAJ KORKA PRZY TAKIEJ TEMPERATURZE !!!!

 

Szukaj nieszczelności układu < ta chłodnica cieknąca w pierwszej kolejności do wymiany>

 

Jeśli masz LPG to jeszcze trzeba wyeliminować przedostawanie się gazu do układu chłodzenia i sprawdzić wszystkie połączenia reduktora do układu.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Nie zmieniłem jeszcze bo wyciek miałem już od paru miesięcy i nie było problemów. Zaobserwowałem raz taka sytuacje przy odpowietrzeniu,że na rozgrzanym silniku po zgaszeniu i odkreceniu korka było dość dobrze słyszalne bulgotanie.Czyli zakręcić gaz i zobaczyć czy na samej benzynie jest to samo? A jakby wyciągnąć termostat który wymienialem niedawno żeby jeszcze to wykluczyć?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bez przesady.

Przecież ten wyciek ma dopiero od KILKU MIESIĘCY !!!

To nie może jeszcze zaszkodzić.

:D

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Ale po co ruszać termostat :?: Skoro wiem, że mam wyciek przy chłodnicy to użyłbym uszczelniacza-zapychacza w proszku lub płynie i po zawodach :mrgreen:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Dzięki za odpowiedź.Uszczypliwosci nie są potrzebne.bo tylko pytam,a nie mówię że tak zrobię.Sprawa wygląda tak że wymieniłem termostat który otwiera się przy 87 stopniach,a miałem włożony wahlera który ledwo co się otwierał,a temp otwierania była 92 stopnie.Odpowietrzyl sir ładnie ale po chwili zaczęła lecieć para z dołu chłodnicy więc zamówiłem nowa i jutro wymiana.Mam nadzieję że problem zniknie bez powrotnie.Wykrecilem pompę wody i jest ok łopatki całe i bez luzow
Opublikowano
Nissens za 490 zł.Powiedzcie mi jeszcze czy dlatego może się robić ciśnienie w układzie bo para leci z chlornicu?Odpowietrzylem udklad pochodził chwilę i zaczęła temp rosnąć,bo wytworzylo się ciśnienie i zanikl płyn w górnym wezu?
Opublikowano

Zrozum że nie odpowietrzysz układu jak masz wyciek. No i mogłeś też załatwić głowice lub uszczelke bo wg ciebie nic się nie działo i sobie jezdziles kilka miesięcy z takim wyciekiem.

Najpierw wymień chłodnice, odpowietrz układ i dopiero się martw dalej.

Opublikowano
Rozumiem ale najśmieszniejsze jest to że wycieku już nie ma,ale teraz jest parujaca chłodnica czyli pewnie wychodzi na to samo.A co jeśli powiem,że z tłumika leci delikatna para i widać kropelki wody?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.