Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mi generalnie pompa nie padła, ale wymieniłem prewencyjnie. Przebieg 84 tys mil. Miałem zalany fioletowy płyn , także widać że był już wymieniany. Nowy wlałem 3 litry koncentratu BMW i reszta woda zdejonizowana.
  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Bardziej mi chodzi o to czy w momencie awarii pompy, w układzie był oryginalny płyn czy jakiś inny. Zły płyn to też może być czynnik sprzyjający awarii.

 

Przed wymianą pompy,też miałem oryginalny płyn. Pompy siadają po przebiegu około 150 tys.

Wymienić, zalać, odpowietrzyć i spokój.

Od czasu do czasu sprawdzić temperaturę np. Torque.

 

P.s. Jeśli koncentrat, to woda destylowana.

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Panowie omijajcie szerokim łukiem nie oryginalne Pompy Wody. Ja chciałem zaoszczedzic i taka zamontowałem u siebie, jakis no name około 3 miesiace temu. Wczoraj w nocy 6 km wracałem 2 godziny. Na trasie najpierw komunikat żółty za chwile czrerwony o przegrzaniu sie silnika. Na pobocze zgasiłem auto, poczekałem chwile, włączyłem sobie temp w ukrytym menu i tak podjeżdżałem co 200 300 metrów i gasiłem auto-koszmar!!! Dzis rano próbowałem zrobic procedure odpowietrzania żeby zobaczyć czy pompa kręci i niestety nic. Kupie pompe Pierburg i zamontuje to nie problem, martwie sie tylko czy wysoka temperatura nie naruszyła uszczelki pod głowicą ??
Opublikowano
Pytanie może bedzie głupie, ale szukam wszedzie przyczyny zepsutej pompy. Przed wczoraj wymieniłem filtry Vanosa, czy one w jakiś sposób mają interakcje z układem chłodzenia? Druga rzecz i najgorszy scenariusz to uszczelka pod głowica, sama głowica itp itd. Jeżeli uszczelka i głowica jest cała (zamówiłem juz tester CO2) czy coś jeszcze mogło oprócz tego trafic w wyniku przegrzania??
Opublikowano
Pytanie może bedzie głupie, ale szukam wszedzie przyczyny zepsutej pompy. Przed wczoraj wymieniłem filtry Vanosa, czy one w jakiś sposób mają interakcje z układem chłodzenia? Druga rzecz i najgorszy scenariusz to uszczelka pod głowica, sama głowica itp itd. Jeżeli uszczelka i głowica jest cała (zamówiłem juz tester CO2) czy coś jeszcze mogło oprócz tego trafic w wyniku przegrzania??

Mogła zostać odpalona na sucho przez mechanika. One są chłodzone i smarowane płynem chłodniczym więc mogła przy pierwszym starcie dostać po tyłku.

Opublikowano
Sam ja wymienialem lącznie z nowym płynem ORI, także nic takiego nie miało miejsca. Byłem w Pl 1700 km w jedna stronę w Polsce na morzem i nic sie nie działo do wczoraj zaraz po wymianie Vanos solenoids
Opublikowano
Zamierzam dzis jeszcze sprawdzić bezpieczniki, łącznie z tymi na kablach pod maską bo wyczytałem na amerykańskim forum że też lubią kopnąć w kalendarz i dają takie same objawy jak pompa.
Opublikowano
Pczy coś jeszcze mogło oprócz tego trafic w wyniku przegrzania??

 

przy przegrzaniu najpierw wywala uszczelkę, później głowica albo do planowania albo pęka, zdarza się też że blok silnika nie wytrzymuję i pęka :|

 

ogolnie jak się zapali kontrolka to lepiej nie ryzykować tylko gasić auto i laweta.

 

 

Ja u siebie wymieniałem pompe wody tak na wszelki wypadek, pierburg nowy ok 1000-1200zł +robocizna. Pompy z tego co gdzieś słyszałem mają wadliwą elektronikę, dla świętego spokoju dobrze jest ją zmienić po 150tys km.

Można przy okazji termostat wymienić.

gm7CfMp.jpg?1
Opublikowano
Wczoraj sprawdziłem bezpieczniki, nr 80 był zjarany. Założyłem taki sam 40 a i chciałem odpowietrzyć żeby zobaczyć czy pompa działa. To był błąd. Pompa nie kręciła, za to nagrzała się i zaczalem czuć smród topionego plastiku i dymek wydobywający sie z niej. W pośpiechu odłączyłem akumulator podniosłem auto do góry żeby zobaczyć co jest grane. Wtyczka od pompy zaczęła się topić. To gówno najprawdopodobniej zrobiło zwarcie. Rozłaczyłem wtyczke. Zamówie Pierburg i wiecej nigdy się nie dam nabrać na żadne zamienniki. Napisałem reklamacje, zobaczymy co odpowiedzą.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobrze jakbyś podał jakiej dokładnie firmy była ta pompa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dobrze jakbyś podał jakiej dokładnie firmy była ta pompa.

 

Nie mam pojecia, wyglada tak samo jak Ori tylko bez nazwy. Nabita na niej tylko data produkcji.Kupilem ja na ebay razem z termostatem.Firma niby byla z UK a pozniej okazalo sie ze czesc idzie z Chin.Zaryzykowalem-zaluje.

Opublikowano

co jest tanie, to jest drogie.

Chytry traci dwa razy. itp.

 

Panowie, ja mam przelot ~115k km.

Pompa oczywiscie ORI, jest cicha, temperatura prawidłowa.

 

Pytanie czy pompa da o sobie znać w jakikolwiek sposób, ze jej już się nie chce?

Szkoda wymieniać coś profilaktycznie, bo do najtanszych ona nie należy

Opublikowano
co jest tanie, to jest drogie.

Chytry traci dwa razy. itp.

 

Panowie, ja mam przelot ~115k km.

Pompa oczywiscie ORI, jest cicha, temperatura prawidłowa.

 

Pytanie czy pompa da o sobie znać w jakikolwiek sposób, ze jej już się nie chce?

Szkoda wymieniać coś profilaktycznie, bo do najtanszych ona nie należy

 

Czasem sypie błędami ale czasem po prostu zdycha.

Opublikowano
Jeżeli chodzi o mnie (mam e60 z silnikiem N52B25) to u mnie pompa padła po 270tys. oryginalnego przebiegu, nie wiem czy byla wymieniana bo jak ja we własnym zakresie wymieniłem na Pierburga to stara była ze znaczkami BMW. Przy okazji wymieniłem też termostat na Behr oraz zalałem płyn Prestone. Co do przyczyny wymiany to komunikat w trasie na żółto później na czerwono o temperaturze silnika. Co do lawety to nie ma co jej od razu zamawiać jeżeli to nie jest poważna usterka że pompa w ogole nie pracuje. Ona z reguły zawiesza się podczas jazdy i nie pracuje. Zatrzymanie pojazdu i wyłączenie a następnie włączenie powoduje ponowne jej uruchomienie i dalszą pracę do ponownego zatrzymania. Przyczyną błędów pompy jest jej wydajność... można ja sprawdzić w INPA. Moja przy teście na 90% swojej pracy się wyłączała. Stąd wymiana i do chwili obecnej nie ma problemów a pompę wymieniłem 20tys. km temu. Tak więc z reguły jeżeli pompa siada to pokazują się błędy w komputerze. Czasami może korkiem wysadzić płyn chłodniczy ale nie ma co dramatyzować że to uszczelka :) to może być pompa.
Opublikowano

dzieki za odp

Tak czytam, ze jej zywot to z reguły 150k, ale i te pompy żyją dłużej.

 

Inna opcja to taka, poki ta moja jeszcze działa, to sprzedaż jej i zakup nowej, zeby dmuchać na zimne.

Cos mam przeczucie, ze jak pojade na wakacje, to wlasnie wtedy sobie wybierze swój moment :D

Opublikowano

Nie rozumiem oburzenia

Jestem jej niepewny dzięki Waszym postom i przecież nikomu z Was nie każę jej kupować, więc ryzyko zawsze jest kupując coś używanego.

Z mojego doświadczenia każdy mechaniczno-elektronicnzy element kupiony jako używany był 'paździerzem'. Ale to dyskusja nie na temat, pisałem o jednej z opcji.

Pewnie i tak szybciej samochod sprzedam niż ta pompę wymienię, ale idąc logiką Twojego wzbudzania poczucia winy co do etyki, powinienem tą pompę nowemu wlascicielowi wymienic, skoro jestem jej niepewny ;)

Opublikowano
Albo nie dziaduj i kup sobie nówkę (nie mogę zrozumieć jak wydanie tysiaka z groszami raz na 150-200 tysi może być zabójczym wydatkiem zwłaszcza że i tak masz rozrząd bezobsługowy co obniża koszty) albo dziaduj swoim kosztem a nie cudzym i kup sobie używkę na zapas jakby ta padła.
Opublikowano

Aha, czyli ja mogę przyjać dziada, co do którego bede miał jeszcze gorszą niepewność niż moja wlasna, ale SPRAWNEGO elementu sprzedać nie mogę, bo to dziadowanie, zwłaszcza ze jej przelot to 115tkm, a z tego co widzę jej awarie zaczynają sie od 150? I nieważne, że ktoś lubi miec wszystko na tip-top i dlatego mysli o takim procederze?'

 

Z całym szacunkiem mg123, bo wydajesz się pomocną osobą, to masz dziwne poglądy, którymi trochę trujesz. Może bawisz się w rycerza, ale w pojedynkę świata nie zmienisz.

I tak wykupię assistance, niż tą pompę zmienię, wiec nie wiem o co ta żółć, ale OK :)

 

OFFTOP zrobilismy, jak coś to na PW.

Opublikowano
Trochę śmieszna ta dyskusja się zrobiła. Nikt kto normalny i znający temat nie kupi używki, jedynie handlarzyna, który chce przygotować auto pod sprzedaż. Ja osobiście też bym sie nie bawił w sprzedaż bo nie lubię wciskać kitu zwłaszcza że nie wiadomo kiedy padnie, ale to już moja opinia. Każdy ma prawo do wszystkiego. A co do tego assistance to nie wiem po co Ci ono jak zacznie się pompa psuć? Nie naprawią Ci tego w cenie tylko do mechanika zaprowadzą, który skasuje za pompę i robotę. Ja osobiście sam bym sobie to wymienił bo nie jest to skomplikowane, ale wiadomo że niektórzy nie mają umiejętności manualnych oraz zapału do tego typu prac więc lepiej dać komuś kto zrobi to rzetelnie i zarobi na tym czym sie zajmuje. Z tego co widzę to niektórzy na zmianę żarówek do serwisu jeżdżą bo nie wiedzą jaki typ kupić. Ale przechodząc do sedna sprawy to pamiętaj że jeżeli pojawi sie komunikat o temperaturze na komputerze to należy się zatrzymać i ponownie uruchomić silnik bo pompa najzwyczajniej w świecie się zawiesza i nie ma obiegu płynu w układzie. Po uruchomieniu pompa włącza się na nowo i działa poprawnie do czasu więc jazdę można kontynuować do danego punktu. A później zająć się wymianą bo skutki jazdy z uszkodzoną pompą mogą być większe niż sama pompa...
Opublikowano

To jest totalnie bez sensu gadanie. WSZYSTKO co jest używane i jest mechaniczne, czy elektroniczne, nie wiadomo kiedy padnie. Samochody rozumiem ze dojeżdżacie do zezłomowania, bo przeciez nie jesteście pewni ile pojezdzi po sprzedaży komuś, wiec dziadowalibyście.

Nikomu kitu nie wcisnąłem i nie zamierzam, a dalsza dyskusja nie ma sensu, bo jej ideologiczny charakter moze zle sie skończyć, jak każda tego typu (patrz polityka)

 

Assistance po to, zeby mnie ściągneli z zagranicy w razie "wu", bo w PL sobie poradzę. Ale jak mówisz, ze ona się przywiesza, to jest promyk nadziei na mniej stresową jazdę, przy dalszych jednak odległościach może być to niewykonalne.

 

Może da się tą pompe zregenerować? Skoro sie przywiesza, to może szczotki się w niej kończą po prostu?

Opublikowano
temat regeneracji na forum był już poruszany i są nawet filmiki na yt jak ją rozebrano, ale nikt tego nie regenerował, bo nawet nie ma osób, które się tym zajmują. Tak więc oficjalnie się tego nie naprawia, bo nikt nie wie jak albo po prostu się nie chwalił, bo w dziale o serii 5 ten temat był już poruszany.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.