Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, auto E92 z silnikiem N52B25 218 PS. Dziś po raz pierwszy miałem taką sytuację, że pokazała się najpierw żółta kontrolka od temp płynu chłodniczego a następnie czerwona i auto przeszło w tryb awaryjny. Od razu je zgasiłem. W opcjach ukrytych pokazało mi temp. płynu 105 stopni. Płynu nie brakowało. Mam elektryczną pompę wody. Pomimo nastawienia dmuchawy na maksa temp z nawiewów nie była zbyt gorąca. Miał ktoś podobny przypadek? Pompa a może termostat?
  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Spróbuj przeprowadzić procedurę odpowietrzania, będziesz miał odpowiedz, czy pompa pracuje.

105 stopni to nie jest za duża temperatura.

Opublikowano
Temperatura wody powinna oscylować w okolicach 100 stopni. Czerwone ostrzeżenie pojawia się przy ~125 stopniach.

Na 99% pompa wody do wymiany, Pierburg kosztuje około 1000zł. Jaki masz przebieg?

Nie jest to do końca prawda.

Poczytaj http://hartgens.nl/z4/wp-content/uploads/2015/06/03a_N52-Engine.pdf

This means that four different temperature ranges can be implemented:

• 112°C ECO mode (economy)

• 105°C Normal mode

• 95°C High mode

• 80°C High + mapped thermostat mode

The coolant control sets a higher cylinder head temperature (112°C) if the engine control

unit determines ECO mode based on the current operating conditions.

Opublikowano
Taka temperatura jest ok, ale w chwili alarmu pewnie była większa. Do sprawdzenia pompa wody, a najlepiej np w INPA zrobić test dać ją na 100% i sprawdzić czy taką wartość uzyskuję.
Opublikowano
Co do pytania o termostat, to niech ktoś mnie poprawi, ale czy on nie jest "fail-safe" i w przypadku awarii nie jest tak że jedyne co się może zdarzyć to niedogrzanie, a nie przegrzanie auta?

Tak, z tego co wiem dokładnie tak jest.

Opublikowano
Pisałem Ci na fejsie na 100% pompa:) Zwłaszcza, że wentylator chodzi non stop. Płyny masz w normie i nawiew do środka letnie powietrze. Sprawdzenie błędów i wymiana pompy, kasowanie błędów. A tak poza tym 240 tysi pompa ori. Nieźle :shock:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
moja [ompa padla przy 162 tys odrazu wymienilem koputer wywalil blad pompy i tez wymienilem termostat koszt wszystkiego z naprawa 750 euro plus plyny w niemczech bo nie oplacalo mi sie jechac specjalnie do polski tego robic
Opublikowano

Koledzy sorry za podłączanie się do tematu, ale wiecie może czy oryginalny termostat w silnikach n52 był srebrny taki jak pompa, czy dawali tez czarne. U mnie jest czarny i w miare swieżo wygląda, także nie wiem czy wymieniać go tez. Dodam że pompa od nowości napewno bo jest na niej data produkcji.

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.