Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jest to mój pierwszy post na forum więc witam wszystkich, na forum jestem od jakiegoś czasu, przewertowałem sporo tematów i do tej pory wystarczało.

Do rzeczy mam problem z zawieszeniem samopoziomującym błąd jak w temacie, po sprawdzeniu wyskoczył błąd czujnika prawy tył napięcie 0, przeczyszczenie styków nic nie dało więc wymieniłem czujnik na nowy, ale błąd dalej ten sam. Zamieniłem nawet miejscami czujnik (myślałem, że może nowy również nie domaga) i dalej ten sam błąd.

Zawieszeni moim zdaniem działa (nie wiem czy w pełni normalnie) tzn. pompka pracuje, reaguje na zmiany obciążenia podnosi i opuszcza auto.

Wyczytałem na forum, że winny może być moduł zawieszenia, ale za żadne skarby nie mogę go zlokalizować. Podpowie ktoś gdzie on się znajduje w e53 (mam instalację gazową butla w kole) i ewentualnie co jeszcze można sprawdzić,

ponieważ jazda z migającym komunikatem zaczyna mnie "lekko" denerwować :D

Opublikowano

Nowy czujnik to zamiennik, ale działa na 100% ponieważ zamieniłem je później miejscami i działa normalnie. wiązka sprawdzona do nadkola jeżeli zlokalizowałbym moduł to miernikiem sprawdzę całą, rzecz w tym, że nie wiem gdzie go szukać.

Sprężyn na razie nie chcę wstawiać, może kiedyś jak padną miechy :8)

Opublikowano

:cool2: Nie ma sensu odwalać druciarstwa jeśli można naprawić nivo.

Poniżej dwa obrazki, mam nadzieję że Ci pomogą ;)

 

http://www.xoutpost.com/attachments/x5-e53-forum/65420d1421512408-self-leveling-suspension-inactive-error-code-compressor-relay-a97606c6-1185-4a0a-a4a5-a8bedd092eab_png_zpscbpw0xqh.jpg

http://bimmerboard.com/members/q/original/E53%20X5%20Component%20Locations.jpg

Opublikowano

Dzięki

Niestety obawiałem się tego (chyba,że źle patrzę) moduł znajduje się za aku czyli pod butlą, lecę zaraz zobaczyć czy uda mi się tam jakoś dostać.

Opublikowano

Jeśli gazownik go nie przeniósł podczas montażu instalacji to niestety tam jest. Tutaj masz dokładne fotki:

https://xoutpost.com/bmw-sav-forums/x5-e53-forum/67242-04-x5-4-8-self-leveling-suspension-problems-7.html

Uszkodzenie przy samej wtyczce od strony modułu jest wg mnie mało prawdopodobne, możesz się wstrzelić z miernikiem w wiązkę trochę wcześniej, zanim chowa się pod butlę, zobacz jakie kolory przewodów wychodzą od czujników i poszukaj ich w wiązce :)

Opublikowano
igla lub cos podobnego w przewod i tyle :D tez tak pare razy szukałem przerwy
Opublikowano

:cool2: Ewentualnie jeśli ktoś często grzebie to są specjalne chwytaki do nakłuwania izolacji lub sondy do mierników zakończone igłą zamiast zwykłej końcówki :)

http://gotronik.pl/img/20_168_2_chwytak_amass_8.jpg

Opublikowano

Znalazłem "zarazę" siedział na swoim miejscu, zdemontowałem butlę (trzeba będzie pojeździć trochę na benzynie :mrgreen: )

W tygodniu sprawdzę wiązkę, ale wydaję mi się, że winny będzie raczej moduł.

Opublikowano
witam.sam tez mam probkem z nivo.a dokladnie zaczelo sie od prawego czujnika tyl.wymieniony na oryginal febi z serwisu ze zmazanym znaczkiem bmw.niestety czujnik wieszal sie i musialem oddac.kupilem zamiennik i na nim zadnej reakcji.komp pokazuje blad czujnika.no ale musialem zajrzec do modulu i okazalo sie ze mialem wode przy aku.,jednakze modul suchy w srodku.dla wszystkiego zamowilem drugi i jak tylko odbiore fure od skrzyniarza to biore sie wkoncu za to nivo.nadmienie jeszcze ze naprawialem wtyczke od czujnika bo wsuwki juz byly liche,wydaje mi sie ze nie pomylilem kabelkow no ale jakby ktos mial fote wtyczki z kabelami ktory kolor do jakiego nr przypisany to prosze wstawic
Opublikowano

Sprawdziłem wiązkę (przed wtyczkami) i wszystko ok, wymieniłem moduł na inny i dalej to samo, błąd na desce i napięcie na prawym czujniku 0.

Zastanawia mnie tylko jedna rzecz do lewego czujnika idą 3 przewody a do prawego 6, do modułu dochodzą 3 więc gdzie idą pozostałe 3 ?

Zauważyłem też, że mam jeden czujnik z przodu po prawej stronie jest on odpowiedzialny tylko za światła? czy może w jakiś sposób powiązany z tylnym prawym i to np. on jest walnięty.

Przydałby się schemat wiązki zawieszenia wtedy wszystko byłoby jasne, a na dniach sprawdzę jeszcze raz wiązkę razem z wtyczkami, może tam leży problem.

Opublikowano

Biegną chyba do LCM (modułu świateł). Sprawdź czy te dodatkowe przewody mają takie kolory jak na schemacie.

http://ww2.justanswer.com/uploads/CH/CHEVYEATER351/2014-02-20_052240_facelift.png

Opublikowano

Wiązka sprawdzona od wtyczki do wtyczki wszystko ok. Według schematu te trzy dodatkowe przewody przy prawym czujniku idą do modułu świateł.

Zastanawia mnie jedna sprawa, mianowicie zawieszenie działa tzn reaguje na zmianę obciążenia światła świecą normalnie, jakim cudem skoro jest błąd czujnika ?

W przyszłym tygodniu sprawdzę jeszcze wiązkę od czujnika do modułu świateł.

Brakuje mi pomysłów co jeszcze mogło nawalić.

A może zna ktoś jakiegoś ogarniętego elektryka w woj. dolnośląskim przed świętami będę w Polsce do bym podjechał.

Opublikowano
Sprawdz dokladnie czy masz dobry czujnik tj. przod jest inny tyl jest inny (ale pasuja mocowania) temat przerabialem sam osobiscie blad byl w katalogu jak zamawialem czujnik 2x go wymianialem w intercarsie az wkoncu dostalem wlasciwy powodzenia
Wojz
Opublikowano
Czujnik na pewno dobry, zamontowałem go (nowy) na prawą stronę - błąd czujnika prawego, zamieniłem czujniki stronami (nowy na lewą z lewej na prawą) - i dalej błąd czujnika prawego.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
nie wiem jak i czy uporales sie ze swoim nivo ,bo mnie sie dzis udalo.tez wywalalo mi prawy czujnik.najpierw byl nowy febi...niby orginal tyle że ze zjechanymi numerami bmw,okazal sie wadliwy,zwrot kasy na gwarancji,zakupilem zamiennik jakis na allegro,na nim zero reakcji,dalej blad prawego czujnika,juz nawet zamowilem drugi modul nivo,dalej nic.wkoncu udalo mi sie znalezc uzywke czujnik orginalna z takimi samymi numerami jak mialem.dziala,blad zniknal sam.wiec mysle ze skup sie na samym czujniku,znajdz orginal.u mnie prawy to nr 1093700,lewy 1093698,a przod do xenon mam 1093697
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dopiero dzisiaj udało mi się pozbyć problemu, posłuchałem kolegi wyżej i kupiłem następny tym razem używany czujnik o numerze 1093700 i błąd zniknął, nie mam pojęcia jakim cudem ale na razie wszystko jest ok.

Wychodzi na to, że tylne czujniki różnią się między sobą.

W tym momencie mam 3 działające czujniki lewe i dwa moduły zawieszenia, czujniki zawieszenia tylne mogę wymieniać z zamkniętymi oczami :D,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.