Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie

 

Jestem świeżakiem w "rodzinie" jako, że od niedawna jeżdżę moją pierwszą Beatką :wink: . Mam do Was kilka pytań, bardziej doświadczonych w wizytach serwisowych:

 

- zastanawia mnie kiedy faktycznie wymienialiście olej w maszynie po raz pierwszy? Wg BMW i komputera po 25.000km. Tymczasem, gdzie nie spojrzę w testy nowych BeeMek (niekoniecznie X3), jak choćby w ostatnim Auto Świecie (szeroko opisali 5tkę F10/F11), piszą żeby mimo wszystko wymienić olej po 10-15, a nawet 5tys.

 

- jak ogólnie serwisujecie swoje Bunie? Czy skracacie okresy między-przeglądowe? I jak to się ma w BMW, w sensie, czy jeśli przyjadę do serwisu grubo przed wskazanym przebiegiem nie potraktują tego jako usługę dodatkową?

 

- jak się mają w rzeczywistości serwisy wiosenne, zimowe, klimatyzacji? Są tak pięknie opisane na stronie BMW. Ktoś z Was robi je regularnie?

 

- we wspomnianym numerze AŚ w tym samym artykule testerzy stwierdzili, że olej w skrzyni (manualnej i automatycznej) należy wymieniać co 60tys.km, mimo, że BMW tego nie zaleca. Wiedziałem o tym już dużo wcześniej i dziwne wydaje mi się, żeby skrzynia miała wytrzymać do końca swojego "żywota" bez wymiany oleju?! Przecież pełno tam mechaniki, która na pewno się ściera i zużywa...a może się mylę? Jakie macie doświadczenia i swoje uwagi w tym temacie?

 

- jakie macie ogólne wrażenia i doświadczenia z pracy Waszych serwisantów? Mieszkam w Szczecinie, mile widziane spostrzeżenia "ziomali", ale nie tylko. Jak oceniacie Serwis Bońków? Korzysta ktoś z usług BMW Top Serwis?

 

- może któryś z Was podzieliłby się czymś więcej np. na co uważać? jakieś ciekawostki, wskazówki?

 

Z góry dziękuję za podjęcie tematu...pozdrawiam

Opublikowano

Olej wymieniam co 10 tys., ale mało jeżdżę ...

W Stanach wizyta przed terminem przeglądu jest płatna .

Opublikowano

Pierwsza wymiane rozne szkoly radza robic po dotarciu (zeby niby pozbyc sie syfu z produkcji). Oczywiscie wszystko co nie jest przegladem wg wskazan kompa bedzie platne.

 

Olej w skrzyni - ja wymienilem po 90 i chyba bylo warto bo teraz mam 180 i dziala jak nowa. I chyba znowu niedlugo zrobie wymiane.

BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Opublikowano
Też celowałem w 10tys na pierwszą wymianę, później zobaczę. Widzę, że miałeś już kilka betek. Jak z wymianą oleju w skrzyniach?

 

Nigdy nie zrobiłem takiego przebiegu, żeby zacząć o tym myśleć ... :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gazety motoryzacyjne dobrze radzą odnośnie wymiany oleju, w przeciwieństwie do producentów. Im przecież zależy by się wszystko psuło lub szybko wyeksploatowało...Wymiana oleju silnikowego co 25-30k jest o wiele za rzadka.

 

Ja zmieniłem profilaktycznie olej w skrzyni po 60 tys. (tak naprawdę ZF [dostawca i producent skrzyń do X3] zaleca wymianę jak się ciężko samochód eksploatuje tj. ciągnie przyczepę lub jeździ w "terenie"). Nie robiłem wymiany dynamicznej, ani adaptacji.

 

Olej (i filtr oleju) w silniku zmienianiam co 10-15 tys. (lub co rok) poza ASO [koszt niewielki ok. 320 PLN razem z olejem, filtrem i wymianą], w ASO tylko wtedy [mam jeszcze pakiet serwisowy] jak pokazuje komputer. Filtr przeciwpyłkowy wymieniam sam (banalnie proste, może nie za 1szym razem ;) )min. 1 w roku w zależności od intensywności eksploatacji.

 

Moim skromnym zdaniem jak X3 ma Ci posłużyć dłużej niż okres leasingu ;) to warto do obsługi dołożyć, niż później płakać przy przymusowej naprawie, która znająć BMW będzie szła w tysiące...

 

P.S. Miłego użytkowania "Beatki" :D

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

Małe "sorry" za późny odzew na Wasze komenty...

 

Pierwsza wymiane rozne szkoly radza robic po dotarciu (zeby niby pozbyc sie syfu z produkcji). Oczywiscie wszystko co nie jest przegladem wg wskazan kompa bedzie platne.

 

Olej w skrzyni - ja wymienilem po 90 i chyba bylo warto bo teraz mam 180 i dziala jak nowa. I chyba znowu niedlugo zrobie wymiane.

 

Wymiana oleju w skrzyni wydawała mi się konieczna, dobrze widzieć, że nie będę jedynym "wyrywnym" w serwisie. Podejrzewam 'habzimierz', wielu tak robi. Twoje 180tys to już przebieg gdzie można coś powiedzieć o trwałości skrzyni...oby Tobie i wszystkim nam służyły jak najdłużej!!! Dzięki

A z ciekawości tylko - ile Cię skasowali za tą usługę? Wymieniałeś w ASO BMW? Pozdrawiam

===============

 

Gazety motoryzacyjne dobrze radzą odnośnie wymiany oleju, w przeciwieństwie do producentów. Im przecież zależy by się wszystko psuło lub szybko wyeksploatowało...Wymiana oleju silnikowego co 25-30k jest o wiele za rzadka.

 

Ja zmieniłem profilaktycznie olej w skrzyni po 60 tys. (tak naprawdę ZF [dostawca i producent skrzyń do X3] zaleca wymianę jak się ciężko samochód eksploatuje tj. ciągnie przyczepę lub jeździ w "terenie"). Nie robiłem wymiany dynamicznej, ani adaptacji.

 

Olej (i filtr oleju) w silniku zmienianiam co 10-15 tys. (lub co rok) poza ASO [koszt niewielki ok. 320 PLN razem z olejem, filtrem i wymianą], w ASO tylko wtedy [mam jeszcze pakiet serwisowy] jak pokazuje komputer. Filtr przeciwpyłkowy wymieniam sam (banalnie proste, może nie za 1szym razem ;) )min. 1 w roku w zależności od intensywności eksploatacji.

 

Moim skromnym zdaniem jak X3 ma Ci posłużyć dłużej niż okres leasingu ;) to warto do obsługi dołożyć, niż później płakać przy przymusowej naprawie, która znająć BMW będzie szła w tysiące...

 

P.S. Miłego użytkowania "Beatki" :D

 

- cenne uwagi 'wodzik2', dzięki. W sumie, jeśli chodzi o przeglądy, potwierdzasz słowa mojego znajomka, co prawda z inną Bunią, bo 5tką f10 z zacnym 3-litrowym "sześciogarowcem". Wiadomo, że nawet jeśli mogliśmy pozwolić sobie na zakup, nietaniego przecież auta, można spróbować nieco ograniczyć koszty serwisowe, tym bardziej, jeśli zostało cokolwiek do samodzielnego ogarnięcia i masz ochotę sobie pogrzebać.

Ja nie robię dużych przebiegów, bo pół roku jestem poza domem, jakieś max 10tys rocznie. Też myślę, że właśnie w takich odstępach będę wymieniał olej.

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja mam 110 tyś. przebiegu oleju w skrzyni nie wymieniałem, ale może to zrobię.

Tylko patrząc na moje byłe E90 które ma w tej chwili przejechane 350 tyś. i olej też nigdy nie był wymieniany a skrzynia działa bez zarzutu. :?

Jak dzwoniłem do firmy która naprawia skrzynie z pytaniem o wymianę oleju, odpowiedz była krótka, dzieje się cos ze skrzynią? jeśli nie, to lepiej nie wymieniać :shock:

Opublikowano
Rzeczywiście ,jeśli chodzi o skrzynie biegów ,to są różne szkoły. W E 55 AMG olej nie był wymieniany nigdy (tylko kontrola i ew. dolewki). Automat działa po 10 latach idealnie i oby tak dalej... :wink:
Opublikowano
Radzę pilnować kwestii wymiany oleju w silniku. Nie wolno dopuścić do przekroczenia przebiegu który wskazuje komputer. Aktualnie mam problem z moim autem F25 2,0d, które przekroczyło przedłużone do 200 k wsparcie serwisowe, i w którym przy stanie licznika 209.000 pękł wał korbowy, że nie dotrzymałem limitów kilometrowych wymiany oleju. Komputery wykazały przekroczenie jeden raz o 1.300 km i jak na dzisiaj używając tego jako kluczowego argumentu BMW odmawia wsparcia w tej sytuacji.
Opublikowano
Wystraszyłeś mnie z tym spóźnionym przeglądem. Ja pierwszy przegląd miałem spóźniony o ok 700km i dzisiaj napisałem do BMW czy moja gwarancja nie będzie działała (zwłaszcza, że dopiero co ją dokupiłem), ale okazało się, że jest tolerancja 1000-1500km. W twoim przypadku może to 209 tys jest powodem odmowy?
Opublikowano
Gdybym miał poniżej 200 tys. to nie byłoby żadnego problemu. Nie cofnięto mi gwarancji, chociaż jak się okazuje dodatkowa "gwarancja" po 100 tys./3 lata to nie gwarancja a obsługa serwisowa. Zwracam uwagę, że w sytuacji, która może być dyskusyjna, takie szczegóły decydują czy BMW wykaże dobrą wolę czy też nie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W innych markach też przecież jest tolerancja w okolicach 1000 km w przeglądach, wiec nieładnie argumentują odmowę poprzez przekroczenie przeglądu o 1300 km.
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Gdybym miał poniżej 200 tys. to nie byłoby żadnego problemu. Nie cofnięto mi gwarancji, chociaż jak się okazuje dodatkowa "gwarancja" po 100 tys./3 lata to nie gwarancja a obsługa serwisowa. Zwracam uwagę, że w sytuacji, która może być dyskusyjna, takie szczegóły decydują czy BMW wykaże dobrą wolę czy też nie.

 

To nieco dziwne, że miałeś awarię akurat po dodatkowej "gwarancji"! Wszystkie takie przypadki zdarzają się coraz częściej, jak widać. Nie poprawia to i tak już słabej opinii producentów, nawet takich jak BMW, albo szczególnie ich. Czy kiedyś skończą się te kombinacje z wytrzymałością podzespołów?!

Opublikowano

Witam Was!

Mam dylemat odnośnie oleju... Od dwoch tygodni jestem szczęśliwą posiadaczką X3 2.8i F25 '13, tak się złożyło, że na już muszę wymienić olej, pan mechanik polecił mi jakiś szczególny olej, bo rzekomo silniki z F25 są szczegolnie narażone na zanieczyszczenia itd. ... rzecz w tym, że litr owego oleju kosztuje ponad 100zł ... poprzedni użytkwnik wymieniał olej z Castrola... i tu moje pytanie, czy ktoś z Was też wymienia olej na jakiś "specjalny" czy to zwykła ściema i gra niewarta świeczki. Dzięki za opinie :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ktoś Ci próbuje nawinąć makaron na uszy... zmień szybko mechanika !

 

Każdy olej który posiada certyfikat BMW (LL-04) dla ich silników (w tym przypadku benzyna) będzie ok. Normalnie, za SHELLa lub CASTROLa (+filtr) powinnaś zapłacić mnie niż 200 pln za 4L.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

Też na takich jeżdżę. Są ok. Natomiast teraz zamierzam wypróbować Millers'a EE lub XF. Cena za 5L to jakieś 260 PLN więc dam radę :-) Zachwalają też Liqui Molly. Cały numer z olejem Shell lub Castrol polega na tym, że nie są to oleje w pełni syntetyczne, a jedynie wykonywane zgodnie z technologią dla syntetyków.

Można się o tym przekonać czytając naklejkę na opakowaniu takiego samego oleju kupionego w Polsce i DE. Inwestycja w full syntetyk może się okazać bardzo zdrowa np. dla łańcucha rozrządu, który nie tak dawno mi wymieniali (na szczęście jeszcze na gwarancji).

Opublikowano
Jeśli masz benzynę to na I miejscu olej ze specyfikacją BMW do silników tylko benzynowych LL-01 a dopiero na II miejscu LL-04 do benzyniaków i diesli.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

Jestem posiadaczem X4 28i marzec 2016 i mam wezwanie do serwisu na wymianę oleju. Wykupiony jest serwis 4-letni. Na czym to polega? Czy przy wymianie oleju jest sprawdzany cały stan ogólny samochodu np. zawieszenie, komputer? Co oznacza w dzisiejszych czasach serwisowanie auta? Czy jedziemy z autem do serwisu tylko wtedy jak coś puka, wyje, świeci się kontrolka itp? Gwarancja jest 2 lata i wiadomo, że niektóre mankamenty wychodzą na przeglądach. Serwisanci powinni mieć szeroką wiedzę i wiedzą gdzie zajrzeć, tak myślę. Czy w polskich serwisach BMW mechanicy wnikliwie sprawdzają samochody i informują jak jest coś nie tak? Dlaczego takie pytania? Mieszkałem za granicą 10 lat i tam udając się na przegląd do autoryzowanego serwisu miałem sprawdzane od piór wycieraczek po ilość oleju w skrzyni biegów, diagnostykę, wysokość bieżnika, generalnie każdy detal.

Czy w Polsce jest tak samo? Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć,

 

Ogólne czynności serwisowe są zdefiniowane przez BMW AG. W danym serwisie, robią to za co mają płacone. W moim przypadku, zawsze po przyprowadzeniu samochodu odczytują dane z kluczyka (stan samochodu pod kątem ewentualnych błędów, wjeżdżają na podnośnik i razem ze mną oglądają stan podwozia).

 

Tak drobiazgowi, jak Ty napisałeś raczej serwisanci w PL nie są. Jak im powiesz, że masz podejrzenia o jakieś usterki, to wtedy zrobią dodatkową diagnostykę...

 

Ja jeżdżę do serwisu jak albo mam zaplanowany przegląd lub jak komputer wskaże, że jest coś uszkodzone, ewentualnie jak ja sam coś zauważę.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

  • 2 lata później...
Opublikowano

Czesc (z gory przepraszam za brak znakow diakrytycznych ale nie mam polskiej klawiatury),


Wymieniam olej silnikowy wg tego schematu:

1) pierwszy olej (jesli kupilem samochod jako nowy): 10.000 km

2) dla auta uzywanego olej zmieniam zaraz po zakupie, potem po 10.000 km a potem juz jak w pkt. 3)

3) kazda nastepna wymiana co 15.000 km lub co roku zalezy co wczesniej (uzytkuje trzy samochody i nie zawsze w kazdym stuknie mi 15.000 w roku)


Wymiana oleju w skrzyni:

1) manualna - co 90.000; jesli kupilem auto uzywane wymieniam po zakupie a potem co 90.000

2) automatyczna - dwusprzeglowa co 60.000 km, jednosprzeglowa (obecnie mam ZF8) co 60.000-80.000 km w zaleznosci jak jazda (ostro i/lub przyczepa czy raczej plynnie i spokojnie).

Olej wymieniam statycznie - idzie wiecej oleju ale unikam ryzyka "wplukania" brudu w mechanizmy przekladni.


BMW wymaga od ZF gwarancji na 240.000 km bez wymiany oleju i ZF taka daje. Dlatego BMW nie zaleca wymiany redukujac tym samym swoj koszt obslugowy (jesli ktos ma pakiet) i wychodzac z zalozenia ze kto kupil nowe auto to i tak do tego czasu je wymieni.

Sklaniam sie do zdania kolegi z forum: Jesli kupiles nowy i chcesz zatrzymac auto na dluzej niz 3-5 lat leasingu to wymien i nie martw sie na zapas.


Przy takim podejsciu pierwsza wieksza kasa dopiero przy 250.000-300.000 km. Ja trzymam sie takiej wlasnie zasady.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

+1

Tyle,że ja wymieniam olej w silniku co 10 tyś, lub raz do roku.

Akurat swoim prywatnym X3 rocznie robię około 7,5 tyś km, to tak wychodzi mi wymiana. Co 7.5 tyś km i dodatkowo w ramach darmowych przeglądów w ASO. Pakiet BMW 5 lat/100 tyś km.

Benzyna zamiast krwi...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.