Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, szkalem a forum alenie znalazlem takiego przypadku jak moj. Mianowicie zapala mi sie kontrolka poziomu plynu chlodniczego chociaz stan jest na full.

Zauwazylm ze jest takazaleznosc, ze dzieje sie to tylko na rozgrzanym silniku ( wskazowka w pionie) i przy jezdzie poza miastem pali się cay czas( wieksze obroty) a po wrzuceniu na luz po chwili gasnie. Po jezdzie w miescie ( mniejsze obroty silnika) kontrloka czasem sie zapali po chwili zgasnie. E46 318i M43.

Opublikowano
W moim przypadku sprawę załatwiło odpowietrzenie, jest tu na forum dokładnie opisane jak to zrobić.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W przypadku kolegi z M54B22 pomogła zmiana na oryginalny korek. Przy większych obrotach rośnie ciśnienie w układzie, a korek ma za zadanie je odpowiednio regulować.
Opublikowano

Panowie-e46 320d 136-,podpinam się do tematu,by nie zakładać kolejnego.....

Niedawno -brak ogrzewania,wskazówka nie wychodziła z niebieskiego pola....

Wymieniłem termostat z obudową(w starym okazały się połamane chwytaki samego termostatu)płyn uzupełniony ---Ogrzewanie WRÓCIŁO.

Natomiast nie wskaźnik..... Nadal wskazówka nie może stanąć w pionie.

Sprawdzając temp silnika testem no.7 nie przekracza 54stopni.

Czy pompa wody się skończyła?

Czy ktoś może podpowie swoją sugestie?

Układ w pełni odpowietrzony.

Ps.

Mam do wymiany podgrzewacz elektryczny,może to?

Z góry dzięki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podgrzewacz elektryczny nie, bo nawet jeśli nie grzeje to powinien się płyn nagrzać do 90 stopni, tyle że dłużej zejdzie. Masz termostat EGR? (o ile w ogóle były w M47).
Opublikowano

Tak,mam termostat egr...

Sugerujesz ze to on mógłby tu szwankowac????

Opublikowano
Panowie-e46 320d 136-,podpinam się do tematu,by nie zakładać kolejnego.....

Niedawno -brak ogrzewania,wskazówka nie wychodziła z niebieskiego pola....

Wymieniłem termostat z obudową(w starym okazały się połamane chwytaki samego termostatu)płyn uzupełniony ---Ogrzewanie WRÓCIŁO.

Natomiast nie wskaźnik..... Nadal wskazówka nie może stanąć w pionie.

Sprawdzając temp silnika testem no.7 nie przekracza 54stopni.

Czy pompa wody się skończyła?

Czy ktoś może podpowie swoją sugestie?

Układ w pełni odpowietrzony.

Ps.

Mam do wymiany podgrzewacz elektryczny,może to?

Z góry dzięki.

Może ktoś się orientuje, jak sprawdzić prawidłowe działanie termostatu egr? I czy będzie on miał taki wpływ..... Max 54stopnie silnik łapie temp.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak,mam termostat egr...

Sugerujesz ze to on mógłby tu szwankowac????

Tak to może być przez niego.

Może ktoś się orientuje, jak sprawdzić prawidłowe działanie termostatu egr? I czy będzie on miał taki wpływ..... Max 54stopnie silnik łapie temp.

Wyciągnij go i dmuchnij: jak przelatuje powietrze jak przez słomkę to do wymiany. Koszt niecałe 100zł.

Opublikowano

W sumie mailem go niedawno w rękach,przy wymianie termostatu...

No nic w weekend,zdemontuje go i sprawdzę.

Mówisz,by przedmuchac go i jak przelatuje powietrze to kosz,tak?

Chyba do weekendu....uzbroje się w niego :)

Zastanawiam się czy pompa wody może juz mieć dosyć?

Opublikowano

Tak jeszcze myślę...

Naprowadziles mnie tym termostatem egr...

W sumie od niedawna czuć spaliny..ale w taki mocny aż duszacy i szczypiacy w oczy zapach/czad....

Egr,jako zawór recylkulacji spalin do tego, uszkodzony termostat jego.....

Zgadzało by się....!?? :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej niekoniecznie jest to ze sobą powiązane. Może masz jakąś nieszczelność w chłodniczce spalin albo po drodze i spaliny się ulatniają. Wymień termostat EGR i zobacz czy łapie pion.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pozwolę sobie doprecyzować, sprawdź po wymianie temperaturę w teście 7.0, pion jest od 70 stopni więc niewiele to mówi.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

PROBLEM ROZWIĄZANY :D [/b]

Wiec tak.

Termostat główny wymieniłem wraz z obudową, bo stary mial połamane /uszkodzone zaczepy samego termostatu. Dziś założyłem nowy oryginał termostat egr.

Temp wzrosła.....ale max 70st.....

Okazało się ze mam uszkodzony wentylator, który pracował od momentu zapłonu aż po jego wyłączenie co przy obecnej temp na zewnątrz nie pozwoliło nagrzac płynu na więcej.....

Sumując: dwa nowe termostaty

Wymieniony wentylator.

Wszystko wróciło do normy,ogrzewanie temperatura, wskazówka stoi w pionie!

Dziękuję za sugestie i podpowiedźi.

Pozdrowienia!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.