Skocz do zawartości

523i zalany 5w40 shell i kopci, jaki olej najlepiej.Pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zobacz czy nie masz podobnie jak na filmie.

 

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to w pierwszej kolejności zabrał bym się za odmę na twoim miejscu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdyby to nie pomogło do dopiero uszczelniacze zaworowe. Tu ktoś miał podobny problem w tym samym silniku co Ty masz: viewtopic.php?f=73&t=264104

 

Ps: Możesz sprawdzić działanie odmy w sposób jak na filmie, jeśli mocno zasysa korek to nie sprawna:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To pewnie odma zapchana.
Opublikowano

nie lej 15W40.

Ja zmienilem z 0w30 na 5w30 i bede definitywne wracal na 0w30.

Co do specyfikacji to LL04 dla silnika N52. szukalem linka do realoem ale nie pokazuje oleju w spisie czesci! :x

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=591777

Zasysanie korka - powinien byc lekko przyssany i przy odkrecaniu silnikiem powinno troszke zakolysac.

 

Co do sadzy na rurze wydechowej to sam bym chcial wiedziec jak to z tym jest. Od zmiany z 0w30 an 5w30 i wsadzeniu nowych swiec zbiera mi sie zadza...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dlaczego do tego silnika LL04 a nie LL01 ?
Opublikowano

Taka specyfikacja jest podana na europe dla N52.

W USA jest LL01 ze wzgledu na jakosc paliwa.

W Europie powiedzial bym ze LL01 mozna uzywac zamiennie z LL04 ale w USA niekoniecznie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Radzę zobaczyć do instrukcji obsługi a nie wprowadzać ludzi w błąd. Specyfikacja LL04 jest bardziej ekologiczna i stworzona z myślą o dieslach z filtrem cząstek stałych choć do benzynowych też można go stosować, posiada ograniczone ilości popiołów siarczanych, fosforu i siarki co nie przekłada się na lepszą ochronę silnika dlatego jeśli silnik nie posiada DPF-a to lepszym wyborem jest LL01 ponieważ zapewnia lepszą ochronę.

 

http://i68.tinypic.com/293blax.jpg

Opublikowano
Radzę zobaczyć do instrukcji obsługi a nie wprowadzać ludzi w błąd. http://i68.tinypic.com/293blax.jpg

Kolega otwierajacy temat ma 2005 523i czyli N52 silnik. Jak kupowalem olej servis BMW powiedzial ze w Europie - LL04. Ameryka LL01 ze wzgledu na zasiarczenie paliwa. Poza tym wspomnialem ze LL01 moze byc uzyty zamiast LL04.

 

PDF ktory zalaczyles jest dla BMW 520 550 F10 a nie dla e60.

http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=541486

http://www.opieoils.co.uk/pdfs/BMW-O...s-and-Recs.pdf

 

Jesli chodzi o Longlife-01 FE to tego nie wiedzialem - i chetnie bym sprobowal o ile mozna taki olej dostac.

Because of their particularly low viscosity, these oils are able to favourably influence fuel consumption.

However, they are only to be used in engines that have been specially designed to run with such low viscosity

oils (spark-ignition engines with Valvetronic).

UPDATE:

OK - po oblukaniu tematu na UK/PL forach widze ze w UK leja LL04 - zreszta co sie dziwic skoro BMW takie info zapodaje a w PL LL01.

Przyczyna jest oczywiscie ekologia.

Za 3 miesiace bede zmienial olej to zaleje Fuchs Titan SuperSyn Longlife 0W-30 Synthetic. LL01 i prawie o polowe tanszy niz to co mam teraz.

Opublikowano

Wymieniłem odme i separator oleju na nowy tamta była popekana zasyfiała. Po pierwszym dniu

Dymi mniej ale dymi , mechanik uspokaja że też wypala się syf z kolektora i układu wydechowego.

Jak myślicie jest to możliwe?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Prawdopodobnie wymiana uszczelniaczy zaworowych załatwi sprawę, ale zacznij szukać mechanika specjalizującego się w bmw. Skąd jesteś? Może ktoś poleci warsztat.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Jak dla mnie to pojeździj trochę tym autem.

Weź rodzinę, kup sobie weekend na Mazurach lub w górach, przegoń to auto i dopiero wtedy podejmuj decyzję.

Ile spala oleju na 1tyś.km. ? Przejechałeś już tyle ?

Nie podejmuj pochopnych decyzji.

Ty dopiero co kupiłeś to auto a już chcesz robić remont silnika :nienie: .

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano

Słuchajcie po wymianie odmy bo byla cala popekana oraz separatora oleju przejechałem pół tys km

I pokazała mi się kontrolka od oleju

Komunikat dolej 1 l oleju,Co zauważyłem to przepalony olej z tyłu na zderzaku i nawet na klapie , drobinki sadzy , końcówka tunika też cała od sadzy, dziś go przegonilem i moment ubyło olej. Dolałem 1 litr oleju żeby wyrównać stan. Kolejna rzeczą jaką zauważyłem co jakiś czas czuje smród spalonego oleju i kabinie

Jak by gdzieś był wyciek i kapało na rurę wydechu i spała logo go , raz zauważyłem otwierając maskę że leci dymek z tego miejsca leci dymek jest to lewa strona od pasażera, z jakich miejsc może to wyciekac jak myślicie?

Kolejne pytanie odnośnie dymienia , jak jadę nie dymi jak jest na jałowym biegu wcisnąć mu gaz puści chmurę. Co to będzie do wymiany uszczelniacze zaworowe? Pierścienie? I czy da się to ogarnąć bez planowania głowicy od czego to zależy?

Opublikowano
Odma to jest separator oleju właśnie to co ci śmierdzi od pasażera olejem to uszczelka pokrywy zaworów puszcza i olej kapie na rozgrzany kolektor wystarczy kropla i dymi strasznie pisałem ci to już wcześniej w tych silnikach po kilku latach uszczelki robią się twarde jak kamień podstawy filtra oleju też masz pewnie do wymiany. Skoro masz już olej na zderzaku to silnik spala ci olej i wymiana samych uszczelniaczy tu raczej nie pomoże.
Opublikowano

Czyli co dokładnie musiał bym zrobić żeby nie brał oleju

Wymiana pierścieni i uszczelniaczy? Czy da się to ogarnąć bez ściągania głowicy? Wytłumaczcie mi po kolei jak wygląda remont tego żebym miał świadomość co i jak , domniewam że koszt tego graniczy będzie z dostaniem depresji... Mam nadzieję że da się to ogarnąć sensownie.

Opublikowano (edytowane)
Cieknie przy głowicy próbowali to wcześniej dociągnąć ale znowu puscilo. I kapie na rure wydechowa.Na czym będzie polegał remont , przybliżone koszta? Bo wyjaśniając mi to wyszło około 6 tys niby po najtańszej linii oporu,ktoś mógł by się wypowiedzieć? Edytowane przez Turtlests

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.