Skocz do zawartości

523i zalany 5w40 shell i kopci, jaki olej najlepiej.Pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jak w temacie. Niedawno kupiłem swoją 523i miałem problem z wyciekiem oleju przy głowicy. Usterka opanowana jednak widzę że puszcza dyma dość mocno.

Mam w niej lpg prins, zapewne trochę wykończona silnik

Przy tłumiku widać sadze. W obecnej sytuacji polecony mi liquit Molly 15w40 zmienić na gesty przebieg 275 tys zapewne cofany,także pewnie dużo większy. Lpg 3 lata

Co o tym myślicie jakieś rady, propozycje. Pomóżcie

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
15w40 to się leje do silnika który jest jak by w agonii, jeśli twój taki jest to takim olejem tylko mu pomożesz w szybszym końcu. Do twojego silnika leje się full syntetyk z specyfikacją LL01 i nie ważne czy silnik ma przejechane 300 tys czy 500 tys.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolega Ci napisał wlałeś zdecydowanie za gęsty olej.Możesz doprowadzić do uszkodzenia pierścieni, hydroregulatorów zaworowych i wszelkich napinaczy działających na ciśnieniu oleju.

Zrób płukankę najlepiej liqui moly i wlej olej 5w40 nie musi być jakiś mega nawet mobil wystarczy a jak chcesz coś lepszego to polecam motula lub liqui moly.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zacznijmy od tego że zmianą lepkości oleju nie naprawiamy usterek. Jeśli zalałeś 5w40 z specyfikacją BMW to dobrze ale jeśli problem nadal będzie występował to trzeba pojechać do ogarniętego mechanika i to naprawić a nie kombinować ze zmianą oleju.
Opublikowano
Mam taką świadomość. Był olej 5w30 shell przy instalacji gazowej chyba raczej za rzadki. Nie mam pojęcia czy to pomoże jednak wydaje mi się że zbyt dużo tego dymu leci z tego wydechu, może i się mylę. Jeśli pobiera olej to remont mnie zniszczy finansowo..
Opublikowano

W jakich przypadkach widać chmurę z wydechu?

Jak dajesz gaz, czy jak pochodzi na wolnych obrotach 5 min. i dasz gaz.

Może być też odma zapchana.

Opublikowano

Jak pochodzi 5 min i na wolnych obrotach, jak jadę tego nie ma

Przykład postoje na światłach spojrzę w lusterko to bardziej dymi.jak jadę nic nie ma nawet jak mu wstawiam ostro do podłogi, zero dymu.jedynie na wolnych obrotach , jak mu przygazuję to bardziej. Jak odpalam też nic takiego nie zauważyłem dopiero tak po 5 minutach na wolnych obrotach.

Opublikowano

Jeżeli chodzi o koszt to ciężko powiedzieć.

Zależy od mechaniora, czy będzie chciał zrzucać głowice.

Bez zrzucania ok.1000 zł

Z zrzucaniem nawet do 3 tysi.

Opublikowano
Czyli na pewno to nie będzie odma? Od czego zależy dodatkowo robota przy głowicy? Wcześniej uszczelka była wymieniana , miałem delikatny wyciek ale dociagneli śruby i sytuacja opanowana. Też zauważyłem na parkingu podczas postoju przygazuję mocno to pod tłumikiem i także w środku wodę.
Opublikowano

Może być też odma ale zdalnie to można SMS- z życzeniami wysłać.

To jest silnik, a w dodatku BMW i tylko wizyta u mechanika załatwi sprawę.

Opublikowano

Miałem wyciek przy głowicy. Narazie nie jestem w stanie powiedzieć ile. Dziś zmieniłem olej na liquit Molly 10w40

Stan narazie max Po jeżdżę zobaczymy czy ubywa. Tylko martwi mnie te dymienie nie wiem czy też to para wodna

Bo przecież jak by zarł olej to podczas jazdy za mną były by smugi dymu a tego nie ma. Widać to podczas postoju np na światłach, podczas ruszania,cofania lub gdy przygazuję na jałowym biegu.

Opublikowano

Ciężko powiedzieć. Miałem kiedyś a4 1.8t jak poszło turbo to czuć było nie miłosiernie spalony olej

Dym siwy długo utrzymujący się

Tu szybko ulatnia się w powietrze. Tylko że wydaje mi się że jest go zbyt dużo nawet jeśli to para. Ciężko znaleźć dobrego mechanika. Poradzili mi zebym zalał 15w40 nie zrobilem tego wlasnie dlatego wole was zapytac na co zwrocic uwage.Nie sztuka odrazu powiedzieć że remont dlatego cały czas się łudzę że coś da się wykombinować. Samochód dopiero co kupiłem.

Opublikowano
Czuc olej w spalinach. Powiedzcie mi od czego zależy czy wystarczy same uszczelniacze zrobić czy remont z ściąganie głowicy bo olej nie miesza mi się z płynem temperaturę też trzyma ok ? Ktoś wytłumaczy, pomoże potrzebuje fachowej porady.
Opublikowano
Dymienie było przed wyciekiem czy już po usunięciu usterki?bo może teraz zamiast na zewnątrz teraz zaciąga lekko na cylinder i dlatego przydymia?Taka czysta teoria nic więcej.
Opublikowano

Dymienie było też przed wyciekiem

 

 

Dziś było dosyć ciepło i dymiło. Wydaje mi się że na pewno to zre olej, mechanik też wspominał że to łyka olej

I żebym zalal 15w40 liquit Molly ale zalalem 5w40 syntetyk.tak jak polecaliscie. Dlatego jestem ciekawy czy da radę to ogarnąć bez ściągania głowicy, tylko wymiana gumek, uszczelniaczy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko mechanik rozwieje twoje wątpliwości po znalezieniu przyczyny. Przez internet to wróżenie z fusów.
Opublikowano

Rozumiem tylko chciałbym sam wiedzieć od czego zależy naprawa uszczelniaczy czyli wymiany tych gumek

Pod pokrywa, a naprawa dodatkowo przy głowicy bo same gumki to chyba nie był by problem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.