Skocz do zawartości

[E81] 116i uszczelka pod glowica


kotecke

Rekomendowane odpowiedzi

hej,

 

orientuje sie ktos moze jakie sa koszta wymiany uszczelki pod glowica w tym modelu? nie jestem w stanie powiedziec jaki to dokladnie silnik (rok 2008).

 

objawy: silnik grzeje sie do 120 stopni mimo braku ubytkow w plynie chlodniczym, po odpaleniu silnika z otwartym korkiem plyn zaczyna wybijac. oczywiscie w bardzo wysokiej temperaturze zaczynaja skakac obroty itp ale to juz wina temperatury (na mniejszych te problemy nie wystepuja).

 

no ogolnie chyba dosc slabo. jesli to faktycznie uszczelka to zmnieszcze sie w tysiacu? dwoch? akurat jak na zlosc wszystko zaczelo sie dziac przy powrocie od mechanika^^.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1,5 tys to skromne minimum za taka robote.

To co opisujesz to wyglada na termostat-dotknij chlodnice jesli polowa bedzie zimna a druga polowa goraca to uwalony termostacik.

W cisnieniowych ukladach chlodzenia nie wolno sciagac korka i doprowadzac do takiej temperatury zeby wywalilo plyn.

Jesli sie okaze ze masz walniety termostat to do 10 tys km okaze sie czy sobie nie zafundowales awarii uszczelki pod glowica tym grzaniem silnika bez korka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,5 tys to skromne minimum za taka robote.

ok. bede nastawiony.

 

To co opisujesz to wyglada na termostat-dotknij chlodnice jesli polowa bedzie zimna a druga polowa goraca to uwalony termostacik.

ciezko mi to zrobic bez zadnych kluczy srubokretow etc. (wiadomo wszedzie plastikowe nakladki). a mozesz mi powiedziec czy charakterystycznym objawem termostatu moze byc brak grzania lub lekkie grzanie nawiewu? zauwazylem ostatnio taka usterke.

ale mam tez pytanie co do twojej opinii - co ma sam termostat do wylewania sie plynu chlodniczego przy otwartym korku? jesli jest na stale zamkniety/otwarty/cokolwiek to chyba jednak plyn nie powinien sie wylewac (na tym goracym silnik plyn nie wrzal - po prostu poziom podniosl sie na tyle ze zaczal sie wylewac).

 

W cisnieniowych ukladach chlodzenia nie wolno sciagac korka i doprowadzac do takiej temperatury zeby wywalilo plyn.

zrobilem to tylko testowo tzn. odpalilem silnik (juz cieply) i w momencie kiedy zobaczylem cieknacy plyn (czyli 3-4 sekundy po odpaleniu) natychmiast go zgasilem. mysle ze jakos za bardzo nie moglem tutaj namieszac.

 

postaram sie jako dorwac do jakiegos zestawu kluczy i sciagnac te plastikowe oslonki i wtedy zobaczyc ta chlodnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm. widze ze obaj jestescie bardziej nastawieni na problem z ukladem chlodzenia, nizeli ta nieszczesna uszczelke.

 

no oby :) nie powiem, bo bardzo bym sie ucieszyl gdybyscie mieli racje. wizyta u mechnika juz umowiona, w poniedzialek mam dostarczyc samochod.

 

w razie czego dam znac - moze w przyszlosci przyda sie komus z podobnym problemem.

 

dziekuje bardzo za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U gory i u dolu masz weze od chlodnicy to mozesz sprawdzic czy sa w podobnej temperaturze- nie musisz rozkrecac oslon.

Zapal auto i po kilku minutach scisnij weze od chlodnicy jak beda bardzo twarde to walnieta uszczelka.

Jutro Ci odpowiem na reszte pytan...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
co ma sam termostat do wylewania sie plynu chlodniczego przy otwartym korku?

To jest fizyka kolego.

Zamkniety uklad,i podgrzany plyn =wzrost cisnienia i objetosci.Odkrecasz korek i cisnienie podnosi plyn.

silnik grzeje sie do 120 stopni mimo braku ubytkow w plynie chlodniczym

Jesli wczesniej autko mialo dobre ogrzewanie a po tym zagrzaniu jest slabe to jestes w grubym bledzie ze plyn nie gotowal.

Temperatura wrzenia plynu to 115 st.C

Wygląda jakby pompa nie robiła obiegu plynu, dlatego podnosi się temperatura.

Takie uszkodzenie pompy zdarza sie tak czesto jak przyjscie na swiat 5-cio raczkow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, daje znac ze samochod oddalem do mechnika juz w poniedzialek, jednak dopiero w srode (jutro) bedzie diagnoza i wycena naprawy. jak pisalem wyzej bede informowal jak wyglada sprawa ostatecznie. prosze o cierpliwosc ;)

 

jak na zlosc padl mi jeszcze akumulator^^.

 

jeszcze sobie pozwole uzupelnic info:

Jesli wczesniej autko mialo dobre ogrzewanie a po tym zagrzaniu jest slabe to jestes w grubym bledzie ze plyn nie gotowal.

Temperatura wrzenia plynu to 115 st.C

chlodzenie slabo dzialalo od jakiegos tygodnia czy moze dwoch, ale problemy w postaci wysokiej temperatury silnika sie nie pojawily. wydaje mi sie ze to mogl byc pierwszy objaw tej usterki, ale na pewniaka wzialem to jako usterke nagrzewnicy, a nie ukladu chlodzenia jako takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem rozwiazany:

 

uszczelka pod glowica. nie wiem czy trafilem na taki warsztat czy ta cena jest normalna ale wbilo mnie w fotel: 4300zl. ofc wszystko na oryginalnych czesciach.

 

tylko ja mam wrazenie ze to BARDZO duzo? myslalem ze nawet jak trafie drogo to sie zamkne w maks. 2500zl ale to juz zdrowo polecieli. chyba nawet w aso moznaby sie pokusic o porownywalna cene.

 

 

czy ktos jest w stanie polecic mechanika w krakowie ktory jest w stanie wykonac operacje wymiany uszczelki (ale porzadnie bo do pana mietka za 500zl za garazem to wiadomo ;)) we w miare przystepnej cenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dziale "polecane warsztaty" - Małopolska znajdziesz 3 godne polecenia, zajmujące się BMW. Interesowałem się, jak miałem na oku jedną sztukę do kupienia z Krakowa. Nie pamiętam teraz jakie to warsztaty, ani z nich nie korzystałem, ale właśnie w tamtym dziale znalazłem info.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ok panowie, serwis definitywnie chce mnie nabic w butelke.

 

pojawia sie moje pytanie: dostalem info, ze naprawa bedzie kosztowac 4300zl z mozliwoscia minimalnej zmiany ceny. zgodzilem sie bez problemu - cena ustalona i auto bedzie dzialalo.

 

dostalem dzisiaj telefon ze glowica jest juz wyszlifowana ale panowie zalali mi tloki jakas ciecza i sie okazalo ze na jednym z nich sa nieszczelne pierscienie - mechanik stwierdzil ze to koszt kolejnych 3 tysiecy (sic!) zlotych.

 

oczywiscie mam zamiar zrezygnowac z uslugi, bo to juz zdrowe przegiecie jak na taka sume, ale oczywiscie poruszy sie kwestia ze glowica po szlifie i zapewne beda chcieli za to pobrac pieniadze.

 

nie wspominam juz o tym ze zasugerowano mi zmiane pompy plynu chlodniczego za kolejne 2 tysiace zlotych.

 

i tutaj pytanie: czy ten test dalo sie wykonac przed samym szlifem? gdybym od poczatku znal kosztorys uwzgledniajacy koszt wymiany tych pierscieni, to na pewno bym sie nie zdecydowal bo laczny koszt stuknalby do 8 tysiecy, czyli taniej mi wymienic silnik tak naprawde.

 

czy moge prosic o jakas rade jak podejsc do sprawy? nie znam sie zupelnie na mechanice i nie chce zgrywac madrego - chcialbym sie przygotowac na ta rozmowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zabierz ten samochod z tamtad,jezeli czujesz,ze chca Cie oszwabic,popros o rachunek za szlif glowicy (to nie powinno koszotowac wiecej niz 100-200zl) do tego ew.koszt ich pracy tj.demontaz glowicy (to juz bedziesz w plecy,trudno ale tez nie wiecej niz kilka stow) i zabierz w miejsce polecane,100% pewne bo jak nie znasz sie to wszedzie beda chcieli Cie skroic.

 

co do samego silnika,to powinni zrobic pomiar kompresji ale to musi sie odbyc na kompletnym zlozonym silniku,jesli prawda jest ten nieszczelny pierscien to i tak trzeba to zweryfikowac w pewnym warsztacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pomiar kompresji lub wykonanie próby olejowej mogli zrobić przed ściągnięciem glowicy

Dokladnie...

Tylko proba olejowa powie w jakim stanie sa pierscienie.

Nie ma zadnego plynu do wykonania takiego testu.

Nawet jak wlejesz olej to musi splynac.

nie wspominam juz o tym ze zasugerowano mi zmiane pompy plynu chlodniczego za kolejne 2 tysiace zlotych.

Nie zgadzaj sie na to.

Pompa jest poza rozrzadem i takie pompy sie wymienia gdy leja.

Mysle ze tu lezy cala usterka i dlatego panowie Ci to sugeruja.Pisalem wczesniej o termostacie a termostat jest wlasnie zintegrowany z pompa.To tu bedzie problem - jestem o tym przekonany.

Panowie dali plame a ty za to zaplacisz...

To co opisywales nie wskazywalo w zadnyw wypadku na uszczelke.

Czy ta diagnoze konsultowales w innym warsztacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa jest poza rozrzadem i takie pompy sie wymienia gdy leja.

Mysle ze tu lezy cala usterka i dlatego panowie Ci to sugeruja.Pisalem wczesniej o termostacie a termostat jest wlasnie

 

tutaj juz nie jestem tego taki pewny - w momencie oddawania auto juz mialem duze problemy z odpaleniem - falujace obroty itp. dodatkowo tester plynu wykazal obecnosc spalin w plynie chlodniczym tak wiec uszczelka na bank poszla - pytanie tylko czy przez wadliwe dzialanie termostatu czy tez cos innego bylo przyczyna.

 

zdenerwowalem sie wlasnie ta proba olejowa. na szczescie koles przyznal mi racje i poniose tylko koszta czesci jednak to wciaz sporo bo zapewne znajac koszta od razu wolalbym wymienic silnik.

 

pompa jest na 99% sprawna - zbiorniczek wyrownawczy byl caly czas uzupelniany plynem wiec chyba moge zalozyc ze pompa jest sprawna - co do tego termostatu - widzialem ze da sie kupic sam termostat - o co chodzi z tym zintegrowaniem? mam nadzieje ze niekoniecznie musze wymienic cala pompe bo to koszt minimum tysiaka w zamienniku.

 

ehh chyba niepotrzebnie czytalem to w piatek wieczor bo znow mi troche cisnienie skoczylo :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
zbiorniczek wyrownawczy byl caly czas uzupelniany plynem

To zmienia postac rzeczy bo caly czas sie sugerowalem tym co napisales na poczatku tematu: auto nie ma ubytku plynu chlodzacego...

Zintegrowana tzn ze termostat jest na pompie zamontowany ze jej naped jest osobnym elementem i tez jes przykrecany oraz inne elementy.Sama pompa w zaminniku to ok 200 zl.

Gdybys wymienil silnik to tez nie wiadomo co bys kupil ale trzeba bylo popytac innych mechesow o koszt tej uslugi bo w Krakowie mechanikow nie brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

problem sie rozwiazal.

 

kurna czekam juz 6 tygodni na samochod i poczekam pewnie jeszcze z 2. az sie plakac chce.

 

wnowajca najpewniej byl komputer/elektryka. mechnik po zlozeniu silnika probowal odpalic samochod niestety ten sypal bledami a na swiecach nie bylo iskry (w dodatku pompa tez nie dzialala). okazalo sie ze komputer obsmarowany jest jakims tlusczem czy innym olejem (nie wiadomo skad sie to wzielo) i cos ze stykami zaczelo szalec. po dokladnym wyczyszczeniu pompa natychmiast odzyla jednak sa problemy z innymi podzespolami - na obecna chwile jest sprawdzanie co i gdzie jest uszkodzone. auto niby pali ale ma problemy z falowaniami itp - to juz zdaniem mechanika po stronie komputera bo bledy pojawiaja sie w losowych momentach itp i to nie wina czujnikow. wspomnialem tez o rozladowaniu akumulatora - najpewniej to tez wina komputera/elektryki.

 

jestem teraz tylko ciekaw jakie moga byc tego koszta ale z drugiej strony kable i ogolnie elektryka juz na pewno nie beda kosztowac tyle co te pierscienie i uszczelka wiec mam nadzieje ze naprawa sie konczy.

 

 

chociaz jesli chodzi o czas to powoli mnie cos trafia - rozumiem ze usterka jest powazna ale jednak w 6 tygodni moznaby ja naprawic ze 3 razy.

 

 

kotin44 dzieki za odpowiedz - co do swapa wypytalem juz w moim rodzinym miescie i koszt silnika to jakies 4-5k (ze zblizonym przebiegiem do tego ktory teraz siedzi pod maska) natomiast sam koszt uslugi mial sie zamknac w granicach 1500zl. szkoda ze nie bylo mi poznac koncowego kosztu uslugi juz na samym poczatku bo pewnie bym sie na to zdecydowal a tak wyszlo 4300 + teraz 3000 + nie wiadomo ile ta elektryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok a wiec sprawa jest nastepujaca:

 

pompa wody ciekla jakos minimalnie i zalala wtyczke zasilania (pompa elektryczna). nastapilo zwarcie - pompa uszkodzona i komputer pokladowy tez idzie na regeneracje ukladow bo sypie bledami jak glupi - wedle mechanika tyle dobrze ze jeszcze sie da z nim polaczyc bo moze da rade go uratowac bez potrzeby kupna uzywki i podmiany.

 

wiazka elektryczna (bo kable sie doslownie stopily) tez do wymiany.

 

i tutaj pytanie:

zostalem poinformowany ze komputer wyjdzie okolo 200-300zl jesli uda sie go odratowac i w granicach 700-800 jesli trzeba bedzie wymieniac.

nowa wiazka kabli to jakies 50-100zl.

pompa elektryczna - tutaj dostalem info ze najlepiej jak sam znajde bo oni cos znajda ale koszt bedzie w granicach 1200zl.

 

moje pytanie brzmi tak: jak zminimalizowac te koszta? wiadomo komputer i wiazka kabli juz ustalone i raczej ciezko bedzie tu cos ugrac ale chcialbym ta pompe wyrwac jak najtaniej bez kupowania uzywanych czesci - ofc chodzi mi o zamienniki.

 

kotin44 wspomniales o zamienniku za 200zl ale chodzilo ci o pompe elektryczna czy mechaniczna? bo jesli to pierwsze to daj namiary i sprowadze chocby z drugiego konca swiata :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
mowiles o pompie wody i 200 zeta to pompa wody-mechaniczna.Pompa elektryczna zwana tez pompa komfortu sluzy do szybszego rozprowadzenia cieplej cieczy w ukladzie ogrzewania zatem jesli chcesz obciac koszty mozesz sie wstrzymac z jej wymiana bo do zimy nie bedziesz z niej korzystal.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

To jest n43 więc pompa elektryczna. Przechodziłem to samo w N52. Tu masz za 1100 Pierburg (podobno pierwszy montaż):

http://allegro.pl/elektryczna-pompa-wody-bmw-e60-e87-e81-e82-1-6-2-0-i6832047787.html

 

[EDIT] Trochę odkopałem ale może się komuś przyda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.