Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie wiem kim jest Twój sprzedający ale taaaką przekładkę musi zrobić elektryk, specjalista od BMW. Masz gdzieś te zdjęcia? Jakaś aukcja może?

Wygląda mi to na taką zmianę jak u mnie. Konsola klimy z tyłu jest w najlepiej wyposażonych modelach. Oczywiście, możesz przełożyć sam "skórzany" podłokietnik. W szmacianym wnętrzu jest on taki sam jak we wnętrzu z Dakotą. (Dakota ma prawdziwą skórę tylko w środkowych częściach foteli, boki są z eko-skóry).

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ma mi dosłać foty, jeszcze ich nie mam, jeżeli by nie było podświetlenia w boczkach, to miałem zamiar sam wymienić boczki i tylną kanapę(chyba że będzie grzana i zdecyduje się podłączyć) i tylko z przednimi fotelami jechać do specjalisty od tego
Opublikowano

Boczki bez podświetlenia, dekory i kanapę (bez grzania i jeżeli masz już pochylaną) przełożysz sobie sam, to nie jest rocket science.

Specjalista musi zrobić elektrykę foteli, elektrykę lusterek (aby działały pamięci), przełożyć nowy klimatronik i wszystko zakodować. Masz USB w podłokietniku? To jest fajna sprawa na MP3jki.

Opublikowano

mp3 to 50-100zł przy tej całej operacji. O klimie z tyłu zapomnij, cały dolot, dukty powietrza, instalacje... zdroworozsądkowo -> nie ma szans. Ale ogrzewanie tylnej kanapy to fajny bajer. W zimie ratuje "rzycie".

PS. Ogrzewanie foteli przednich mnie bardzo mile zaskoczyło bo czuć "coś" po >15s i na 3-jce grzeje tak, że można się spocić. Po zaledwie chwili nie ma już wrażenia jakby się siedziało na granitowej płycie w grudniu na cmentarzu.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam, mam pytanie czy przy wymianie wnętrza konieczne są lusterka, bo ostatnio rozmawiałem z z jednym człowiekiem który zajmuje się wymianami m.in w BMW, który mi powiedział, ze lusterka nie są konieczne do pełnej funkcjonalności foteli, chyba ze się chce żeby lusterka automatycznie dostosowały się do foteli
Opublikowano
Dobrze powiedział. Przy wymianie zwykłych stołków na np. komforty, będą one miały swoją funkcjonalność, będą działać ich wszystkie przyciski. Nie będą jednak działały przyciski "M, 1, 2" w drzwiach przednich, tzw. pamięć foteli.
Opublikowano
Moje informacje pochodzą od specjalisty, który mi robił przekładkę. A, że był bardzo mocny w temacie to jestem przekonany, że gdyby dało się zakodować lusterka 5pin, to na pewno by to zrobił. Nie mam na to literatury. Do komfortów musi być konkretny zestaw wyposażenia i lusterka są częścią składową. Kierownica np. nie musi być elektryczna ale lusterka muszą być konkretne. Z resztą, gdy kierowcy nie zmieniają się zbyt często to można na brak pamięci przymknąć oko. Problem pojawia się gdy inna osoba chcąc np. odsunąć sobei fotel, kompletnie go rozregulowuje bo nie zna się na obsłudze przycisków fotela.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
A jak wygląda wymiana wnętrza ze zwykłych materiałowych foteli bez grzania, na zwykłe skórzana, z grzaniem, też trzeba kodować i przerabiać podłączenie
Opublikowano

Żeby dorobić grzanie musisz poprowadzić dodatkowe przewody i zmienić panel klimatyzacji, bez kodowania się nie obejdzie. Najłatwiej przełożyć na takie same tylko skórzane, wystarczy przełożyć moduły.

PS. Ja teraz nie wyobrażam sobie sezonu zimowego ze skórą bez podgrzewania.

Opublikowano
po prostu kalkuluje koszty, komforty są droższe, do tego dochodzą jeszcze lusterka żeby mieć pamięć, zwykłę są tańsze, ale chyba koszt dołożenia będzie zbliżony zwykłych i komfortów
Opublikowano

Będzie różnica w cenie. Możesz zmienić całe wnętrze albo tylko wymienić fotele i kanapę. Pełnie wnętrze w świetnym stanie to 6-7k. Zwykłe fotele ze skaju do kupisz za 2-3k. Do komfortów idzie kabel grubości nadgarstka, zwykłe fotele mogą potrzebować tylko kabli do grzania, więc nakład pracy jest niewspółmierny. Kodowanie wyjdzie podobnie, klimatronik w obydwu przypadkach jest raczej ten sam.

Ja Ci radzę dołożyć i mieć pełnię szczęścia, niż wydać istotną sumę i nie być w pełni zadowolonym. Pamiętaj, że "komforty" oferują prawdziwy komfort. Podejrzewam, że szmaciane mają tę samą ramę, gąbki i poza wykończeniem to jest taka sama "wygoda".

Skóra w komfortach (tylko na środku, bo po boku jest skaj) czasem daje mi do myślenia, chyba spodziewałem się czegoś trochę lepszej jakości. Nie wiem czy teraz nie polowałbym na jakiegoś Merynosa.

Opublikowano
Aha, i pamiętaj, że starego wnętrza/foteli raczej nie sprzedasz, na pewno nieszybko. Ze swojego wnętrza sprzedałem tylko konsolę bo obicie podłokietnika to jedyny chodliwy element. Zostały mi boczki, zagłówki i tylna kanapa, które może ktoś weźmie za darmo. Fotele zostawiłem tam gdzie robiłem przekładkę, za warsztatem, dosłownie - na stercie innych szmacianych foteli do F10.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Witam. Posiadam F11 w wersji kombi. Moja wersja ma eko skóry z podstawową elektryką. Jestem zawiedziony z jakości oraz wygody foteli. Nie wspomnę już o tym, że przy obecnej pogodzie plecy mam mokre...

1. Czy rzeczywiście comforty są znacznie "lepsze" wygodniejsze?

2. Czy tylna kanapa od wersji sedan jest inna niż kombi?

3. Mam możliwość kupienia foteli przed liftem.. czy warto i czy to sporo zachodu by przełożyć "coś tam" by pasowało do wersji po liftowej? czy jednak lepiej szukać foteli wersji po liftowej?

4. Czy po takiej wymianie wnętrza nie będzie efektu trzeszczenia tapicerki?

5. Czy warto mieć fotele wentylowane?

Edytowane przez SoulflyAdams
Opublikowano

1. Tak i to bardzo

2. katalog części twoim przyjacielem, np ten: https://www.bmwstore.pl/pl/

3. szukaj po lifcie, nie będą pasowały

4. jak kupisz i jak złożysz tak będziesz miał, ale raczej nie jeśli plastiki będą niepołamane, spinki nowe i skóry nawilżone

5. warto, jednak są trudniejsze w utrzymaniu, łatwo je zapuścić

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moje informacje pochodzą od specjalisty, który mi robił przekładkę. A, że był bardzo mocny w temacie to jestem przekonany, że gdyby dało się zakodować lusterka 5pin, to na pewno by to zrobił. Nie mam na to literatury. Do komfortów musi być konkretny zestaw wyposażenia i lusterka są częścią składową. Kierownica np. nie musi być elektryczna ale lusterka muszą być konkretne. Z resztą, gdy kierowcy nie zmieniają się zbyt często to można na brak pamięci przymknąć oko. Problem pojawia się gdy inna osoba chcąc np. odsunąć sobei fotel, kompletnie go rozregulowuje bo nie zna się na obsłudze przycisków fotela.

Wczoraj robiłem przekładkę w f10 ze standardowych foteli na komforty.Pamięć fotela kierowcy to bardzo prosta sprawa,pamięć fotela pasażera w tym wypadku trzeba podciągnąć jeden sygnał z frm do panela memory w drzwiach pasażera.Może twojemu fachowcowi się po prostu nie chciało,bo robota troche”męcząca” :D

Auto z lusterkami 5pin oczywiście,wymiana na 3pin nie jest potrzebna.

Opublikowano
@gk tds, To, że nie chciało mu się już walczyć za pamięciami podczas przekładki to fakt :) cała przekładka i dołożenie haka w jeden dzień to było niezłe wyzwanie. Pamiętam, że przewody nie były problemem ale właśnie lusterka. Ja mam pre-LCI, a lusterka są bardzo różne i zależne od wyposażenia (kamery, itd). Może jest tak, że w moim przypadku zwykłe analogowe 5pin muszę wymienić na cyfrowe 3pin. Gdybym miał jeszcze kamery, kilku asystentów itd, byłyby to też lusterka 5pin ale cyfrowe. Jaką masz wersję i wyposażenie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Auto było mojego klienta,któremu robiłem tą przekładkę.Wersja full bieda 520d, manual,stołki zwykłe,lustra zwykłe,mała navi rok 2010.Chodzi o to że w lusterkach „HIGH” po stronie pasażera jest sygnał k-lin,a w wersji „BASIC” tego nie ma.Wystarczy podciągnąć k-lin z frm do drzwi pasażera i podpiąć pod panel od memory fotela.W drzwiach kierowcy ten sygnał jest przy panelu sterującym szybami.
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Dobry wieczór,


Kupuję F10 LCI z 2013, tapicerka skóra czarna Dakota, oparcie tylnej kanapy nie jest składane - czy jest możliwość zrobienia otworu na narty? Jaki byłby koszt wymiany tego oparcia na składane z workiem na narty?


Z góry dziękuję za wskazówki.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Dobra, dociągnę temat lusterek już do końca. gk-tds miał rację, tzn nie trzeba zmieniać lusterek z 5pin na 3pin aby zaczęły działać pamięci foteli przednich, lusterka po prostu nie ustawiają się do programu. Chciałem mieć komplet i jednak je zmieniłem, teraz wszystko działa wyśmienicie i współgra z fotelami.

PS. Elektrofotochromatyczne szkła to fajny bajer, ale trzeba się przyzwyczaić.

Opublikowano

@slawekply, polecam pogadać z tapicerem ale chyba taniej będzie zmienić tylne oparcia na rozkładane. Należy przy tym uwzględnić zamki, linki i klamki ale to taniocha.

Sam "otwór na narty" uważam za zbyt mały. Nie ma mowy wsadzić do niego deski snowboardu. To już lepiej pochylić jedno oparcie i przypiąć pokrowce pasami.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Trochę odgrzeję temat.


W F11 przed liftem ze zwykłymi fotelami w czarnej skórze, z podstawową elektryką i pamięcią chciałbym wymienić wnętrze na ostrygowe, a przy okazji doposażyć przednie fotele w podgrzewanie.

Pytania

1. Czy dołożenie grzania to skomplikowana zabawa czy tylko wymiana panelu i kodowanie? Przewody tam już będą poprowadzone czy trzeba dodać?

2. Czy same fotele od anglika będą pasowały? Boczki wiem, że są inne ale od biedy zostawiłbym swoje - tym bardziej, że mam ambientowe podświetlenie.

3. Gdybym znalazł komfortowe albo sportowe fotele z wersji europejskiej to czy robi się bardziej skomplikowanie?

4. A gdyby komforty albo sporty były z anglika?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.