Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, kupiłem kierownice multifunkcyjną i podłączyłem według znanego wszystkim schematu, niestety tempomat nadal nie chce się włączyć (nawet zielona kontrolka). Sterowanie radiem działa. W inpie spradziłem działanie przycisków na kierownicy i wszystkie działają. Test zegarów również zrobiony i kontrolka działa. Ktoś może miał podobny problem i wie jak go rozwiązać? e46 99r M52TUB28
Opublikowano

W 320d które posiadam był problem z przewodem wpinanym do odpowiedniego pinu pod maską... jakiś magik coś wcześniej tam namotał i ostatecznie mój mechanik wszystko rozwiązał. Nie wiem jak w Twojej buni ale u mnie jest elektroniczna przepustnica i podobno to jest wymagane żeby tempomat działał.

 

Edit: u mnie nie było potrzeby kodowania. Włączył się po poprawnej instalacji bez problemu.

Opublikowano
A wiesz może jak zakodować tempomat, bo jak czytałem to wystarczy tylko podpiąć wszystko i powinno działać

Powiem szczerze, że w ogóle pierwszy raz spotykam się z pomysłem kodowania... W e46 320d z 1998 r. było tak że konieczne było podłączenie się do przewodów od sterowania radiem, o ile dobrze pamiętam w module świateł. Dodatkowy kabel trzeba było wpiąć do kompa pod maską i to było tyle. Najgorzej było z odkręceniem kierownicy i zdemontowaniem poduchy.

Opublikowano
Jeżeli fabryczna była przepustnica elektroniczna to raczej powinno działać bez kodowania, a w przypadku kiedy nie jest (mechaniczna) choć nie wiem jakim cudem to raczej nie ma szans na działanie tempomatu.
Opublikowano
Właśnie wszystko dobrze podpięte, przepustnica ori, jeszcze jak będzie cieplej zmienie przepustnice na inna i zobaczymy czy zadziała, bo juz nie wiem co to może być
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy odpiętym/uszkodzonym czujniku sprzęgła kontrolka zapala się a w tym przypadku nie. Wygląda jakby coś było nie tak podpięte (to o czym pisał michal00).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zobacz jeszcze raz czy dobrze podpiąłeś kable, w szczególności ten do komputera pod maską, bo te kolory kabli są do siebie dość podobne. Ja miałem z tym mały problem, a daltonistą nie jestem.
Opublikowano
Sprawdź czujnik na sprzęgle i jeszcze raz czy na 100% wybrałeś dobry pin tam pod maską. Chwilowo nic innego mi do głowy nie przychodzi... :(
Opublikowano
Kabel pod maską sprawdzany przez 3 osoby nawet, wiec nie ma mowy o pomyłce. Pin 27 w 40 pinowej kostce. Nie wiem czy idzie to z tego samego kabla, ale sterowanie radiem działa normalnie.
Opublikowano
Kabel pod maską sprawdzany przez 3 osoby nawet, wiec nie ma mowy o pomyłce. Pin 27 w 40 pinowej kostce. Nie wiem czy idzie to z tego samego kabla, ale sterowanie radiem działa normalnie.

Dziwne :shock: może sam przycisk tempomatu w kierownicy jest rąbnięty? Kiedyś jak montowaliśmy u kumpla kierownicę od polifta do e39 to był włącznik wyrobiony i nawet mocne przyciskanie nie pomagało. Nie polecam jednak sprawdzać tego w ten sposób. Może jakby udało Ci się ustalić, które kable trzeba zewrzeć, żeby go włączyć to wykluczyłoby problem z kierownicą gdyby wciąż nie było reakcji... oczywiście nie biorę odpowiedzialności za efekty takich metod :D

Opublikowano
Do głowy przychodzi mi jeszcze taśma zwijaka w kierownicy, ale jak przyciski są czytane to nie wiem czy to może być to . Co do czujnika jak był u mnie padnięty kontrolka się nie zapalała tylko mrugnela i odrazu gasła. Ale pomyślę jeszcze co to może być.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wchodziłeś w ogóle w moduł tempomatu i sprawdzałeś błędy? U mnie przy wypiętym czujniku sprzęgła kontrolka świeciła się.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Nie wiem jak sprzęgła, u mnie padł wtedy czujnik hamulca. Co prawda wydaje mi się że powinno być tak jak piszesz, kontrolka się zapala ale tempomat się nie aktywuje. No ale było jak było :-P to tylko luźna propozycja przyczyny problemu.
Opublikowano
A czy kiedy się podepnie auto pod kompa to nie ma w żadnym z tych narzędzi typu INPA opcji testu tempomatu? W sensie włączenia go z kompa?
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Sorry że tak długo nie odpisywałem ale pracowałem całymi dniami, teraz w święta troche czasu wolnego wiec pogrzebalem i tak:

w inpie wchodząc w tempomat nie moge się połaczyć i pokazuje taki komunikat "IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT. Program will be stopped! Notice: Rover cruise control must be turned ON for diagnosis!!!!" ale że nie moge włączyć w ogóle tempomatu to nie moge sie z nim połączyć :/

Mam jeszcze błąd wchodząc w silnik

=============================================================

 

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 04/16/17 18:47:23

ECU: MS420DS0

JobStatus: OKAY

Variant: MS420DS0

-------------------------------------------------------------

RESULT: 1 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

38 kupplungsschalter

Error frequency : 1

logistic counter: 40

Motordrehzahl 1856.00 1/min

Temperatur Ansaugluft 45.75 Grad C

Temperatur Kuehlwasser 81.75 Grad C

Batteriespannung 13.77 V

aufgetreten vor (rel. B2) 6.90 h

=============================================================

jak doczytałem jest to przełącznik sprzęgła, ale czy to może być powodem że tempomat nie włacza sie w ogóle?? (nawet ikonka)

mam jeszcze błędy :

EWS

15 Powee-on-reset

Error frequency : 31

16 Schluessel Nr. 1 ungueltig wegen fehlerhafter Identifikation

Error frequency : 1

ASC

148 CAN DME/DEE

152 ASC Taster

licznik

190 Lichtmodul-EEPROM-Fehler

Error frequency : 45

(o tym czytałem że jest to Uszkodzona pamięć EEPROM w module LCM lub "Bardzo często taki błąd jest zapisywany, gdy tak naprawdę „uwalone” jest coś co pracuje na magistrali IBUS. (radio, nawigacja, tempo- mat, przełączniki multifunkcyjne ,PDC ,DSP, monitor, odtwarzacz CD i inne. " Dodam że mam licznik z innego auta i możliwe że przez to

Może ktoś potrafi powiedzieć co znaczą te błędy bo kilka znalazłem ale wiekszości nie wiem

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oczywiście, jaki masz silnik?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.