Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od ładnych paru lat miałem do czynienia tylko z silnikami 6 cylindrowymi M20 M52 M54, które jak wiadomo słyną z wyważenie i braku wibracji.

Teraz wpadła w moje ręce E90 z silnikiem N46B20 :D

Nie wiem tera czy nie szukam dziury w całym i porównuje głupio R6 do R4, ale nie dają m spokoju dwie kwestie :idea:

Mam małą zagwozdkę odnośnie pracy silnika i dźwięków jakie wydaje układ wydechowy na wolnych obrotach.

Czy N46 m pracować na wolnych obrotach idealnie równo jak R6 czy ten silnik ma taki urok, że lekko się trzęsie ?

Lewarek skrzyni biegów delikatnie drży w rytm pracy silnika.

Czy z tłumika na wolnych obrotach ma się wydobywać równomierny i ciągły odgłos wydalanych spalin, czy ma być słychać coś na wzór pyrkania :roll: :wink:

Sam silnik pracuje cichutko, obrotomierz nie faluje, nic nie postukuje, klepie, nie kopci itp, słychać tylko charakterystyczne cykanie wtryskiwaczy.

Diagnostyka nie wykazuje żadnych błędów.

Opublikowano (edytowane)

taki urok kieszonkowego silnika :D

w 318 d prosto z salonu tez mi drazek zmiany biegow drzal od nowisci.

Edytowane przez DWAYNE
Opublikowano

No to jestem spokojniejszy ;)

Tak czy inaczej, mogli jajogłowi z BMW lepiej zrównoważyć silnik.

Dynamika i spalanie jest przyzwoite jak na te 129KM, ale ta praca lekko nie podchodzi pod standardy do jakich przyzwyczaiło mnie BMW.

Dzięki panowie :cool2:

Opublikowano

No nie do końca ma nim trząść.

Też mi drżał lewarek i nawet czuć było lekkie bujanie budą. Problem minął po wymianie rolek paska i sprzęgiełka alternatora. Dodatkowo usztywniłem trzpień który wchodzi w rolki, bo nawet nowe miały w tym miejscu luz. Teraz nie widać po lewarku drżenia a w aucie jest zdecydowanie przyjemniej.

 

Na drżenie i bujanie silnika może mieć wpływ też lewe powietrze, wadliwe świece i cewki oraz masa innych rzeczy.

Opublikowano

Ciężko jest opisywać problem na odległość i stawiać diagnozę, to wiem :?

U mnie po prostu lewarek delikatnie drży.

Jak ustawię go w pozycji tego kilkumilimetrowego luzu centralnego, to nic nie czuć.

Absolutnie nie ma tu mowy aby on latał i drżał jak to ma miejsce w jakiś starych dieslach czy tak jak na filmiku. :norty:

A sam silnik po prostu nie stoi nieruchomo jak R6 tylko czuć na nim, ze jednak delikatnie pracuje, co czuć też troszkę w kabinie np. po fotelach (ale czuć a nie widać, że drgają)

Jak włączę klimę, silnik podniesie obroty, to opisywane objawy ustępują całkowicie.

Opublikowano

Nie miałem styczności z R6 ale drżenie również miałem wyczuwalne na fotelach a jak włączyłem klimę to sprężarka się załączała i napęd paska inaczej pracował.

Jak możesz to nagraj filmik jak pracuje napinacz, lewarek oraz wydech. Ja też nagram i porównamy.

U mnie naprawa osprzętu (rolki, sprzęgiełko alternatora) przyniosła poprawę. Mam jeszcze pompę wody do wymiany bo się poci. Ale już teraz drżenia nie czuję w kabinie a wcześniej było to drażniące.

Opublikowano
nie kopci

A jednak jak postoi kilka minut na włączonym silniku, to po dodaniu gazu puszcza niebieskiego bąka.

W takim razie uszczelniacze zaworów trzeba wymienić.

Trzeba tylko naleźć warsztat, który ogarnia ten temat.

Z okolicy Katowic ktoś poleca serwis, który zajmie się uszczelniaczami?

 

Filmiku na razie nie nagrałem.

Najpierw sprawa uszczelniaczy a potem wyjdzie czy praca silnika się zmieniał czy nie.

Opublikowano
nie kopci

A jednak jak postoi kilka minut na włączonym silniku, to po dodaniu gazu puszcza niebieskiego bąka.

W takim razie uszczelniacze zaworów trzeba wymienić.

Trzeba tylko naleźć warsztat, który ogarnia ten temat.

Z okolicy Katowic ktoś poleca serwis, który zajmie się uszczelniaczami?

 

Filmiku na razie nie nagrałem.

Najpierw sprawa uszczelniaczy a potem wyjdzie czy praca silnika się zmieniał czy nie.

Ten problem każdego spotka,prędzej czy pózniej.Co do warsztatu dzwonilem do M auto-nie robią tego.W rybniku znalazłem,ale cena mnie powaliła.Oddałem do warsztatu na takiej wiosce,ale nie polecam.Więc musisz obdzwonić.Wiem źe w żorach jest gościu co ogarnia tylko BMW Darex z BMW TEAM śląsk,mam nawet jego numer

Ale z katowic pewnie masz bliżej w drugą stronę :D

never again N46
Opublikowano

Zastanawiam się czy nie wymienić jeszcze odmy, która pewnie siedzi tam oryginalna.

Jest jakiś sposób na weryfikację drożności odmy bez jej wyciągnięcia spod kolektora?

Za przepustnicą w kolektorze stoi sporo oleju :idea:

Opublikowano
Jeśli stoi olej to może nie działać zaworek zwrotny z w przewodzie z separatora do miski. A droznosc możesz sprawdzić jak dmuchniesz w przewód od kolektora do separatora z wysuniętym bagnetem lub odkreconym korkiem wlewu, powietrze powinno swobodnie przeleciec. Warto obejrzeć ten przewód bo ma tendencję do splaszczania się.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Przyczyną nierównej pracy była wadliwa cewka - została wymieniona i teraz silnik pracuje bez drgawek.

 

Olej w dolocie i dymek z wydechu to wina przytkanej odmy i wyrobionych uszczelniaczy zaworowych.

Auto trafi za niedługo na kompleksowe spa mechaniczne :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.