Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Szanowni,

 

4. Opony Continental - zdecydowanie do wymiany na jakieś cichsze (Goodyear RF lub Dunlop RF potrafią być o 3dB cichsze ,a to oznacza że są dwa razy cichsze).

8. System zmiany pasa ruchu - za czuły. Szczególnie w mieście :-(

12. HK - gra całkiem dobrze pod warunkiem, że mamy dobre płyty CD. Radio gra słabo, ale to wina analogowego tunera, a nie głośników

 

ad 4 Jakie konkretne opony masz i jakie felgi?

 

Czy ktoś wie jakie BMW daje standardowo opony do felg Star Spoke 403M 19"?

 

ad 8 Możesz rozwinąć, jak się sprawuje ten układ? Jaki masz tempomat w samochodzie?

 

ad 12 Radio zawsze będzie grało gorzej niż płyta, częstotliwość próbkowania sporo gorsza nie mówiąc o bitrate. Radio cyfrowe niekoniecznie zawsze będzie lepiej grało od analogowego. Poza tym liczba stacji DAB+ w Polsce nie powala. Zasięg jest ok ale w otoczeniu dużych aglomeracji.

Więcej na stronie: http://dab.mvno-gsm.pl/zasieg-dab-w-polsce/

 

Czy ktoś z forum ma radio cyfrowe (DAB+) w swoim samochodzie? Według cennika BMW taki "gadżet" kosztuje 1400 zł...

 

Continental ContiSportContact 5 - 72dB, Goodyear potrafi przy RF zrobić 69dB w tych rozmiarach. A to jest dwa razy ciszej. Oczywiście znaczenie to ma tylko na trasie.

 

Ad. 8. Układ działa. Tylko, że w mieście gdy np. dwa pasy skręcają w lewo w ja jestem na tym zewnętrznym to trójkąt mruga jak szalony, a kierownica drży :-(.

Poza tym jak zmieniam pas, to też komunikuje że auto jest blisko, tyle, że on jest moim zdaniem wystarczająco daleko, żeby przed niego wjechać i jestem pewnien, że drogi mu nie zajechałem (mówię tu o mieście, a nie autostradzie gdzie różnice prędkości są dużo większe)

Albo jak wyprzedza mnie auto i już mnie minęło a ja włączam kierunkowskaz i wskakuję zaraz za nim (on jedzie dużo szybciej) to trójkąt świeci się jeszcze przez 1-2 sek co powoduje wspomniany alarm.

 

Tempomat mam zwykły, ponieważ aktywny zostawia za dużo miejsca i wjeżdżają mi auta wolniejsze myśląc że ich wpuszczam (uwzględnia lód i śnieg, bo nie wie jaka jest nawierzchnia) i to co mi bardziej przeszkadzało, gdy dojeżdżam do auta które zjeżdża na prawy pas (jedzie dużo wolniej) to shamowuje samochód, bo widzi pół auta na moim pasie a ja widzę, że za chwilę do nie będzie na lewym pasie (przynajmniej tak to działało w A45 AMG)

Opublikowano

8. System zmiany pasa ruchu - za czuły. Szczególnie w mieście :-(

 

ad 8 Możesz rozwinąć, jak się sprawuje ten układ? Jaki masz tempomat w samochodzie?

 

Ad. 8. Układ działa. Tylko, że w mieście gdy np. dwa pasy skręcają w lewo w ja jestem na tym zewnętrznym to trójkąt mruga jak szalony, a kierownica drży :-(.

Poza tym jak zmieniam pas, to też komunikuje że auto jest blisko, tyle, że on jest moim zdaniem wystarczająco daleko, żeby przed niego wjechać i jestem pewnien, że drogi mu nie zajechałem (mówię tu o mieście, a nie autostradzie gdzie różnice prędkości są dużo większe)

Albo jak wyprzedza mnie auto i już mnie minęło a ja włączam kierunkowskaz i wskakuję zaraz za nim (on jedzie dużo szybciej) to trójkąt świeci się jeszcze przez 1-2 sek co powoduje wspomniany alarm.

 

 

Chyba się nie zrozumieliśmy (tzn. ja Ciebie nie zrozumiałem :wink: )

Mnie chodziło o system ostrzegający przed zjechaniem ze swojego pasa ruchu (pakiet: Systemy asystujące kierowcę ), a Ty piszesz o Ostrzeżeniu o zmianie pasa ruchu. Ja tym nie jestem zainteresowany - mam swój patent na kontrolę czy mogę zmienić pas, bo ktoś jest w martwym polu. :8)

Opublikowano
Szanowni,

 

16. Fotel sportowy alcantara 2-3 godziny ok, dłużej hmm nie wiem bo tankowałem ;-), ale może być średnio na wielogodzinne trasy

 

 

 

Takie jest i moje odczucie...

Opublikowano
a jest alcantara w BMW? ja mam skórę Dakota i powiem szczerze, że wolałem alcantarę z passata B6 - dużo mniej spocone plecy i tyłek po dłuższych trasach.
Opublikowano
a jest alcantara w BMW? ja mam skórę Dakota i powiem szczerze, że wolałem alcantarę z passata B6 - dużo mniej spocone plecy i tyłek po dłuższych trasach.

 

Nie wiem czy jest pełna ale można mieć częściową.

Opublikowano
Kombinacja alcantara/material jest czescia m-pakietu

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
a jest alcantara w BMW? ja mam skórę Dakota i powiem szczerze, że wolałem alcantarę z passata B6 - dużo mniej spocone plecy i tyłek po dłuższych trasach.

 

Alcantara jest super. Osobiście, dodam raz jeszcze, osobiście wybieram alcantarę ponad skórę po 10 latach w skórze i alca w drugim samochodzie równolegle.

 

Mam teraz Mpakiet z alcantarą. Wygląda to tak że po bokach jest alca a na środku coś co się nazywa Hexagon - uważam po kilku miesiącach ( zima i lato były ) że działa.

Opublikowano
Dakota jest latwa do utrzymania w czystosci, co szczegolnie przydaje sie jesli w aucie wozimy dzieci. Pozostalosci po sokach, czekoladzie lub lodach mozna bezproblemowo usunac zwykla wilgotna scierka.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Dakota jest latwa do utrzymania w czystosci, co szczegolnie przydaje sie jesli w aucie wozimy dzieci. Pozostalosci po sokach, czekoladzie lub lodach mozna bezproblemowo usunac zwykla wilgotna scierka.

 

Podpisuje się wszystkimi ściereczkami ;)

Opublikowano
No mam córkę dwuletnią wiec też potwierdze.. akurat utrzymanie dużo łatwiejsze bo nic nie wsiąka jak w alcantarę...
Opublikowano

Druga trasa zaliczona, więc trochę obserwacji doszło:

 

27. Auto bardzo szybko się rozgrzewa (kabina) przy +1st. C po ok. minucie leci już ciepłe powietrze z kratek (silnik jeszcze nie rozgrzany więc jest dobra nagrzewnica elektryczna w F30).

28. LED świeca mocno, ale bardzo blisko - 20m przed autem. Mam nadzieję, że po prostu ich nie ustawili przed wydaniem auta. Automatyczne światła długie włączają się pow. 50 km/h, ale musi być naprawdę ciemno (brak nawet marnego oświetlenia drogi)

29. Pokrętło iDrive powinno działać w drugą stronę. W prawo przybliżać, a nie oddalać mapę. Szkoda, że nie można tego ustawić. Tak to muszę się nauczyć... przyzwyczaić. Chodzi mi o to, że jak wkręcam śrubkę (kręcę w prawo, tak jak wskazówki zegara) to się przybliżam ;-). Ciekawy jestem Waszego zdania na ten temat?

30. Szum opon jest tak duży, że chyba szkoda dokładać w wym aucie do HK...

31. Do 140 km/h jest ok, powyżej szum jest już naprawdę duży (powietrze z przodu i koła)

32. Szybka jazda po rondkach... granica przyczepności jest baaaaardzo daleko :-) Auto jest bardzo przewidywalne. Przy dużych prędkościach prowadzi się rewelacyjnie.

33. Nie wiem, kto wymyślił, żeby w trybie sportowym skrzyni czuć było wrzucanie biegów, ale powinien stuknąć się w głowę ;-). Skutecznie wyleczyło mnie to ze częstego używania tej funkcji... szkoda auta... :-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Druga trasa zaliczona, więc trochę obserwacji doszło:

 

27. Auto bardzo szybko się rozgrzewa (kabina) przy +1st. C po ok. minucie leci już ciepłe powietrze z kratek (silnik jeszcze nie rozgrzany więc jest dobra nagrzewnica elektryczna w F30).

 

to duży plus i przyznaję rację :)

28. LED świeca mocno, ale bardzo blisko - 20m przed autem. Mam nadzieję, że po prostu ich nie ustawili przed wydaniem auta. Automatyczne światła długie włączają się pow. 50 km/h, ale musi być naprawdę ciemno (brak nawet marnego oświetlenia drogi)

 

dlatego nie żałuję że wziąłem adaptacyjne....

29. Pokrętło iDrive powinno działać w drugą stronę. W prawo przybliżać, a nie oddalać mapę. Szkoda, że nie można tego ustawić. Tak to muszę się nauczyć... przyzwyczaić. Chodzi mi o to, że jak wkręcam śrubkę (kręcę w prawo, tak jak wskazówki zegara) to się przybliżam ;-). Ciekawy jestem Waszego zdania na ten temat?

30. Szum opon jest tak duży, że chyba szkoda dokładać w wym aucie do HK...

 

warto dołożyć :) jak dla mnie szum nie jest jakiś okropny , aczkolwiek delikatnie słyszalny.... zależy jakie masz opony u mnie są dunlopy i są ciche....

hk+wydech performance to idealny "zagłuszacz" szumów :) poza tym uważam wygłuszenie za przyzwoite i nie oczekiwałem lepszego.... to jest tylko trójka i spełnia moje oczekiwania ...

31. Do 140 km/h jest ok, powyżej szum jest już naprawdę duży (powietrze z przodu i koła)

 

mam lekko odmienne zdanie , dla mnie jest oki i nie przeszkadzają te szumy...ale jak wyżej może kwestia opon..

32. Szybka jazda po rondkach... granica przyczepności jest baaaaardzo daleko :-) Auto jest bardzo przewidywalne. Przy dużych prędkościach prowadzi się rewelacyjnie.

33. Nie wiem, kto wymyślił, żeby w trybie sportowym skrzyni czuć było wrzucanie biegów, ale powinien stuknąć się w głowę ;-). Skutecznie wyleczyło mnie to ze częstego używania tej funkcji... szkoda auta... :-)

To na duży plus to lekkie szarpnięcie, agresywna zmiana biegów to jest tryb sport, w żadnym aucie jakimi jeżdzilem czy mialem ( wiele mocnych audi biegi nie byly zmieniane aksamitnie w sportowych trybach i nastawieniach )

szkoda auta?? Przeciez to tylko samochód i po to są te tryby aby je stosować... do tego zostało zaprojektowane....

tak samo launch control też czasami użyć fajna sprawa oczywiście nie 30 razy dziennie bo wtedy ewidentnie skróci żywotność wielu części auta...

 

pozdrawiam

male-bmw-2.png
  • Moderatorzy
Opublikowano
Druga trasa zaliczona, więc trochę obserwacji doszło:

28. LED świeca mocno, ale bardzo blisko - 20m przed autem. Mam nadzieję, że po prostu ich nie ustawili przed wydaniem auta. Automatyczne światła długie włączają się pow. 50 km/h, ale musi być naprawdę ciemno (brak nawet marnego oświetlenia drogi)

U mnie było to samo. W ASO ustawili poprawny zasięg.

 

33. Nie wiem, kto wymyślił, żeby w trybie sportowym skrzyni czuć było wrzucanie biegów, ale powinien stuknąć się w głowę ;-). Skutecznie wyleczyło mnie to ze częstego używania tej funkcji... szkoda auta... :-)

Uważam jak i przedmówca. Zmiana biegów w trybie Sport i sportowym ustawieniu skrzyni to wisienka na torcie w tym aucie. Przezaj*biscie kopie :lol:

Instagram: @kolczasty
Opublikowano
29: Myślałem że tylko mi weszło coś takiego w nawyk. Dopiero po kilku miesiącach przyzwyczaiłem się do wg. mnie odwróconego kierunku przybliżania/oddalania. Niestety zostaje chyba tylko wyrobić sobie taki nawyk.
Opublikowano

To na duży plus to lekkie szarpnięcie, agresywna zmiana biegów to jest tryb sport, w żadnym aucie jakimi jeżdzilem czy mialem ( wiele mocnych audi biegi nie byly zmieniane aksamitnie w sportowych trybach i nastawieniach )

szkoda auta?? Przeciez to tylko samochód i po to są te tryby aby je stosować... do tego zostało zaprojektowane....

tak samo launch control też czasami użyć fajna sprawa oczywiście nie 30 razy dziennie bo wtedy ewidentnie skróci żywotność wielu części auta...

 

pozdrawiam

 

Masz rację ;-). Tylko mam dopiero 1300 km przebiegu i może dlatego takie przewrażliwienie. W sumie jak to zaprojektowali to przewidzieli i musi wytrzymać. Poza tym przedłuzam gwarancję na 4 i 5 rok, więc .... w drogę.! W sumie to 90% czasu i tak będę jeździł na Comfort. Launch Control próbowałem ale mi nie wychodziło. Doczytałem, że trzeba gaz wcisnąć do oporu (kickdown). Jutro znów spróbuję.

  • Moderatorzy
Opublikowano
a kiedy mogę uznać, że jest dotarty?

Ja czekałem do 3000 km. Potem trochę piłowania i zmiana oleju przy 5000 km.

Instagram: @kolczasty
Opublikowano

Światła ustawione. Teraz jest o niebo lepiej :-).

Do tego zrobili korektę ustawienia koła kierownicy (nie była wyśrodkowana kierownica)- w 30 minut!. Obsługa na najwyższym poziomie :-) i Pan Mistrz z Inchcape przeprosił za to... powiedział, że absolutnie auto nie powinno tak wyjechać z fabryki....

Opublikowano

Udało mi się odbyć dziś krótką jazdę 330e. Jest trochę ciszej niż 330ix ponieważ słychać lekki szum napędu na 4 koła. Opony były identyczne. Niestety 330e w podstawie ma silnik z 320i i nie ma porównania z 330i, ale na pewno nie jest to zawalidroga.

Co ciekawe wydawał mi się bardziej komfortowy. Czyżby wersja Luxury miała inne nastawy zawieszenia niż mPakietowa? A może po prostu przez to że ma cieżkie akumulatory na pokładzie inaczej resoruje?

Opublikowano
Udało mi się odbyć dziś krótką jazdę 330e. Jest trochę ciszej niż 330ix ponieważ słychać lekki szum napędu na 4 koła. Opony były identyczne. Niestety 330e w podstawie ma silnik z 320i i nie ma porównania z 330i, ale na pewno nie jest to zawalidroga.

Co ciekawe wydawał mi się bardziej komfortowy. Czyżby wersja Luxury miała inne nastawy zawieszenia niż mPakietowa? A może po prostu przez to że ma cieżkie akumulatory na pokładzie inaczej resoruje?

 

Wyposażenie Mpakiet ma chyba zwieszenie m. Gdzie testowałeś 330e? Jakie są różnice w tych silnikach 320i i 330e? Przyspieszenie podobne. Rożnica 0,2 sec. 330e ma lepsze przyspieszenie do 40km/h .

Opublikowano
Światła ustawione. Teraz jest o niebo lepiej :-)

 

Masz zwykłe LEDy czy adaptacyjne?

Opublikowano

 

Wyposażenie Mpakiet ma chyba zwieszenie m. Gdzie testowałeś 330e? Jakie są różnice w tych silnikach 320i i 330e? Przyspieszenie podobne. Rożnica 0,2 sec. 330e ma lepsze przyspieszenie do 40km/h .

 

Z xDrive jest zwykłe. Przynajmniej tka jest w cennikach i konfiguratorach.

 

330e mają w Inchcape.

320i i 330e mają ten sam silnik benzynowy. Dodatkowe 70 KM pochodzi z silników elektrycznych. Pod warunkiem, że są naładowane! Poza tym zbiornik paliwa jest mały...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.