Skocz do zawartości

525D Kolektor dolotowy


rockybor

Rekomendowane odpowiedzi

  • 6 miesięcy temu...

Miesiąc temu brat miał czyszczony kolektor w 525 204 PS z powodu nierównej pracy silnika po uruchomieniu.

Diagnoza komp. pokazywała błąd klap.

Teraz ma zrobione jakieś 5 tkm i objaw znów powrócił. Rano po odpaleniu auta szarpie silnikiem przez jakąś minutę i potem słychać jakby takie pstryknięcie i jest Ok. Silnik chodzi równo, dobrze przyspiesza itd aż do ponownego zimnego startu.

Czy jest możliwe żeby kolektor się znów zasyfił czy może szukać przyczyny w innym miejscu?

Chwilowo brak możliwości podłączenia do kompa. Auto w de. Codziennie robi 100-150 km autostradą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Robiles diagnostyke czy pokazuje jakies bledy?

Sterownik swiec jak rowniez swieca jest pokazana w diagnozie. Czasami bledy swiec powoduje uszkodzony sterownik. Swiece mozna sprawdzic miernikiem bez demontazu.


Kolektor moze byc zawalony jak i klapki moga sie przycinac. Odlacz wtyczke od klapek i porownaj jak bedzie chodzil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 posty wyżej pisałem o problemie brata. Nikt nic nie napisał ale problem rozwiązał mądry mechanik.

Okazało się, że winny był silniczek sterujący klapami i takie plastikowe cięgno. Wymieniliśmy na nowy i auto śmiga jak nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
3 posty wyżej pisałem o problemie brata. Nikt nic nie napisał ale problem rozwiązał mądry mechanik.

Okazało się, że winny był silniczek sterujący klapami i takie plastikowe cięgno. Wymieniliśmy na nowy i auto śmiga jak nowe.

 


Hej , czy możesz dokładnie opisać jak wyglądał lub masz nr oem tego sterownika ? Mam identyczne objawy jak pisałeś i próbuje zlokalizować ten czujnik/ sterownik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co pisałem o samochodzie brata dotyczy f11 525d z 3.0 silnikiem.

Nie wiem co może być w 2.0. Może tez trzeba zobaczyć kolektor?

W moim 525 2.0d przy 100 tkm profilaktycznie wyczyścili przy okazji zmiany egr i jest lepiej - choć było dobrze

Polecam podpięcie pod kompa i zczytanie ew. błędów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W jakim sposob czysciliscie wloty na glowicy? Boje, ze jak zaczne tam cos czyscic to syf wpadnie mi do komory spalania.

 


Ja czyściłem tylko kolektor.

 

Dzis czysciłem dolot w głowicy w 530 d f11 sczotka do rur miedzianych 28-22 skrobakiem itp. potem wybierałem odkurzaczem przerubka na wężyk ,na koniec przemycie srodkiem i przedmuch pistoletem .pamietac trzeba by zawory były pozycji zamnkniej wiadomo poco... ,trzeba obracac wałem i patrzec

obrut wału od spodu kołem pasowym na klucz gaiazdka,sa tam 4 i tak pokoleji ,wsadzałem kawałki szmatek do wyczyszczonych by nie wpadał syf .

teraz montaż z powrotem czystego kolektora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim sposob czysciliscie wloty na glowicy? Boje, ze jak zaczne tam cos czyscic to syf wpadnie mi do komory spalania.

 


Ja czyściłem tylko kolektor.

 

Dzis czysciłem dolot w głowicy w 530 d f11 sczotka do rur miedzianych 28-22 z 5 szt kupiłem. skrobakiem itp. potem wybierałem odkurzaczem przerubka na wężyk ,na koniec przemycie srodkiem i przedmuch pistoletem .pamietac trzeba by zawory były pozycji zamnkniej wiadomo poco... ,trzeba obracac wałem i patrzec

obrut wału od spodu kołem pasowym na klucz gaiazdka,sa tam 4 i tak pokoleji ,wsadzałem kawałki szmatek do wyczyszczonych by nie wpadał syf .

teraz montaż z powrotem czystego kolektora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Po odpieciu klapek z uszczelką i ponownym ich założeniu - w jakiej pozycji powinny być klapki przed przykręceniem kolektora do silnika...?

Wyczytałem ,że klapki muszą być otwarte.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/repair-manuals/11-engine/11-61-intake-manifold/CliEAbQ4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czysciłem kolektor dolotowy f 11 530d machanicznie sczoteczka i skrobaki potem myciem srodkami w spray itd 3 godz ,natomiast w głowicy dolot czysciłem szczotka do rur miedzianych do c.o 22-28 potem wyciągałem sadze odkurzaczemz wąską sawką i przedmuch powietrzem

wazne by zawory były w trakcie czyszczenia zamknięte widac jak sa otwarte i zamkniete -sposub obracac wałem od spodu za koło pasowe kluczem

po złożeniu bmka smigajak nówka i nie szarpia na jałowym

PYTANIE ??? moze ktoś wie ,bo odkryłem od spodu w plastikowym kolektorze tzw rurke sr 3-4mm jak by do podcisnienia ,niewiem czy tam powinien byc jakis weżyk bo nic przy demontarzy nie zauważyłem

i niema co tam podłaczyc ,sa2 wezyki podcisnieniowe ale sa podłaczone do czyjnika

mam foto ale niewiem jak załaczyc na ta strone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktos podpowie bo w kolektorze od dołu w f 10 530d jest rurka 4 mm zaraz jak by przy srubie ,jakby do podcisnienia jak na foto widac nie znalazłem zadnego weżyka do połoczenia tego jak demontowałem tez nic nie wysuwałem i nic nie zauwarzyłem, sprawdziłem nie jest zaslepiona niewiem czy tam ma cos byc ??





 

Wrzucam zdjecia jednego goscia z grupy FB BMW F10/11. Przy przebiegu 220 tys uzbieral mu sie taki ladnych syf w 525D.


Czy ktos z Was zagladal to swoich kolektorow w obojetnie jakiej wersji diesela w F10/F11?


http://i67.tinypic.com/2cd98og.jpg

http://i68.tinypic.com/jhg4qu.jpg

http://i66.tinypic.com/17v4tt.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Kolektor........praktycznie czysty....??????

Przy tym przebiegu,nie możliwe......

Jeździsz nim od nowości?? Bo może wcześniejszy właściciel to czyścił. A klapki zamiast wymienić to wyczyścił i wrzucił z powrotem.....

https://www.youtube.com/channel/UCEVUOGNvbrhxTGswrmYssow

Tu masz fajny kanał. Chłop czyści kolektory, wtryski DPF y , chłodniczki spalin w różnych markach aut. Przebiegi tych aut są różne, nawet w okolicach 100 000km. Tak więc nie chce mi się wierzyć ,że twój kolektor był delikatnie usyfiony.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektor........praktycznie czysty....??????

Przy tym przebiegu,nie możliwe......

Jeździsz nim od nowości?? Bo może wcześniejszy właściciel to czyścił. A klapki zamiast wymienić to wyczyścił i wrzucił z powrotem.....

https://www.youtube.com/channel/UCEVUOGNvbrhxTGswrmYssow

Tu masz fajny kanał. Chłop czyści kolektory, wtryski DPF y , chłodniczki spalin w różnych markach aut. Przebiegi tych aut są różne, nawet w okolicach 100 000km. Tak więc nie chce mi się wierzyć ,że twój kolektor był delikatnie usyfiony.......

 

Tak był praktycznie czysty mechanik troszkę brudu wyciągnął ale powiedział ze jak na ten przebieg był w bardzo dobrym stanie. Auta od nowości nie mam mam go półtora miesiąca. Poprzedni właściciel raczej nic nie robił. Możliwe ze auto było użytkowane tylko na autostradach bo średnie spalanie z 9999km było 6.6l wynik jak dla mnie nie do osiągnięcia w moich rękach spała 7,6 może to jest powodem takiego stanu kolektora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Słuchajcie czy ktoś po zdjęciu kolektora w F11 530d wymieniał wszystkie uszczelki w nim czy skladaliscie na starych. Jak one wyglądały? Nie są za twarde na ponowny montaż?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki warto założyć nowe. Nigdy nie wiadomo jak się zachowają stare.

Nie są to straszne koszta, a pewność będzie git. Tylko oczywiście ori.



No właśnie też tak myślałem ze wypadałoby nowe zalozyc. Jestem z UK i tutaj wołają 13 funtów za jedną uszczelkę co uznałem za drobny świąteczny żart. . Ale okazało się ze takie ceny tutaj to standart

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.