Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wrzucam zdjecia jednego goscia z grupy FB BMW F10/11. Przy przebiegu 220 tys uzbieral mu sie taki ladnych syf w 525D.

 

Czy ktos z Was zagladal to swoich kolektorow w obojetnie jakiej wersji diesela w F10/F11?

 

http://i67.tinypic.com/2cd98og.jpg

http://i68.tinypic.com/jhg4qu.jpg

http://i66.tinypic.com/17v4tt.jpg

Opublikowano

ja w N47 coś pod 200tyś miałem czyszczony kolektor dolotowy (muszę poszukać faktury przy jakim dokładnie to było). Wyglądał znacznie lepiej niż ten na zdjęciu.

 

PS - być może ma to znaczenie, że u mnie 90% przebiegu to trasa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Według mojego doświadczenia z N47 to co max. 100tys. powinno się czyścić kolektor.

Są preparaty w aerozolu do czyszczenia tylko nie wiem na ile skuteczne. Jak się wyczyści mechanicznie to skutek widoczny.

Edytowane przez Andrzej62
Opublikowano
ja w N47 coś pod 200tyś miałem czyszczony kolektor dolotowy (muszę poszukać faktury przy jakim dokładnie to było). Wyglądał znacznie lepiej niż ten na zdjęciu.

 

PS - być może ma to znaczenie, że u mnie 90% przebiegu to trasa

 

Odczules jakas zmiane?

Nie wiem czy gosc robil male odcinki i czy mial problem ze swiecami lub egr, ze tak go zaroslo.

Opublikowano

zerknołem w zeszyt czyszczenie koektora, klapek w nim i egr 155tys

najpierw czyszczenie kolektora, przejechane kilkadziesiąt km gdyby coś wpadło do silnika tego syfu, a że już było około 25tys km przejechane to następnie wymiana oleju

jutro dopytam mechanika to napiszę czym to czyścił

Opublikowano
Moje 530d f10 245km 2010 wlasnie jest u mechanika. Pojawil sie błąd kolektora. Wszystko zostało wyczyszczone. Klapki wygladają solidnie. silniczek do klapek Został wymieniony na nowy. Błąd po skasowaniu pojawia się ponownie. Jakieś pomysł co moze powodować ten błąd? Dziekuje za odpowiedzi!
Opublikowano

U mnie nic nie paliło się, żaden błąd nie wyskakiwał. to było rutynowe czyszczenie i okazało sie trafne i w porę

Kolega pytał czym-szmata i jakiś środek do rozpuszczania nagarów

http://i68.tinypic.com/2it38jt.jpg

http://i67.tinypic.com/mb0q6o.jpg

http://i64.tinypic.com/30ljgqe.jpg

http://i64.tinypic.com/2nw1wrq.jpg

Opublikowano

bmw f11 155tys i zdążylem zanim wywaliło błąd egr

bravo 1,6jtd 105km fabrycznie bez dpf przy 160 wyawaliło usterka silnika, po wyczyszczeniu zgasło

merc w211 2,7cdi przebieg obecnie ma koło 300tys i czyszczenie co 15tys km, ale w trasy nie jeździ, tylko w koło komina więc co chwila brak mu mocy i trzeba czyścić

teraz zamierzam brać się za crv 2,2citd 2010 rok, przebieg 130tys jeszcze nic nie wywaliło, ale pewnie jest tam syf jak w każdym innym

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli raczej potwierdza się to co pisałem, czyszczenie mechaniczne żeby nie było problemów max co 100tys.
Opublikowano
U mnie w N57 przy przebiegu 220tys było tak samo. Czyszczenie w domu zajęło mi jakieś 3h na spokojnie. U mnie wyskakiwał błąd klap kolektora. Po przeczyszczeniu i wykasowaniu błąd już się nie pojawił i jak dla mnie autko ciut lepiej zbiera się z dołu.
b72b536e244610f0med.jpg
Opublikowano
W jakim sposob czysciliscie wloty na glowicy? Boje, ze jak zaczne tam cos czyscic to syf wpadnie mi do komory spalania.
Opublikowano
W jakim sposob czysciliscie wloty na glowicy? Boje, ze jak zaczne tam cos czyscic to syf wpadnie mi do komory spalania.

 

 

Ja czyściłem tylko kolektor.

b72b536e244610f0med.jpg
Opublikowano
W jakim sposob czysciliscie wloty na glowicy? Boje, ze jak zaczne tam cos czyscic to syf wpadnie mi do komory spalania.

 

mechanik mój włożył jakieś szmatki żeby nie wpadało do środka, skrzybał i wyciągał odkurzaczem urobek

następnie kilkadziesiąt km przejechane żeby ewentualne nagary poszły w stary olej, i że był już czas na wymianę oleju, to zmieniony na nowy

Nawet w "stodole" da radę ogarnąć f11

Opublikowano
Nie ma szans na to aby z dolotu nagar dostał się do oleju raczej dostanie się do silnika poprzez zawór dolotowy lub może w najgorszym wypadku dostać się pod ten zawór i go przyblokowac a wtedy robi się spory bałagan
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z takim ewentualnym nagarem silnik bez problemu powinien sobie poradzi, przedmucha. Gorzej jak się klapka by się urwała.
Opublikowano
Z takim ewentualnym nagarem silnik bez problemu powinien sobie poradzi, przedmucha. Gorzej jak się klapka by się urwała.

 

 

W silnikach N57 klapy są inaczej zrobione i wątpie by się mogły urwać patrząc na nie podczas czyszczenia.

b72b536e244610f0med.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie twierdzę że się urywają, jak to miało miejsce w silnikach M. Jadnak na forum były pokazane przykłady w jakim opłakanym stanie mogą być klapki w N.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Wstawiam mala fotorelacja z F11 2,0d N47N z klapkami w uszczelce.

 

Nowa uszczelka:

 

Rozebrany kolektor:

http://i68.tinypic.com/sqrpkl.jpg

http://i66.tinypic.com/fzb6mv.jpg

http://i68.tinypic.com/2rw2iax.jpg

 

Koszt - 700 zl po dluzszej dyskusji, bo warsztat chcial 800 za czyszczenie kolektora i EGR. Nie wiem czy duzo czy nie. Caly dzien trzymali auto i ponoc zostal wyregulowany EGR. Nie wiem czy trzeba bylo czy nie. Ja osobiscie bym rozebral, przeczyscil i zlozyl, no ale ja sie niespecjalizuje w BMW.

Opublikowano
Po obejrzeniu na joutube zakupiłem płyn w spreju do czyszczenia kolektora liqui moly jak będę miał chwilę to spróbuję wyczyścić u siebie zrobię foto zakupiłem też regenerator wtrysków i powiem ze pracują zdecydowanie ciszej mam już przejechane 175000 na wtryskach nic przy nich do tej pory nie robiłem.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie odswiezam temat.

 

Ostatnio tuz po kupnie auta wywalilo mi check engine. Na kompie pokazalo blad Egr, masa powietrza za mala. Bylem u speca, spojrzal na filtr powietrza i powiedzial ze jest tak brudny ze po wymianie blad ustapi. I rzeczywiscie jak reaka odjal;)

Ale do czego zmierzam. Po tym jak popatrzyl pod maske zobaczyl nagar pod pokrywa silnika i w okolicy kolektora dolotowego. Zaproponowal ze wymieni jakies uszczelki i cos "przebuduje" bo to wada tego osprzetu i bedzie dobrze. Spotkaliscie sie z czyms takim. ??

Auto to 530d z 2012 roku w wersji 258 koni.

Dodam ze nie mam zadnych objawow. Auto jezdzi tylko w nienczech na najlepszym paliwie z Aral.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.