Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam od tygodnia zmagam się z problemem w mojej e46 n42 143 km.Problem jest następujący na ciepłym silniku ogólnie kiedy delikatnie próbuję ruszyć autem wolno puszczając sprzęgło mruga mi kontrolka ciśnienia oleju na czerwono.Olej wymieniłem z filtrem stan prawidłowy. Auto ogólnie w idealnej kondycji kupiłem od pierwszego właściciela w niemczech 4 lata temu z aktualnym przebiegiem 170 tysięcy .Mam w domu inpe ale żadnego błędu nie pokazała .Dzięki za każdą poradę i na co zwrócić najpierw uwagę :D
Opublikowano

Tak jak kolega radzi odkręć na początku filtr oleju i zobacz czy nie ma tam żadnego syfu, a co gorsza śladów panewek.

 

Jak w tym przypadku akurat silnik M43B19 (znany z przypadłości obracania panewek) klient kupił w świetnym stanie tak samo z niemiec odpicowane z przebiegiem 170tyś i udokumentowanym jak twierdził, a tu taki kwiatek jak na foto poniżej, można wnioskować że to z panewek co by tłumaczyło świecącą kontrolkę oleju.

 

A że klient nasz Pan i oczywiście zawsze "wie lepiej" to skończyło się na wymianie oleju, a kontrolka jak się świeciła tak się świeci.

 

Oczywiście przyczyn może być kilka np. zapchany filtr oleju, zacięty zawór bezpieczeństwa, niedrożny smok oleju, kiepska pompa oleju, wytarte panewki lub po prostu błahostka typu uszkodzony czujnik ciśnienia oleju.

 

29b82aa8dae41301med.jpg

755c104e0bd3409amed.jpg



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Na jakim oleju jeździłeś i jeździsz ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
W n42 na początku zanim kolega pojedzie do mechanika sprawdzać ciśnienie można odkręcić podstawę filtra i zobaczyć czy nie ma kawałków szyny przy zaworze zwrotnym roboty na 20min i jedyne potrzebne narzędzia to kluczyk 10 i płaski śrubokręt. Niestety często się zdarza że po rozsypanyn rozrządzie nie jest czyszczona miska bo trzeba podwieszać silnik. Jeśli są widoczne kawałki rozrządu w podstawie to pompa oleju zapewne do wymiany, zasyfia się zawór regulacji ciśnienia i następnie uszkadza rotory, później utyka na zaworze zwrotnym. Oczywiście mogły paprochy zatkać smok i też będzie problem z ciśnieniem, nie będę przepisywać tego co kolega wyżej podał ale dodam do tego możliwe że jest uszkodzony napinacz albo slizg od pompy przez co łańcuch przeskakuje. Ale to najpierw poświęć 20 min na podstawę filtra i jeśli czysto sprawdź ciśnienie tak jak też pisałem na początku. Bo do reszty rzeczy o ile to nie czujnik zapewne trzeba będzie ściągać miskę.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Problem rozwiązany widać wymiana filtra i oleju pomogła po przejechaniu okolo 100 km problem ustał już zrobione 2 tyś i nie widać problemu z kontrolką :) Dzięki za rady .Jeszcze przy okazji takie pytanie w którym miejscu znajduje się czujnik położenia wałka korobowego w N42 pod kolektorem ssącym ? :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.