Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Rocznik 2011, 207 tys. przebiegu. Przy jeździe ok. 120-130 km/h zaczęło stukać w silniku. Po chwili silnik zgasł. Pobocze - laweta - serwis. Diagnoza 1: pęknięty wał korbowy. Dalsze zniszczenia są w tej chwili badane. Pytanie? Nie zmieniam aut często: Poza maluchami, Kadett, Astra, Mondeo, Avensis, teraz BMW X3. Każdym przejechałem 150-200 k i NIGDY ŻADNE z tych aut nie miało awarii uniemożliwiającej jazdę (no, nie licząc opony, którą się wymienia i tyle).
  • Moderatorzy
Opublikowano
A to ciekawostka.
  • Moderatorzy
Opublikowano
A jaki masz silnik?
  • Moderatorzy
Opublikowano

Raczej wymiana słupka będzie najtańsza.

Wały pękały kiedy w M47, nie spotkałem się jeszcze w N47.

Robiłeś jakiś program czy fabryczny 184KM?

Opublikowano

Auto w 100% serwisowane w autoryzowanej stacji z gwarancją przedłużoną do 6 lat lub 200 k :duh:

Żadnych zmian, modyfikacji, po prostu użytkowane, bardzo zadbane. Każdy objaw, a praktycznie ich nie było, natychmiast zgłaszany i sprawdzany w serwisie.

Jednym słowem, nic więcej nie można było zrobić aby lepiej serwisować auto...

Opublikowano

Na razie wiem tyle, że cały silnik do wymiany.

Jak to będzie rozwiązane przez BMW - na razie nie wygląda dobrze. Ale dopóki nie mam 100% pewności co do stanowiska BMW, nie chcę nic pisać, bo chcę zachować obiektywizm. Po zakończeniu sprawy oczywiście zwierzę się z doświadczeń.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Życzę powodzenia, a są przypadki pokrycia zdecydowanej większości naprawy jeśli auto był regularnie serwisowane.

Mam nadzieję że będzie ok.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Minęło sporo czasu, ale wreszcie sprawa została definitywnie zakończona i chcę zwrócić uwagę na WAŻNE ASPEKTY EKSPLOATACYJNE.

Diagnoza wykazała pęknięcie wału korbowego. Rozrząd nie był uszkodzony, zatem powodem uszkodzenia wału nie była awaria rozrządu. W tej sprawie nie chodzi jednak o to, co się popsuło.

Tak jak podałem, awaria nastąpiła przy stanie licznika ok. 209.000 km, a więc 9.000 po okresie przedłużonej gwarancji (faktycznie to jest "pakiet naprawczy BMW Repair Inclusive": 6 lat albo 200.000 km). BMW Polska odmówiło naprawy lub wsparcia finansowego przy naprawie zgodnego z zasadą "dobrej woli". Użyto następujących argumentów, odczytanych z dostępnych dla BMW na całym świecie zapisów w systemie komputerowym:

1) Auto ma zbyt duży przebieg - mój komentarz: ale nie przeszkadzało to sprzedać mi gwarancję do 200.000 km.

2) "Wniosek o wsparcie finansowe został odrzucony w związku z przekroczeniami serwisów olejowych."

Wykazano mi 5 przekroczeń, które następowały w różnych odstępach w kolejności chronologicznej: o 3.100 km, o 80 km, o 1.400 km, o 2.000 km, o 4.100 km.

W wyniku dokładnego badania zapisów w dokumentacji okazało się, że przekroczeń o 2.000 i o 4.1000 faktycznie nie było. BMW Polska oczytało je z systemu, w którym nie było informacji, że przed tymi przekroczeniami auto miało wymieniony olej, a jedynie "nie zapisało się to" w systemie serwisowym! Zostało to zapisane podczas następnych wizyt, ale spowodowało uwidocznienie w systemie "czerwonych lampek", że wymiana oleju nastąpiła później, niż faktycznie miało to miejsce. Przekroczenie o 80 km jest śmieszne, przekroczenie o 1.400 km mieści się (podobno) w granicach dopuszczalnych, natomiast przekroczenie o 3.100 km, które nastąpiło przy przebiegu, uwaga! ok. 45.000 km, zostało uznane za krytyczne i mogące wpłynąć na eksploatację auta. Nie została mi jednak cofnięta z tego powodu gwarancja, mało tego, udzielono mi kolejnej!

Ostatecznie, udało mi się uzgodnić z BMW Polska satysfakcjonujące obie strony rozwiązanie. Zatem nie mam pretensji do marki, nie mam też powodu obrazić się. Ale z powyższego trzeba wyciągnąć odpowiednie wnioski.

Piszę o tym, aby ZWRÓCIĆ UWAGĘ UŻYTKOWNIKÓW nie tylko na konieczność dopilnowania przebiegów wymiany oleju, ale równie ważne jest, aby zwrócić uwagę na prawidłowe zakodowanie danych w historii pojazdu. Brak odpowiednich zapisów może prowadzić do utraty gwarancji i "powikłań" w dyskusji z jej udzielającym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.