Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczow.

Planuje przesiasc sie z A4 B8 na G30. Mialem dwie jazdy probne 530xi. Taka tez wersje preferuje.

Mozecie doradzic z wlasnego doswiadczenia czy lepiej wybrac M pakiet czy jednak wersje luxury line plus headup 2 tysie taniej?

Nie wiem czy nie wole jednak wygladu bardziej eleganckiego niz sportowego. Samochodem bedzie tez jezdzila moja zona a dla niej w ogole nie jest wazne, ktora wersja bedzie jezdzic.

Jeszcze kwestia jakosci czy solidnosci wykonania piewszych egzemplarzy G30. Jest sie czego bac patrzac na poprzednika?

Mozeciw jeszcze cos doradzic komus pierwszy raz wybierajacemu BMW?

  • Odpowiedzi 111
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

M-pakiet to nie tylko wygląd, to sportowe fotele, sportowe zawieszenie, lepsze hamulce i zupełnie inna kierownica.

 

Pzdr

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Kierownice M moge miec tez w zwyklych liniach. Musze sobie tez zobaczyc sport line.
Opublikowano
Witam forumowiczow.

Planuje przesiasc sie z A4 B8 na G30. Mialem dwie jazdy probne 530xi. Taka tez wersje preferuje.

Mozecie doradzic z wlasnego doswiadczenia czy lepiej wybrac M pakiet czy jednak wersje luxury line plus headup 2 tysie taniej?

Nie wiem czy nie wole jednak wygladu bardziej eleganckiego niz sportowego. Samochodem bedzie tez jezdzila moja zona a dla niej w ogole nie jest wazne, ktora wersja bedzie jezdzic.

Jeszcze kwestia jakosci czy solidnosci wykonania piewszych egzemplarzy G30. Jest sie czego bac patrzac na poprzednika?

Mozeciw jeszcze cos doradzic komus pierwszy raz wybierajacemu BMW?

 

Na Twoim miejscu wybrałbym się na jazdę testową do salonu i sprawdził czy zawieszenie m-pakietowe ( krótsze sprężyny , sztywniejsze amortyzatory , twardsze stabilizatory ) będzie Ci odpowiadać .

Co do kupowania auta z początku produkcji , wiadomo ,że nie ma tu reguły ale ja kiedyś się sparzyłem z autem innej marki i teraz unikam takich zakupów .

Opublikowano
Wejdź po prostu w konfigurator - w salonach chyba wszystko jest z M pakietem - nie widziałem jeszcze G30 z "normalnym" zderzakiem

 

Tutaj wersja luxury

 

d81e7c0330f26e1ac9c6055e0a3a34f3.jpg

 

10b6a0d8f3b6587e49d038cf262e1234.jpg

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Opublikowano

Też konfiguruję. Okazuje się, że Adaptive Drive anuluje inne opcje, jak Sportowe zawieszenie M czy Dynamic Damper Control. Jak to interpretować? Czy ta opcja

Adaptive Drive "wchłania" tamte? Lubię jazdę sportową. Obecnie mam Mercedesa C w wersji AMG bez dynamic select (odpowiednik Adaptive Drive w BMW?) i to zawieszenie wydaje mi się całkiem miękkie. Ale jeśli wybiorę Adaptive Drive to będę miał zarówno sportowe "M" jak i inne, tak to rozumieć?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sportowe zawieszenie M to twardsze amortyzatory i sprężyny - krótsze o 1cm niż standardowe oraz grubsze stabilizatory. Jest to najbardziej sportowe i jednocześnie najmniej komfortowe zawieszenie. Bez żadnych regulacji. Tak jak standardowe.

 

Dynamic damper control to amortyzatory z elektroniczna regulacja siły tłumienia, może być miękko i może być twardo ale napewno nie tak jak w sportowym M.

 

Adaptive drive to Dynamic damper control wraz z aktywnymi atabilizatorami które niweluja przechyly, oraz powiększają komfort. W tej opcji system uczy się też naszego stylu jazdy i dopasowuje do warunków, w połączeniu z nawigacją ustawia zawieszenie i inne parametry auta np. do zbliżających się zakrętów.

Opublikowano

Nie, no nic mnie jeszcze nie kosztowało :D tyle co przy zakupie tylko.

Po prostu chcę spróbować czegoś innego. A z tych trybów jazdy to w zasadzie rzadko korzystam. Głównie mam na Normal ustawione, czasem włączę na sport. Może sie starzeje ale taka zabawa coraz mniejsza mi radochę sprawia.

Opublikowano
Mam obecnie F10 Adaptive Drive, w G30 wezme sobie zawieszenie bez regulacji M-pakietowe.

 

Ale jak wezmę AD to będę miał to samo co "M" a jak mi się znudzi to mogę wybrać inne ustawienie? Czy też nigdy nie będzie takiego usportowienia co w "M"?

Sprzedawca mówi, że to AD to daje wiele innych ulepszeń w trakcji, ale nie rozumiem tych detali. Kolejne pytanie czy warto brać 20' felgi? Czy jakieś inne koła? Teraz w Mercu mam 19' też z oponami Run on Flat i jestem zdumiony jak samochód ładnie amortyzuje. Jeżdżę w 90% po nawierzchniach dobrej jakości. Inna kwestia... Czy warto brać spoiler, ten z tyłu, na bagażniku? :?: Planuję czasami szybciej pojechać, ale bez przesady i nie na co dzień. Czy daje on coś faktycznie przy prędkościach 140-180 ? czy raczej przy znacznie wyższych? Wolałbym go uniknąć o ile znacznie nie poprawia prowadzenia czy bezpieczeństwa...

 

P.S.

Czy warto brać opcję "Aktywny układ kierowniczy, zintegrowany" ?

Mam to jakiś praktyczny sens?

Opublikowano

Nie wiem jak to jest w G30, nie przestudiowałem jeszcze katalogów, ale w F10 mogłeś wybrać zawieszenie zwykłe, zawieszenie M-pakietowe - oba bez możliwości regulacji, a M-pakietowe obniżone o 1cm i twardsze. Kolejną opcją był wybór DDC Dynamic Dumper Control, czyli możliwość regulacji twardości zawieszenia. Wyżej było jeszcze DD czyli Dynamic Drive, czyli niwelowanie przechyłów auta przez zawieszenie i coś tam jeszcze.

DDC+DD=AD czyli Adaptive Drive. DD samo nie mogło występować, gdyż wymagało DDC, stąd upraszczając, można było wybrać DDC, lub iść wyżej w AD.

Mam to AD, są 3 tryby zawieszenia, Comfort+, Comfort i Sport. Na Comfort+ buja jak w cytrynie, na Comfort jest tak pośrodku, a na Sporcie się usztywnia. Ale też nigdy nie będzie tak sztywne jak M-pakietowe.

Koła mam na lato 19" a na zimę 18". Felgi zimowe są jak nowe, a letnie 19" są porysowane tu i ówdzie przez krawężniki, ponadto uszkodziłem już 3 opony na przodzie. Dlatego ja już nie wezmę w G30 koła większego niż 18". Takie drogi mamy niestety.

Spojler mam, wygląda fajnie i też sobie taki zamówię w G30, ale z tego co wiem to spełnia tylko funkcję dekoracyjną :D więc jeśli Ci się nie podoba to nie bierz.

Jak masz dobre drogi to możesz wejśc w 19/20", Twoja decyzja. AD sobie domów, bo to fajna sprawa jeśli chcesz się tym pobawić. Na pewno w G30 to będzie jeszcze bardziej dopracowane i będą bardziej odczuwalne różnice między trybami pracy zawieszenia niż w F10.

Aktywny układ kierowniczy, to chyba była tylna oś skrętna, jeśli się nie mylę, tak?

Chodzi o to że tylna oś skręca w przeciwnym kierunku co koła przedniej osi, przy wykonywaniu skrętu przez kierowcę. Auto przez to samo zacieśnia zakręt, który pokonuje. Krótko mówiąc jest bardziej poręczne i potrzeba mniejszego obrotu kierownicą do wykonania skrętu. Ponoć to super opcja, ale ja jej nigdy nie miałem. Tylko pamiętam osoby, które się o tym wypowiadały w samych superlatywach.

A tak na marginesie, to F10 nie można było wziąść Mpakietowego zawieszenia jak zamówiłeś xDrive, podobnie z tą tylną osią skrętną, dostępna była tylko dla samochodów z tylnim napędem.

Teraz w G30 jest możliwe połączenie tych wszytkich trzech opcji czyli masz szansę się wykazać :twisted:

Pozdrówka

Opublikowano

Czy warto brać spoiler, ten z tyłu, na bagażniku? :?: Planuję czasami szybciej pojechać, ale bez przesady i nie na co dzień. Czy daje on coś faktycznie przy prędkościach 140-180 ? czy raczej przy znacznie wyższych? Wolałbym go uniknąć o ile znacznie nie poprawia prowadzenia czy bezpieczeństwa...

Spojler to tylko ozdoba. W starszych modelach, taki o półmetrowej szerokości podobno pozwala przekraczać prędkość dźwięku. Szczególnie z silnikiem powyżej 100 koni.

Opublikowano
Nigdy nie miałem doświadczenia z 20` felgą. W g30 podoba mi się ona najbardziej. Czy auto będzie dużo twardsze niż na 18/19`? Bardzo to wpływa na komfort? Wybralibyście?
Opublikowano

Co do aktywnego układu kierowniczego - tylne koła skręcają w odwrotnym kierunku niż przednie, ale tylko przy manewrowaniu :wink:

Przy wyższych prędkościach jest odwrotnie, co powoduje zmniejszone siły i większe możliwości (oraz rzecz jasna wzrost komfortu). Co jest dobre w tej opcji, to również zmienne przełożenie układu kierowniczego (przy manewrowaniu wystarczy mały obrót kierownicy, żeby mocno skręcić czy zawrócić). Powiem szczerze, że jak się przesiadam z tej opcji na coś bez niej, to mam potem problem ze skrętem nawet w osiedlową uliczkę :oops: Naprawdę fajna sprawa.

Opublikowano

Chodzi o to że tylna oś skręca w przeciwnym kierunku co koła przedniej osi, przy wykonywaniu skrętu przez kierowcę. Auto przez to samo zacieśnia zakręt, który pokonuje. Krótko mówiąc jest bardziej poręczne i potrzeba mniejszego obrotu kierownicą do wykonania skrętu. Ponoć to super opcja, ale ja jej nigdy nie miałem. Tylko pamiętam osoby, które się o tym wypowiadały w samych superlatywach.

A tak na marginesie, to F10 nie można było wziąść Mpakietowego zawieszenia jak zamówiłeś xDrive, podobnie z tą tylną osią skrętną, dostępna była tylko dla samochodów z tylnim napędem.

Teraz w G30 jest możliwe połączenie tych wszytkich trzech opcji czyli masz szansę się wykazać :twisted:

Pozdrówka

 

W konfiguratorze AD nie można połączyć z "aktywny układ kierowniczy, zintegrowany". Chciałem zaznaczyć te obie opcje a one się wykluczają.

Nawet M pakiet wyrzuca przy zaznaczeniu "aktywny układ kierowniczy, zintegrowany"...

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ostatnie dwa dni spędziłem w g30 na 20", komfort jest porażający, ale opona to naleśnik i jeśli ktoś często parkuje po krawężnikach to felgi długo nie bedą ładne. Niedługo napisze więcej :)
Opublikowano
... komfort jest porażający, ale ...

 

To znaczy, że jest dobry czy zły? (sorry, długo mieszkam za granicą)

Ja mam teraz Merca na 19' i jestem absolutnie zadowolony

a w Polsce, przy innym aucie odradzano mi nawet 16' "bo rozwalę felgę"

 

P.S.

Dla samej trakcji (tor, autostrada) ma to znaczenie jaka felga?

Opublikowano

@dr.leon

Jeśli zależy Ci na sportowych doznaniach, to zawieszenie z Adaptive Drive moim zdaniem Ci tego nie da. Dynamikę poprawia, ale do sportu daleko.

AD reguluje stabilizatory i amortyzatory, sprężyny pozostają bardzo miękkie. Auto nurkuje, jedynie w ustawieniach sportowych trochę jest to niwelowane. System ma za zadanie poprawić komfort i nie bez powodu w G10 nazwano go zawieszeniem Executive Pro. Zwłaszcza w Comfort+ lewitujesz ponad dziurami, bujając się na granicy choroby morskiej.

Zawieszenie M ma jak sądzę twardsze i krótsze sprężyny, czyli dynamika kosztem komfortu.

 

Osobiście nie zamieniłbym AD na inne zawieszenie. Auto jest bardzo komfortowe, w trybie sport wystarczająco sportowe.

Zawieszenie M? Ja raczej szedłbym w F30.

 

Felgi 19 dają wciąż sporo komfortu, niestety także większą awaryjność. 2 awarie kół w ub roku skłaniają mnie do przemyślenia co dalej. 20" bym osobiście nie dotykał, bo poza tym że auto ma wyglądać, powinno też jeździć w miarę niezawodnie. Ale to też indywidualna sprawa, może akurat miałem pecha?

Różnice w prowadzeniu? Zimowe 18 spowalniają trochę reakcję na skręt, ale też lepiej izolują duże dziury i koleiny. Na autostradzie 19 jest fajna. Na równej autostradzie ;-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.