Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od kilku dni zauważyłem, że po zamknięciu samochodu pilotem z kluczyka po jakimś czasie zaczyna uruchamiać się alarm. Osobiście nie słyszałem sygnałów dźwiękowych, przeważnie gdy wracałem do samochodu - mrugały tylko światła awaryjne. Podczas, gdy parkowałem na parkingu strzeżonym - po powrocie do samochodu osoba tam pracująca poinformowała mnie o dwukrotnym uruchomieniu się alarmu - jednak bez określenia czy z "syreną" czy bez. Ostatnimi czasy miałem małą przygodę - uszkodzony tylny bok samochodu - obok klapki wlewu paliwa. Czujnik otwierania pokrywy silnika jakiś czas temu odłączony - więc to nie on generuje problem.

 

W związku z tym mam do Was kilka pytań:

1. Czy przy wlewie paliwa jest jakiś czujnik alarmu?

2. Czy jest jakiś sposób aby odczytać "logi" czujek które uruchamiają alarm? Jeśli tak, to jakie narzędzia to umożliwiają?

3. Czy również w zamkach drzwi, klapy znajdują się czujniki alarmu?

 

Z góry dziękuję za pomoc i sugestie w tej sprawie, bo w tej chwili brak mi pomysłów i wiedzy co to może powodować.

Opublikowano
1. Czy przy wlewie paliwa jest jakiś czujnik alarmu?

Tak, w okolicy jest czujnik poziomu (tilt monitoring). Możliwe, że się uszkodził.

2. Czy jest jakiś sposób aby odczytać "logi" czujek które uruchamiają alarm? Jeśli tak, to jakie narzędzia to umożliwiają?

Tak, łączysz się programem Inpa lub DIS z modułem GM5, tam będziesz miał błędy. Potrzebny kabel.

3. Czy również w zamkach drzwi, klapy znajdują się czujniki alarmu?

Moduł GM5 wie kiedy drzwi są otwarte a kiedy zamknięte.

Opublikowano

Problem rozwiązany.

 

Czujnik poziomu o którym wspomniałeś był podwieszony na druciku - pewnie blacharz po wyprostowaniu blachy zapomniał go przykręcić do miejsca do tego przeznaczonego. Gdy czujnik wrócił na swoje miejsce alarm się uspokoił. Dzięki za pomoc :cool2: :D

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam. Podepnę się pod temat.

 

Posiadam E46 z M47N.

Wczoraj zrobiłem nową wiązkę przewodów idących do klapy bagażnika. Dużo kabli było popękanych więc nie było wyjścia.

Światła wróciły po zmianie bezpieczników bo się paliły od zwarć ale zniknęło otwieranie klapy z listwy.

 

Wpadłem na genialny pomysł aby sprawdzić bezpieczniki od zamka bo może w czasie zmiany przewodów zrobiłem zwarcie i się spalił.

Wyjąłem bezpiecznik odpowiadający za centralny zamek - 49 No i włączył się alarm...

 

Ni jak nie mogłem go wyłączyć, zdjąłem klemę, odpalałem samochód, próbowałem zamykać i otwierać centralny zamek z kluczyka.

Nic nie pomogło. Dodam jeszcze tylko, że nawarstwiło się to z padnięciem aku w kluczykach od auta-pilot nie działa.

 

Ostatecznie odpiąłem syrenę

Oprócz tego nie działają ele szyby, oświetlenie w środku, zamykanie auta z guzika w samochodzie, brzęczyk po otwarciu drzwi.

 

Coś ktoś mi podpowie??

Opublikowano
Wszystkimi funkcjami wymienionymi wyżej, rządzi moduł GM5. Uszkodził się lub masz gdzieś zwarcie.
Opublikowano
Moduł też steruje alarmem. Odepnij krańcówkę maski bo może to jakiś przypadek.
Opublikowano

Witam ponownie.

 

Przepraszam, że kilka dni zwłoki ale nie mogłem się zebrać aby podpiąć kompa pod komputer :P

 

Otóż próbowałem zczytać GM5 ncs'em i nic wywala błąd- moduł nie odpowiada

W tamtym tygodniu było ok bo aktywowałem w nim kilka rzeczy

http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/njexeG6rFL9gDdEVKC8wi3I70en5iE

http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/3aiSG_OLmMyJNVTcaFJ15lcbOAMc83

http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/7VqXAdeM3MIuBk2TUoEmFrmnsmqDh6

No i teraz mam pytanie jak to jest z wymianą tego modułu? Trzeba zmieniać VIN i przebieg, ma mieć takie same numery? Czy wystarczy pustym manem mu sieknąć po wpięciu do auta? Bo czytam czytam i jednoznacznych odpowiedzi nie mogę znaleźć.

Opublikowano

Witam ponownie

Przyszedł mi dzisiaj moduł komfortu, niestety nie przyniosło to z sobą żadnych rezultatów.

Co prawda ten miał trochę inny numer: BMW 61.35-6 914 364.9

 

Próbowałem się połączyć przez inpe i ncsexpert

Wywala ten sam błąd: "brak komunikacji z modułem

 

Ktoś pomoże co robić dalej?

Szukać kolejnego modułu?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Problem rozwiązany.

 

Czujnik poziomu o którym wspomniałeś był podwieszony na druciku - pewnie blacharz po wyprostowaniu blachy zapomniał go przykręcić do miejsca do tego przeznaczonego. Gdy czujnik wrócił na swoje miejsce alarm się uspokoił. Dzięki za pomoc :cool2: :D

 

podpowiecie koledzy gdzie ten czujnik sie znajduje dokładnie ? Mam taki sam problem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.