Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich.

 

Jest tutaj wiele tematów na temat typowych usterek czy elementów eksploatacyjnych w różnych e39 ale zastanawiam się czy czegoś nie pominąłem. Jakie rzeczy powinno się w e39 525iA(m54b25) sedan sprawdzić lub prewencyjnie wymienić zaraz po kupnie. Wiadomo, że wszystko to co wychodzi na kompie można sobie sprawdzić i wymienić co trzeba oraz zawieszenie, które również można sobie sprawdzić czy coś wymaga wymiany czy nie, ale oprócz tego, są jeszcze rzeczy, których sprawdzić na kompie i organoleptycznie się nie da lub jest to trudne:

 

- olej+filtr,

- świece,

- filtr powietrza,

- filtr kabinowy,

- filtr paliwa,

- płyn chłodniczy,

- płyn hamulcowy,

- olej w dyfrze,

- olej w skrzyni,

- ODMA,

- pixeloza wyświetlacza(to akurat widać)

- sprawdzić wentylator klimy(tu akurat będzie błąd w inpie)

 

Czy jest coś jeszcze takiego jak ODMA, o czym zwykle ludzie zapominają lub olewają a jednak nie zawsze daje jakieś silne objawy żeby je zauważyć, które warto wymienić?

Edytowane przez Shadowblade
Opublikowano

Olej w skrzyni

Sprawdzić dolot bo już w tych latach zaczyna się sypać i są problemy z pracą silnika

M54 to warto sprawdzić apetyt na olej i jeśli jest spory to na dzień dobry trzeba robić mały remont

 

Warto przeczytać o typowych usterkach e39 wtedy dużo będziesz wiedział co spr. Temat jest podpięty

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

DISA sprawdź czy się nie rozlatuje, na kolektorze z boku takie pudełko.

Dodatkowo stan wężyków naokoło kolektora, jak sparciałe to może być problem z podciśnieniem.

 

Sprawdź też napięcie pasków osprzętu i klimy, oraz czy pod termostatem i pompą wody sucho.

Opublikowano
Olej w skrzyni

M54 to warto sprawdzić apetyt na olej i jeśli jest spory to na dzień dobry trzeba robić mały remont

 

Póki co przejechane 300 km i stan oleju ani drgnął.

 

Dzięki za przypomnienie o DISA i dolocie. Poszukam tematów na forum jak sprawdzić DISA ale z tego co się orientuję, to chyba wywala błąd na inpie jeśli coś nie tak z DISA.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To akurat błędu nie wywala, chyba, że wtyczkę odepniesz, z tego co pamiętam.

 

Odkręć 2 śruby i masz na wierzchu, oring obadaj czy cały. Jak klapka siedzi dobrze i nie lata jest ok. Jak nie to są dożywotnie zestawy naprawcze full aluminuium.

Opublikowano
Dzięki za podpowiedź z DISA, obadam ją dziś lub jutro i w razie czego poczytam o tych zestawach naprawczych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.