Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

Myślę że w dobrym miejscu wstawiłem ten temat

 

Posiadam bmw e 60 530 silnik m57 (320 000km)

Przygoda z programem INPA skończyła się dziwnymi wartościami Nominal/Actual values 1 oraz innymi niepożądanymi skutkami

Ale od początku

Podczas jazdy nastąpił spadek mocy silnika, podejrzenia zapchany DPF, dodatkowo przybyło ok 1litr- 1,5 oleju :D . (wymiana oleju co 20 000km +filtry)

Auto weszło w tryb awaryjny. Próby wypalenia DPF nie powiodły się, nadal brak mocy.

Z racji braku w okolicy osób mogących zdiagnozować problem, zakupem kabel i postanowiłem sam sprawdzić.

Po kilku próbach udało się, oczytałem błędy 44E2 - problem z regulatorem napięcia, 4212,4242,4252,4262 kolejne pochodzą od świec żarowych jak się nie mylę. Podczas dalszej diagnozy wystąpił błąd 4A63 EWS Manipulation który nie pozwolił uruchomić silnik. Poszperałem i na forum udało się zwalczyć, silnik zapalił,

po skasowaniu błędów kolejne 4226,41E7 coś z czujnikiem lambada pozostał 44E2

ale...

Bardzo dziwnie pracuje nie równo czasem się tłucze coś w silniku, nadal brak mocy, pojawiły się dziwne odczyty.

 

Może mi ktoś wskazać drogę jak zdiagnozować problem, przede wszystkim od czego zacząć. Nie wiem czy to był przypadek czy moje działanie a może ze starości ten problem ?

 

foto1

http://www.fotosik.pl/zdjecie/51ffdb611987a5bc

 

foto2

http://www.fotosik.pl/zdjecie/90006d60e5d30edc

 

Każda pomoc z waszej strony będzie mile widziana

Pozdrawiam

Marcin

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bardzo dziwne wręcz nie możliwe np napięcie 1.45 V,

ty masz e60 na K-line ? (do 2007roku)

pośrednikiem między diagnozą a samochodem jest moduł ZGM (KGM) do niego podłączone jest OBD

to on łaczy magistrale CAN i jest interfejsem dla

magistral o różnej prędkości CAN

i również on przekazuje informacje (ramki danych ) dla inpa

przez skrybty w EDIABAS/ECU/ prg pliki i pliki IPO z INPA/SGDAT

z magistral CAN na K-line,

same błędy świec nie powinny mieć żadnego wpływu

sprawdź bardzo ważne regulator napięcia tak samo jak ibs przy minusowej klemie można odpiąć aby sprawdzić

czy nie oszukuje i nie zmniejsza lub zwiększa niepotrzebnie napięcia ale nie do niecałych 2V to nie możliwe na akumulatorze

juz poniżej 10V wszystko się wyłącza a poniżej 8V nic nie będzie taki akumulator to na śmietnik

zainstaluj inną wersje INPA widać możne ktoś mieszał przy skrypcie w INPA/SGDAT/ D50M57.ipo lub nowszy DDE6M57.ipo

nie podawaj numerów błędów nikomu nie chce się szukać po numerach to tylko dodatek ,tylko całe błędy z opisem ze sterownika silnika

(możesz skopiować w INPA/BIN/ otwórz w notatniku plik na_fs.tmp i tam się zapisuje )

i nie wyłączaj zapłonu w trakcje działania programu inpa możesz stracić synchronizacje ) zawsze cofaj sie do menu głównego dopiero

wyłączaj zapłon chyba że bedzie taka informacja )

Opublikowano

Cześć

Dzięki za podpowiedz,

Dzisiaj ściągnę i zainstaluję z linku jaki mi dałeś. Starą wersję muszę odinstalować ?

Jak zainstaluję i sprawdzę to dam znać.

 

Mam jeszcze jedno pytanie, zdemontowałem moduł grzania świeć, czy mogę odpalić auto beż tego ?

 

Pozdrawiam

Marcin

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.