Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Z góry przepraszam za cross-post ale w dziale 'zawieszenie i hamulce' mało kto się udziela (tu oryginalny post: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=316532, który zresztą pójdzie do usunięcia).

Ale do rzeczy:

 

Przygotowuję się do wymiany amortyzatorów, na początek przednich. W związku z czym kilka pytań:

1. Wymiana na zasadzie: amortyzatory (L/P), łożyska/poduszki amortyzatora, odboje, śruby/nakrętki (które?) to wszystko co muszę ogarnąć czy o czymś zapomniałem?

2. Widziałem na forum opis wymiany amortyzatorów ale zdaje się do E9x, czy w F1x będą jakieś duże różnice?

3. Zrobię to samodzielnie? Zakładając, że mam potrzebne narzędzia a sprężyny ścisnę w zaprzyjaźnionym warsztacie.

3.1. Jak to wygląda czasowo?

4. Odwieczne pytanie: Sachs vs. Bilstein B4? :)

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

 

yangcy

  • Moderatorzy
Opublikowano

Operacja prosta, wymagany tylko ściągacz do sprężyn.

Jaki masz przebieg że wymieniasz to wszystko?

  • Moderatorzy
Opublikowano

To i tak dość mało jak na zawieszenie.

Masz ją od nowości?

Opublikowano

Niestety nie, poniekąd stąd decyzja o wymianie. Poza tym komfort już nie taki a jeżdżę na 19.

SKP mówi, że skuteczność niby OK ale dobrze wiemy jak to badanie jest miarodajne.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ile masz przebiegu? Daj vin na pw.
Opublikowano

215 malo na 2011 rok?

 

Ja mam polowe tego w e92 i wszystko realne.

Samochod kuiony po leasingu 4-ro letnim w UK od pierwszego wlasciciela prywatnego.

 

Puka mi cos w przednim zawiasie, ale koncowki drazkow, laczniki stabilizatorow i te wygiete wahacze rozprezne wymienione i dalej puka jakby guma na poprzecznych nierownosciach.

Prowadzi sie juz niebo lepiej, ale dalej przy przyspieszaniu jakby odchodzilo w jedna strone. Mysle, ze poduchy amora do wymiany, odboje z oslonami.

Jedna poducha z przodu jakby przesunieta delikatnie w strone silnika(widac kulki z gory po odkreceniu sruby mocujacej i guma bardziej na prawa strone.

 

Moja pytanie:czy odboje i oslony amorow moga byc sachs do m tech, ktorego mam seryjnie sa ok, czy musi byc ori zestaw?

Drugie to jakiej formy poduche wybrac-ori czy jakis zamiennik?

Sachs chyba nie robi do m tech, a lemforder gdzis czytalem, ze slaba jakosc albo jakas podroba.

 

Prosze o porady co wybrac

  • 1 rok później...
Opublikowano

witam

właśnie zabrałem się za wymianę amortyzatorow z przodu i o ile z lewym nie było problemów to z prawej strony nie wiem jak dojść do śruby trzymającej górny wahacz bo od strony silnika zakrywa ja jakaś puszka, czy jest jakiś inny sposób na wymianę amortyzatora?

pozdrawiam

Opublikowano
Operacja prosta, wymagany tylko ściągacz do sprężyn.

Jaki masz przebieg że wymieniasz to wszystko?

Kruk

Nie taka prosta ta operacja

Bez odpowiedniego sprzętu ......

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f10-520d-lim/repair-manuals/31-front-axle-front-suspension/1VnYuXTycM

Opublikowano
Ale te lasery/bajery/pryzmaty to zdaje się do amortyzatorów z opcją EDC? Bo w zwykłych to chyba jakiejś wielkiej filozofii nie ma?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.