Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przeguby w mojej buńce zaczęły hałasować i mają luzy. Szczególnie lewa stuka na nierównościach i zakrętach.

Cena sztuki w ASO to ~3000 zł, znalazłem zamiennik GKN Spidan za 1000 zł na poniższej stronie

https://www.czesciauto24.pl/spidan/7584049

Jednak to co przyszło wyglądało jak słaba próba regeneracji, powierzchownie spękane gumowe osłony, odchodząca farba i mechaniczne uszkodzenie w jednym miejscu. Zobaczcie zdjęcia niżej.

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvR2RSMnhlV254cUU

Część wraca do sklepu w Berlinie i czekam na decyzje, w międzyczasie mam do Was kilka pytań.

 

Czy ktoś ma doświadczenie z tym sklepem? Czy ktoś z Was ma może zniżki w ASO które umożliwiłyby mi zakup tych półosi w rozsądniejszej cenie? W polsce niestety nie są dostępne w Intercars ani innych hurtowniach i nie wiadomo kiedy będą. Udało mi się jeszcze znaleźć coś na stronie aparts.pl ale po tym co zobaczyłem ostatnio, nie wiem czy ufać niesprawdzonym sklepom.

https://aparts.pl/partscatalogue/305651-lobro-wal-napedowy-bmw-5-e60-530-i-xdrive-2008-09-2010-03,10-00016-04993-31021-0002-00013-0100014,0100062-305651-0056-00013--305651~2LOB.aspx

 

Proszę o pomoc

530xi N52B30 M Pakiet,H&R Sport Bilstein B8/B6, EBC USR+Yellow stuff, LED Ring

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvNWFGanZub0VDelU

Opublikowano
863€ za sztukę i do tego może 10% rabatu. Taniej nie dostanę. -116€ kaucji za stara cześć

Zapytaj viewtopic.php?f=1&t=251231 tutaj.

 

Dzięki speed1211 troche bym tym zaoszczędził. Zadałem jeszcze pytanie do sklepu o którym wspomniałeś w międzyczasie też roztrzygnie się co z moją reklamacją.

530xi N52B30 M Pakiet,H&R Sport Bilstein B8/B6, EBC USR+Yellow stuff, LED Ring

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvNWFGanZub0VDelU

Opublikowano

A jeszcze jedno pytanie, czy można kupić same przeguby do tego modelu? Jeśli tak to czy możecie kogoś polecic? Ew jak wygkląda sprawa regeneracji, warto/ nie warto? Ktoś z Warszawy to robi dobrze?

Średnio mi się widzi wywalać 5 tysięcy na części z ASO, a zamienniki wyglądają kiepsko, przynajmniej to co teraz przyszło. Więc może regeneracja?

530xi N52B30 M Pakiet,H&R Sport Bilstein B8/B6, EBC USR+Yellow stuff, LED Ring

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvNWFGanZub0VDelU

Opublikowano
Ja regenerowałem jeden z przodu wewnętrzny ten przy skrzyni ,póki co stuknołem 40 tys i nic sie nie dzieje,tyle tylko że ja to robilem w hiszpani tu gdzie mieszkam cena o ile pamiętam 230e.
Opublikowano
Ja regenerowałem jeden z przodu wewnętrzny ten przy skrzyni ,póki co stuknołem 40 tys i nic sie nie dzieje,tyle tylko że ja to robilem w hiszpani tu gdzie mieszkam cena o ile pamiętam 230e.

 

Dzięki, dzwoniłem dzisiaj do Autotex III w Miedzylesiu, cena 600-800 zł za przegub. Auto umówione na 16 marca, zobaczymy czy to napewno półosie jak je wyciągną. Poprzedni mechanik powiedział że to one na 100% bo mają luzy.

Mam nadzieje że wytrzymają jeszcze 2 tygodnie.

 

Objaw jest taki że jest stuknięcie na głębokich wybojach (słyszalne od roku ale teraz się pogłębiło, znaczy częściej je słysze nawet na mniejszych wybojach/progach) rytmiczne stukanie przy szybkim zakręcie w prawo, nawet na odpuszczonym gazie.

530xi N52B30 M Pakiet,H&R Sport Bilstein B8/B6, EBC USR+Yellow stuff, LED Ring

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvNWFGanZub0VDelU

Opublikowano

powodów do stukania z przodu auta jest multum ;) Do półosi zaglądał bym na samym końcu nawet jeśli wskazują luz optyczny. Chyba że latają jak poj#@!$e to nie masz się co zastanawiać :8)

 

 

Maglownicy się przyglądałeś ? Łączniki stabilizatorów ? U mnie np jakimś cudem popuściła się łapa silnika (śruby do bloku silnika) i stukało. Kolejna rzecz.... masz obniżone auto >> sprawdź czy półośki nie przycierają o stabilizator. Wiem że głupio to brzmi, ale jednak sprawdz ;) Mam podobne auto i wiem co tam może się dziać ;) No i wiadomo.... końcówki wahaczy, drążki etc > brecha w łapę i kontrola (nie jakieś szarpaki na stacji).

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

Jeśli o to chodzi to sprawdzenie, to było w polecanym przez forum warsztacie i jest diagnoza że to półosie - luzy na przegubach.

Teraz umówione na 16, chociaż myślę żeby podjechać na jakiś podnośnik i sprawdzić co się tam faktycznie dzieje teraz.

530xi N52B30 M Pakiet,H&R Sport Bilstein B8/B6, EBC USR+Yellow stuff, LED Ring

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvNWFGanZub0VDelU

Opublikowano

Ja mam podobny problem, podczas jazdy przy utrzymaniu gazu w położeniu takim ze samochód jedzie nie przyspieszając ani nie hamując słychać stukanie i czuć je w podłodze. Jak dodam gazu lub odpuszczę gaz i samochód zacznie hamować silnikiem przestaje stukać. Częstotliwość stukania to około 2 na sekundę. 3 mechaników sprawdzało zawieszenie i każdy stwierdził ze jest ok. Zastanawiam sie czy nie jest problemem półoś napędowa przednia, ma luzy jak w załączonym filmiku:

Z drugiej strony półoś ma podobne luzy.

Dodam ze jak obrócę koło o kilka, kilkanaście stopni takich luzów juz nie ma. Czy to normalne? Czy taki luz to norma?

Opublikowano
Tak się luzów nie sprawdza ;) Luzy sprawdzaj poprzecznie do półosi.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Sprawdzałem poprzeczne też ale nic ewidentnego nie było, skoro mówisz, ze wzdlużne nie są problemem sprawdzę jeszcze raz dokładnie poprzeczne i wrzucę filmik jak coś będzie niepokojącego. Te luzy powinno sie sprawdzać na postawionym na kołach samochodzie czy moze być podniesiony- wtedy półoś ma zupełnie inny kąt niż podczas jazdy.
Opublikowano

melazi , lepiej jak jest opuszczony ale jak nie masz wyjścia to na podniesionym też może być.

 

 

Zibski mam większy przebieg i półosie zachowują się jak nowe. A mam diesla i sporo wiekszą moc.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Sprawdziłem przy opuszczonym samochodzie i luzów poprzecznych raczej nie ma. Przynajmniej ja nic nie wyczułem, tylko wzdłużne. Przebieg u mnie to 165k potwierdzony do końca serwisem w BMW wiec jest szansa ze tyle jest. Zastanawiam sie jeszcze czy niewyważoneg koła (niewyważenie osiowe) mogłyby powodować ze słychać byłoby luzy wzdłużne bo już nie wiem skąd te stukanie?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
melazi , lepiej jak jest opuszczony ale jak nie masz wyjścia to na podniesionym też może być.

 

 

Zibski mam większy przebieg i półosie zachowują się jak nowe. A mam diesla i sporo wiekszą moc.

 

Pojutrze auto trafi na podnośnik to się okaże. W międzyczasie odesłali "lepsze" półosie. Nie wyglądają już tak dziadowsko, więc jest szansa że pojeżdżą.

Może poprzedni właściciel u Ciebie wymienił, lub się lżej obchodził :?:

530xi N52B30 M Pakiet,H&R Sport Bilstein B8/B6, EBC USR+Yellow stuff, LED Ring

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvNWFGanZub0VDelU

Opublikowano

Problemem okazały się półosie. Po wymianie stuki ustały. Mechanik stwierdził że wyglądały na sprawne, bo nie miały znacznych luzów a gumy były nieuszkodzone. Ale był to inny mechanik niż ten który stawiał diagnozę, więc co warsztat to inna opinia.

Mam stare półosie ale nie miałem na nie czasu zerknąć, jak znajdę chwile, to je rozbiorę, zobaczę co z nimi się działo i może wrzucę jakieś fotki.

530xi N52B30 M Pakiet,H&R Sport Bilstein B8/B6, EBC USR+Yellow stuff, LED Ring

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvNWFGanZub0VDelU

Opublikowano
Nie mam zdjęć ale rozebrałem i nie znalazłem żadnych wyraźnych uszkodzeń. Minimalny luz na kamieniach, może 0,5mm. Stuki na nierównościach i skrętach w prawo ustały, ale w lewo lubi lekko postukać wiec pewnie wkrótce druga półoś będzie do wymiany.

530xi N52B30 M Pakiet,H&R Sport Bilstein B8/B6, EBC USR+Yellow stuff, LED Ring

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvNWFGanZub0VDelU

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
U mnie rownież problemem okazała sie półoś lewa. Po jej wymianie stukania brak!

Prawa postukuje na szybszych lewo-skrętach. Już czeka nowa w pudełku w garażu, patrząc na dostępnośc tych części i ceny z ASO warto je mieć jak tylko zacznie stukać. Po pierwszych symptomach przejeździłem jeszcze rok aż zaczęło mnie to irytować.

530xi N52B30 M Pakiet,H&R Sport Bilstein B8/B6, EBC USR+Yellow stuff, LED Ring

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvNWFGanZub0VDelU

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

Czy może mi ktoś pomóc w doborze półosi do e60 530xd. Vin CP17064 po numerze z realoem nie mogę nic znaleźć. Na allegro jest kilka aukcji które teoretycznie dotyczą tego modelu auta ale numer części jest inny. Chodzi mi przede wszystkim o prawą stronę. Może ktoś przerabiał ten temat i coś podpowie? Będę wdzięczny za wszystkie sugestie.


Tutaj np. https://www.czesciauto24.pl/spidan/7584048 podają długość 930mm a realoem wskazuje 1060mm skąd taka różnica i czy to by faktycznie pasowało jakiś doradca z tej strony napisał że będzie pasować ale nie wyjaśnił skąd różnica w podawanych długościach.

  • 2 lata później...
Opublikowano
Witam Serdecznie mam do was takie pytanie odnośnie półosi z pierwsze posta.Ja kupiłem również półoś tylko,że lobro do e46 na tył.O ile półoś nie pasowała bo była ciut za krótka to moja wina ale do rzeczy półoś przyszła również w takim stanie jak ta pierwsza ze zdjęcia.Farba na półosi się ważyła na przegubie.Osłony przegubów nie były nowe.. tylko tak wyglądały jak by stare były umyte.Półoś kupiona z zaufanego sklepu.Nie wiem czy lobro/spidan dla BMW robi lepiej a poza bmw idzie gorszy sort? bo nie wierze,że wydając 2500zł w pudełku bmw po regeneracji zobaczę taką samą półoś?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.