Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Drodzy koledzy mam od paru tygodni problem z moim e83, po dłuższym postoju (np. po nocy) odpala i zaraz gaśnie (po 1 sekundzie). Czasem trzeba wykonać tak dwie trzy próby i dopiero odpali. Znalazłem na to sposób, mianowicie po dłuższym postoju przekręcam kluczyk i czekam tak z pięć sekund i wtedy samochód bez problemu odpala. Dodam, że nie ma znaczenia temperatura oraz to czy auto stoi w garażu czy na powietrzu. Za każdym razem odpalanie odbywa się w ten sam sposób. natomiast jak już odpali to po zgaszeniu silnika nie ma problemu z ponownym odpaleniem. Wymieniłem już filtr paliwa ale objawy nie ustąpiły. Stąd moja prośba do Forumowiczów o radę co może być przyczyną problemów?

auto: BMW E83 2.0d z 2007 roku

Opublikowano
Sprawdź przewody przelewowe od wtrysków i powrót przelewu do zbiornika. Może gdzieś jest nieszczelność i dopiero jak pompa podpompuje po dłuższym postoju, to odpala.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano
Sprawdź przewody przelewowe od wtrysków i powrót przelewu do zbiornika. Może gdzieś jest nieszczelność i dopiero jak pompa podpompuje po dłuższym postoju, to odpala.

a może być przyczyną uszkodzona/przytkana pompa niskiego ciśnienia ta w zbiorniku?

Opublikowano
Jestem za świecami żarowymi - :cool2:

objawy występuję niezależnie od temperatury otoczenia. Czy było -20 czy samochód stał w ciepłym garażu zawsze po dłuższym postoju nie chciał za pierwszym razem odpalić. Zastanawiające jest to, że nawet przy większym mrozie i odczekaniu tych kilku sekund odpalał bez najmniejszego problemu. Obecnie mamy plusowe temperatury i problem wygląda tak samo. Na komputerze nie wychodzą żadne błędy

Opublikowano
Zacznij od pompy paliwa jak kolega wyżej napisał .Świece nie mają z tym nic wspólnego skoro błędów brak .Były już tematy o takich samych problemach nie tylko w tym dziale.Poszukaj
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Mam ten sam problem.U mnie problem pojawił się w największe mrozy, ale później było ok. Od kilku dni auto po zapaleniu gaśnie. Po ponownym uruchomieniu jest ok.
Opublikowano

U mnie się udało i x3 odpala od razu. Ciężko mi określić jednoznaczną przyczynę ponieważ wykonałem kilka rzeczy. Na początek oddałem DPF do czyszczenia bo okazał się zapchany. Później wymieniłem olej i wszystkie filtry. A na koniec skasowałem wszystkie błędy w komputerze, zrobiłem adaptacje DPF a także odpowietrzanie układu paliwowego komputerowo. Jest taka opcja, wystarczy poszukać.

W Twoim przypadku zaczął bym od sprawdzenia błędów w komputerze oraz ciśnienia przed DPF. Są dwie wartości: rzeczywista i wymagana. Jak jest duża różnica to wyczyść DPF. W zimie auto często jest niedogrzane oraz stoi na włączonym silniku. Są to dwie podstawowe rzeczy które zapychają DPF.

Opublikowano
U mnie się udało i x3 odpala od razu. zrobiłem adaptacje DPF a także odpowietrzanie układu paliwowego komputerowo. Jest taka opcja, wystarczy poszukać.

 

Bartek, a możesz oświecić kolegów i zdradzić, gdzie znaleźć opisane przez Ciebie opcje?

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano

1. Co to jest adaptacja DPF i jak sie ja wykonuje? Pierwsze słyszę o czymś takim

2. Gdzie przy DPF masz wartość oczekiwana i rzeczywista? Tez pierwsze słyszę. Rzeczywista to rak ale oczekiwana? Cos ci sie pomyliło

3. deebee szukaj w ISTA w funkcjach serwisowych fuel system bleading. Jest cos takiego na 100%.

Opublikowano
Pewnie chodzi mu o resetowanie DPF albo wymianę, a nie adaptację.

 

Też tak pomyślałem, ale to są zupełnie różne rzeczy...

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano
Macie rację jeżeli chodzi o DPF- została wybrana opcja wymiany, nazwana przeze mnie "adaptacją". Natomiast przy włączonym silniku można odczytać dane z czujnika przed DPF, z którego komputer bierze informację czy uruchomić opcje wypalania czy nie. I tam są wskazanie ciśnienia rzeczywistego a także wartość "oczekiwana" bądź zalecana, nie pamiętam dokładnie. Nie jestem mechanikiem tylko użytkownikiem. Podane informację uzyskałem od mechanika który sprawdzał mi samochód. Jeżeli wprowadziłem w błąd to nieświadomie :oops:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja mam identyczny problem w dieslu Volvo. Został zdiagnozowany problem nieszczelnosci układu paliwowego. Gdzieś jest nieszczelnosc i paliwo wraca w nocy do baku, ciśnienie się nie utrzymuje. Problem jest minimalny jesli mam pełny bak lub ok 3/4 wtedy jest w miarę ok, jeśli jest 1/2 lub mniej jest coraz gorzej. Podobno pomaga zamontowanie zaworów zwrotnych za filtrem przed filtrem i bakiem. Jeszcze nie spróbowałem
x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano

Do puki nie uszczelnisz to na noc parkuj przodem na dół.

 

Ps. Nieszczelność masz na pompie

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam wszystkich mam ten sam problem w BMW x3 2.0d 2007 150KM o którym kolega pisze z tym że u mnie wyskakuje błąd checkengine: błąd 4ae5 (cały czas), System filtra pyłowego 4667 (tylko raz), oraz błąd uszkodzone 4 świece żarowe. Nie ma znaczenia czy zimny czy rozgrzany kręci rozrusznik ale nie odpala... Proszę o pomoc co to może być?



Byłem na diagnostyce komputerowej

Powiedziano mi że sterownik świec żarowych i świece do wymiany na 100% i że te problemy z odpaleniem mogą być spowodowane albo nieszczelności wtryskiwacza albo zawór na pompie

  • 3 tygodnie później...
  • 2 lata później...
Opublikowano
Witam.Być może komuś przyda się informacja zwiazana z moim problemem w X3. (Silnik 2.0d M47) -2005 r Wielu użytkowników modelu e83 z silnikiem diesla ma problem z uruchomieniem silnika,przykładowo po postoju w nocy kiedy rano uruchamiamy zimny silnik zapala on ale po 2-3 sekundach gaśnie.Uruchamiamy silnik ponownie i później już nie ma tego problemu. W moim X3 problemem był uszkodzony moduł EWS 3+ (Numer BMW 61 35 6 941 986) został on wymieniony na inny nowszej generacji EWS 4 (Numer BMW 61 35 9 127 086) Diagnoza elektroniczna nie wykrywała żadnego błędu.Pozornie wszystko było sprawne. Dodatkowo zostały wymienione jeszcze dwa przekaźniki. Jeden znajdujący się za schowkiem w desce w kolorze zielonym,odpowiedzialny za zasilanie pompy paliwa.Na schemacie ma oznaczenie K96/X10156. Przekaźnik jest w kolorze jasno zielonym ,został on wymieniony na nowy (Nowy Przekaznik Nr.BMW 61.36 837700) oraz drugi przekaźnik odpowiedzialny za zasilanie sterownika silnika.Znajduje sie pod maską komory silnika po lewej stronie (strona kierowcy)Na schemacie ma oznaczenie K2003a/X2085. Przekaźnik jest w kolorze niebieskim.Numer nowego przekaźnika (Numer BMW 61.36 6 915 327) Od chwili wymiany modułu EWS i przekaźników problem nie istnieje.Dodatkowo zostały wymienione 4 świece żarowe oraz przekaźnik/sterownik świec żarowych.Dla bezpieczeństwa aby uniknąć ewentualnego uszkodzenia silnika z powodu urywających się klapek wirowych zostały one usunięte z kolektora ssącego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.