Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Wszystko sie zaczęło po wymianie oleju w mojej 118d z 2007r, mianowicie brak ciepłego nawiewu w aucie. Po stronie kierowcy delikatnie ciepłe powietrze a od pasażera lodowate. Problem nie zniknął po kilkukrotnym odpowietrzaniu. Po paru dniach po przejechaniu okolo 40km przy temp -15 na dworze, wyskoczyła czerwona kontrolka temp i silnik sie wyłaczył. Wymieniłem główny termostat i czujnik temperatury płynu chłodniczego. Od tamtej pory temp w tescie7 wzrasta do max 80stopni a wentylator mimo to sie uruchamia w czasie jazdy. Termostat nie przepuszcza, bo jest zimna rura odchodząca od niego. Dodam do tego, ze samochod podczas stania na biegu jałowym sam sobie gazuje nawet do 2tys obrotow. Obecnie robie nim trasy dziennie okolo 90km i za każdym razem temp dochodzi do max 79stopni mimo, ze jade np 200km/h. Po zjechaniu na pobocze i podniesieniu maski wentylator chodzi na pelnych obrotach, plyn chlodniczy prawie sie gotuje a termostat mimo to nic nie przepuszcza, bo od niego w dół są zimne przewody. Po podłaczeniu do komputera nie wyswietla kompletnie zadnych bledow, jakby wszystko bylo okej. Myślałem o wymianie termostatu EGR, ale nie wiem czy to coś może pomóc. Czy ktoś ma jakiś pomysł jak rozwikłać ten problem?

PS.

Dodam tylko ze przed wymiana oleju nie bylo kompletnie zadnych problemow, klimatyzacji i odrzewanie bez zarzutow, termostat otwieral obieg a wentylator nigdy wczesniej sie nie uruchomił.

Opublikowano
otworz korek sprawdz czy cyrkulacja jest dobra... komputer wszystkiego nie pokazuje... .
Opublikowano
otworz korek sprawdz czy cyrkulacja jest dobra... komputer wszystkiego nie pokazuje... .

Jest cyrkulacja. Plynu nie ubywa, wycieków nie ma i jest malutki strumień powrotu.

Opublikowano
sprawdz wskazania czujnikow temperatury w chlodnicy i w bloku czasem czujniki padaja... watpie zeby olej mogł miec jakikolwiek zwiazek z ciecza chlodzaca.. to oddzielny układ
Opublikowano
sprawdz wskazania czujnikow temperatury w chlodnicy i w bloku czasem czujniki padaja... watpie zeby olej mogł miec jakikolwiek zwiazek z ciecza chlodzaca.. to oddzielny układ

Po wymianie czujnika temperatury płynu temperature wskazuje normalna, spokojnie sobie rośnie i zatrzymuje sie na 79stopniach. Jedyne co, to może coś byc z wtyczką, bo czasami obseruje w tescie 7.01 ze temp potrafi wzrastac badz spadac w zaleznosci czy jade pod gore czy w dol a przy wylaczeniu silnika potrafi z 79 spasc w sekunde do -10 .. a czy termostat EGR moze miec cos z tym wspolnego? Bo myslalem o jego wymianie wraz z wtyczka do czujnika temp plynu chlodniczego a potem wykasowac bledy. Ale nie chce sie pchsc w niepotrzebne wydatki a na warsztacie chciali na dzien dobry 1000zl "tak na oko" za wszystko, wiec to troche chore.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tego co opisujesz to mam wrazenie ze termostat jest zalozony odwrotnie...

Zdemontuj go , wrzuc do czajnika i zobacz czy sie otwiera -jesli tak to go zamontuj odwrotnie niz byl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tego przecież nie da się inaczej założyć...

Tez tak myslalem dopuki nie zobaczylem.

To co kolega opisuje pasuje mi tylko do termostatu.

Daj cynk co bylo zepsute

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.