Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam mały problem i chciał bym się poradzic, po wymianie termostatu (który był w pozycji otwartej i nie dogrzewal się silnik) ostatnio zauważyłem ze chłodnica jest ciągle zimna , silnik się nagrzewa normalnie do 97-99℃, górny wąż gorący dolny letni, ogrzewanie jest,niby wszystko ok nie grzeje się ale chłodnica ciągle zimna chyba raczej tak nie powinno być.Może ktoś miał podobny przypadek?
Opublikowano

Jak temperatura bloku nie przekracza normy to widocznie termostat uchyla tylko tyle aby utrzymać temperaturę zadaną, co nie wystarcza aby dół chłodnicy nagrzać.

Czyli niema problemu.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Niby nie ma problemu Ale wydaje mi sie że chłodnica zawsze powinna być ciepla trochę to dziwne, jeszcze jedno pytanie czy temp w teście nr 7 to odczyt z czujnika w bloku silnika?bo z tego co się orjetuje są dwa czujniki
Opublikowano
Jak ma być cały czas ciepła? Termostat się lekko otwiera i daje płyn gorący troszkę na, chłodnice i się zamyka i w takich temp chłodnica bardzo szybko oddaje ciepło. Przyjdą temp ~18st będziesz miał gorącą
Opublikowano
Jeżeli mam temp płynu 98-99 a termostat otwiera się przy 97 to wydaje mi się że powinien być otwarty cały czas,chyba że naprawdę otwiera tylko delikatnie i daje lekko płyn na chłodnice Ale czy to normalne czy może zamulony jakiś termostat kupiłem
Opublikowano
Niby nie ma problemu Ale wydaje mi sie że chłodnica zawsze powinna być ciepla trochę to dziwne, jeszcze jedno pytanie czy temp w teście nr 7 to odczyt z czujnika w bloku silnika?bo z tego co się orjetuje są dwa czujniki

Czujnik na silniku masz jeden, on daje sygnał do kompa i na wskaźnik. Odczyt z testu nr 7 pochodzi właśnie z tego czujnika. Drugi czujnik jest w dolnym wężu wychodzącym z chłodnicy i on steruje wentylatorem. Ten na silniku też może włączyć wentylator, jak temperatura osiągnie krytyczną wartość. Przy sprawnym układzie chłodnica powinna nagrzewać się cała podczas postoju. Widać to po podpięciu komputera, u mnie INPA na postoju po dłuższej pracy pokazuje dół chłodnicy na poziomie 70 stopni, wentylator sobie włącza na niskie biegi i tak utrzymuje gorącą chłodnicę. Podczas jazdy np autostradą, przy temperaturach otoczenia 5 stopni, dół chłodnicy jest utrzymywany w okolicach 50 stopni. Zupełnie zimna może oznaczać zapowietrzony układ, lub zakamienioną chłodnicę.

Opublikowano
Tak że układ Bede musiał sprawdzić cały,podejrzewam nowy termostat ze za mało się otwiera bo dolny wąż jest lekko ciepły a silnik nie grzeje sie ,temp nie przekracza 99℃
Opublikowano

Może masz problem ale z twojego opisu to nie wynika. To że temperatura się waha pomiędzy 97 a 99 jest trochę dziwne ale do za akceptowania, byle nie przekraczała 100C.

Jednak należy sprawdzić czy jest dobrze odpowietrzony.

Sprawdzić na postoju kiedy się otworzy termostat, przy jakiej temperaturze.

Hmm... a może ktoś Ci włożył termostat na 105C ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Ja sprawdziłem specjalnie u siebie. Na dystansie 30km z czego pierwsze 3km to miasto i ost 5 również po dotarciu do celu chłodnica była chłodna. Lekko letnia. Gorąca będzie jak pójdą temp do góry bo termostat będzie cały czas otwarty. Teraz on się lekko uchyla i tyle. I sama temp bez pędu wiatru schlodzi płyn w chłodnicy
Opublikowano
Termostat zakładałem sam wahlera 3 tyg temu,wydaje mi się że z nim jest coś nie tak,otwiera się coś na pewno bo dolny wąż się lekko nagrzewa i ogólnie silnik trzyma temperaturę niby ok.Odpowietrzalem też parę razy różnymi metodami i to samo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chciałby mieć cieplejszą chłodnicę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Do Bigbos, Jeżeli się obawiasz że Ci się płyn zagotuje to Ci powiem że np typowy płyn PRESTON ma temperaturę wrzenia 129C. http://www.prestone.pl/produkty/uklad-chlodzenia/plyn-do-chlodnic.html

W niektórych BMW np E46 316 z typowym silnikiem M43 termostaty się otwierają na 105C, jak widać BMW lubi wysokie temperatury.

Jak Ci to wszystko nie daje spokoju to wejdź na podgląd temperatury i obserwuj na postoju na wolnych obrotach czy zacznie Ci się przegrzewać, jak temperatura będzie oscylować wokół zadanej to możesz spać spokojnie.

Jak byś miał układ chłodzenia nie sprawny to na postoju po 15 minutach silnik zacznie się przegrzewać. W tym należy uwzględnić temperaturę otoczenia

 

Ps. Piszę trochę jak : "kawę na ławę" bo to też może czytać młodzież szkolna.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Nie ze bmw lubi a poszli za ekologią.

 

Wskazówka ucieknie z pionu dopiero Przy 115st. Obserwuj temp w teście nr 7, ale logiczne jest ze temp rośnie np 1st co kilkanaście sek a potem już Ci się ona utrzymuje... Przyoadek? Nie.. Po prostu otwiera się termostat. On nie działa zero jedynkowo na zasadzie om/off tylko otwiera się lekko po czym może się bardzo szybko zamknąć albo jak temp nie spada to zacznie się coraz bardziej otwierać i w lato przy wys temp on wogole się już po nagrzaniu nie zamyka do końca

Opublikowano

Dzisiaj znalazłem wyciek ,byłem u mechanika na podnosniku i stwierdził że to cieknie z peknietego przewodu wodnego zawor-nagrzewnica.Zauważyłem ze cieknie jak jest włączone grzanie i to chyba jest przyczyna,gdy włączę nawiew temp silnika spada z 98do 87℃ i delikatnie idzie w górę.Tak że to może być przyczyna,przewód zamówiony nr 5 z linku

 

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/64_0822-weze-wodyzawor-wody/i47602#part05

Opublikowano
Jak walczysz nawiew to otworzą się zawory w nagrzewnicy i zimny płyn z niej idzie na głowice co ochladza cały płyn i powoli powinien rosnąć znowu do ponad 90 st. Przez pierwsze minuty mocno będzie nagrzewnica zabierać ciepło z płynu zanim ogrzeje wnętrze. Nic dziwnego w tym nie widzę
Opublikowano

Ten wyciek to musi by znikomy bo nic poprzednio nie pisałeś o ubytku płynu.

Do tego co Danielxc napisał dodam że gdy nam się zaczyna przegrzewać silnik to możemy zbijać temperaturę dając ogrzewanie na max i otwierając okna.

Jak znalazłeś wyciek to bardzo dobrze bo trzeba to naprawić nie czekając aż się całkiem rozwali ale nie liczy bym że na tą chwilę coś się zmieni

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.