Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Warto samodzielnie sprawdzić czy rurka podciśnienia sterująca bypasem przy EGR nie jest przetarta i nadpalona.


Wg. artykułu w największym węgierskim portalu motoryzacyjnym problemy EGR prowadzące do pożarów BMW mogą wynikać z przecierania się rury podciśnieniowej odchodzącej od elektrozaworu na obudowie EGR. Autor artykułu - któremu też niemal spłonął BMW N47D20 - znalazł w swoim aucie przetartą rurę podciśnieniową nr 17, przy elektrozaworze nr 14 (11 74 7 810 831).

Schemat tutaj


Na zimnym silniku (poniżej 50 C w chłodnicy) spaliny kierowane są do dolotu specjalnym kanałem-bypasem wokół EGR. Czarna rurka w plecionce 17 poprowadzona jest zbyt blisko silnika, przeciera się mechanicznie i nadpala, wtedy elektrozawor 14 - sterujący klapą przy bypassie - przestaje działać i klapa blokuje się w jednej pozycji (zdarza się także wskutek zatykania klapy sadzą po przebiegu ok. 80-120 tys. km):

- jeżeli bypass jest stale zamknięty spaliny w zimnym silniku lecą przez EGR zapychając go szybko sadzą,

- gdy bypass jest stale otwarty, wtedy spaliny w gorącym silniku lecą głównie przez bypass więc nie są chłodzone i trafiają prosto do plastikowego dolotu, wypalając tam dziury i powodując pożar auta.


Niestety usterka elektrozaworu 14 jest mierzona tylko pośrednio (gdy temperatura płynu chłodzącego przy EGR zmienia się zbyt wolno) i mają na to wpływ inne parametry, auto nie zawsze rejestruje ten błąd:

"278A00 - Bypass controller: electrically or mechanically faulty".


Z elektrozaworu 14 wychodzi rurka czarna i czerwona, przeciera się ta czarna w plecionce nr 17 przy obudowie głowicy, kilkanaście cm od elektrozaworu. Autor artykułu przeniósł elektrozawór 14 i inaczej poprowadził rurkę 17, aby była mniej narażona na przetarcie.


Zdjęcia w BMW GT 320d N47D20:

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2019/04/08/miert_gyulladnak_ki_a_bmw-k/


Zdjęcia z tłumaczeniem na polski:

https://imgur.com/a/cTBBH72

 

Czy można przypiąć tego posta wraz z tłumaczeniem na główną w sekcji dla 3er, 4er i 5er?

Opublikowano
Bardzo przydatny artykuł i faktycznie może coś z tym być za niedługo pójdę sprawdzić jak przewody wyglądają u mnie i dam wam znać. Dzwoniłem dziś do zaprzyjaźnionego serwisu Bmw niestety oni nie mogą przeprowadzać akcji serwisowych. Z ciekawości zapytałem czy mieli jakiś przypadek jakie są objawy itp. Znajomy odpowiedział mi ze maja akurat taki przypadek na warsztacie przyjechał do nich klient któremu na 1000 km egr zjadał 2l płynu chłodzącego. Nie było oznak żadnego nadtopienia oraz spalenizny wycieków tez nie było. Wiec teraz nasuwa się pytanie czy nieszczelność chłodnicy bezpośrednio zagraża naszym pojazdom czy tez ten wężyk jest powodem do zmartwień i czy ten przewód tez poddawany jest wymianie ?
Opublikowano
Bardzo przydatny artykuł i faktycznie może coś z tym być za niedługo pójdę sprawdzić jak przewody wyglądają u mnie i dam wam znać. Dzwoniłem dziś do zaprzyjaźnionego serwisu Bmw niestety oni nie mogą przeprowadzać akcji serwisowych. Z ciekawości zapytałem czy mieli jakiś przypadek jakie są objawy itp. Znajomy odpowiedział mi ze maja akurat taki przypadek na warsztacie przyjechał do nich klient któremu na 1000 km egr zjadał 2l płynu chłodzącego. Nie było oznak żadnego nadtopienia oraz spalenizny wycieków tez nie było. Wiec teraz nasuwa się pytanie czy nieszczelność chłodnicy bezpośrednio zagraża naszym pojazdom czy tez ten wężyk jest powodem do zmartwień i czy ten przewód tez poddawany jest wymianie ?

 

Bezpośrednia przyczyną jest nieszczelność chłodniczki produkcji koreańskej. Wymiana w serwisie chłodniczki z tego co wiem nie uwzględnia tego wężyka, i jego uszkodzenie nie stanowi powodu akcji serwisowej. Warto go jednak mieć na oku.

Opublikowano
Tak jak mówiłem chciałem się przyjrzeć jak to wyglada u mnie ten przewodził akurat idzie z samego tylu bez rozbierania raczej się nie dostanę wiec odpuszczam z tego co widzę to przewód podciśnienia od egr w serwisie wymienili mi na nowy przy okazji błędu 244c00 oraz z tego co widać przynajmniej tak mi się wydaje zawór egr był tez wymieniany ale chłodnicza jest od nowości https://zapodaj.net/8deaefedcc0ec.jpg.html Za miesiąc dam znać co serwis u mnie stwierdził czy chłodnica kwalifikuje się do wymiany czy tez nie. Pozdrawiam
  • Moderatorzy
Opublikowano
Mógłbym prosić o sprawdzenie czy akcja dotyczy też mojego auta

VIN..... 60C589569

 

Brak akcji.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jest akcja na chłodnicę EGR.
Opublikowano

Witam,


Po 5 tygodniach uziemienia samochodu w serwisie kolejny telefon i niestety brak jakichkolwiek informacji! Może część będzie za tydzień może za miesiąc. Brawo BMW.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Witam proszę o sprawdzenie czy łapie się na akcję

WBAMX71030C299788

Pozdrawiam

 

Brak akcji.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Witam proszę o sprawdzenie czy akcja jest dostępna.

WBA5 E510 70 G069162

 

Jest akcja na chłodnicę EGR.

Opublikowano

A to bardzo ciekawe, ze jest w moim przypadku akcja na chłodnice EGR.

Byłem w Auto Mag Bmw i mi powiedzieli, ze w moim Bmw brak akcji.

A zaczęło mi ubywać płynu chłodniczego.

Wizualnie brak jakichkolwiek śladów gdzie mógłby płyn ubywać,

Żadnych pęknięć lub przetarć nie stwierdzono.

Pisma z Bmw tez nie dostałem...

Muszę podjechać do głównego Bmw na Frankfurterring w Monachium

I spytać jeszcze raz.

Opublikowano
A to bardzo ciekawe, ze jest w moim przypadku akcja na chłodnice EGR.

Byłem w Auto Mag Bmw i mi powiedzieli, ze w moim Bmw brak akcji.

A zaczęło mi ubywać płynu chłodniczego.

Wizualnie brak jakichkolwiek śladów gdzie mógłby płyn ubywać,

Żadnych pęknięć lub przetarć nie stwierdzono.

Pisma z Bmw tez nie dostałem...

Muszę podjechać do głównego Bmw na Frankfurterring w Monachium

I spytać jeszcze raz.

 


Witaj numery vin są cały czas aktualizowane a ubywajacy płyn chłodniczy kwalifikuje ja pod wymianę to podobno pierwszy powód. I auto do uziemienia przynajmniej w Krakowie

Opublikowano
A to bardzo ciekawe, ze jest w moim przypadku akcja na chłodnice EGR.

Byłem w Auto Mag Bmw i mi powiedzieli, ze w moim Bmw brak akcji.

A zaczęło mi ubywać płynu chłodniczego.

Wizualnie brak jakichkolwiek śladów gdzie mógłby płyn ubywać,

Żadnych pęknięć lub przetarć nie stwierdzono.

Pisma z Bmw tez nie dostałem...

Muszę podjechać do głównego Bmw na Frankfurterring w Monachium

I spytać jeszcze raz.

 


Witaj numery vin są cały czas aktualizowane a ubywajacy płyn chłodniczy kwalifikuje ja pod wymianę to podobno pierwszy powód. I auto do uziemienia przynajmniej w Krakowie

 

No Tak.

Tyle tylko, ze ja pojechalem do nich w piatek 3.05.2019.

czyli dzien wczesniej niz dostalem odp. od Moderatora...

Jest jakis sposow, zebym im to pokazyl, ze moje Bmw podlega akcji serwisowej???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.