Skocz do zawartości

Akcja serwisowa N47 B47 N57... zawór EGR


christo74

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj bylem umówiony na akcje serwisowa w salonie DEX Lubin w celu weryfikacji usterki. Auto zostawiłem na 4h po tym czasie zostałem poinformowany o tym ze poruszanie autem zagraża życiu i zdrowiu i musi pozostać w serwisie do momentu usunięcia awarii (520d z grudnia 2012), samochód może być jedynie wydane na własna odpowiedzialność właściciela. Jeśli coś się stanie ubezpieczyciel nie pokryje straty.

Teraz kilka słów na temat teorii które sie tutaj tworzą. Nie ma czegos takiego jak chłodniczki awaryjne i nie awaryjne. Bmw oficjalnie po wymianie chlodniczki nie gwarantuje wiecznego rozwiązania problemu za rok dwa lub trzy sytuacja może sie powtórzyć i wtedy może zostać po raz kolejny wymieniona w ramach programu "good will" nieodpłatnie. Jak widzicie moje auto jest z końcówki 2012 i tez podlega bezpłatnej naprawie a to bardzo duzo biorąc pod uwage ze jest to samochod 6 letni (koszt samej chlodniczki to 3200zł) dodam ze po rozmowie z kierownikiem serwisu dowiedziałem sie również nieco wiecej szczegółów na temat rozwiązywania problemu. Jak pewnie juz wiecie chlodniczki sa rożnego typu sa wraz z EGR oraz te z osobnym EGR. Po wymianie chlodnicy o ile zostaje stary EGR musi zostac dokładnie oczyszczony, dodatkowo serwis weryfikuje klapki kolektora ssacego i jesli sa zapieczone kolektor jest rowniez wymieniany. Tak wiec kupowanie chodniczki z drugiej reki to totalny bezsens bo nie jesteście w stanie sprawdzić jej szczelności a zakup nowej mija sie z celem chyba kogoś stac i chce. W tej chwili byl ogromy problem z dostępnością chłodnic ale z tego co poinformował mnie owy kierownik w dniu wczorajszym wszystkie serwisy zostały poinformowane o tym iz duze partie chlodnic sa w dostawie i w najblizszym czasie BMW polska planuje regularne dostarczanie tego podzespołu do serwisów.


Najbardziej wkurza mnie fakt ze nie wiem ile to potrwa , tydzień a może miesiąc? nikt w serwisie nie jest w stanie mi odpowiedzieć na to pytanie.


Jak ktos chce sie dowiedzieć czy jego auto jest objęte akcja naprawcza to tel do najbliższego serwisu i macie odpowiedz po co pytać na forum?


Dodam jeszcze ze użytkownicy aut z programem powinni zgłosić ta informacje w serwisie bo w innym wypadku może sie okazać ze auto może wrócic do was z seryjna mocą. Wtedy na wasza prośbę sterownik pozostanie nie aktualizowany. Tak informacje tez udało mi sie wczoraj uzyskać od mechanika, natomiast kierownik mowil ze w tym wypadku jest wymiana jedynie podzespołów. Zapytać nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie z Irlandii.Index mojej chlodnicy EGR to pierwsza cyfra 8 i powiedzieli mi tu w salonie BMW ze nie ma akcji serwisowej w moim BMW F11 530d 2015 rok przejechane nie cale 50.000km ale w ciagu 4 dni cos i ktos w silniku wypil mi caly plyn chlodniczy.doslownie zostaly w srodku zbiornika tylko kropelki.Zalalem i potestowalem samochod i wszystko chodzi perfekt,zero spadkow mocy nic a nic,nic w kabinie nie smierdzi,silnik wyglada jak nowy,zero jakichkolwiek widocznych wyciekow z rury wydechowej zero dymu.Nie wiem naprawde nie wiem co to moglaby byc za przyczyna.Jade w czwartek do serwisu BMW i maja mi wlasnie zrobic caly przeglad wlacznie z wpakowaniem kamery i zrobieniem zdjec co i jak jest z EGR i jego chlodnica.Samochod kupiony nowy w sierpniu 2015 roku w salonie


I prosilbym o sprawdzenie mojego vin czy jest faktycznie jakas akcja na ten smaochod czy nie


G282564


Dziekuje bardzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz kilka słów na temat teorii które sie tutaj tworzą. Nie ma czegos takiego jak chłodniczki awaryjne i nie awaryjne. Bmw oficjalnie po wymianie chlodniczki nie gwarantuje wiecznego rozwiązania problemu za rok dwa lub trzy sytuacja może sie powtórzyć i wtedy może zostać po raz kolejny wymieniona w ramach programu "good will" nieodpłatnie.

 

Okej, w takim razie z czego wynika ograniczenie numeru (rewizji) chłodniczek sprawdzanych do < 10? Myślę, że panowie w Twoim ASO nie mają kompletnej wiedzy, albo wiedza jest rozbita i różna w zależności od kraju / typu silnika / pory dnia i wpływu księżyca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Witam serdecznie, jest to mój pierwszy post, czy mogę prosić o sprawdzenie czy łapie się na akcje C642053

z góry dzięki.

 

Brak akcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Witam serdecznie z Irlandii.Index mojej chlodnicy EGR to pierwsza cyfra 8 i powiedzieli mi tu w salonie BMW ze nie ma akcji serwisowej w moim BMW F11 530d 2015 rok przejechane nie cale 50.000km ale w ciagu 4 dni cos i ktos w silniku wypil mi caly plyn chlodniczy.doslownie zostaly w srodku zbiornika tylko kropelki.Zalalem i potestowalem samochod i wszystko chodzi perfekt,zero spadkow mocy nic a nic,nic w kabinie nie smierdzi,silnik wyglada jak nowy,zero jakichkolwiek widocznych wyciekow z rury wydechowej zero dymu.Nie wiem naprawde nie wiem co to moglaby byc za przyczyna.Jade w czwartek do serwisu BMW i maja mi wlasnie zrobic caly przeglad wlacznie z wpakowaniem kamery i zrobieniem zdjec co i jak jest z EGR i jego chlodnica.Samochod kupiony nowy w sierpniu 2015 roku w salonie


I prosilbym o sprawdzenie mojego vin czy jest faktycznie jakas akcja na ten smaochod czy nie


G282564


Dziekuje bardzo

 

Brak akcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz kilka słów na temat teorii które sie tutaj tworzą. Nie ma czegos takiego jak chłodniczki awaryjne i nie awaryjne. Bmw oficjalnie po wymianie chlodniczki nie gwarantuje wiecznego rozwiązania problemu za rok dwa lub trzy sytuacja może sie powtórzyć i wtedy może zostać po raz kolejny wymieniona w ramach programu "good will" nieodpłatnie.

 

Okej, w takim razie z czego wynika ograniczenie numeru (rewizji) chłodniczek sprawdzanych do < 10? Myślę, że panowie w Twoim ASO nie mają kompletnej wiedzy, albo wiedza jest rozbita i różna w zależności od kraju / typu silnika / pory dnia i wpływu księżyca...

 

Sądzę, że chłodniczki są poprawione tak jak rozrząd w N47...


Mnie w ramach akcji zamontowano chlodniczkę z numerem 8. Jeśli cyferki na naklejce kojarzące się z datą są rzeczywiście datą produkcji to chlodniczka jest z grudnia 2018.

Myślę, że teraz wszyscy musimy prosić naszych mechaników o częste inspekcje chlodniczek. Nie wierzę, że wraz z wymianą problem został usunięty.

Baza wadliwych chłodnic jest uzupełniana jak w serwisach pojawiają się kolejne samochody z problemami z chłodnicami kolejnych serii. Przecież BMW ma dane dotyczące wadliwych chłodnic tylko na podstawie zaistniałych przypadków ich niedomagania. Nikt nie robi żadnych badań w laboratorium...


Moim zdaniem jedyne, co BMW mogłoby zrobić z tym tematem porządnie, to wyprodukować kolektor ssący z metalu.


Ciekawe jak trudno będzie teraz sprzedać BMW z dieslem. Dowiem się na jesieni... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można prosić o sprawdzenie akcji serwisowej.



Numer vin:WBAFW31050C666632.


I czy wycięty filtr dpf w jakimś stopniu może pomóc przez wyłączenie go, nie idzie paliwo w wydech ,które wypala filtr i jakaś część może wracać chłodniczką spalin.


Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy można prosić o sprawdzenie akcji serwisowej dla

WBAWZ510300L00088


Z góry, dzięki.



Kurcze, miałem to wymieniane w lipcu 2018. Ale to chyba nie ma żadnego znaczenia bo auta z wymienioną chłodniczką w podobnym czasie zdążyły się już spalić. Masakra!!!

Czy nie lepiej faktycznie cyklicznie czyścić kolektor ssący z sadzy albo na przykład "zaślepić" zawór EGR i cały ten syf wtedy by nie leciał do kolektora? Ktoś to rozkminiał może? (uprzedzam stwierdzenia typu, że to nie ekologiczne. Każdy to chyba wie).


Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy można prosić o sprawdzenie akcji serwisowej dla

WBAWZ510300L00088


Z góry, dzięki.



Kurcze, miałem to wymieniane w lipcu 2018. Ale to chyba nie ma żadnego znaczenia bo auta z wymienioną chłodniczką w podobnym czasie zdążyły się już spalić. Masakra!!!

Czy nie lepiej faktycznie cyklicznie czyścić kolektor ssący z sadzy albo na przykład "zaślepić" zawór EGR i cały ten syf wtedy by nie leciał do kolektora? Ktoś to rozkminiał może? (uprzedzam stwierdzenia typu, że to nie ekologiczne. Każdy to chyba wie).


Pozdrawiam.

 

moim zdaniem wyłączenie programowe EGR eliminuje temat chłodnicy i jej przyszłych uszkodzen z tym ze jest jedno ale DPF bedzie sie szybciej zapleniał. DPF tez mozna obejsc ale w dobie nadchodzących przepisów juz bym raczej tego nie robił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie jakby ktoś się wypowiedział ile już czeka lub czekał na autko.... każda chłodniczka jest pod konkretny model... ja już tydzień bez auta... wczoraj zadzwoniłem do Inchcape Wrocław z pytaniem jak tam co tam... i wciąż czekają...


Miło, że dali na drugi dzień zastępczego nówkę Kadjara Automat... no ale jednak wole swoje auto :)


Ciekawe, czy pod xdrive dłużej będę czekał... bo jakaś całkiem inna chłodniczka ? :/


auto dali z wypożyczalni zewnętrznej i na umowie jest 1 miesiąc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja czekam dopiero 3 dzień a o zastępcze mogę się starać dopiero po 14 dniach :( Licze ze niedługo problem z chlodniczkami sie skończy bo jak pisałem wcześniej ponoc BMW w niedługim czasie będzie je dostarczało w sposób regularny do serwisów przynajmniej takie mieli oficjalne stanowisko w tej sprawie w poniedziałek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Można prosić o sprawdzenie akcji serwisowej.



Numer vin:WBAFW31050C666632.


I czy wycięty filtr dpf w jakimś stopniu może pomóc przez wyłączenie go, nie idzie paliwo w wydech ,które wypala filtr i jakaś część może wracać chłodniczką spalin.


Z góry dziękuje.

 

Brak akcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Czy można prosić o sprawdzenie akcji serwisowej dla

WBAWZ510300L00088


Z góry, dzięki.



Kurcze, miałem to wymieniane w lipcu 2018. Ale to chyba nie ma żadnego znaczenia bo auta z wymienioną chłodniczką w podobnym czasie zdążyły się już spalić. Masakra!!!

Czy nie lepiej faktycznie cyklicznie czyścić kolektor ssący z sadzy albo na przykład "zaślepić" zawór EGR i cały ten syf wtedy by nie leciał do kolektora? Ktoś to rozkminiał może? (uprzedzam stwierdzenia typu, że to nie ekologiczne. Każdy to chyba wie).


Pozdrawiam.

 

Brak akcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.