Skocz do zawartości

Akcja serwisowa N47 B47 N57... zawór EGR


christo74

Rekomendowane odpowiedzi

Co radzicie,


Podpisac papier i zabrać auto ?

I przyjechać gdy beda mieli chłodniczke ?


Chca mi zabrac auto, zostawic na 2 tyg albo cholera wie ile - parking Bmw ale pod gołym niebem.


Ja wole w swoim garaźu trzymać samochód a przyjechać jak beda mieli czesci.


Powiedzieli, ze nikt tego nie podpisuje. I zebym nie ryzykowal...


Wypożyczaka mam dostać najwczesniej jutro.

A do domu mam 150 km. I nie mam jak sie dostac...:/



Aktualizacja:



Nie podpisałem... wracam pociągiem :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja byłem na sprawdzeniu 22 lutego. Chłodniczka do wymiany. Nie odebrałem auta chociaż też sugerowali żeby jeździć do czasu aż przyjdzie część. Nie chcieli dać na piśmie, że bezpiecznie mogę jeździć z usterką. Dostałem zastępcze auto a dzisiaj dzwonili, że chłodniczka przyszła i że jutro mogę odebrać auto. Podejrzewam, że gdybym nie jeździł ich zastępczą G30 to czekałbym dużo dłużej ... Tak z ciekawości - ile czeka się na chłodniczkę nie korzystając z auta zastępczego ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za namową kolegi comeasyouare pofatygowałem się i sprawdziłem oznaczenia mojej chłodnicy EGR.

http://www.michu20.neostrada.pl/IMG_8885.jpg


Nie znam się na oznaczeniach, ale ja na tej chłodnicy żadnego indeksu 10 nie widzę, a tak jak napisałem w poprzednim poście, wczoraj podczas sprawdzenia mojego EGR-a w BMW stwierdzono, że mogę być spokojny bo mam chłodnicę z indeksem 10, która nie posiada wady. Czy ktoś z kolegów na forum zna się na tyle lub ma dostęp do bazy BMW, żeby po oznaczeniach z mojej chłodnicy stwierdzić czy faktycznie jest ona "bezpieczna"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się tego tak stwierdzić po numerze.

W każdym razie indeks twojej jest 05 a nie 10 więc ktoś opowiada ci bzdury.

Cytując BMW:


AGR-Kühler mit der Teilenummer 7 823 210 und einem Änderungsindex, der kleiner oder

gleich 7 ist, bitte weiter mit Punkt 2.

AGR-Kühler mit Änderungsindex größer 7 müssen nicht geprüft oder ersetzt werden. Es

sind dann keine weiteren Reparaturen notwendig!


Już tłumaczyłem ten tekst więc drugi raz nie będę.


Wynika z tego że warsztat musiał sprawdzić chłodnicę endoskopem, jeśli twierdzi że sprawdził to zapewne też są zrobione zdjęcia. Cytując BMW:

Quick Check des AGR-Kühlers mit geeignetem Endoskop auf der

"AGR-Kühleraustrittsseite"

Hinweis:

Erforderliche Spezifikation des Videoendoskops für die Prüfung:

- Flexible Leitung

- Kamerakopf (Sonde) Durchmesser max. 6mm, Typ "Side View" und / oder "Dual View"

- Optimale Länge des Kamerakopfes 36mm mit Side View, Kameraelement im unteren Drittel

- Fokus: Minimum 2 cm

- Optimal ist eine regelbare Lichtquelle

- Es muss eine Fotodokumentation möglich sein; das Gerät benötigt ein passendes Speichermedium

- Nicht geeignet für Seitwärtsblick sind Spiegelelemente die aufgeschraubt/aufgesteckt werden

(Blech-

Plastikspiegel)


Punkt przeostatni, dokumentacja fotograficzna musi być możliwa, zakładam że warsztaty taką robią.


Zdjęć jak wygląda chłodniczka z normalymi złogami a jak wygląda ze złogami które kwalifikują ją do wymiany nie będę wstawiał, każdy warsztat ma to w dokumentacji i instrukcji z BMW AG.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z rozbieżnościami jakie dostrzegłem zadzwoniłem do salonu. Powiedzieli, że dokładnie sprawdzili moją chłodnicę. Zauważyłem pewne zakłopotanie u pracownika salonu, gdy powiedziałem, że moja chłodnica wcale nie ma indeksu 10 (tak jak mnie poinformował wcześniej) tylko 05 a to w przypadku procedur akcji serwisowej ma kluczowe znaczenie. Potwierdził, że oględziny chłodnicy są zarejestrowane cyfrowo, jednak gdy poprosiłem o udostępnienie zdjęć tu również napotkałem na zakłopotanie. Bo to mogłem przecież poprosić o zdjęcia przy odbiorze auta, teraz to może być problem itd...

Nie wiem sam co robić z tym fantem, czy drążyć dalej temat czy odpuścić. Jeśli zgodnie z wytycznymi indeksy niższe od 07 mogą być wadliwe, to nawet jeśli obecnie nie ma oznak nieszczelności to skąd pewność, że to się w przyszłości nie zmieni. Bajka od pracownika BMW o tym, że mam indeks 10 już w ogóle daje mi podstawy do niepokoju. Autem wożę dzieci, wolałbym mieć 100% pewność, że samochód jest bezpieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz pismo do tego serwisu. Opisz sytuacje że pracownik wprowadził Cie w błąd podajac nieprawdziwy numer co jest kluczowe dla tej akcji w zwiazku z tym i oczywistym bledem serwisu prosisz o przeprowadzenie akcji raz jeszcze. Bo jesli bedziesz drazyl temat zdjec to pewnie pokaza Ci zdjecia jakiejs innej chlodnicy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

Mieszkam w UK, samochod zastępczy dostałem od momentu startu procedury sprawdzania i zostałem poinformowany, że jeżeli bedzie nieszczelność to nie bedę mógł odjechać autem, bo to zagraża mojemu bezpieczeństwu, nawet jeżeli bedę chciał na własną odpowiedzialność.

Byłem przepraszany, że przez dwa pierwsze dni nie było to auto klasy mojego (dostałem dwu drzwiowe cupe, mam F11).

Po dwóch dniach dostałem auto z wypożyczalni.

Moje wymagania, aby auto było w automacie i był to touring lub SUV zostały spełnione. Już w tym momęcie auto z wypożyczlni kosztowało ich ok £2000.

Czas oczekiwania na naprawe ok 3 tygodni.

Jeden z pracowników wypożyczalni ma już 10 miesiąc auto zastępcze, bo jego spłoneło.

I jeszcze jedno ze serwisu VW, mój kumpel zostawiając auto na serwis olejowo filtrowy, nie miał przy sobie prawka, a że ma polskie nie byli wstanie zwerifikować czy wogóle posiada, pracownik serwisu odwiózł go ponad 50 km do domu i przyjechał po niego.


Szkode że w PL nie ma takich praktyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25.03 planowany jest serwis olejowy. Podczas pobytu w serwisie auto ma zostać poddane dodatkowemu badaniu z powodu akcji serwisowej na chłodnicę EGR. Objawy to ubywanie płynu chłodniczego oraz zapach spalin w kabinie po uruchomieniu rano samochodu. Przy przebiegu 96 tkm został po raz 2 wymieniony zawór EGR (pierwszy raz przy 46tkm). Oczywiście weryfikacja serwisu zadecyduje o ew. wymianie części...teraz jest 109tkm.


Problem polega na tym, że auto może zostać unieruchomione na czas naprawy nawet powyżej 4 tygodni z powodu braku dostępności części oraz kolejki oczekujących na wymianę.


Z powodu pochodzenia auta z rynku niemieckiego w pierwszych 14 dniach oczekiwania na część, zdaniem polskiego serwisu, nie przysługuje auto zastępcze. Dla klientów polskich salonów auto zastępcze jest osiągalne....


Byłem pewien, że BMW to dobra firma .... ale nie w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wizycie w ASO i kontroli chłodnicy spalin. Rezultat - wszystko w stanie idealnym, żadnych wycieków, złogów, nadpaleń itd. Sprawdzane endoskopowo - zaszło około 4h.

Mogłem spokojnie odebrać auto ale zgodnie z procedurą i tak muszę wymienić chłodniczkę profilaktycznie. Jak tylko będą mieć dostawę to zgodnie z kolejką zostanę zaproszony na wymianę telefonicznie.

Zgodnie z info od serwisanta około 30% aut jakie sprawdzają zostają w serwisie z koniecznością natychmiastowej wymiany.

Akcji podlegają 3 typy chłodnic z czego 2 typy występują w małych ilościach, są dosyć rzadkie i są na stanie na bieżąco, natomiast 1 typ jest w większości aut objętych akcją i na nią trzeba czekać - jak Pan stwierdził w skrajnych przypadkach nawet do 2 miesięcy.

Auto zastępcze przysługuje dla aut krajowych odrazu, a dla sprowadzanych po 2 tygodniach.

Dodam, że moje auto jest z 06.2012 525d 2.0d przebieg 100kkm.

Pozdrawiam.

------------------------------

BieMdablju

------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogłem spokojnie odebrać auto ale zgodnie z procedurą i tak muszę wymienić chłodniczkę profilaktycznie.

 

Czegoś tu nie rozumiem. U mnie też rzekomo było wszystko w porządku i zgodnie z procedurą nie było potrzeby wymiany chłodniczki. Wynika z tego, że są procedury i procedury. Czy wiesz jaki indeks ma Twoja chłodnica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czegoś tu nie rozumiem. U mnie też rzekomo było wszystko w porządku i zgodnie z procedurą nie było potrzeby wymiany chłodniczki. Wynika z tego, że są procedury i procedury. Czy wiesz jaki indeks ma Twoja chłodnica?

 

Nie wiem jaki ma indeks. Przekazano mi, że u mnie profilaktycznie jest przewidziana wymiana bez względu na stan chłodniczki. Być, może mam tą najbardziej wadliwą. Nie wiem.

------------------------------

BieMdablju

------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzali chłodniczkę kamerą endoskopową?

 

Mówili, że procedura obejmuje sprawdzenie endoskopem, wiec chyba sprawdzali. No chyba że zobaczyli numer seryjny z dobrej puli i położyli na to laskę. Mam nadzieję, że nie.

 

każda nawet ta z prawidłowej serii powinna być sprawdzona endoskopem, tak mówi procedura tej akcji. Za to BMW płaci ASO.

 

skąd wiesz?

Edytowane przez tommy199
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czegoś tu nie rozumiem. U mnie też rzekomo było wszystko w porządku i zgodnie z procedurą nie było potrzeby wymiany chłodniczki. Wynika z tego, że są procedury i procedury. Czy wiesz jaki indeks ma Twoja chłodnica?

 

Nie wiem jaki ma indeks. Przekazano mi, że u mnie profilaktycznie jest przewidziana wymiana bez względu na stan chłodniczki. Być, może mam tą najbardziej wadliwą. Nie wiem.

Z informacji od pracownika serwisu - tylko chłodnice najbardziej awaryjne czyli te z numerem 7 823 210 w samochodach z większymi przebiegami ok.100tys. są wymieniane nawet jeżeli są sprawne.

Pozostałe dwa numery mniej awaryjnych chłodnice wymieniają niestety tylko w przypadku stwierdzenia nieszczelności czyli du...blada.

Ja na zbiorniku wyrównawczym zaznaczyłem pisakiem poziom bym mógł jak najwcześniej zauważyć ewentualny ubytek. W samochodzie klasy premium na gwarancji pisakiem :cool2: a w bagażniku będę woził potężną gaśnicę :mad2:

Zapłaciłem za nowy samochód a sprzedano mi fajerwerki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy wg historii serwiswej chlodniczka byla wymieniana 11.2017, numer założonej na aucie 11 71 8 596 444, czy ta chłodniczka jest "bez wady"?


Nie mogę znaleźć informacji o takim numerze chłodniczni w publicznych bazach części.


Przepraszam jeśli było, przebijam się powoli przez cały temat.


VIN: G089323


Etykietka znaleziona w sieci:


NEU-ORIGINAL-BMW-Abgaskuhler-OHNE-AGR-VENTIL-_57.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może trzeba by było napisać zbiorowe pismo nie wiem czy do BMW Polska czy bezpośrednio do Monachium z zebranymi podpisami domagając się wymian ( tak jak w Korei Pół.) wszystkich wadliwych chłodnic a nie tylko tych uszkodzonych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.