Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

BMW e81 118i 143km fabryczny M pakiet.

 

Pomyślałem ze i ja pochwale się moja jedynka.

Jest to moje pierwsze BMW, posiadam je od 3 tygodni, poki co zrobiłem 3tys km.

Kupiłem od pierwszego właściciela z Niemiec, serwis do końca - udokumentowany, pokrywa się z historia z BMWDecoder, cała w oryginale, nie malowana. Po serwisach, olej, klocki etc.

Szukałem e87/e81 w wersji 170-konnej ale m pakiet, wyposażenie i stan samochodu przekonał mnie do tej. Myślę ze starczy mi te 143km:)

 

 

 

99fc46bb349d6128med.jpg

 

05d71b5928d93630med.jpg

 

c89fbfef841f44e6med.jpg

 

0d43328c932f52d3med.jpg

 

ed1f7f834c2c5950med.jpg

 

e50bcf5e258358bemed.jpg

 

7e7c9e97830c9bc5med.jpg

 

0b11c0664af67e56med.jpg

 

46b3e22207d3dc04med.jpg

 

21846bc026664df4med.jpg

 

 

Z prac które chciałbym zrobić to:

- dołożenie bluetooth, mam moduł juz w bagażniku

- lotka AERO

- zmiana felg

- czarne nerki

i co jeszcze wpadnie.

Edytowane przez kamilq777
0e1de3693c7c5abemed.jpg
Opublikowano
Co do mocy zawsze mozesz podniesc do tych ~180

Jak zwieksze moc do 180? Czytałem, że chip da ok +4km wiec nie warto?

 

Co do shadow line i czarnych nerek to nad tym sie zastanowię przy zmianie felg, wtedy wybrał bym cos ciemniejsze.

0e1de3693c7c5abemed.jpg
Opublikowano
Co do mocy zawsze mozesz podniesc do tych ~180

Jak zwieksze moc do 180? Czytałem, że chip da ok +4km wiec nie warto?

 

Chyba musiales czytac artykul, w ktorym bylo napisane, ze nie warto chipowac silnikow wolnossacych, w ktorych przyrosty to wlasnie 4 konie. W twoim przypadku te 40koni to jest optymalny/popularny chip wiec nie ma sie co przejmowac, jedynie trzeba wziac poprawke na stan twojego samochodu. Przyrost mocy, w jakims stopniu musi zwiekszyc eksploatowanie silnika wiec jak masz sprzeglo na wykonczeniu to raczej nie jest wskazane robienie chipa.

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano
Możesz mi pokazać gdzie taki chip moge zrobić? Sprzęgło raczej w dobrym stanie, poza tym nie myslalem aż o 40km, max 20 by mnie satysfakcjonowało, na jakiś czas:D
0e1de3693c7c5abemed.jpg
Opublikowano

Koledzy to chyba myślą o silnikach diesla a właściciel ma benzynę jak mniemam N43 :-)

Ale trzeba przyznać że ładnie się prezentuje :cool2: Czekamy na mody

Opublikowano
Koledzy to chyba myślą o silnikach diesla a właściciel ma benzynę jak mniemam N43 :-)

Ale trzeba przyznać że ładnie się prezentuje :cool2: Czekamy na mody

 

 

O rany haha. Mea culpa. Faktycznie sie rozpedzilem. Bylem przekonany ze to 118d, a nie 118i. To jednak masz racje i z moca nic nie zrobisz :D sorki za zamieszanie ;P

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano
właściciel ma benzynę jak mniemam N43

No własnie mam n43, wyczytałem , już po kupnie, że te silniki są niestety niezbyt udane, ale zobaczymy jak bedzie u mnie. Czy jest cos na co musze zwrocic szczególnie uwage?

0e1de3693c7c5abemed.jpg
Opublikowano
Koledzy to chyba myślą o silnikach diesla a właściciel ma benzynę jak mniemam N43 :-)

Ale trzeba przyznać że ładnie się prezentuje :cool2: Czekamy na mody

 

 

O rany haha. Mea culpa. Faktycznie sie rozpedzilem. Bylem przekonany ze to 118d, a nie 118i. To jednak masz racje i z moca nic nie zrobisz :D sorki za zamieszanie ;P

 

Dokładnie :mrgreen: :duh: :duh:

Opublikowano
Koledzy to chyba myślą o silnikach diesla a właściciel ma benzynę jak mniemam N43 :-)

Ale trzeba przyznać że ładnie się prezentuje :cool2: Czekamy na mody

 

 

O rany haha. Mea culpa. Faktycznie sie rozpedzilem. Bylem przekonany ze to 118d, a nie 118i. To jednak masz racje i z moca nic nie zrobisz :D sorki za zamieszanie ;P

 

Dokładnie :mrgreen: :duh: :duh:

 

Aż się zaśmiałem jak to zobaczyłem :D.

 

właściciel ma benzynę jak mniemam N43

No własnie mam n43, wyczytałem , już po kupnie, że te silniki są niestety niezbyt udane, ale zobaczymy jak bedzie u mnie. Czy jest cos na co musze zwrocic szczególnie uwage?

 

o n43 wiem tyle, że podobno lubią padać cewki. Była nawet na to akcja serwisowa (na model 116i LCI, 118i może też). N43 jest następcą N45 w którym był wadliwy rozrząd. Nie wiem jak jest w n43, ale zakładam że może to też występować. Na rozrządzie nie oszczędzaj :)

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano
właściciel ma benzynę jak mniemam N43

No własnie mam n43, wyczytałem , już po kupnie, że te silniki są niestety niezbyt udane, ale zobaczymy jak bedzie u mnie. Czy jest cos na co musze zwrocic szczególnie uwage?

N43B20 temat rzeka (ale jak popatrzysz to inne czy to benzyna czy diesel też nie są bez wad) w dziale E90 jest więcej w tym temacie.

Opublikowano
Poczytałem troche o n43, na temat tych awarii. Paroma rzeczami się zajme ale to dopiero za jakiś czas. Musze też znaleźć dobrego mechanika w mojej okolicy który ogarnie ten silnik. Poki co z takich podejrzanych objaw to na zimnym ciut dłużej kreci i są minimalne drgania.
0e1de3693c7c5abemed.jpg
Opublikowano
miałem i wcale nie jest ten silnik taki straszny jak go malują, polecam lać dobry olej max co 15K oraz dobrej jakości paliwo. Przez 5 lat nie miałem najmniejszego problemu z tym silnikiem.

Potwierdzam to co wyżej. Jedno tankowanie gorszego paliwa i już błędy katalizatora.

Opublikowano
Orlena omijać szerokim łukiem :P Ja tankuje tylko na Shellu, albo ew. Statoilu. Słyszałem też że Lotos ma dobre paliwo. N45 to niby też beznadziejny silnik i poza tym że kupiłem zmęczony silnik, który wymagał remontu(bo swoje już przepracował- a nie że jest wadliwy) to nie miałem z nim problemów przez ponad rok jak mam auto :)

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano

Witaj, bardzo ładna bmw, widać że zadbana, fajnie że ori xenon, co do tych alufelg na których prezentujesz autko to bym się ich jak najszybciej pozbył, stylingi 207 zostawiłbym na zime a na lato wkładaj jakieś 18 cali to bd kosa ! ;)

 

Zostawiasz pakiet chrom? czy shadow line wleci?

 

Piona !

Opublikowano
Witaj, bardzo ładna bmw, widać że zadbana, fajnie że ori xenon, co do tych alufelg na których prezentujesz autko to bym się ich jak najszybciej pozbył, stylingi 207 zostawiłbym na zime a na lato wkładaj jakieś 18 cali to bd kosa ! ;)

 

Zostawiasz pakiet chrom? czy shadow line wleci?

 

Piona !

Alu, które teraz mam kupiłem od razu od sprzedawcy z zimówkami, jak budżet pozwoli to zmienię na przyszły rok, teraz na lato zostaja ori 17. Chce zmienić na shadow line potem ciemną felge. Pomysle o 18". Z shadow line musze znalezc jakis dobry sposob na zmiane tych ramek, nie wiem czy malowanie, oklejanie czy wymiana jak znajde, na inne. Teraz podstawowe naprawy musze zrobic, napinacz, swiece i moze cewki, jeszcze wywaliło mi błąd najprawdopodobniej czujnik nox wiec jest na co wydawac:)
0e1de3693c7c5abemed.jpg
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Witam po dlugiej przerwie. Dlugi czas sie nic nie dzialo ale wkoncu udalo mi sie pare rzeczy zrobic. Przy 160000km:

-nowe swiece NGK,stare byly w fatalnym stanie,ustalo szarpanie na niskich obrotach

-nowy oryginalny napinacz łańcucha, porownalem stary z nowym różnica widoczna,

-nowe filtry:powietrza, oleju,kabinowy firmy Mann

-wymieniony olej na Shell Helix Ultra 5w30.

 

Poki co z napraw serwisowych wszystko,widzialem auto od spodu jest lekki wyciek, a raczej saczenie sie spod czujnika oleju i lekko zapocone pomiedzy skrzynia a walem. Narazie zostawiam. Z rzeczy ktore troche niepokoja to przy ruszaniu na wstecznym uyc dziwne szarpanie, nie wiem czy to objaw padajacego dwumasa czy coś innego. Bede szukal co to moze byc.

 

Z przyjemnych rzeczy udalo mi sie doposazyc auto w bluetooth:) zaprogramować,byly lekkie problemy ale dziala przciski aktywne,kable poprowadzone juz wszystko na gotowe. Koszt jakieś 170zl +moj czas:) Jedynie komendy w jezyku niemieckim, ale do przezycia.

e1c91ac58ef58a4a.jpg

Teraz mysle nad zakupem czarnych nerek i pokombinuje jak zmienic listwy na shadowline.

 

Jak bedzie czas umyje auto i wrzuce zdjęcia jak prezentuje sie na letnich alu:)

Edytowane przez kamilq777
0e1de3693c7c5abemed.jpg
Opublikowano

Elegancko, powoli do przodu ! Pisz prv mam czarne nerki do Twojej :)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam po dluzszej przerwie. Wkoncu znalazlem czas zeby cos napisac.

Pare zmian i nowosci w samochodzie jest, niesetety nie do konca przyjemych.

W lipcu podczas jazdy słyszałem metaliczny odgłos z okolic rozrządu, dziwne szarpania i spadki mocy w niskich obrotach i dziwne odczyty na 2 wtryskach,stuki przy powolnym ruszaniu z okolic lewarka. Dodatkowo podczas jazdy probnej mechanik zwrocił uwage na "pływanie" auta na nierownosciach.

Będąc na urlopie szukałem warsztatu w małopolsce który bedzie w stanie znalezc co jest powodem, nie wymieniajac przy tym nie wiadomo czego. Znalazlem serwis w Tarnowie, Ślusarczyk. Umowilem sie przez email, opisujac moje podejrzenia. Po przyjechaniu na umowiony termin dostalem wycene diagnozy podanych "dolegliwosci" itd ( szczegoły wizyty moge podać na pw, jak ktos jest zainteresowany jak działa ten warsztat).

Auto zostawilem 17.07, po kilku dniach otrzymałem email z diagnoza.

 

 

Dzień dobry, w nawiązaniu do zlecenia diagnostyki samochodu BMW 118i (e81), WBAUB91090VC03809

Diagnostyka punktowa - najprawdopodobniej wymiana rozrządu (dziwny odgłos z okolic łańcucha, napinacz jest nowy) - diagnostyka wykazała zużycie graniczne łańcucha rozrządu. Poniżej dokumentacja zdjęciowa

widoczne przestawienie faz rozrządu spowodowane zużytym łańcuchem

39db196662279f90med.jpg

 

Poniżej widać nieosiową pracę układu rozrządu

ae43f355ea842b31med.jpg

 

Napinacz łańcucha wysunięty do wartości maksymalnej

 

1f9f8b427593183dmed.jpg

W załączeniu przedstawiłem koszt na naprawę rozrządu uwzględniający części oryginalne, wszystkie przewidziane przez BMW w instrukcji naprawczej. Pominięcie procedury naprawczej będzie skutkować nieskutecznością naprawy po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów.

 

2. Diagnostyka punktowa - wymiana tulei/łącznika walu, (dziwne stuki przy delikatnym ruszaniu, do tył albo do przodu, nie będzie to raczej dwumas)- diagnostyka wykazała nieprawidłowe działanie wieloklinu odpowiedzialnego za zmianę długości wału napędowego (stąd dziwne stuki, nasilające się po rozgrzaniu) - działanie naprawcze polega na demontażu wału, oczyszczeniu wieloklinu i nasmarowaniu specjalnym smarem (zalecenie BMW). Dokumentacja zdjęciowa poniżej:

428edba5b65749e4med.jpg

ec976f91cec94e94med.jpg

 

3. Diagnostyka punktowa - diagnostyka komputerowa, po moich odczytach wydaje mi się ze jest problem z dwoma wtryskami, dziwne parametry do tego czasami nie ważne na jakim biegu przy niskich obrotach, po wciśnięciu gazu do podłogi jest bardzo odczuwalny brak mocy, bliżej 2 tys obr i wyżej wszystko wraca do normy. Świece są nowe - powodem nieregularnego spadku mocy, po wykonanej diagnostyce, okazała się nieszczelność pomiędzy przepływomierzem powietrza a kolektorem dolotowy, spowodowana uszkodzoną obejmą metalową. Nieregularność była spowodowana tymczasowym uszczelnianiem się połączenia. Odczyty wykonane testerem fabrycznym ISTA nie wskazują na odchyłki od pracy poszczególnych wtryskiwaczy, ale mógł Pan wcześniej napotkać na takie zjawisko, ze względu na nieprawidłową pracę układu rozrządu

cbc7ee4cf93719f9med.jpg

 

4. Pomiar mocy na hamowni podwoziowej - będzie możliwy dopiero po naprawie rozrządu, w tej chwili grozi poważnym uszkodzeniem jednostki napędowej.

5. Kontrola i geometria kpl. oś przód i tył, kontrola zawieszenia - poniżej wydruk z geometrii, kontrola zawieszenia wykazała niesprawne jedynie amortyzatory tył - utraciły szczelność, tym samym sprawność, co odczuwaliśmy podczas jazdy próbnej. Dodatkowo należy wymienić osłony z odbojami (uszkodzone). Amortyzatory zaproponowałem firmy Bilstein jako wysokiej jakości zamiennik w dobrej cenie (oryginał 568,23 pln), odbojniki nazywane amortyzatorem dodatkowym z oferty BMW (zamienniki dobrej jakości są niewiele tańsze). Jak widać z wykresu, geometrię należy ustawić

122a12bada37238emed.jpg

a59281e4895002dfmed.jpg

4b13f75eea771110med.jpg

6. diagnostyka pompy układu chłodzenia - błędy w sterowniku silnika - diagnostyka wykazała nieprawidłowe połączenie elektryczne pompy z pozostałą częścią układu - naprawa polega na wymianie pinów elektrycznych - zawarte w kosztorysie

 

Oczywiscie zaakceptowalem , po praru dniach kolejy email i doszlo:

 

Podczas prac przy Pańskim samochodzie technik zwrócił uwagę jeszcze na:

- uszkodzone sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze

- wypracowane łożysko na rolce zwrotnej mechanizmu napędu osprzętu silnika (głośna praca łożyska)

- simmering wału korbowego (zdjęcie poniżej)

 

47ab5ddff17c1280med.jpg

 

- pasek napędu osprzętu silnika - nie jest wypracowany (zdjęcie poniżej), ale zanieczyszczenia jakimi są zapełnione rowki (brak możliwości skutecznego usunięcia zanieczyszczeń), mogą w przyszłości powodować nieprawidłowe działanie tego mechanizmu (uślizgi paska).

cdf403da77c53294med.jpg

 

Poniżej ceny poszczególnych części (zamienniki wysokiej jakości):

- sprzęgło jednokierunkowe alternatora - 204,13 pln

- rolka zwrotna paska napędu osprzętu - 100,29 pln

- pasek napędu osprzętu - 54,10 pln

- simmering wału - 69,70 pln

 

Brak dodatkowych kosztów robocizny - czynności łączone ze zleconymi pracami

 

Proszę o informację czy jest zgoda na wymianę powyższych części

 

Z ciekawostek - poniżej zdjęcia sitek zaworów regulacji zmiennej fazy rozrządu (mocno zabrudzone) - potwierdza się zasadność zaproponowanej pierwotnie usługi czyszczenia układu olejowego preparatami Liqui Moly

50c104bfebb0643cmed.jpga5c0f9fa248cae89med.jpg

 

Auto odebralem dopiero 28.07. Podsumowanie wymienionych czesci:

 

26898882750d50c4med.jpg

694f01e1455896c8med.jpg

 

Koszty czesci i napraw podam zainteresowanym. Po odebraniu auto bylo nie do poznania, ciche, znacznie wyczuwalna roznica w prowadzeniu i przyspieszaniu. :) Do tego wysprzatane i umyte:) Mimo ogromnego rachunku jestem zadowolony i moge polecic ten warsztat. Nie najtanszy ale konkretny i rzetelny.

 

Pomiar na hamowni pokazał serie, z czego jestem zadowolony;)

b3dfc63f84b00d28med.jpg

 

Podsumowujac niestety łancuchy nie są już wieczne, ale mam nadzieje ze dłuzej naciesze sie bezawaryjna jazdą.

Do tej pory od lutego zrobiłem już około 17tys km. Aktualnie licznik wskazuje ponad 169000km:)

Miała być lotka, czarne nerki + szadowline niestety musi to poczekac.

 

Z wizualnych zmian wpadły klubowe naklejki:

d26b55ae6565a56dmed.jpg

 

Tak prezentuje sie na letnich felgach:

7ad536f697c4e092med.jpg

0e1de3693c7c5abemed.jpg
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Po długiej nieaktywnosci, wkońcu coś przy aucie zrobiłem.

Dziś wpadły czarne nerki, malowane Plastidipem. Wiem ze są rozne opinie na ten temat, ale na próbe zrobilem. Zobaczymy jak długo wytrzyma. Udało mi się w 15min wymontować nerki, odzielić żeberka od chromów, wcale nie jest to takie trudne jak opisują, jak nie masz bardzo szerokich przedramion, potrzeba jedynie torxa.


wygląda to tak:

d033faba82c727a2med.jpg


86da89a38fbb5d3amed.jpg


Do tego wpadły nowe opony przód 205/50/r17 tył, 225/45/r17.


No i stukneło już jakieś 182tys km na liczniku.

0e1de3693c7c5abemed.jpg
  • 1 rok później...
Opublikowano

Niestesty, ale po ponad dwoch latach musze się z samochodem rozstać.

Ze względów osobistych, zmiany miejsca zamieszkania itd z bólem ale musze samomochod sprzedać.


Bylo to moje pierwsze BMW, ale nie ostanie. Radośc i przyjemność z jazdy jak dla mnie mega, jak na samochód w tym budżecie.

Na wszystkie opinie o silniku n43, że awaryjny i sprawia dużo problemów zaprzeczę. Na 60tys jakie przejechałem nigdy mnie nie zawiodła, jak o każdy samochód jak dbasz, tak masz. Jeżdżone głównie po autostradach, niemieckie drogi, stąd nie jest wytuczona. Zachęcam do oglądania.

Bardzo dobrze utrzymana, stan foteli kierownicy itd w super stanie jak na 210tys km.


Wiecej informacji w ogłoszeniu lub telefonicznie.


https://www.olx.pl/oferta/bmw-e81-118i-143km-m-pakiet-navi-pdc-xenon-tempomat-bogata-wersja-CID5-IDzMVbO.html

0e1de3693c7c5abemed.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.