Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

W skrócie bez opowiadania całej historii to przesiadam się z e60 w średnim stanie na e39 w stanie prawie idealnym - prawie, bo posiada małe ogniska rdzy w dwóch miejscach, które zostaną w najbliższym czasie zlikwidowane (dół drzwi kierowcy i próg od strony pasażera) oraz założoną w maju zeszłego roku instalację gazową.

Samochód z pełną historią, którą uzupełnię po odebraniu wydruku z serwisu BMW. Koszt zakupu 14 000zł + planowany pakiet startowy na poziomie 2-3tyś zł, który dopiszę w miarę postępu. Lakier w bardzo dobrym stanie, oryginalny na każdym elemencie 120-140. Nie przewiduję żadnych własnych modyfikacji, chcę aby wszystko było w oryginale.

 

Rozkodowany VIN:

 

Type DM11

Model 520i - EUR

Development Code E39

Chassis LIM

Steering LL

Doors 4

Engine M52/TU

Displacement 2.00

Power 110

Drivetrain HECK

Transmission MECH

Color Oxfordgruen Metallic - 324

Upholstery Stoff Flock/englischgruen - F6EG

Production Plant DINGOLFING

Production Date 1999-06-28

 

283 Lt/aly Wheels Bmw Styling Ii

339 Satin Chrome

401 Sliding/vent Roof, Electric

428 Warning Triangle

431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d

438 Wood Trim

441 Smokers Package

465 Through-load System

473 Armrest, Front

494 Seat Heating F Driver/front Passenger

508 Park Distance Control (pdc)

520 Foglights

534 Automatic Air Conditioning

540 Cruise Control

666 Radio Bmw Business Cd

801 Germany Version

818 Main Battery Switch

863 Europe/dealer Directory

879 German / On-board Documentation

 

W planach w pierwszej kolejności udokumentowanie ognisk rdzy i ich usunięcie, wymiana oleju, filtrów, odmy, płynu chłodniczego, płynu hamulcowego, regeneracja odbłyśników lamp przednich, bo mam wrażenie, że dość słabo świecą - po regeneracji będę wiedział czy to takie wrażenie czy lampy z tamtego okresu tak już mają ;). Sprawdzenie co jest z klimatronikiem, że w trybie auto dobrze reguluje temperaturę, a w trybie manual ma tylko 3 tryby pracy: zimno, średnio, i gorąco. Nie działa trzecie światło stop oraz prawy przedni ring nie świeci. Do wymiany również uszczelki przedniej i tylnej szyby, bo już są sparciałe i popękane w niektórych miejscach. W międzyczasie podjechanie gdzieś i sprawdzenie błędów komputera. Wyświetlacze w desce rozdzielczej jak i w radiu świecą jak nowe, więc problem z wypalonymi pixelami i regeneracją tego mnie na razie nie dotyczy.

 

Zdjecia... dorzucę jutro, bo już za ciemno, żeby cokolwiek robić ;)

 

EDIT:

http://borntobe.pl/e39/e3901.jpg

http://borntobe.pl/e39/e3902.jpg

http://borntobe.pl/e39/e3903.jpg

http://borntobe.pl/e39/e3904.jpg

http://borntobe.pl/e39/e3905.jpg

Edytowane przez Borntobe
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chłopie nie przesadzaj z tym stanem kolekcjonerkim.

 

Kolekcjonerski to bez rdzy, garażowany (ten raczej nie był skoro uszczelki szyb sparciałe), bez LPG no i bez ringów, w 1999 ringów nie sprzedawali jeszcze.

 

Ale pokaż fotki - to galeria, nie blog, bo po opisach to każdy handlarski samochód jest kolekcjonerski ;)

Oxfordgrunen - mój ulubiony kolor, zobacz moją pierwszą EX.

Opublikowano
Zobaczyłem Twoją EX i widzę, że parę słów też tam o swoim egzemplarzu dodałeś, nawet to na jakich oponach jeździła, ale nikt Ci nie dosrywał na starcie, że to nie blog tylko galeria. Dobrze jest dodać parę słów o samochodzie, ale jak widać jednym wolno innym nie. Zdjęcia dodam jutro z oczywistych względów - nie będę jeździł po nocy na jakieś stacje benzynowe i jak postrzelony fotki pstrykał, bo temat nie może powisieć kilka godzin na forum zanim go uzupełnię. Dzięki za miłe przywitanie ;)
Opublikowano

Uzupełnię zdjęcia, na razie na świeżo brudaska wstawiłem, żeby w galerii nie było samego tekstu :). W opisie jest wpisane prawie kolekcjonerski, bo taki będzie po pakiecie startowym poza instalacją gazową. Jeśli chodzi o woskowanie to skonsultuję z cypiskiem, on dość mocno siedzi w temacie detalingu, ale na pewno skorzystam z rady i w ciągu najbliższych tygodni walnę mu sesję po umyciu i po wymianie tych uszczelek ze zdjęcia. Z tymi lampami wbiłeś mi takiego gwoździa, że przy najbliższej okazji poszukam na nich roku produkcji, żeby wiedzieć czy takie zestawy wychodziły z fabryki chociaż u rafala99 widziałem wersję kombi z takim zestawem. W ciemno będę je wysyłał do regeneracji, bo mam wrażenie, że świecą jak w polonezie i powinny lepiej oświetlać drogę. To moje pierwsze e39 więc wiedza na jego temat jest systematycznie uzupełniania również z tego forum i będę Ci wdzięczny za pomoc.

 

P.S. Mi na pierwszy rzut oka kolor nie leżał, myślę że z czasem się do niego przyzwyczaję. Jesteś już którąś osobą, która mówi że kolor nabiera dopiero charakteru jak jest dobrze wyciągnięty i czysty ;)

Opublikowano

Szczerze? Usuń te wzmianki o egzemplarzu "kolekcjonerskim" bo obecnie to choćbyś przy nim klęczał i modlił się do bliżej nieokreślonych bytów, egzemplarzem kolekcjonerskim tego nazwać po prostu nie można.

Po pierwsze bida edition, po drugie lampy przód od polifta.

Jak coś jest kolekcjonerskie to musi być oryginalne.

Za x lat nie będzie miało znaczenia że auto jest w podstawowej wersji wyposażenia, jeśli będzie idealne, ale obecnie ma. Żaden kolekcjoner tego nie weźmie.

 

Auto może być w stanie idealnym, ale "kolekcjonerski" to bardziej do znaczków pocztowych pasuje.

BMW E39 520i - tomtom1994


SPRZEDAM CZĘŚCI E39 <--- klik



http://images.chomikuj.pl/button/tomtom1994.gif <<<----- Folder BMW - hasło BMW


Znajdziesz tam różne przydatne pliki dotyczące BMW, softy, mapy i instrukcje obsługi.

Opublikowano
Usunąłem, co by w oczy nie raziło. Dla mnie stan kolekcjonerski to po prostu idealny i właśnie w całości oryginał, a nie kwestia tego czy ma skórzane fotele czy nie. Ale jeśli takie są realia to nie ma problemu, wpis zmieniony, a lampy musze sprawdzić, bo nie dają mi spokoju. :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolorek lakieru jest mega ładny jak zadbany.

 

Z konserwacji to polecam Ci APC (uniwersalny środek czyszczący) - koncentrat - w zależności ile wlejesz możesz czyścić tym silnik, felgi, lakier, a nawet tapicerkę w dużym rozcieńczeniu.

Glinka - w zależności ile syfu masz na lakierze - ale średnia lub soft.

Z wosków to Collonite lub soft99 - te akurat znam i są bardzo dobre, ale wymagają dużo pracy bo są dość twarde. Ale im twardsze tym dłużej na lakierze się utrzymają.

 

Wtedy może uzyskasz taki efekt ;)

 

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/3234682/12579595.jpg?1408454072

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.