Skocz do zawartości

[e46] [n42] Problem z odpalaniem, falujaca dmuchawa, kierown


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim,

 

Pojawia się kolejny problem z moim N42, mianowicie niedawno były robione uszczelniacze zaworowe w porządnym Katowickim serwisie, do tego wyskoczyło jeszcze parę uszczelnień typu vacuumpompa itp. bo żarł olej.

Podczas prac okazało się że wcześniej był przestawiony rozrząd o 180 stopni przez poprzedniego mechanika (nie wiem jak :shock: ), i zostało to ustawione teraz poprawnie.

 

Generalnie problem mógł występować już prędzej, jednak po tych pracach nasilił się kilkukrotnie.

1. Rano, silnik zimny, próbuję odpalić samochód, przekręcam kluczyk - nie ma reakcji żadnej, nawet nie próbuje kręcić, za drugim lub trzecim razem odpala prawidłowo i wszystko jest OK.

2. Po przyjeździe silnik ciepły, próbuję odpalić samochód, przekręcam kluczyk, samochód się uruchamia i jak maleją obroty do tych 600-700 to po prostu gaśnie. Za drugim lub trzecim razem jest ok, chyba że zdążę dodać trochę gazu to też jest OK.

3. Oprócz tego faluje mi dmuchawa

4. Podczas odkręcania kierownicy przy mniejszych prędkościach kierownica wraca skokowo co da się nie tylko wyczuć ale i zauważyć jednak problem kierownicy może być związany albo z kołami albo z hamulcami.

 

W październiku wydałem kolosalne pieniądze na "naprawę valvetronica" gdize został wymieniony silniczek valvetronic i czujnik położenia wału mimośrodowego - wszystko ORI (teraz się okazuje że nie wiadomo czy potrzebnie)

Mimo to, że kontrolki zgasły (być może dlatego że była odłączona wtyczka od czujnika wałka) to w komputerze ciągle występują błędy VVT-guide sensor i VVT-reference sensor które nie dają się kasować, nawet jak były podmieniane na sprawne w serwisie (tutaj opisywałem ten problem viewtopic.php?f=69&t=314684&p=2318300#p2318300 )

Wymieniałem również przepływkę na nówkę Boscha bo ciągle wywalał błąd na starej przepływce.

 

Mam wrażenie że samochód nie ma takiej mocy jak powinien mieć. Jak jeździłem na wypiętej wiązce od czujnika, samochód miał check engine + EML, trzeba było ruszać z trochę większych obrotów ale auto miało jakoś tak odczuwalnie większe kopyto (być może to tylko złudne odczucie). Valvetronic podobno zawsze był adaptowany po wszelakich zmianach / podmiankach itp.

Mechanik twierdzi, że z błędami które opisałem wyżej to system valvetronica w ogóle nie działa. Zaczynam się zastanawiać czy tu jest problem wiązki, czy na te błędy wpływa może jakiś jeszcze inny czujnik - wszyscy wiemy ile ich nawpieprzali do tego silnika, i to przez ten 'inny czujnik' te błędy nie dają się kasować.

 

Jak każdy od początku byłem nastawiony ochoczo na naprawę tego silnika, doprowadzenie go do ładu i składu z racji że ma potwierdzony niski przebieg, jednak był zaniedbany brakiem wymiany oleju, mimo to co kolejne pieniądze wydane w serwisie na rzeczy które prawdopodobnie są robione niepotrzebnie zaczyna mnie mocno irytować...

 

Gdzieś tam doczytałem że objawy mogą wksazywać na uszkodzony czujnik wału i regulator alternatora, co o tym myślicie ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Kostka stacyjki, ewentualnie słaby akumulator (ja tak miałem i nie było stukania/tykania jak przy rozładowanym aku, u mnie był już szłam w środku).

2. Mógłby to być czujnik położenia wału, z tym, że powinien być błąd, spróbuj podmienić na szrocie na używkę.

3. Jeż.

4. Prawdopodobnie maglownica, zatarta listwa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź,

 

zapomniałem jeszcze dopisać że często przy tym drugim lub trzecim odpalaniu na zimnym kiedy rozrusznik nawet nie kręci ani nie tyka nic, to jak już rozrusznik załapie i kręci to miga lampka kontrola trakcji w rytm kręcenia i później już jest OK.

Na pewno jeż ? da się jakoś tego jeża przemierzyć, sprawdzić czy jest wadliwy ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź aku, bo wygląda na to, że to jego wina. W 99% przypadków za problem z dmuchawą odpowiada jeż, nie wiem jak go sprawdzić.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Niski przebieg nie jest wyznacznikiem jakości. W większości maniek elegancko ci objasnił gdzie możesz mieć problemy chciałem tylko dodać w sprawie Vvt. Mechanik trafnie zauważył że Vvt przy tych błędach nie działa. Jeśli czujnik był zmieniany na myśl przychodzi mi koło magnetyczne na wałku, ihttps://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3009-sterowanie-zaworow-walek-mimosrodowy/vPD42137 sterownik Vvt, dopiero w n46 go nie było https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3195-sterowanie-zaw-sterownik-valvetronic/vPD42137 co do sterownika możesz spróbować podmienić na sprawny i zobaczyć czy błędy się kasują żadko padają ale jednak się zdarza. Bo resztę to całą wymieniłeś z tego co czytałem. Oleju we wtyczce Vvt nie ma?
Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi,

 

4. Prawdopodobnie maglownica, zatarta listwa.

Auto jest po dzwonie więc jest to możliwe. Da się może jakoś sprawdzić podnosząc auto stawiając na jakiś klockach i kręcąc kierownicą? Problem występuje w zależności od prędkości, przy wolnej jeździe kierownica wraca powolnymi skokami, przy większych prędkościach są to częstsze skoki po prostu, tak jak by nie wiem, krzywe koło, oś lub tarcza (a, tutaj wam też nie powiedziałem że mam krzywą tarczę :shock: )

Więc tym problemem w zasadzie zajmę się po wymianie tarcz hamulcowych co też mnie czeka. Zastanawiam się tylko jak bardzo istotne to jest czy nie wytrzaskam sobie jakiś sworzni takim jeżdżeniem albo nie rozwalę magla. Dziwne jest tylko to, że problem występuje tylko przy odkręcaniu kierownicy nic nie czuć przy skręcaniu.

 

Sprawdź aku, bo wygląda na to, że to jego wina.
- Tak aku będę wymieniał "na dniach" bo już jest stary i bardzo słaby, wczoraj po "zabawie" inpą przy wyłączonym silniku, sprawdzałem sobie możliwości z otwartymi drzwiami, po godzinie nie dało się odpalić samochodu - próbował, migały diody na liczniku, nawet światła się włączały. Na kablach odpalił bez zająknięcia.

 

Mechanik trafnie zauważył że Vvt przy tych błędach nie działa. Jeśli czujnik był zmieniany na myśl przychodzi mi koło magnetyczne na wałku, ihttps://www.bmwstore.pl/pl/katalog/dia ... y/vPD42137 sterownik Vvt, dopiero w n46 go nie było https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diag ... c/vPD42137 co do sterownika możesz spróbować podmienić na sprawny i zobaczyć czy błędy się kasują żadko padają ale jednak się zdarza. Bo resztę to całą wymieniłeś z tego co czytałem

Mechanik twierdzi, że podmieniał i czujnik i sterownik na sprawny i błędy w dalszym ciągu się nie kasowały...

Cholera, może musiałbym się zainteresować tym kołem zębatym, jednak czy w tym przypadku błąd powinien dać się skasować ? (przy włączonym lub wyłączonym silniku)

 

Oleju we wtyczce Vvt nie ma?

Nie ma

 

Sprawdzałem sobie wczoraj jeszcze błędy w inpie, zauważyłem że mimo wymienionej przepływki na nówkę, błąd przepływki dalej się pojawia (daje się skasować). Muszę chyba sprawdzić szczelność dolotu ...

 

Silnik na biegu jałowym przy wyłączonej klimatyzacji trochę faluje - nie jest to jakieś gigantyczne falowanie, jednak tak jak by co jakiś czas coś go "przytłumiło" i później pracuje dalej normalnie przez kilkanaście sekund.

 

Zauważyłem też pewną nieprawidłowość w polu Crankshaft adaption Inlet bank1 (adaptacja rozrządu wlotowego?)

Wartości w air masse, na ssaniu jest około 30, na jałowym około 11.

Moglibyście zerknąć na poniższe zdjęcia i poszukać niepokojących wartości ?

 

dadfae86316a.jpg283910b464e0.jpg89b164780c37.jpg7fe60a362c18.jpg

Opublikowano

Akumulator zmieniony 2 dni temu, póki co problem z odpalaniem nie występuje, nawet jak by dmuchawa przestała falować, jednak to jeszcze muszę posprawdzać (wcześniej też nie zawsze falowała).

 

Bardziej mnie martwi teraz wartość pola "Crankshaft adaption Inlet bank1" z powyższych screenów

 

EDIT:

 

Już doczytałem "w internetach" że w większości przypadków jest taka wartość. Więc ten temat można pominąć.

 

Jeszcze kwestia tego gaśnięcia na ciepłym silniku :

" Po przyjeździe silnik ciepły, próbuję odpalić samochód, przekręcam kluczyk, samochód się uruchamia i jak maleją obroty do tych 600-700 to po prostu gaśnie. Za drugim lub trzecim razem jest ok, chyba że zdążę dodać trochę gazu to też jest OK."

Zauważyłem, że wystarczy że dodam mu trochę gazu aż zgasną kontrolki "Check Engine i EML". Jak zgasną to jest OK. Jak nie dodam gazu podczas gdy check i eml się świecą, to samochód gaśnie.

Opublikowano
Dalej masz błędy Vvt

Dalej mam błędy vvt. Na początku kwietnia jestem umówiony na diagnozę tych błędów... zobaczymy co z tego wyjdzie.

 

nawet jak by dmuchawa przestała falować

Nie przestała ;) Czyli to po prostu :

3. Jeż.

 

kierownica wraca skokowo

Problem na 99% to stare opony. Z jednej opony ucieka powietrze, im go mniej, tym kierownicą bardziej trzęsie. Podejrzewam, że stara opona która właśnie jeździ swój ostatni sezon, jest nie dość że dziurawa to i krzywa i stąd te problemy.

Podejrzewam że po zmianie na letnie będzie już OK.

 

Żeby nie było tak kolorowo, że z N42 problemów co raz mniej, to po wymianie filtra kabiny i filtra powietrza (to akurat może być zbieg okoliczności) samochód po odpaleniu na zimnym jak chodzi pompa powietrza wtórnego trochę telepie budą, i nie chodzi tak jak powinien. Jak pompa się wyłącza po kilkudziesięciu sekundach, auto dalej ma wyższe obroty (te 1000rpm) bo się dogrzewa, ale pracuje już dobrze. Zastanawiam się czy po prostu siada pompka, czy ja gdzieś przy okazji wymiany tego cholernego filtra coś gdzieś rozpipcyłem... Montaż tego filtru to naprawdę wymyślił jakiś hiperinteligent...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.