Skocz do zawartości

E39 Kombi problem z otwieraniem hydrulicznym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z otwieraniem hydraulicznym klapy. Objawy są takie, że otwieram klapę i reakcja jest taka, że nie podnosi jej ale ją dociąga. Otwieram jeszcze raz i uniesie kawałek i się wyłączy i jak będę robił z pilota to po kawałku ją otworzę do samej góry.

Wymieniłem olej, wszystkie 4 sprężyny, zrobiłem nową wiązkę bo klapa była wymieniana to od razu wszystko zrobiłem tak jak ma być a i tak nie chce działać...

Jakoś się kalibruję tą klapę ??? coś rozłącza sterownik HKM

Dzięki za podpowiedzi

Opublikowano

Mam identyczna sytuację i sam rozkladam ręce, byłem u faceta który programuje wszystko w bmw i nie widział modułu w komputerze do otwierania klapy i niczego tym nie mógł zrobić, chociaż olbrzymią wiedzę posiada.

Będę temat śledził. Powodzenia

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak wygląda sytuacja kiedy otworzysz i uniesiesz najpierw szybę, a później np. pilotem otwierasz klapę?

pzdr

yaz

Opublikowano
Podobnie jak przy zamkniętej szybie, trochę lżej się unosi ale po sekundzie przerywa się otwieranie, czy to guzikiem z wewnątrz pod kierownicą, pilotem podobnie i przyciskiem na klapie od zewnątrz tak samo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok,

na twoim miejscu przyjrzałbym się czujnikowi przechyłu - 61318373951.

Jest on zamontowany w tylnej klapie.

Moduł klapy dostaje info z tego czujnika o całkowitym otwarciu klapy, wtedy po upływie 1sekundy wyłącza pompę.

Być może u Ciebie/Was ten czujnik jest trafiony i przesyła fałszywe informacje do modułu.

 

U mnie klapa ma problem z podniesieniem i chociaż jakiś rok temu wymieniłem wszystkie 4 siłowniki to obstawiam, że te od szyby juz padły (przy otwartej szybie klapa zawsze sama się otworzy bez problemu).

Kiedy jest problem z podniesieniem to dostaję błąd z czujnika przechyłu - jeżeli dobrze pamiętam błąd zapisuje się w module licznika.

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok,

na twoim miejscu przyjrzałbym się czujnikowi przechyłu - 61318373951.

Jest on zamontowany w tylnej klapie.

Moduł klapy dostaje info z tego czujnika o całkowitym otwarciu klapy, wtedy po upływie 1sekundy wyłącza pompę.

Być może u Ciebie/Was ten czujnik jest trafiony i przesyła fałszywe informacje do modułu.

 

U mnie klapa ma problem z podniesieniem i chociaż jakiś rok temu wymieniłem wszystkie 4 siłowniki to obstawiam, że te od szyby juz padły (przy otwartej szybie klapa zawsze sama się otworzy bez problemu).

Kiedy jest problem z podniesieniem to dostaję błąd z czujnika przechyłu - jeżeli dobrze pamiętam błąd zapisuje się w module licznika.

pzdr

yaz

Opublikowano

Witam,

u mnie wszystko działało w porządku do wczoraj, kiedy chciałem otworzyć z kluczyka tylko klapę. I od tego czasu tak samo jak wyżej.... sekunde otwiera i stop.... I pilotem można całą klape otworzyć jakbym cały czas na otwieranie klapy na pilocie włączał... Coś więcej u was się wyjaśniło?

Opublikowano

U mnie klapa ma problem z podniesieniem i chociaż jakiś rok temu wymieniłem wszystkie 4 siłowniki to obstawiam, że te od szyby juz padły (przy otwartej szybie klapa zawsze sama się otworzy bez problemu).

 

 

nie chciałbym siać paniki itp. ale w takiej sytuacji jak i w sumie każdego użytkownika e39 touring warto by było się przyjrzeć zawiasom od klapy. Jak swoją rozbierałem do malowania to klapa się otwierała z hydrauliki jak się jej delikatnie pomogło na 15cm i dalej szła sama. Zdemontowałem klapę i zawias. Wkręcony w imadło ledwo dało się go obrócić szczypcami. Korozja zrobiła swoje. Godzina walki z wd40 + oleje + smary bardzo płynne i zawias teraz sam się obraca. Rewelka. Z drugiego chciałem wybić sworzeń i to był błąd ponieważ jest tam siateczka, która kasuje luz i nie dałem rady tego już złożyć... Bez niej zawias to praktycznie śmietnik... Zamówiłem drugi i prawie powtórka z rozrywki. Prawie, ponieważ tam już sworzeń był tak skorodowany, że pękł. Telefon z reklamacją do sprzedającego i teraz czekam na kolejny. Mam nadzieje, że znajdzie z całym sworzniem :)

 

Po takim zabiegu klapa nie powinna mieć problemów z samym otwieraniem się. Jak to nie pomoże to jeszcze wymienię siłowniki od klapy, od szyby mam pół roczne.

U kumpla w bumie było trochę gorzej bo tam aż widać było jak dach się ugina.

Trochę walki z tym jest ale myślę, że jak ktoś grzebie przy bumie to warto.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie klapa ma problem z podniesieniem i chociaż jakiś rok temu wymieniłem wszystkie 4 siłowniki to obstawiam, że te od szyby juz padły (przy otwartej szybie klapa zawsze sama się otworzy bez problemu).

nie chciałbym siać paniki itp. ale w takiej sytuacji jak i w sumie każdego użytkownika e39 touring warto by było się przyjrzeć zawiasom od klapy. ....

 

U mnie to nie zawiasy. Jakiś czas temu wymieniałem klapę, ponieważ starą pogniotłem i przy okazji sprawdziłem czy dam radę zamknąć/otworzyć zawiasy rękami.

Szło bez problemu. Z resztą w części mojego postu, który zacytowałeś napisałem, że jeżeli najpierw otworzę szybę, a później wcisnę np. przycisk na pilocie to klapa otwiera się bezproblemowo. Ewidentnie jest problem z siłownikami szyby, które nie potrafią już nawet utrzymać szyby kiedy otworzę ją do połowy.

Kupiłem je nowe, Febi. Polatały może niecały rok i padły. Teraz będę kupował Stabilus'a.

 

Co do tematu, to musimy poczekać na autora lub kolegę Szymon S.

pzdr

yaz

Opublikowano

Ja w wolnej chwili ogarnę temat tylko jestem zawalony pracy:(

Jak będzie chwila to powalczę ale u mnie problemem będzie czujnik ten co jest w klapie

Opublikowano

U mnie czujnik w serwisie zamówiony za 110zl, jutro powinien być w sobotę wymienię to napisze czy pomogło.

Objawy identyczne jak przy uszkodzonym czujniku, zawiasy w 95% sprawne mam bo jak totalnie spuściłem olej to klapa lekko 'chodziła'.

Czujnik w ciemno zamówiłem bo w tamte okolice wcześniej trochę wody po myjni mi się lało przez uszkodzoną uszczelke.

Dzięki za podpowiedź o czujniku i do usłyszenia w sobotę wieczorem.

Opublikowano

Wymieniłem wczoraj czujnik na nowy z ASO i trochę się zawiodłem. Klapa tak samo reaguje jak przed zmianą, obstawiam jeszcze sprawdzenie wiązki przewodów bo praktycznie wszystko jest tam oklejone taśmą izolacyjną niefabryczną, być może to przewody.

Nie działa mi również przycisk zamykania klapy który jest wewnatrz, nie podświetla się i brak jakiejkolwiek reakcji.

Sprawdzę wiązki przewodów pod klapą, sprawdzę w miejscu zawiasów i wymienię przycisk to może pójdzie.

Zniechęciło mnie to trochę i prędko za to się nie zabiorę.

 

Dodam jeszcze że nie był podłączany pod komputer i kasowany błąd który podobno zapisuje się w liczniku.

 

Do usłyszenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy po otworzeniu klapy błąd czujnika przechyłu powraca?

pzdr

yaz

Opublikowano

O tym nie pomyślałem żeby sprawdzić, skorzystam z komputera kolegi w weekend to dam znać.

 

Jeśli błąd wraca to jaki masz pomysł?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może być wtedy problem z wiązką, jak napisałeś, lub z samym modułem tylnej klapy.

Nie wiem czy można np zresetować ustawienia tego modułu.

 

WDS pokazuje taką informację.

Tilt switches

 

A tilt switch is fitted in the boot lid/tailgate in order to detect its position. The switch is active when the tailgate has reached the upper stop (tailgate open). The tailgate module then switches off the hydraulic pump after an afterrunning period of 1 second.

Czujnik przechyłu aktywuje się w momencie osiągnięcia górnego stopu. Tylko nie jest sprecyzowane co jest tym górnym stopem.

Czy jest to jakiś konkretny np. stycznik, krańcówka, czy opór jaki stawia zawias klapy i powoduje wzrost ciśnienia w układzie powyżej np. 100bar.

Może trzeba np podnieść klapę maksymalnie, wykasować błąd czujnika i wtedy zamknąć ją z przycisku.

pzdr

yaz

Opublikowano

Ok, dzięki za info zrobię tak w weekend jak mówisz.

 

Czujnik jest jak mini pudełko tic-tac z jedną kulką w środku, jak klapa się otworzy to kulka przechodzi na przeciwna stronę i dotyka "góry" czujnika.

 

Pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie była wina tego czujnika przechyłu klapy ... utlenił się opornik po wlutowaniu nowego wszystko wróciło do normy :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.