Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, potrzebuje Waszej pomocy w uruchomieniu mojej e28 z silnikiem m20b20 z 1987 roku. Auto kupiłem jako bazę do reanimacji.

Silnik przy zakupie kręcił ale nie odpalał widać że ktoś już przy nim grzebał... Tak czy inaczej zmieniłem świece, palec , kopułkę i cewkę, niestety iskry brak. Prąd na cewce jest ale brak masy, sprawdziłem przewody i wtyczki kilkukrotnie , brak widocznych uszkodzeń czy przetarć. Do tego żeby było ciekawiej pompka paliwowa nie dostaje prądu ... na bezpieczniku od pompki paliwa również brak prądu. Według opisu z vin decoder moja bunia ma blokadę antywłamaniową , może ona się krzaczy i nie puszcza sygnału dalej? tylko jak to sprawdzić? dodam ze zamek centralny działa bez zarzutu a sterownik od niego wygląda w środku jak nowy, brak widocznych uszkodzeń. Po wczorajszym dniu zauważyłem , że przy skrzynce z bezpiecznikami brakuje dwóch przekaźników , być może któryś z brakujących był od pompki paliwa a drugi ma coś wspólnego z brakiem iskry :D ? tylko jakie przekaźniki powinny tam być ma ktoś schemat? oznaczenia? ostatnie co przychodzi mi do głowy to jeszcze czujnik położenia wałka, tyle ze nie mam pojęcia jak go miernikiem sprawdzić ?

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.

 

zdjęcia .

https://zapodaj.net/5b94b451a8d73.jpg.html

https://zapodaj.net/e27ce1040129e.jpg.html

https://zapodaj.net/6faa54e611cc3.jpg.html

https://zapodaj.net/7dbd9a8ca3b35.jpg.html

Opublikowano
Witam ma pewno jakiś przekaźnik lub kabel odłączony albo przerwany.Sprawdź jeszcze raz wszystkie kable i podłączenia.Wieczorem dam ci schematy.Pozdrawiam MAT

BMW to:

images?q=tbn:ANd9GcRjZ9J1b4KGRKJ3PVqIcPYtH7J9I55YFlBpTgEMdMmJBr-LKX93tw

Opublikowano
Sprawdź: kopułkę rozdzielacza,czy niema śladów przebicia,Zobacz czy nie jest zużyty styk węglowy w kopułce, palec rozdzielacza,czy nakładki świec zapłonowych są w odpowiedniej kolejności 1-3-4-2 względnie 1-5-3-6-2-4 czy świece nie są mokre czy napięcie cewki nie jest zbyt niskie czy nie jest pęknięta cewka zapłonowa zobacz czy nie jest uszkodzony sterownik TSZ lub DME lub uszkodzony kondensator

BMW to:

images?q=tbn:ANd9GcRjZ9J1b4KGRKJ3PVqIcPYtH7J9I55YFlBpTgEMdMmJBr-LKX93tw

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, iskra się odnalazła :) Prąd na pomoce paliwa również. Przyczyną były przekaźniki od pompki paliwa oraz DME, a raczej ich brak.... Nie jestem pewien czy zamontowałem prawidłowe przekaźniki , dlatego będę wdzięczny jakby ktoś mógłby podać ich oznaczenie. Bunia odpala jednak po przekręceniu stacyjki słychać "buczenie" w silniku krokowym, po wyjęciu przekaźnika od pompki paliwa (biały) "buczenia" brak. Jakieś pomysły?

Pozdrawiam

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,dolączjac sie do watku reanimacjia ,kolegi chcial;em sie rowniez poradzic w sprawie REANIMACJI mojej babci(e28m535i)

wiec ,w telegraficznym skrocie to co musze zrobic i na co zwracac szczegolna uwage jesli autko stalo dwa lata z rozbita miska olejowa ...mam zaprzyjazninego mechanika ale kocham te autko i zalezy mi zeby cieszyc nim sie jak najdluzej ,pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.