Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

jestem tutaj nowy, więc jeśli temat jest nie w tym miejscu to proszę o wyrozumiałość. Mam następujący problem. Moje auto to BMW e90 z rocznika 2006 z silnikiem 2.0l (318i), 129KM. Problem polega na tym, że auto po zagrzaniu zaczyna mi przerywać. Postaram się dokładnie opisać co i jak. Generalnie na zimnym silniku (biorąc po uwagę panujące niedawno mrozy) jest niby wszystko ok. Jak się silnik zagrzeje, czyli po przejechaniu np. 15km to auto zaczyna od czasu do czasu przerywać - a więc tak jakby się na pół sek zadusił i jedzie normalnie. Dzieje się to np. na trasie przy 120km/h na 6 biegu, albo na nierównej drodze np. przy 70km/h. Czasem na prostej drodze jadąc stałą prędkością jakiś czas też zacznie się dławić. Problem nasila się przy mocnym i nieco bardziej dynamicznym skręcie w prawo - np. podczas zjazdu z ronda - wtedy nawet czasem poza dławieniem się i brakiem mocy mrygnie kilka razy kontrolka trakcji. Co ciekawe, jeżdżąc np. po parkingu robiąc kółka w lewo cały problem znika (oczywiście jeżdżąc po okręgu), robiąc kółka w prawo przerywa non stop.

UWAGA - włączając DTC, albo wyłączając trakcję problem znika zupełnie, ALE!!! - w momencie jak się zrobiło za oknem cieplej to nawet na włączonym DTC też zaczyna się dławić od czasu do czasu, nieco rzadziej, ale jednak. Na wyłączonej trakcji w taką pogodę nie próbowałem. Te dławienia nie są zależne od ilości obrotów.

 

Teraz różne różności, które być może mają wpływ na to, albo i nie, ale wolę je opisać.

 

Coraz częściej (na początku raz na 2 tyg, raz na tydz., ostatnie 2 tygodnie to już co 2-3 dni, a w tym tyg co wyjazd ok 40-50 km.) załącza mi się kontrolka ciśnienia powietrza w kołach - ciśnienie jest stałe, mierzyłem kilka razy na stacji. Przód 2.0, tył 2.3. Na prostej jezdni nieco ściąga mnie w prawo, a kierownica jadąc prosto jest nieco, ale dosłownie nieco skręcona w lewo. Przy prędkości 90-100km/h nieco telepie kierownicą. Podejrzewam, że mam koła do wyważenia i tyle, więc załatwię sprawę dziś, albo jutro. Poza tym - olej, którego mam wrażenie nieco nadnaturalnie ubywa. I mam wrażenie również, że im jest go mniej, czyli przy lewej kresce to dławienie się nasila. Olej to edge 5w30. Auto mam od 2 miesięcy. To jest pierwszy raz, co wymieniałem olej.

 

Do tej pory wymieniłem filtr powietrza, filtr oleju, filtr kabinowy.

 

I jeszcze jedna rzeczy - przy dodawaniu gazu, zwłaszcza takim szybkim depnięciu i odpuszczeniu mrygają mi delikatnie światła, np. w podsufitce, przednie do jazdy dziennej i podejrzewam, ze cała reszta. Zegary jednak nie mrygają, pewnie albo zbyt małe skoki są albo nie wiem co. Jak wyłączam auto to słychać jeszcze "szum" alternatora, jak kończy pracę, tak jakby łożysko jakieś było zajechane.

 

Byłem u kilku mechaników i dowiedziałem się różnych różności, ale pozwólcie, że póki co nic nie zdradzę, bo chciałbym mieć taką obiektywną opinię i pomoc. Oczywiście następnie wszystko opiszę co i jak:)

 

Pozdrawiam i czekam na pomoc, bo nerwy mnie nieco biorą....

Opublikowano

Co do mrugających świateł:

 

Sprawdź połączenia w okolicy włącznika świateł. U mnie mrugały (i było słychać delikatne terkotanie) po niedokładnym wsunięciu włącznika świateł przy okazji montażu instalacji lpg (włącznik gazu mam przy włączniku świateł). Okazało się, że wtyczka jest po prostu niedociśnięta. Nie miałem bladego pojęcia jaki to ma związek z ujmowaniem gazu, ale grunt że pomogło

Opublikowano
Co do "Przerywania" silnika to ja zacząłbym od sprawdzenia czujników i pierścieni ABS, możliwe że któryś czujnik Ci głupieje i system przyhamowuje któreś koło, z Twojego opisu wynika że to nie silnik niedomaga tylko coś go przyblokowuje.
Opublikowano

Sek w tym, że w silniku n46, jak i u mnie, też przygasają światła podczas przygazówki.

Jak tylko słonko wyjdzie na dobre, biorę się za to.

Odnośnie mulenia to podepnij kompa, może coś się zapisało.

Opublikowano
Temat tyle razy wałkowany co do kontrolki DTC sprawdż ciśnienie w kołach czujnik ABS pierścień czy nie jest zabrudzony łożysko koła jest kilka tematów na forum o tym. Co do ubywania oleju mi też ubywa taka natura jeśli ci bierze około litra na tysiąc km wymień uszczelniacze. Jeśli litr np. na 6 tyś. km zostaw nie ma tragedii.
Opublikowano

Jestem użytkownikiem tego forum od kilku godzin, nie wiem, ile razy temat się powtórzył... Przez to zaznaczyłem to na początku:) Jutro zrobię to, co wszyscy do tej pory napisali i dam znać co i jak.

 

A jeśli ktoś coś jeszcze może dorzucić to będzie miło!

Opublikowano
Co do ciśnienia potwierdzam coś koło ABS w kołach będzie sprawiało problem, czujnik, koronka itp , no i ważne żeby wszystkie koła były takie same. Badanie ciśnienia polega na pomiarze prędkości obrotowej kół. Warto sprawdzić wartości w czasie gdy występuje problem. Czujnik który oszukuje będzie wskazywał inna prędkość ewentualnie źle skalibrowany czujnik skrętu. Jadąc w zakrecie koła wewnętrzne i zewnętrzne mają różną prędkość. Co do świateł proponuję przyjrzeć się sprzegielku alternatora oraz spojrzeć na regulator.
Opublikowano
Jeśli chodzi o przerywanie miałem identyczny problem winny był czujnik abs. Jeśli chodzi o olej to wymiana samych uszczelniaczy nie zawsze pomoże, warto za jedną robotą obejrzeć pierścienie.
Opublikowano

Cześć,

 

Słuchajcie... Podłaczyłem autko do kompa i obserwowałem prędkości obrotowe poszczególnych kół - przy dławieniu się jedno koło pokazywało skoki prędkości >20km/h. A wiec np. wszystkie koła 70km/h a jedno w tym czasie 89km/h. I z tego co wiem to albo koronka do wymiany (raczej na 90%) albo ew. czujnik ABSu. Co do mrygających świateł - jakieś sprzęgiełko w alternatorze czy coś. W nast. piątek mam wizyte, więc dam znać w sobote czy wszystko ogarnięte, czy jeszcze będzie z czymś problem.

 

Pozdro i dzięki póki co za pomoc!

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Hej,

 

A wiec podłączyłem auto pod kompa i lewe tylne koło odwala fiołki - do wymiany jest koronka. W najbliższym czasie oddaje auto, bo juz sie jeździć nie da:/ Jeśli chodzi o mryganie świateł przy dodawaniu szybko gazu to wymienione zostało sprzęgiełko w alternatorze i... nic:/ Jakies ew pomysły?

 

Pytanie jeszcze takie - bo mniej więcej ubywa mi oleju ok 1l na 3-4 tys. Jeśli chce wymienić te uszczelniacze zaworowe to jakie koszty mnie bedą obowiązywać?mowa o samych częściach, co poza uszczelniaczami jeszcze trzeba bedzie wymienić. Bo z pewnością jakaś uszczelka itp.?

 

Pozdr

Opublikowano

Tak więc problem z dławieniem sie został rozwiązany, koszt to 35zł za koronkę + robocizna i wszystko wróciło do normy.

 

Zaskakujące są warsztaty, które zajmują się głównie BMW i stwierdzili, że to wałek mimośrodowy i że na nast. tydzień mają wolne i koszt wyniesie ok 2000zł. Albo wymiana silniczka sterowania zaworami za 1000zł... Hmmm....

 

Jeśli chodzi o resztę to nadal mam problem i szukam pomocy... KTOŚ COŚ?!?!

Opublikowano

Pojedz do tego warsztatu i powiedz zeby sobie [BAD] jaj nie robili. Ewentualnie napisz jakie to warsztaty...

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

ENJOY THE RIDE
Opublikowano

A jaki jest problem odpiąć serwomotor i sprawdzić czy światła nadal przygasają.

Tylko później trzeba skasować błąd bo auto wejdzie w tryb awaryjny.

Pisałem już o tym w tym temacie.

Z ciekawości, może dzisiaj uda mi się to sprawdzić u siebie, bo mam identyczny przypadek.

Opublikowano

Gdybym wpadł na jakikolwiek pomysł związany z naprawą swojego samochodu i znałbym się na tym to post, który tutaj zamieściłem nie miałbym sensu. Jestem ekspertem w swoim zawodzie więc pewne rzeczy, które dla mnie są oczywiste, dla innych są czarną magią;). Zatem pytałem z życzliwością co mojemu samochodowi dolega. A że mechanicy w większości nie mieli bladego pojęcia to muszę przyznać, że gdyby nie kilku dobrych kolegów z forum, którzy udzielili mi dobrej rady to mój samochód dalej miałby kaszel;)

 

Także dla osób, które pomogły ogromny szacunek i DZIĘKUJĘ!!!

 

A jeśli chodzi o dalsze zmagania to mam takie pytanie - bo ktoś wspominał o czymś takim jak regulator napięcia w alternatorze... Da się to odłączyć, aby sprawdzić, czy przy szybkim dodawaniu gazu światło w podsufitce będzie delikatnie pomrygiwało?

 

Czy serwomotor może mieć z tym związek? Bo tak staram się logicznie to wytłumaczyć, ale nie bardzo wiem jak. Bo to jest element, który już jest poza układem (w rozumieniu, że teoretycznie nie powinien stanowić przyczyny), ale mogę się oczywiście mylić. Poza tym - skoro działa poprawnie i nie ma żadnych z nim problemów to jego wymiana czyli pewnie z 1000zł jest że tak powiem mało zachęcająca;)

 

Sprawdziłem masę, podłączyłem z lampy i nadal to samo. Sprzęgiełko alternatora wymienione, mam wrażenie, że jest nieco lepiej, ale nadal jest..

Opublikowano

Masz Navi? Jeśli tak to alternator masz 150A i pewnie klemę IBS. Jeśli masz słabsze wyposażenie to masz altek 110A i zwykłą klemę.

Jakie masz napięcie ładowania?

 

A może coś z przewodem dodatnim przy skrzynce bezpieczników? Ja bym przeczyścił wszystkie połączenia bo jest ich sporo. W bagażniku za akumulatorem oraz pod maską z lewej strony.

 

Przeczytaj to:

viewtopic.php?p=2260411#p2260411

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.