Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Zastanawiam się nad wymianę oryginalnego termostatu na zimniejszy. Obecnie mam ok 105-107C w ruchu miejskim czyli jak wyszło z fabryki.

 

Oczywiście amerykanie je zakładają i chwalą ale ogólnie klimat maja cieplejszy.

https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?2104873-85-Deg-C-VS-105-C-M62-Thermostat&highlight=cold+thermostat

 

 

Jednak zastanawiam sie jaka jest wasza opinia, wiem ze ktoś juz wkładał termostat z 740d. Koszty, jakieś linki mile widziane. Wrażenia z jazdy? :)

 

np. znalazłem takie cos

 

http://abbes-performance.com/bmw-land-rover-lower-temperature-thermostat-kits/1-80c-thermostat-kit-for-bmw-e39-540i-e38-740i-x5-z8-e52-m62-range-rover-44-reduce-engine-temperature.html

Opublikowano
zakładaj to co fabryka każe bez wymyślania.. :cool2:

sprawa wygląda tak ze mam jeszcze cały rozrząd i myślę ze jakby spadła temperatura to by mu nie zaszkodziło :) Do tego system chłodzenia to kolejny słaby punkt więc dlaczego by mu nie obniżyć temperatury działania? Podobno mniej sie sypie bo tej modyfikacji.

Opublikowano
zakładaj to co fabryka każe bez wymyślania.. :cool2:

sprawa wygląda tak ze mam jeszcze cały rozrząd i myślę ze jakby spadła temperatura to by mu nie zaszkodziło :) Do tego system chłodzenia to kolejny słaby punkt więc dlaczego by mu nie obniżyć temperatury działania? Podobno mniej sie sypie bo tej modyfikacji.

 

Weź przestań słuchać tych baranów co nie mają pojęcia o BMW... już nie raz słyszałem pier.... d ole nie, że CYTUJĘ

"konstruktorzy BMW się pomylili w obliczeniach i silniki się grzeją i się zapowietrzają"

albo o tym, ze są "mikro tornada w hamulcach dlatego piszczą".

 

Nie poprawiaj oryginału, ma być tak jak producent zaleca.

Opublikowano

Te "pomyłki" to nie były pomyłki tylko sprytnie wprowadzone zmiany zeby zarabiac na serwisie, księgowi maczali w tym palce. Moja e24 smigala na orginalnej plastikowej chłodnicy! Wyobraz sobie ze moje e39 wymagało nowej chłodnicy w chwili kupna :) Zmiana temp cieczy na 105C na 85C powinna costam teoretycznie pomóc bo sie tak plastiki grzac nie beda. Temperatura oleju tez pewnie spadnie.

 

Tak na marginesie jest FABRYCZNIE w M62b44 e31 840Ci temrostat 85C. Termostat sie przykreca i po sprawie, pasuje.

Opublikowano
Dlatego często biorą termostaty z 840 i nie jest to rzeźba. Silniki te same ale nie było jeszcze tej ekologii która nie zawsze idzie w parze (raczej rzadko) z zywotnoscią pozostałych elementów
Opublikowano
A co to wnosi do tematu i dlaczego na, ludzi piszesz, że ludzie to barany nie znają się na bmw i inne twoje takie pierdoły jeśli oryginalnie do tych silników szły takie termostaty i co mają konstruktorzy liczyć? Otwarcie termostatu? Ty wiesz co piszesz?
Opublikowano
A co to wnosi do tematu i dlaczego na, ludzi piszesz, że ludzie to barany nie znają się na bmw i inne twoje takie pierdoły jeśli oryginalnie do tych silników szły takie termostaty i co mają konstruktorzy liczyć? Otwarcie termostatu? Ty wiesz co piszesz?

 

:shock:

 

:cool2:

Opublikowano

Widzę że jak nie umiesz czegoś wytłumaczyć to nie piszesz nic lub używasz emotki.

 

Ale pokazujesz właśnie ze potrafisz z kogoś się śmiać i to tyle. Zero argumentów.

Opublikowano
Dlaczego piszesz o kimś że jest baranem ze nie mają pojęcia o bmw?

 

I co konstruktorzy wyliczyli wg ciebie?

 

Otwarcie termostatu czy co?

 

1. KONKRETNIE, pokaż mi kogo w pierwszej osobie nazwałem ''baranem'' ?

2. Nie rozumiem pytania. Być może bazujesz na tym co napisałem co obiło mi sie o uszy.

3. Tego to już w ogóle nie rozumiem.

Opublikowano
Ta dyskusja nie ma sensu.. Obrazasz wszystkich którzy wg ciebie poprawiają fabrykę jeśli chodzi o termostat. Nie rozumie tych twoich wyzwisk obojętnie czy piszesz bezpośrednio do kogoś czy wyzywasz każdego kto jest za wrzuceniem takiego termostatu o niższej temp otwarcia. Nie pobierasz to nigdy żadnymi argumentami. Zwykle piszesz bo tak i to tyle. Ale jak widać to nie pierwsza twoja głupia gadka :cool2: wystarczy np zobaczyć tematy gdzie wypowiadasz się o instalacji LPG brc :mrgreen:
Opublikowano
Ta dyskusja nie ma sensu.. Obrazasz wszystkich którzy wg ciebie poprawiają fabrykę jeśli chodzi o termostat. Nie rozumie tych twoich wyzwisk obojętnie czy piszesz bezpośrednio do kogoś czy wyzywasz każdego kto jest za wrzuceniem takiego termostatu o niższej temp otwarcia. Nie pobierasz to nigdy żadnymi argumentami. Zwykle piszesz bo tak i to tyle. Ale jak widać to nie pierwsza twoja głupia gadka :cool2: wystarczy np zobaczyć tematy gdzie wypowiadasz się o instalacji LPG brc :mrgreen:

 

Pokaż mi palcem, w którym miejscu kogokolwiek obraziłem bądź wyzywałem bo chciałbym uwierzyć, że śnię.

Nie nazywaj niewygodnego stwierdzania faktów obrażaniem, nie należę do typu ludzi, którzy będą się tu waflować czy lizać d u p ę na siłę.

Jeśli masz inne zdanie to miej je, nic mi do tego.

Użytkuję BMW w zasadzie od zawsze i niestety nie wmówisz mi niektórych rzeczy a znam te wozy aż za dobrze.

Jak masz się do czegoś przy je Bać to zrób TO argumentując to a nie "atakując w tani sposób".

Mam nadzieję, że admin zamknie ten temat.

Opublikowano
Ale ja użyłem argumentów by zmienić termostat na ten o szybszym otwarciu to ty pisałeś że nie bo nie... Więc nieodwracaj kota ogonem. I wulgarne słowa nie używa się na forum i nie cytuję post pod postem. Regulamin się kłania
Opublikowano

Zrozum w końcu, że jestem MEGA przeciwnikiem poprawiania inżynierów BMW, którzy byli i są naprawdę bardzo mądrymi ludźmi,

skoro obliczyli, że ma być taki a nie inny termostat to znaczy, że po coś on taki ma być. KONIEC.

Opublikowano

Czy ty widzisz ze TEN SAM silnik ma też termostat o niższej temp otwarcia?

 

I drugie pyt. Wytłumacz "obliczyli że ma być taki termostat" co obliczyli? Co tu jest do liczenia?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Zrozum w końcu, że jestem MEGA przeciwnikiem poprawiania inżynierów BMW, którzy byli i są naprawdę bardzo mądrymi ludźmi,

skoro obliczyli, że ma być taki a nie inny termostat to znaczy, że po coś on taki ma być. KONIEC.

 

"Jak amerykańscy naukowcy zbadali, to musi być prawda" = "Jak wielcy niemieccy inżynierowie wymyślili, to musi być super"

 

Są bardzo mądrzy, ale ostatnio jakoś mniej technicznie, a bardziej ekonomicznie.

Dlaczego ci genialni inżynierowie wprowadzili wentylator sterowany elektronicznie, który jak ulegnie awarii, to leci cały do wymiany, zamiast po prostu wymienić "dwa kabelki"?

Dlaczego ci genialni inżynierowie wprowadzili alternator chłodzony wodą, który... j.w. ?

Dlaczego ci genialni inżynierowie tak zbudowali układ silnik-chłodnica, że jak są poduszki pod silnikiem lekko zużyte, to wyrywa i łamie króciec chłodnicy?

Dlaczego ci genialni inżynierowie zmuszają do wymiany korka chłodnicy co 2 lata, bo inaczej gwałtownie rośnie ryzyko, że chłodnica się uśmiechnie?

Dlaczego ci genialni inżynierowie zastosowali zwężkę na dolocie M62 z vanosami i zmniejszyli kolektor?

Dlaczego ci genialni inżynierowie zrobili takie zarąbiste zawieszenie, że 99% ludzi ma po kilku tys. km problem z biciem przy hamowaniu?

Dlaczego ci genialni inżynierowie zastosowali uszczelki w drzwiach, które zamarzają zimą i skrzypią latem?

Dlaczego ci genialni inżynierowie zastosowali łańcuch rozrządu w wersji z vanosem na genialnych plastikowych ślizgach?

Nie chce mi się wymieniać dalej, bo bubli jest cała masa. Jakoś w wielu innych samochodach powyższe, bardzo poważne problemy, nie występują (są oczywiście inne, ale od aut za 200k pln+ wymaga się solidności i jakości, a jak widać dostaje się poziom Dacii Logan). I bynajmniej powyższe problemy nie wynikają z zaniedbań użytkowników, ale z debilnej konstrukcji wspaniałej germańskiej myśli technicznej. A prawda jest taka, że chodzi o wysokie koszty eksploatacyjne i pseudoekologię (mniej pali, ale nikt nie patrzy, że połowę elementów trzeba zastępować nowymi co kilka lat).

Zapewniam Kolegę, że jest spore pole do popisu dla mechaników i pasjonatów.

 

A co do termostatu - pewnie wiesz, że standardowy termostat tak naprawdę dynamicznie się dostosowuje do warunków z powodu wbudowanej grzałki i potrafi zbić temp wody nawet do 85stC mimo że typowo pracuje na idiotycznym poziomie 110st C. I na pewno wiesz, dlaczego tak jest, czy po prostu ufasz germańskiej myśli technicznej?

Opublikowano

A co do termostatu - pewnie wiesz, że standardowy termostat tak naprawdę dynamicznie się dostosowuje do warunków z powodu wbudowanej grzałki i potrafi zbić temp wody nawet do 85stC mimo że typowo pracuje na idiotycznym poziomie 110st C. I na pewno wiesz, dlaczego tak jest, czy po prostu ufasz germańskiej myśli technicznej?

 

w wiekoszsci aut ta funkcja dawno juz nie dziala (jakis element sie rozpada) i auto lata na 105-110 caly czas. Nie slyszalem o zadnym realnym wplywie na osiagi czy spalanie po prostu wyskakuje kod i tyle. Modyfikacja na 85C usuwa ten czujnik, w e31 jest zaslepka

Opublikowano
Pomysł na 110st C polega na tym, że w wyższej temp dopala się więcej szkodliwych substancji - ekologia więc i pewnie coś w tym prawdy jest. Natomiast dalsza część pomysłu ze zbijaniem temperatury polegała na tym, że podczas dużego obciążenia układ chłodzenia staje się wydajniejszy, żeby zapewne gdzieś się auto punktowo nie przegrzało. I to też dobry pomysł. I, przynajmniej u mnie działał bez zarzutu, ale trzeba było naprawdę auto mocno docisnąć (np. kilkakrotne mocne przyspieszanie autostradowe lub szyba jazda w górach). Tak czy siak sam wywaliłem go i wsadziłem termostat 85st.
Opublikowano

Tak wysoka temperatura silnika jest utrzymywana tylko po to żeby silnik spełniał określone wyższe normy emisji spalin. Czyli tak jak kolega wyżej napisał - ekologia.

 

Przy użyciu termostatu z niższą temp otwarcia tylko pomagacie silnikowi i teksty o inżynierach niemieckich można włożyć między bajki.

U mnie termostat 88C w m62b44tu był założony przy 150kkm i dobiłem już do ponad 210kkm i dalej mam oryginalny rozrząd i ślizgi.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie, wystarczy wymienić ten termostat na 85 st, czy trzeba coś jeszcze modyfikować, jakichś błędów wywalać nie będzie?

a i z tego co widziałem na allegro te do 740d są proste, a ja mam lekko pod kątem, czy będzie pasował prosty?

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.