Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moje BMW e61 530xi LPG z 2005 roku.

Od jakiegoś czasu mam problem z nierówną pracą silnika chwilę po odpaleniu.

Najgorzej jest rano po całej nocy postoju kolejne odpalenia są z reguły lepsze, ale objaw jest prawie zawsze tylko mniej odczuwalny.

 

Jak na razie:

1. Wymieniłem wszystkie świece i cewki zapłonowe.

2. Wymieniłem akumulator

3. Jakieś dwa miesiące temu padła mi sonda lambda i wymieniłem na nową Boscha(nie wpłynęło to na problem szarpania)

Kilka dni temu powrócił błąd tej samej sondy(2c2e) na pb i lpg.

 

INPA nie pokazuje żadnego błędu oprócz tej sondy.

 

Co ciekawe sterownik gazu(Stag qmax) pokazuje błąd p0022 położenia wałka rozrządu.

Idąc tym tropem sprawdziłem dziś w inpie vanos i po teście pojawił się komunikat "Fehlerspeicher auf einträge in verbindung mit den nockenwelle kontrollieren"

 

Czy to może mieć związek z moim problemem? Gdzie mogę szukać rozwiązania?

Opublikowano

Kolego mam bardzo podobny problem z którym walczę już od jakiegoś czasu i też żadnych błędów. Do tej pory wymieniłem świece, cewki, akumulator, filtr paliwa z regulatorem ciśnienia, pompę paliwa i zregenerowałem wtryski benzynowe. Żadna z tych wymian nie przyniosła poprawy.

 

Proszę napisz czy masz podobne objawy, może uda nam się razem jakoś rozwiązać ten problem.

Po postoju silnik kręci ale nie zawsze odpali, wygląda to tak jakby na ułamek sekundy załapał po czym od razu gaśnie. Po dodaniu gazu w rozruchu odpala od razu. Puki się nie nagrzeje do około 70 stopni, przy dodaniu gazu z wolnych obrotów na chwile się dusi - widoczne jest to szczególnie jak już się na tyle rozgrzeje że wolne obroty spadają w okolice 600. Wtedy szybki gaz - igła na chwile opada by następnie iść w góre.

 

Ostatnio też myślałem by wymienić te czyjniki - konkretnie myślałem o czujnika wałka mimośrodowego - tego od Valvetronica

530xi N52B30 M Pakiet,H&R Sport Bilstein B8/B6, EBC USR+Yellow stuff, LED Ring

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvNWFGanZub0VDelU

Opublikowano

Eccentric shaft sensor ktorys z panow sprawdzal? To chyba sie nazywa mimosrodowy walek jak kolega wspomnial.

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NL52-EUR-06-2005-E61-BMW-525i&diagId=11_3748#11377524879

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=697252

Prosze odpiac kabel i zobaczyc czy nie ma oleju w srodku na poczatek. INPA nie zawsze pokazuje bledy niestety :mad2:

Jak wyglada Rough Running?

Opublikowano

U mnie silnik zawsze odpala bez problemu i nie zdarzyło mi sie żeby zgasł, nierówno pracuje max 30 sek. więc problem chyba inny.

 

Oprócz tego przestał pojawiać się błąd sondy lambda(winne najprawdopodobniej było paliwo, po zatankowaniu na innej stacji problem znikł).

 

Jeśli chodzi o czujnik wałka mimośrodowego to oleju tam nie znalazłem, sprawdzałem też czujniki wałków poprzez odpinanie wtyczek i niestety objawy nie ustępowały.

 

Kiedyś odpiąłem też wtyczkę od przepływomierza i wtedy objawy ustąpiły, oczywiście kupiłem nową ori przeplywkę i po wymianie zonk znowu to samo.

 

A gdzie w inpie można sprawdzić korekcje wtrysku w silniku benzynowym? Mam INPE po niemiecku.

Opublikowano

U mnie silnik zawsze odpala bez problemu i nie zdarzyło mi sie żeby zgasł, nierówno pracuje max 30 sek. więc problem chyba inny.

 

Oprócz tego przestał pojawiać się błąd sondy lambda(winne najprawdopodobniej było paliwo, po zatankowaniu na innej stacji problem znikł).

 

Jeśli chodzi o czujnik wałka mimośrodowego to oleju tam nie znalazłem, sprawdzałem też czujniki wałków poprzez odpinanie wtyczek i niestety objawy nie ustępowały.

 

Kiedyś odpiąłem też wtyczkę od przepływomierza i wtedy objawy ustąpiły, oczywiście kupiłem nową ori przeplywkę i po wymianie zonk znowu to samo.

 

A gdzie w inpie można sprawdzić korekcje wtrysku w silniku benzynowym? Mam INPE po niemiecku.

Opublikowano

Chyba taka jest kolejnosc i klawisze:

e60

engine

F5 - digita / analog values

F7 - rough running

Opublikowano
no nie wyglada to dobrze! nie ma co sie dziwic ze nie rowno cyka.
Opublikowano
A tak wyglądają korekty wtrysku u mnie: https://goo.gl/photos/2SvULLE7N4PVB5WS6

więc chyba wszystko jest ok

 

Ma ktoś może jeszcze jakieś pomysły co może być przyczyną moich problemów?

to sa chwilowe. zobacz jak sie ukladaja korekty na przeciagu kilku minut. moze byc tak ze jest ok chwilowo a pozniej cos skacze. U mnie tak bylo ze mialem cacy a pozniej na 6tym byla hopka.

Opublikowano
A tak wyglądają korekty wtrysku u mnie: https://goo.gl/photos/2SvULLE7N4PVB5WS6

więc chyba wszystko jest ok

 

Ma ktoś może jeszcze jakieś pomysły co może być przyczyną moich problemów?

to sa chwilowe. zobacz jak sie ukladaja korekty na przeciagu kilku minut. moze byc tak ze jest ok chwilowo a pozniej cos skacze. U mnie tak bylo ze mialem cacy a pozniej na 6tym byla hopka.

 

 

Ok jutro to sprawdzę.

A co u Ciebie powodowało ten problem przy 6tys?

Opublikowano
swieczka sie rozpadla... izalator ceramiczny zaczal odpadac platkami i z tego co obczailismy z mechanikiem kawalek utknal w uszczelniaczu na tloku i spadla kompresja. innej przyczyny nie znalezlismy - chyba ze pierscienie byly zawalone z powodu starego i prawdopodobnie super taniego oleju.
Opublikowano

Ja swiece i cewki mam nowe nawet niedawno wykrecilem wdzystkie żeby sprawdzić ich stan i były ok. Kompresję też mierzyłem i na każdym cylindrze ok 12 bar.

 

Z moim mechanikiem tez podejrzewamy olej(aktualnie Motul 5w30) że może vanos po rozruchu jest słabo smarowany ale to sprawdzę jak będę wymieniał olej.

Opublikowano
Ja swiece i cewki mam nowe nawet niedawno wykrecilem wdzystkie żeby sprawdzić ich stan i były ok. Kompresję też mierzyłem i na każdym cylindrze ok 12 bar.

 

Z moim mechanikiem tez podejrzewamy olej(aktualnie Motul 5w30) że może vanos po rozruchu jest słabo smarowany ale to sprawdzę jak będę wymieniał olej.

wiem ze wszyscy mowia ze na cieplym sie mierzy ale kurcze zmierz tez i na zimnym kompresje. auta an cieplo nie odpalasz przeciez. u mnie komprezja na zimnym byla troszke inna niz na cieplym.

zalej AR9100 moze tez. ja przeszedlem z 0w30 na 5w30 i nie wiem czy dobrze zrobilem.

Opublikowano
Ja swiece i cewki mam nowe nawet niedawno wykrecilem wdzystkie żeby sprawdzić ich stan i były ok. Kompresję też mierzyłem i na każdym cylindrze ok 12 bar.

 

Z moim mechanikiem tez podejrzewamy olej(aktualnie Motul 5w30) że może vanos po rozruchu jest słabo smarowany ale to sprawdzę jak będę wymieniał olej.

wiem ze wszyscy mowia ze na cieplym sie mierzy ale kurcze zmierz tez i na zimnym kompresje. auta an cieplo nie odpalasz przeciez. u mnie komprezja na zimnym byla troszke inna niz na cieplym.

zalej AR9100 moze tez. ja przeszedlem z 0w30 na 5w30 i nie wiem czy dobrze zrobilem.

 

Kompresję mierzyłem właśnie na zimmym silniku więc chyba od tej strony jest wszystko ok. Ja też zmieniłem z 0w30 na 5w30, teraz myślę że zaleje castrola 0w30.

 

A testowałeś może tan ar9100 bo jakoś boję sie takich "cudownych" specyfików żeby nie narobić więcej złego niż dobrego.

Opublikowano

Wlasnie go testuje. Dolalem troche wiecej niz 1/3 butelki na razie.

Temperatura wody mi jak na razie spadla od tego czasu. Byla w granicach 97*C-105*C po wymianie oleju a z AR utrzymuje sie na 96*C - 100*C. Ja jezdze w cyklu miasto - droga przez pola gdzie nie ma wiecej niz 300m prostego odcinka :| taktez srednia predkosc to 32kmh w tym momencie.

Opublikowano

Dziś wystąpiły kolejne objawy mojego problemu, a mianowicie:

 

Podczas jazdy ok 120km/h chciałem przyspieszyć i wtedy silnik zaczął szarpać i nierówno pracować, stracił moc a "check engine" zaczął mrugać i po chwili zapalił się na stałe.

Przejechałem tak ok 3 km i zjechałem z obwodnicy i od razu jak zacząłem jechać wolniej moc wróciła silnik pracował równo i kontrolka "check" zgasła.

 

Odczytałem błędy i pojawiły się błędy niewypału na 4,5,6 cylindrze, błąd sond lambda na 2 banku i blad 2d5a o ograniczeniu momentu.

 

Co to może być bo już mam tego dość.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja po zakupie auta miałem problem, że na niskich obrotach auto miało tendencje do łapania czkawki, w końcu pewnego razu zaczęło poszarpywać i wywaliło błędy silnika. Problemem okazały się świece, wymieniłem i problem zniknął. Wiem, że wymieniałeś świece ale może wina leży w przebiciach na kablach WN albo felernych świecach. Dziś kupić oryginalne świece to tak samo problem jak kupić oryginalne żarniki xenon. 99% to oryginalne podróbki.
Opublikowano

Jakoś w świece nie chce mi się wierzyć.

 

Najdziwniejesze jest to że wszystkie błędy dotyczą banku 2 (cylindry 4,5,6).

Czy katalizator może powodować niewypały?

Opublikowano

pozamieniaj swiece i cewki zanim cos kupisz.

Ja u siebie zrobilem kalibracje VVT i cos pochrzanilem z Vanosem i jego testem - laptop mi sie zwiesil wywalilo mi bledy komunikacji z komputerem i wszystko sie walnelo. Po odpaleniu auto wirowalo na 1200obrotow. Reset adaptacji VVT polecial bo nie mialem innych pomyslow. Pozniej jazda i nic. Nadal 1200 obrotow. Postal cala noc i rano zapalil normalnie. Nadal jest zamulony ale nie szarpie. Zamowilem klucz do swiec bo mam wrazenie ze sa nie dokrecone. Wiem ze to sie nie powinno zdarzyc ale BRISK swiece mi sie kiedys odkrecily i efekty byly podobne. Ponoc Bosh tez czasem sie odkrecaja.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tymi świecami to ciekawe info. U mnie jak wymieniałem okazało się, że jedna była mocno poluzowana, a dwie ledwo dokręcone. Obstawiałem, że to wina serwisu ale skoro piszecie, że potrafią się wykręcać same. :?
Opublikowano
Z tymi świecami to ciekawe info. U mnie jak wymieniałem okazało się, że jedna była mocno poluzowana, a dwie ledwo dokręcone. Obstawiałem, że to wina serwisu ale skoro piszecie, że potrafią się wykręcać same. :?

Moj ojciec jest mechanikiem i mowi ze nie powiny ale tak czasem bywa.

Ja dokrecalem w Pezocie kluczem dynamometrycznym po tygodniu sie odkrecily do tego stopnia ze odkrecalem je 2ma palcami!

Co mi jednak nie gra to to ze auto nie wywalalo bledow! no kurde prziez to kompresja pada od razu! :mad2:

Komputer powinien takie rzeczy wylapac i walnac bleda i kontrolke.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.