Skocz do zawartości

Stuk/cykanie na luzie


PappaIce

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

 

Mam problem z moją 323i. Ostatnio wysłuchałem u niej dziwną pracę silnika na luzie - silnik chodzi równo, bez przypierdów, natomiast co jakiś czas, NIEREGULARNIE zaczyna na chwile (o różnych długościach) cykać jak nakręcany zegarek. Nie wiem czy mnie dobrze zrozumiecie, ale generalnie słychać takie regualne jak w zegarku stukanie, niegłośne, ale jest.

 

 

 

Co to może być?

 

 

Będę wdzięczny za pomoc.

 

 

P.S. Gdyby okazało się przydatne: przebieg - 234 000 km (podobno), rok 1995, M52 2.5 170 KM, nowy olej TEXACO półsyntetyk 10W 40.

radocha z jazdy!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przy wcisnietym pedalem sprzegla tez sie tak dzieje??

 

pozdr

CARFIX BMW

Pełny serwis pogwarancyjny.Kodowanie i programowanie, indywidualizacja ustawień. Aktualizacja oprogramowania. Dostęp do serwera online(OSS),ASAP oraz Werkstatt information recherche (WIR). Cześci nowe - parts sales support (PASS) i używane do BMW.

Szczecin ul.Mieszka I 61a

Tel.692377209

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Witaj

 

czy tylko na zimnym silniku czy zawsze cyka?

 

spróbuj posłuchać z którego miejsca to słychać po podniesieniu maski i napisz

 

Pozdro

:) MarioBigRed

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Gdyby to miało bezpośredni związek ze sprzęgłem to w tym przypadku łożysko oporowe do wymiany....

 

Ale proponuję "wsłuchać się" i wyeliminować pewne czynniki..np. zaobserwować obroty...itp..

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obroty są idealnie równe.

 

 

 

Tak jak pisałem - położenie sprzęgła nie ma wpływu na cykanie.

 

 

 

Co do tego kiedy występuje - zauważyłem, że cyka po zatrzymaniu autka, a więc na rozgrzanym silniku. Na zimno pali szybko, bez problemów, bez zastanowienia, wtedy nie cyka i pracuje jak wentylator...idealnie.

 

 

 

Powyższe coś rozświetliło?

radocha z jazdy!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może też stukać lub cykać elektrozawór od ogrzewania, ale nie dzieje się to na całkowitym zamkniętym i całkowicie otwartym ogrzewaniu, tylko na pozycjach pośrednich. Jednak w lecie to raczej wykluczone, bo ogrzewanie masz całkowicie zamknięte.

Trudno cokolwiek doradzić nie słysząc, musisz po prostu dokładnie zlokalizować źródło dźwięku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cykanie to juz taka przypadłość "wrodzona" silników serii M50 i M52. Po ok 200tys km umierają szklanki czyli hydroregulatory luzu zaworowego.

 

Jedyna możliwość to wymiana kpl. 24sztuk. Nie jest to tania zabawa - bo cena jednej sztuki to ok 80-90zł, ale warto :cool2:

 

Ja podobny zabieg przeprowadzałem w e34 z półtora roku temu.

Objawy były takie - zimny silnik - cisza, osiągał połowe skali temp i klap klap klap klap na wolnych obrotach, po przegazowaniu powyżej 1500obr/min ciśnienie oleju kasowało luz i było cicho, po ponownym zejsciu na wolne obroty 30 sekund ciszy i znowu klap klap klap klap.

 

Po wymianie jest super, silniczek pracuje idealnie, zero "gratisowych" odgłosów :D

Pozdrawiam!

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety Tomek wygląda na to, że masz rację...

 

 

z wstępnej diagnozy mechanicy uznali wadę kasatorków na ostatnich cylindrach.

 

 

Podobno wymieniać należy kompletem, czyli 24 sztuki...

 

 

Innymi słowy - trzeba szykować ponad 2 000 zł...

 

 

 

 

 

 

 

najszczęśliwsza to wiadomość nie jest.

radocha z jazdy!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie wymienia sie zawsze wszystkie 24sztuki.

 

Odnośnie hydroregulatorów poszukaj w hurtowniach InterCars lub Elit.

 

Ja swoje kupiłem w Elicie za coś ok 50zł/sztuka (po długim targowaniu) - oryginalne INA, wiem ze robi też je firma FEBI (ale są podobno gorsze jakościowo od oryginalnych INA)

 

http://ekatalog.intercars.com.pl/result1.php?res=1&atg=5758548&art=521059&gen=1216&gru=2170500&towkod=9EC562&zdj=1&km=0&typ=4628&wsk=O&lang_id=PL

 

tu masz przykład z IC - nie wiem czy to dokładnie takie jak Twoje - najlepiej bedzie jak sprawdzisz w ASO co dokładnie masz po numerze nadwozia, zdobędziesz numer czesci i wtedy można szukać.

 

Nie jest to tania zabawa - bo dochodzą jeszcze uszczelki pokrywy zaworów, uszczelki Vanosa + robocizna, ale warto :cool2:

Pozdrawiam!

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.