Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć koledzy.

Dokładnie miesiąc temu obiecałem jednemu z moderatorów naszego forum, koledze speed1211, że pomogę mu stworzyć nowy temat "FAQ-lista przydatnych tematów" o problemach z odpaleniem silników w naszych E60-tkach. Miałem wyszukać odpowiednie tematy, ale jak się wpisze na naszym forum "nie odpala", to wyskakują 74 strony z tematami :shock: Czyżby E60 aż tak się psuły??? Nie, ale tematów z konkretnymi rozwiązaniami jest jak na lekarstwo.. Zazwyczaj są to tylko pytania, prośby o pomoc i wtedy zaczynają się sugestie i pomysły innych kolegów, ale konkretów zazwyczaj brak. Co najgorsze, mało kto kończy swój temat odpowiedzią, co było przyczyną.

Pomyślałem, że wszyscy możemy uczestniczyć w stworzeniu takiego tematu z konkretnymi odpowiedziami co należy naprawić.

Stąd prośba, żeby każdy, kto miał problem, albo zna problem kogoś bliskiego, opisał swoją przygodę, ale tylko z rozwiązaniem problemu, co w przyszłości pomoże w szybkim znalezieniu odpowiedzi innym użytkownikom.

To będzie dla wszystkich fajna zabawa w opowiedzeniu swojej historii, która może się przydać innym i może nie będziemy mieli co drugi dzień kolejnego tematu z tytułem "POMOCY, NIE ODPALA"...

 

Moja sugestia jak to miałoby wyglądać:

1. Model, rocznik, typ silnika (przykł. E60, 2006r, 520d M47N2)

2. Warunki (przykł. rano, przy mrozie -20 lub po dłuższej trasie itp.)

3. Objawy (przykł. zgasiłem i już nawet nie zakręciła lub kręci, ale nie odpala, nie odpala po dłuższym postoju itp.)

4. Niepotrzebne prace jakie wykonałem (przykł. wymieniłem pompę, zregenerowałem wtryski itp.)

5. No i najważniejsze, jaka była przyczyna (przykł. uszkodzony zawór paliwa na szynie CR, uszkodzony bezpiecznik, walnięty IBS itp.)

6. Jeśli ktoś opisywał na forum swoją historię, jeśli istnieje temat opowiadający o przyczynie i rozwiązaniu, to można oczywiście dołączyć link.

 

Liczę na kolegów i zachęcam wszystkich do podzielenia się swoją historią, tylko proszę się nie rozpisywać na pół strony jak ja tutaj, proszę o konkrety. Jakby ktoś miał inną wizję, lepszy pomysł, to proszę o pomysły. Poniżej opis mojej awarii dla przykładu.

Dzięki.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. E60, 2006r. 520d M47N2

2. Na podwórku, późna jesień, bez mrozów.

3. Zgasiłem, po kilku godzinach włożyłem kluczyk, blokada kierownicy się nie odblokowała, brak reakcji po naciśnięci przycisku START, na zegarach komunikat/ikonka kierownicy z kłódką.

4. Chciałem rozbierać całą blokadę kierownicy.

5. Przyczyną okazała się klema IBS, naprawa poprzez: czyszczenie błędów, kasowanie licznika błędów blokady kierownicy, odłączenie aku i reset na klemach, kasowanie błędów, synchronizacja DDE /EWS no i oczywiście nowa/używana klema IBS od poliftowej wersji, u mnie akurat od E90.

6. viewtopic.php?f=73&t=307783

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1.E60 530i M54B30 2004r.

2.Jesień temp. około +10'C

3.Rozrusznik kręci ale auto nie odpala.

4.Przyczyną okazała się potrzeba synchronizacji CAS za pomocą INPY.

Oto link do tematu z rozwiązaniem problemu.viewtopic.php?f=48&t=283755&hilit=nie+odpala (Klema IBS była sprawna tylko nie łączył kabelek przy akumulatorze)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. E61 530D M57N 05/2004

2. -15°C

3. Rozrusznik kręci, auto nie odpala, komputer pokazuje błąd zawóru regulacji ciśnienia ( Nr. 3

4. Winna była pompa paliwa, nie pompowała paliwa. P

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podbijam i proszę o Wasze historie.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

1. E61 525D 11/2004

2. Temp. ok. 1 stopnia

3. Poranne problemy z odpaleniem, rozrusznik kręci, po dłuższym czasie odpalał

4. Końcówki wtrysków, po regeneracji ok

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.